• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.277 votes
Profile

Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven

Angie

• 320 messages
  • 33 votes

dan vraag ik mij dan weer af bestaat er een perfecte film.....

vaak verander ik van mening, doordat er een andere in mijn ogen betere film wordt gemaakt en de numero uno film in mijn top tien zakt. een voorbeeld ter verduidelijking. in het jaar 1998 was ik helemaal weg van titanic, vond het helemaal geweldig, nu komt ie niet meer in mijn top tien voor.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Heb mijn 5* lijstje eens overlopen en heb een aantal films aangepast naar 4.5* maar ik hou nog steeds 37 films over met een maximum van 5*.

Het is trouwens allemaal relatief want een film die je vandaag 5* geeft kan bij een volgende kijkbeurt mischien zakken naar 4.5*.

Ik heb bijvoorbeeld een tijdje geleden "Mystic River" gezien en was er zwaar van onder de indruk, dus 5*. Dit wil niet zeggen dat het zo zal blijven !

Tara

• 682 messages
  • 355 votes

Ik vind het ook moeilijk om een top 10 te maken.

Er staat bij mij niet maar 1 film bovenaan.

Ik kijk per week zo'n 5 a 6 films en dat doe ik ook al een aantal jaren. Ik heb ook in een videotheek gewerkt en er zijn in elk genre films die ik steengoed vind.

Als je per genre zou werken zou dat beter gaan, maar je kan een Thriller niet met een speelfilm vergelijken en toch kunnen ze allebei onwijs goed zijn. Hier in de top lijst staat the Godfather bovenaan. Dat vond ik een hele goeie film, maar dat was zeker niet de beste film die in heb gezien.

Als je vraagt: wat is dan de beste maffia, dan heb je grote kans dat de Godfather bovenaan staat.

In mijn top 10 staan dus films die niet op volgorde staan.

De GeuS

• 2180 messages
  • 2858 votes

Ik vind het "sterren systeem" uberhaupt een beetje rommelig; ik zie dat de meeste mensen hier 2,5 ster een voldoende vinden, terwijl dat bij mij niet zo is.

De 5 sterren die ik geef zijn dan ook niet per definitie voor een perfecte film, maar gevoelsmatig de beste films die ik heb gezien....

bisse

• 646 messages
  • 444 votes

De Knip wrote:

Ik kan er niet bij dat MM-ers meer dan 20 films een ideale 10 geven. Je hebt toch maar hooguit 5 topfilms die echt je favoriete films zijn?

Ik zit nu op zo'n 600 stemmen(als ik mn best zou doen veel meer), maar er zitten toch echt maar een paar toppers voor mij bij. MM-ers die 30 of meer films een 10 geven, kan ik nauwelijks serieus nemen.

Voor MM-ers die dik over de 1000 stemmen hebben, vind ik zelfs 30 nog teveel....

Wat vinden jullie van deze stellingname?

Deze stellingname slaat echt helemaal nergens op!!! Met harstikke veel verschillende genres en honderden verschillende topfilms die er jaarlijks uitkomen kom jij ff vertellen dat je maar maximaal 5 als favoriet mag betitelen. Ik ben simpelweg niet eens in staat om een echte toptien in elkaar te zetten omdat veel topfilms zo van opzet en uiterlijk verschillen dat ik het onnozel vind om me te gaan afvragen welke van de twee nou het beste is. wat heeft het nou voor een zin om je te gaan afvragen of "raging bull" beter is dan "clockwork orange"? Geen enkele zin want dit zijn totaal verschillende genres met ieder hun eigen unieke pluspunten. Je gaat je toch ook niet afvragen of johan cruiff een betere sportman was dan mohammed ali(alleen die domme lui natuurlijk die perse een sportman van de eeuw willen hebben). Geniet voortaan wat meer van de films die je ziet i.p.v jezelf te vermoeien met het gewik en geweeg wat nou dan toch de beste was. We hebben het hier over een vorm van kunst en niet over een foto-finisch.

stinissen (crew films & series)

• 23434 messages
  • 76919 votes

Ik heb 56 films met 5* en wat dan nog......

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen, beetje meer dan 20 films 5 sterren geven, vindt 10 eigenlijk al te veel.

sn@ke

• 2077 messages
  • 888 votes

Ik hoop , pascal89 , dat in dit hersenloos bericht enig sarcasme zit ...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

pascal83 wrote:

Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen, beetje meer dan 20 films 5 sterren geven, vindt 10 eigenlijk al te veel.

Zegt de man met zelf een 30-tal 5*-films...

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

hoe meer films je gezien hebt, des te meer 5* films er verhoudingsgewijs zullen zijn. Dus om de 5* films te maximeren op basis van het absolute aantal 5* films dat je gezien hebt kan gewoonweg niet. Je kunt het wel uitdrukken in een percentage, maar dan nog... het is toch gewoon mogelijk dat iemand in verhouding meer 5* films ziet dan een ander.

Wellicht een slotje op dit topicje...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Waarom? dit topic bestaat al meer dan één jaar...

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

ja... en derhalve is er wellicht alles over gezegd.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Nee hoor, topics sluiten is een uitzondering, en geen regel (onder het mom "een mod vindt dat de discussie klaar is")

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven:

Nee maar maar wel met mensen die 0,5 geven om Pulp Fiction/The Godfather van de eerste plaats af te krijgen.

Met name de fans van The Shawshank Redemption

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Rujar schreef:

Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven:

Nee maar maar wel met mensen die 0,5 geven om Pulp Fiction/The Godfather van de eerste plaats af te krijgen.

(

Het is inderdaad spijtig, maar wat kan je er tegen beginnen? Niets.

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

sn@ke wrote:

Ik hoop , pascal89 , dat in dit hersenloos bericht enig sarcasme zit ...

Pfff ... lijkt toch me wel duidelijk meneer de slang?

Mischa

• 601 messages
  • 2426 votes

Idioot topic, eigenlijk. Het idee dat meer dan 20 films een 5 geven al dan niet in orde zou zijn, is eigenlijk het bespreken niet waard. Maar aan de andere kant, waarom reageer ik hier dan?

Natuurlijk verbaas ook ik me over het feit dat sommige mensen lukraak met extreem hoge of lage cijfers strooien, en dat er mensen zijn die 'tactisch'stemmen (zie het Pulp Fiction / Godfather / Shawshank Redemtion-verhaal), maar wat dan nog? Uiteindelijk gaat het erom dat we onze eigen mening kunnen geven, we kunnen discussiëren over de filmzaken die ons bezighouden, en we even weg kunnen glippen uit de mallemolen om ons heen! Lekker stichtelijk, ik weet, maar zo zie ik het nu eenmaal. Leve de Koningin!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik was het totaal met je eens tot je laatste drie woorden.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

LOL

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Ik sluit me volledig aan bij Naomi ditmaal

Mischa

• 601 messages
  • 2426 votes

tsss, smerige republikeinen

De GeuS

• 2180 messages
  • 2858 votes

Ze mag van mij blijven leven, zolang ik maar geen geld meer aan dat mens hoef af te staan....

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Shit, ik heb al 19 vijfsterrenfilms! Zal maar beginnen oppassen.

Captain Pervert

• 4643 messages
  • 2099 votes

Mischa wrote:

tsss, smerige republikeinen

ROFL

Grsbk

• 315 messages
  • 3481 votes

5 sterren film hoefd imo ook helemaal niet de perfecte film te zijn... En daar komt ook bij dat het aantal sterren van veel films na herziening ook veranderd. Vaak is het zo dat films die ik in eerste instantie 5 sterren geef later naar beneden gaan en dat juist films die ik eerder 4 of 4,5 ster geef bij meerdere kijkbeurten omhoog gaan.

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Ja, kijk, ik denk dan van: "Wat is er eigenlijk mis met deze film?"

"De" Perfecte Film zal waarschijnlijk nooit gemaakt worden, maar Films die ik Echt Goed vind, krijgen van mij 'n Vijf. Als ik nog wel 'n Aantal Punten zie die beter hadden gemogen, stem ik nog wel 's 'n Vier en een Half.

Maar mensen die meer dan twintig Films 'n Vijf geven Niet Serieus nemen?? KOM Nou!! Ik moet toegeven, een Film krijgt bij mij de Laatste Tijd al erg gauw 'n Vijf, maar dat zijn de Films waarvoor ik gewoon veel Respect heb!

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Flipman wrote:

Ik moet toegeven, een Film krijgt bij mij de Laatste Tijd al erg gauw 'n Vijf, maar dat zijn de Films waarvoor ik gewoon veel Respect heb!

Heerlijk toch? Dat je de laatste tijd zo veel erg goede films ziet Wat wil een filmliefhebber nog meer...

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Een grote bak popcorn

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

en een cola, anders krijg je zo'n droge mond

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Flipman wrote:

"De" Perfecte Film zal waarschijnlijk nooit gemaakt worden

Heb vertoruwen, ik heb mijn perfecte film ook al gevonden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.