- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven
Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Dit slaat dus echt als een fallus op de derriere van een zeug 
Ha ha! 
Ik vond je "Aaaa[knip!]rgh! Dit is toch niet normaal meer!!!" ook wel leuk hoor. 
empirekees
-
- 1597 messages
- 2401 votes
Is deze discussie ondertussen niet te veel uitgemolken?
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Ik heb nu zo'n 1000 films gezien, waarvan ik er een tijdje geleden zo'n 40 op 5* had staan. Ik ben nu mijn 5 en 4,5* weer aan het herzien en ik kom erachter dat ik veel films gewoon minder vind. Dus mijn 5* lijstje wordt steeds kleiner (het zal nu zo'n 3% van m'n stemmen zijn), maar het zal me echt een worst zijn of je 4% van je stemmen 5* geeft of 40%. Ik ben nu al een tijdje op MM en ik weet wie ik wel en niet serieus kan nemen en ik weet ook aan wie je qua filmadvies iets aan hebt. De laatste tijd sla ik in m'n update's ook al nog eens wat berichten over (vroeger las ik nog alles toen het nog bij te houden was), omdat het me niet echt interessert wat newbie nr. 2785 te zeggen heeft. Maar goed, ik dwaal een beetje af. Ik zou zeggen: maak je niet zo druk over zulke dingen. De meesten hier weten aan wie je iets hebt en aan wie niet. Laat die mensen aan wie je niks hebt gewoon links liggen en maak je druk om andere dingen. Of je nog wel koud bier in de koelkast hebt bijvoorbeeld. 
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
het gaat er niet om of iemand een newbie is, maar wat hij/zij te melden heeft.
zachery glass (een relatieve newbie) zijn berichten interesseren me meer dan menig berichten van mensen die hier als '100 jaar' rondlopen.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Precies.
Wat me ook stoort is dat mensen niet eens de moeite nemen de voorafgaande discussie bij films eens door te nemen.
(het eerste wat ik doe als ik een film gezien heb)
Zo blijf je wel in een soort herhalingsmode hangen. En zijn de toegevoegde comments niet echt waardevol.
Melkor
-
- 357 messages
- 706 votes
Wat me ook stoort is dat mensen niet eens de moeite nemen de voorafgaande discussie bij films eens door te nemen.
Zo blijf je wel in een soort herhalingsmode hangen. En zijn de toegevoegde comments niet echt waardevol.
Daar ben ik het mee eens, hoewel ik vind dat dat toch iets moeilijker ligt bij het forum. Soms bestaat een discussie dan uit zo'n 60 pagina's en dat is toch wel heel veel om allemaal te lezen. Maar meestal lees ik dat dan toch vluchtig om menig idee te krijgen wat er al allemaal gezegd werd, dat lijkt me de beste oplossing.
empirekees
-
- 1597 messages
- 2401 votes
Melkor
-
- 357 messages
- 706 votes
beantwoord je je eigen vragen nu al met dezelfde vraag kees ? 
Maar je hebt wel gelijk, deze discussie is inderdaad al veel te veel uitgemolken.
empirekees
-
- 1597 messages
- 2401 votes
beantwoord je je eigen vragen nu al met dezelfde vraag kees ? 
Dit is toch een zinloze discussie!
Melkor
-
- 357 messages
- 706 votes
Maar je hebt wel gelijk, deze discussie is inderdaad al veel te veel uitgemolken.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Soms bestaat een discussie dan uit zo'n 60 pagina's
Ik geloof dat er niet veel films zijn die dat halen 
chrissie
-
- 749 messages
- 5035 votes
Door heel deze discussie ben ik eens gaan kijken hoe ik het deed. Met 43 films die ik 5 sterren heb gegeven, zou ik dus ook niet goed bezig zijn. Ten opzichte van mijn totaal aantal stemmen (1511) maken deze 43 slechts 2.18 % van mijn stemmen uit. Jullie mogen het draaien en keren zoals jullie willen, maar ik vind dit echt niet veel. Bovendien merk ik dat verschillende films die ik vroeger 5 sterren zou gegeven hebben, dit nu niet meer halen.
Redenen: techniek die ooit revolutionair was, is dit niet meer en dan ga je de rest van de film vergelijken (verhaal, acteurs, decors, enz.); door ouder te worden, doe je meer levenservaringen op en kan je veranderen, wat vaak een verandering in je voorkeuren meebrengt: gevolg is dat je andere films gaat waarderen dan in je jeugd; voor bepaalde films heb je nu eenmaal een bepaalde maturiteit nodig om ervan te kunnen genieten.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Maar als het bv een LotR is die 20 pagina's aan posts bezit, dan sla ik ook wel s iets over.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
het gaat er niet om of iemand een newbie is, maar wat hij/zij te melden heeft.
zachery glass (een relatieve newbie) zijn berichten interesseren me meer dan menig berichten van mensen die hier als '100 jaar' rondlopen.
Correct. Maar zoals ik al zei weet je zelf wel aan wie je iets hebt en aan wie niet. En vele newbie's kunnen een voorbeeld aan de nu al 'onze' Zachary Glass stellen. 
De Knip
-
- 1885 messages
- 3681 votes
Ik lees de reacties nu pas en heb wel een aantal mensen gepikeerd zien reageren. Het is idd een ietwat ongenuanceerde stelling (kwam misschien wel een beetje door het late uur).
Maar ik heb zelf maar een paar toppers, maar nu ik jullie reacties heb doorgenomen, kan ik me daar wel enigzins in vinden. 't Is maar net hoeveel waarde je aan je eigen sterren geeft.
Zoals iemand al meldde, er zijn wel degelijk stemmers die een belachelijk hoog aantal films 5 sterren geven.
Blijf er wel bij, dat ik nooit op meer dan 25 zal komen, maar dat zegt meer over mij.
Kapp refereerde al aan de stelling, dat er in de toekomst nog wel meer juweeltjes komen. Zullen we ons dan daar maar op richten....?
Joetje
-
- 86 messages
- 226 votes
Gelul, ik maak zelf wel uit of ik film 5 sterren waard vind of niet.
Wat hij zegt, ik vind je stelling dan ook onzin. Iedere member mag gewoon zijn eigen mening hebben over films. Dat JIJ maar een zeer beperkt aantal films vijf sterren geeft wil niet zeggen dat anderen net zo er over denken.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Maar mensen met meer dan 20 5 sterren stemmen zijn niet serieus te nemen? Wat een onzin! Ik heb minder dan 20 5 sterren films, maar ik ben toch ook niet serieus te nemen... toch?
sn@ke
-
- 2077 messages
- 888 votes
Elke sterrenbeoordeling is persoonlijk. De één kan met gemak een film 5 sterren geven als hij zich kostelijk vermaakt heeft. Voor de ander is er wat meer nodig voor die beroordeling. Die beoordelingen zijn persoonlijk en het heeft dan ook geen nut om mensen op die basis niet meer serieus te nemen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Kijk, ik ben 46 (oud ja), en heb al duizenden films gezien. Ben een grote liefhebber van klassiekers en zwart-wit. Ik persoonlijk zou het maar triestig vinden als daar minder dan 20 films inzaten die 5 sterrren waard zijn.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Hoera, er is iemand ouder dan ik.
Niet mee lachen hé jonge snotter. Nog een paar jaar en ge zijt ook zover (maar dan ben ik er ook weer twee ouder, zucht)
Newbie
-
- 271 messages
- 353 votes
Ik heb een redelijke gauscurve, alleen loopt de linkerkant langzamer naar de top dan langs de rechter kant. Ik mei/ijd (schrappen wat niet past)precies de voor mij slechtere films.
Nick Kang
-
- 973 messages
- 488 votes
Ik heb er niet zoveel problemen mee als iemand meer dan 20 films een 5 geven. Zolang het maar niet uit de hand loopt.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Het is natuurlijk gewoon zo dat er honderden meesterwerken gemaakt zijn in ruim een eeuw cinematografie.
Nick Kang
-
- 973 messages
- 488 votes
Dat is zo. Kijk, als iemand op 3000 films heeft gestemd. Dan vind ik het logisch dat diegene meer dan 50 films een 5 heeft gegeven. Maar als je hetzelfde doet en je hebt maar op 200 films gestemd, dan is dat wel een beetje vaag.
Ik heb trouwens meer problemen met top 100 films omlaag stemmen met 0.5 sterren dan met teveel 5 sterren uitdelen.
jokingsurely1
-
- 68 messages
- 2461 votes
Deze "greenhorn" wil toch ook wat zeggen. Wanneer mijn stemprofiel wordt weergegeven op dit moment, is het ongetwijfeld zo dat deze bulkt van de 4,5 en 5. Da's ook logisch, want ik ben begonnen met het stemmen op mijn favoriete films (een paar 0,5 en 1 uitgezonderd). Geef me wat tijd en de curve komt opnieuw in evenwicht. Heb er nog een paar duizend te gaan...
Nick Kang
-
- 973 messages
- 488 votes
Heb je er dan zoveel gezien jokingsurely1? Want dat dacht ik eerst ook, maar toen bleek dat ik er maar ongeveer 500 films had gezien.