• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.161 votes
Profile

Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Nick Kang wrote:

Heb je er dan zoveel gezien jokingsurely1? Want dat dacht ik eerst ook, maar toen bleek dat ik er maar ongeveer 500 films had gezien.

Vijfhonderd is inderdaad een heel pak. Aan 1u40 gemiddeld per prent is dat 833 uur of bijna 35 dagen aan één stuk. Wel Nick, jij hebt me nu doen beseffen hoeveel tijd ik al 'verspeeld' heb door naar films te kijken, laat staan gewoon tv...

Nick Kang

• 973 messages
  • 488 votes

Ik dacht altijd dat ik veel films had gezien. Niet dus. Vergeleke met sommige van jullie hier dan.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Ik heb op 195 films gestemd. Daarvan zijn er vier met 5* beoordeeld. Ik heb wel meer dan 195 films gezien, maar ik kan ze gewoonweg niet allemaal meer "eerlijk" beoordelen. Daarom wacht ik gewoon tot ik ze nog eens zie. En als je 800 films ofzo gezien hebt mag je toch best wel 20 films 5* geven, vind ik dan. Ligt er ook aan hoe iemand de film bekijkt. Vergelijkt hij ze met alle films, met de film uit dat bepaalde genre? Ik heb er iig niet zo'n problemen mee als mensen relatief vaak 5* geven, laat ze lekker genieten van films. Maar het moet natuurlijk niet te gek worden...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Nick Kang schreef:

Ik dacht altijd dat ik veel films had gezien. Niet dus. Vergeleken met sommige van jullie hier dan.

Daar kan ik inkomen, maar ten eerste is de ouderdom een groot veschil. Wij schelen dertig jaar. Nu hebben is er wel het grote voordeel dat er veel film op tv gedraaid wordt, maar toen ik jong was gingen wij elke zondag naar de bioscoop, begin om 15.30 en telkens twee films, waarbij de bijfilm soms beter was dan de hoofdfilm. Prijs omstreeks 1968-1969 in euro 25 cent en 37 cent (10 en 15 frank). Geduld dus Nick en ik ben er zeker van dat je binnen dertig jaar veel meer films zult bekeken hebben dan ik en vele van mijn leeftijdsgenoten, daar de mogelijkheden om film te bekijken nu eenmaal veel en veel groter zijn.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Quido wrote:

Ik heb op 195 films gestemd. Daarvan zijn er vier met 5* beoordeeld. Ik heb wel meer dan 195 films gezien, maar ik kan ze gewoonweg niet allemaal meer "eerlijk" beoordelen.

Ik heb iets meer dan 500 stemmen uitgebracht, maar voor mij geldt hetzelfde: ik heb vroeger echt wel wat onzin als 'Revenge of the nerds' en 'Police Academy 26' gezien, maar die kan ik zo lang nadien echt niet meer beoordelen. Met dat soort films erbij denk ik dat ik misschien vijftig films meer heb gezien dan dat ik heb beoordeeld.

JayLunar

• 748 messages
  • 2961 votes

@speedy:

Naar wat voor films ging je toen? M.a.w. wat voor films werden in die tijd meestal in de bioscoop gedraaid?

(ben ik altijd al benieuwd naar geweest)

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Wel, de bijfilms waren meestal Duitse of Franse producties, zo heb er vele gezien met o.a. Freddy Quinn, Louis de Funès, Fernandel, enz...

De hoofdfilms waren veelal oorlogsfilms, westerns en ook wel films zoals Hercules, Spartacus, Ivanhoe, dat genre (ridderfilms?).

De grote films waren niet aan ons besteed, dat waren dan films voor volwassenen en die werden meestal vertoond op woensdag en donderdagavond (bij ons in Ninove toch, stel je voor een provincienest met toen 11.000 inwoners). Dat waren dan de liefdesverhalen en horrorfilms en thriller. En geloof me vrij, als er eens per ongeluk een stukje met een blote borst erin niet was 'geknipt' dan was het een bioscooprevolutie, want stel je voor, een paar honderd kinderen tussen 9 & 13 en één blote borst. En vergeet niet, alle films waren al een paar jaar in roulatie eer wij ze bij ons kregen. En voor iedere vertoning eerst nog het nieuwsbericht, van de vroegere filmverdelers Van Dam. Best nostalgisch, maar beter? Neen hoor, soms ben ik wel een beetje jaloers op de vele mogelijkheden die de jeugd nu heeft zonder ze het beseffen. Wij gingen telkens met vijf naar de bios en regelmatig slaagden wij er in ééntje gratis te laten binnenglippen, met dat geld konden wij dan wat snoep komen... Those Were The Days My Friend...

jokingsurely1

• 68 messages
  • 2461 votes

Heb het geluk dat ik toen ik nog een ukkie was (de bomen spraken nog vloeiend Spaans) vlak naast een bioscoopzaaltje woonde. Heb dus inderdaad al wat films "versleten". En yup, ben één van die bizarro's die boekjes bijhouden met titels en sterretjes. Binnen een week of 2 staan ze er allemaal op...

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

speedy23 wrote:

. Wij gingen telkens met vijf naar de bios en regelmatig slaagden wij er in ééntje gratis te laten binnenglippen, met dat geld konden wij dan wat snoep komen... Those Were The Days My Friend...

Dit is ook erg leuk verwerkt in L'Argent de Poche van Truffaut.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik ben begonnen met films 'verzamelen' einde 1988 en heb er nu zo'n kleine 3000. Tot voor een paar jaar (1999) stond alles netjes getypt op papier en dan geklasserd in mappen op alfabetische volgorde. Veel te veel werk was dat, leve de PC... _o_

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

jokingsurely1 wrote:

Binnen een week of 2 staan ze er allemaal op...

Ga je stinissen inhalen of is dat iets te hoog gegrepen?

jokingsurely1

• 68 messages
  • 2461 votes

Dàt is inderdaad wat te Everest voor mij...

Newbie

• 271 messages
  • 353 votes

Nick Kang wrote:

Ik heb trouwens meer problemen met top 100 films omlaag stemmen met 0.5 sterren dan met teveel 5 sterren uitdelen.

sorry dat ik Momento een barslechte film vind.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Mensen die hun best trachten te doen om in eer en geweten te stemmen daar kan ik het best mee vinden, maar waar ik me blauw aan erger is dat er zeer vele users komen die enkele films bedelen met vijf sterren en dan zien je ze nooit meer terug. Daar moet je eens op letten, het is om met je hoofd tegen de muur te lopen. Die mensen geven van veel prenten een vertekent beeld...

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Tja, maar zo zijn er volgens mij ook users die een paar films 0,5 sterren geven en die verder ook op niks stemmen. Ik denk dat daar wel evenwicht in zit.

madboy

• 52 messages
  • 625 votes

om even terug te komen op het uitdelen van te veel 5 sterren.. Mijn mening is dat iedereen zoveel 5 sterren mag geven als hij wil alhoewel ik 20 toch lichtelijk overdreven vind. Ikzelf heb slechts 2 van de ± 450 films die ik heb gezien een 5 gegeven. 5 sterren betekent voor mij niet alleen héél erg goed maar gewoon dat het een meesterwerk, een juweeltje is. Zo'n film voelt echt als "af" aan.

Denk dat het probleem (is het natuurlijk niet) met de grote aantallen 5*-films bij sommige users ligt aan het feit dat deze mensen een prent die ze gewoon erg goed vinden een 5 geven,kortom ze zijn minder perfectionistisch in het quoteren.

blabla

• 2070 messages
  • 5242 votes

madboy wrote:

een prent die ze gewoon erg goed vinden een 5 geven,kortom ze zijn minder perfectionistisch in het quoteren.

Dat maak ik zelf wel uit.

madboy

• 52 messages
  • 625 votes

Sorry, ik wou niet veralgemenen ofzo. Ik denk dat mensen met weinig 5 sterren films misschien gewoon wat strenger zijn bij het uitdelen van sterren.

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

Niets mis met een kritische blik dacht ik zo .

Hoe lager je standaarden en eisen, hoe hoger je zult uitkomen met je stemmen. Tenminste, zo zie ik het toch. En wie ben ik nou helemaal... .

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik houd van alle genres, het ene wat meer dan het andere. Door veel films gezien en herbekeken te hebben kom ik tot veel vijf sterrenfilms. Iedereen heeft andere normen om te quoteren. Mij is opgevallen dat vele jonge gebruikers haast geen 'oude' of drama's hoog quoteren, gewoon omdat hun interesse ergens anders ligt. Ik zal ook niet stilstaan bij het feit dat er iemand een 0,5 of een 1 geeft aan een prent waar ik dol op ben. Dat noemen wij vrijheid van keuze. Oh, wat is democratie toch prachtig...

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

Ik noem dat gewoon slechte smaak .

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik noem het de 'betere' kennis...

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

Haha .

Maar kennis is nog geen wijsheid, heh.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Hoho, maar je kan geen wijsheid verwerven zonder enige kennis...

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

Dat staat buiten kijf, mijn Beste Belg .

Trouwens, die jonge gebruikers waar u over sprak, dat die als de donder eens hun horizon verbreden zeg! Dan zul je zien dat het stemgedrag ook met sprongen vooruit gaat.

...sprak het pikkie van 20...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Dionysos wrote:

het pikkie

Het uwe kan nog groeien, maar de mijne daarentegen, het begin van het einde is nabij...

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

speedy23 wrote:

Het uwe kan nog groeien, maar de mijne daarentegen, het begin van het einde is nabij...

Nou, vooralsnog heeft u over hormonen nog niets te klagen, zo te lezen. Perverseling!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Niet pervers jong, bijna weer een jaartje ouder, dat zet een mens aan het denken. Zucht...

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

Midlifecrisis plegen wij Hollanders dat nochtans te noemen .

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Dat zegt mijn vrouw ook al. En kerst is dan al een triestige periode... Enfin, we gaan erover zwijgen...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.