- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Had die toen op heel MM maar twee stemmen? Dat is namelijk het geval met de film waar wij het over hebben.
Op iCM maken we elk jaar een lijst met beste film die niet meer dan 400 checks hebben. Zou wel interessant zijn om na de top 1000 een filter erop los te laten en te zien wat de favoriete films zijn hier met minder dan 100 stemmen. Of 50. Geen idee wat een mooie cut-off is hier.
Ja, een zesde en een achtste plek.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ja, een zesde en een achtste plek.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
Hij staat trouwens maar op #366 bij mij, dus ik weet niet of wij samen genoeg punten geven om hem in de lijst te krijgen. Zou wel leuk zijn: een film met twee MM-stemmen in de top 1000.
Ik zou hem bijna op #1 zetten. Maar zo ver ga ik nu ook weer niet, hij staat ergens tussen #50 en 100, dus hij gaat de schifting niet overleven.
Dievegge
-
- 3172 messages
- 8197 votes
Gaan de mensen die al hun lijst hebben ingestuurd er van uit dat ze de komende dagen geen topfilm(s) meer ontdekken? Want als je eenmaal je lijst hebt ingestuurd mag je 'm niet meer aanpassen toch?
Ik gebruik deze periode om m'n achterstand op vlak van tv-series weg te werken. Ik ben nu naar 30 Rock aan het kijken, een reeks die ik altijd gemeden heb omdat ik ze verwarde met 3rd Rock from the Sun.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Pfoe, zoveel 4*-films die ik me amper nog kan herinneren. Soms alleen nog 'dat ik hem goed vond', maar waarom ook alweer, tja... lastig rangschikken zo. Meestal laat ik die films erbuiten.
Neem een film als The Game (1997). Ik zag hem acht jaar terug. Ik weet alleen nog de plottwist (dus herkijken heeft in dat opzicht weinig zin) en dat hij wel spannend was. Maakt dat zo'n film dan toplijstwaardig?
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Is dat niet met veel films die op een speciale twist leunen?
Daarnaast zou ik me er niet zo druk om maken. Is je herinnering goed dan laat je hem toch staan? Onder wat recentere films ofzo.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8155 votes
Ondanks dat ik het laatste jaar door diverse oorzaken veel minder films kijk heb ik zojuist mijn top ingestuurd. Ben erg benieuwd naar de uiteindelijke uitslag.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Bij mij is het verschil tussen april-mei en juni ook heel opvallend.
tbouwh
-
- 5810 messages
- 5402 votes
Zo onder de indruk van Covenant dat je twee weken nodig had om bij te komen? 
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Ja, ik dacht beter dan dit wordt het niet, waarom zou ik nog andere films gaan kijken...
luukve
-
- 247 messages
- 658 votes
Ga het toch maar overslaan dit jaar. Met maar 80 4*+ is een top 100 net wat toepasselijker voor mij dan een nietszeggende top 250 met allemaal 3*+ erin. Niet bepaald een lijst die ik wil insturen en het is niet echt de moeite om al mn 6jes te gaan rangschikken. Over twee jaar ben ik zeker van de partij met hopelijk zo'n 100 4*+ meer.
(is geen verzoek tot lager minimum)
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ik heb nu 144 4* films, ik twijfel of dat genoeg is. 243 films met 3.5* (dat waren er nog maar 194 op 30 januari dit jaar). En hier en daar heb ik wel nog een 3* staan die ik wat hoger heb gezet (en die een 3.5*) mag krijgen. Een top 250 voelt licht geforceerd aan, het balanceert toch op het randje. De top 200 vind ik kwalitatief sterk. Daarna toch iets minder, maar nog altijd meer dan ok. Gelukkig juist gezien dat ik nog altijd een twintig, dertigtal films moet invoegen
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Is dat niet met veel films die op een speciale twist leunen?
Ik vind het wel lastig in hoeverre ik dat een film aan moet rekenen als ik de eerste keer wel degelijk zeer onder de indruk was. Dit speelt vooral bij films die ik in de begindagen van mijn 'filmkijkcarrière' gekeken heb, want destijds was vrijwel alles nog spannend en geweldig.
Ik heb nu een lijst van 250 films en deze gerangschikt*, dit weekend nog even nalopen en insturen die hap.
*) Wellicht een mooie tip: doe een csv-export hier op MovieMeter, zodat je aan een lijst van 250+ films komt. Vervolgens creëer je in Excel een extra kolom waarin je handmatig de positie invoert. Je kiest een positie waar die film ongeveer zou moeten staan (bv. 'deze film hoort ongeveer op plek 37 te staan'). Dit doe je voor iedere film, laat Excel dan sorteren op die extra kolom en voilà. Mijn ervaring is dat ik altijd wel uitkom met deze methode. Je kiest ongeveer 100 films die in de top 100 horen te staan, 250 films in de top 250 etc.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 messages
- 4516 votes
Ik vind het wel lastig in hoeverre ik dat een film aan moet rekenen als ik de eerste keer wel degelijk zeer onder de indruk was. Dit speelt vooral bij films die ik in de begindagen van mijn 'filmkijkcarrière' gekeken heb, want destijds was vrijwel alles nog spannend en geweldig.
Ik heb nu een lijst van 250 films en deze gerangschikt*, dit weekend nog even nalopen en insturen die hap.
*) Wellicht een mooie tip: doe een csv-export hier op MovieMeter, zodat je aan een lijst van 250+ films komt. Vervolgens creëer je in Excel een extra kolom waarin je handmatig de positie invoert. Je kiest een positie waar die film ongeveer zou moeten staan (bv. 'deze film hoort ongeveer op plek 37 te staan'). Dit doe je voor iedere film, laat Excel dan sorteren op die extra kolom en voilà. Mijn ervaring is dat ik altijd wel uitkom met deze methode. Je kiest ongeveer 100 films die in de top 100 horen te staan, 250 films in de top 250 etc.
Ik had mijn 350 films een cijfer tussen de 4 en de 6 gegeven (afgerond op tienden) en zo ook mooie blokjes van zo een 20 films per cijfer gemiddeld. Maakte het ook heel stuk makkelijker.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Het probleem met twists is dat door de film bewust vervormd doet om aan het script met de twist te voldoen, het gehele verhaal geforceerd wordt, en je de moeilijke taak krijgt om het te doen laten kloppen in het perspectief waar je de twist nog niet ontdekt hebt, en waar je hem wel ontdekt hebt. Heel vaak is het zo dat dit heel veel van de inhoud vraagt, en kwaliteit vrij sterk achteruit gaat, en vrijwel altijd een hele rats fouten beschikt. Eigenlijk zijn films die rond één twist draaien gedoemd om te mislukken, zeker als alles in het teken van die twist staat.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Wanneer precies moet de lijst ingediend worden? Film Pegasus
joachimt (crew films)
-
- 3797 messages
- 9734 votes
Wanneer precies moet de lijst ingediend worden? Film Pegasus
Volgens de eerste post heb je tot en met aanstaande donderdag.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Zo kort nog 
Dan moet ik dit weekend aan de bak!
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
stemmen maar, jullie kiezen wat mijn volgende game wordt in EU4
joachimt (crew films)
-
- 3797 messages
- 9734 votes
Geen nachtrust voor jullie!
stemmen maar, jullie kiezen wat mijn volgende game wordt in EU4
TornadoEF5 neemt het meteen wel letterlijk: post geplaatst om 4:30 's nachts! 
Die link werkt trouwens niet voor mij.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik herhaal nog 1 keer de tag van de start van deze top 1000. Ik heb alle tags genomen, dus als je al een lijstje hebt verstuurd mag je het negeren. 
!!!!*Lucky 93.9 Alittleromance arno74 Ayres Baggerman Badalamenti beavis BBarbie belchinees Cellulord Chainsaw Cikx danuz DeCol Dievegge Donkerwoud DVD-T Dying Rose Erwinner Ferdydurke Finisterra Flat Eric gauke Gh8st handsome_devil Hannibal HarmJanStegenga Hollywood007 horizons Inland Rabbit Insignificance jarno1975 jOERI John Milton kappeuterkappeuter[/user] kevin_vp Lord Flashheart Knisper Koenr kos MatthijsGr00t McSavah Mekol mister blonde mjk87 Mochizuki Rokuro Montorsi moviefreak#1 MovieMind Movsin mrmojorisin123 Mug Norma Observator Onderhond Paalhaas Pieter Montana [Preketero] Prinz Ramon K Redlop scorsese soom Spetie starbright boy tbouwh The One Ring TheBunk TornadoEF5 tovenaar Unique- Verhoeven wibro wimnoot W.V. Zinema
Jullie hebben nog tijd tot donderdag om een lijstje op te sturen tussen 250 en 500 films. Aantal moet zelfs geen rond getal zijn. Meer info in de eerste post van dit topic. Of laat maar iets weten als er iets niet duidelijk mocht zijn.
Donderdag geniet ik op Werchter. Als alle lijstjes binnen zijn, kan ik vanaf vrijdag alles verwerken. Naar gelang hoe alles vlot, kan ik dan (misschien zelfs volgende week al) de eindlijst presenteren.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
Ik heb mijn lijst nèt voor onderstaand berichtje ingestuurd! Maar goed dat ik even heb gewacht, want ik had op de valreep nog enkele nieuwe binnenkomers.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Gelukkig wacht niet iedereen tot het laatste moment. De lijstjes komen gespreid binnen. 
Ondertussen al 29 deelnemers. En ik verwacht er zeker nog enkele komende week.
Deze mensen hebben al hun favorieten doorgestuurd:
Alastor 500
Ataloona 285
Badalamenti 350
Baggerman 500
Bbarbie 500
beavis 500
Brave-Neo 285
Darbie 250
Dievegge 500
eRCee 250
Ferdydurke 250
Film Pegasus 500
gauke 500
horizons 280
IH88 250
joachimt 488
kaketoe 250
Knisper 350
Lv92 250
mjk87 350
moviefreak#1 250
Movsin 500
MRDammann 250
Observator 481
Onderhond 500
Simonsav 400
Spetie 500
vinnypassy 500
wendyvortex 500
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
Niet echt onder de indruk van dat aantal van 29 
Natuurlijk zullen er volgende week nog wel wat binnenkomen, maar of we die 50 van vorige editie gaan halen...........
Misschien ook het aantal films per persoon vermelden Film Pegasus
Benieuwd naar de presentatie...... hopelijk opnieuw stills ipv posters.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik ga denkelijk wel voor de posters, ipv de stills. Zal er van afhangen hoe het vlot met de lijstjes. Want dan moet ik ook 1000 stills verzamelen, terwijl de posters hier beschikbaar zijn.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
Jammer, een still zegt vaak veel meer......
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Misschien wel. Al betwijfel ik wel of dit de beste manier is. Tenslotte heb ik niet alle films gezien, en moet ik een still kiezen van een film die ik niet kennen. Geen idee of die zo representatief is dan.
Maar het is nog niet zo ver. Ik probeer er in elk geval iets moois van te maken.