• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.242 actors
  • 9.374.473 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2017

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Crapsels. Dan stond de Internet sarcasm detector niet goed afgesteld.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Als ik mijn lijst-in-wording zo doorscroll heb ik ook geen smaak - en dus geen filmidentiteit! Mijn lijst loopt bij wijze van spreken uiteen van saaie Bergmannen tot kinderfilms.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Dat is dan je identiteit.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Het laatste jaar schrijf ik nauwelijks nog berichten, maar allemachtig......

Afgelopen woensdag deed beavis met ondersteuning van organisator Film Pegarus een oproep voor meer positieve vibes. Tot nu toe weinig van terechtgekomen. Als organisator moet inmiddels de moed in de schoenen gezakt zijn.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Ja, ik snap ook de negativiteit en de hele non-discussie niet. Het is gewoon simpel: als er geen minimum aantal films is kunnen mensen ook gewoon hun toptien inleveren en komen we uit op de huidige Top 250 aangevuld met 750 andere mainstream films. Vandaar de regel.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Eens met gauke. Cut the crap por favor.

Ik heb mijn lijst vandaag ingestuurd. Opvallend hoeveel regisseurs er met 2 of meer films in staan. Ik kom denk ik later even met een lijstje van regisseurs die de top-100 halen maar niet vaker in mijn lijst verschijnen, verwacht dat het er niet meer dan 10 zijn.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Nu maar wachten op de kortfilmdiscussie die wekelijks wordt gevoerd

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
Hij is niet serieus. Check deze eerdere berichten:

(quote)
(quote)

Was mister blonde eigenlijk serieus?

mister blonde

• 12696 messages
  • 5830 votes

Ja, maar het is een beetje gezeur. Ik lever mijn lijstje als ik de tijd vind nog wel in.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

mister blonde wrote:

Ja, maar het is een beetje gezeur. Ik lever mijn lijstje als ik de tijd vind nog wel in.

Ik hoop dat je dat doet, zou het heel fijn vinden

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Als identiteit gelijk is aan evolutie en constante doorontwikkeling, dan kan ik me daar wel in vinden al denk ik wel dat een 'betwistbare filmidentiteit' discutabel gaat worden wanneer iedereen als richtlijn voor 'betwistbaar' weer uitgaat van zijn eigen, vaak superieur geachte identiteit. Ik kan gerust stellen dat ik m'n identiteit hierin nog niet geheel gevonden heb; recent zijn Reservoir Dogs, Trainspotting en Jesse James (07) nog met een ster of twee gestegen, terwijl veel huidige 4.5 punters bij herziening zouden kelderen. Ik denk dat ik de ontdekkingstocht bij voorbaat fascinerender vind dan de uitkomst

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Hopelijk wordt het terug allemaal zen moet jullie filmidentiteiten onderling.

Ondertussen al 22 lijstjes binnen:

Alastor

Ataloona

Badalamenti

Bbarbie

beavis

Dievegge

eRCee

Ferdydurke

Film Pegasus

gauke

horizons

IH88

joachimt

kaketoe

Knisper

Lv92

mjk87

Movsin

MRDammann

Onderhond

vinnypassy

wendyvortex

Lijstjes nog steeds welkom. Wie het toch niet ziet zitten om aan 250 goede films te geraken, kan binnen enkele weken hopelijk mee genieten van een mooie tiplijst. Maar elke lijst kan de top 1.000 door elkaar gooien, dus stuur het zeker door!

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

Film Pegasus wrote:

Ondertussen al 20 lijstjes binnen!

Denk dat je de mijne vergeten bent!

• 31148 messages
  • 5448 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Denk dat je de mijne vergeten bent!

Lijstje was al verwerkt, maar het overzicht van de namen niet. Bij deze recht gezet!

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Ramon K wrote:

Komt weer iemand aangekakt.... Het is toch ook de bedoeling dat die lijst uniek wordt? En daar heb je nu eenmaal een elitair beleid voor nodig.

Het lijkt me geenszins het doel dat de lijst uniek wordt. Als je een unieke lijst wilt, kun je evengoed aan alle nummers 137 een onevenredig aantal punten toekennen. Dát is pas uniek!

Als je een minimum van 100 gaan stellen krijgen we gewoon een kopie van de top 250, want dan doet iedereen mee en blijf je in de mainstream hangen.
Dit lijken me twee aannames die nergens op gestoeld zijn.

1) ik zie niet in waarom dan 'iedereen' mee zou doen. De top 250 is gebaseerd op stemmen van 160.000+ gebruikers. Het aantal gebruikers dat a) actief is op het forum, b) toevallig in dit topic kijkt en c) ook nog eens besluit om een lijstje aan te leveren is een marginaal aantal vergeleken met het totale aantal gebruikers.

2) nu heb je een zeer select groepje deelnemers waarvan een aantal al heeft aangegeven eigenlijk niet genoeg films te kennen voor een top 250, maar toch mee te willen/gaan doen. Het gevolg is dat deze personen hoogstwaarschijnlijk bekende(re) films in hun lijst opnemen (vrijwel niemand begint nou eenmaal met de obscure parels). Hun relatieve invloed op de eindlijst is, door het beperkte aantal deelnemers juist groter.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

De statistieken na afloop kon ik de vorige editie erg waarderen. Kunnen we die deze keer ook weer verwachten, Film Pegasus?

IH88

• 9731 messages
  • 3184 votes

Oja, dit forum moest een positieve vibe krijgen. Ik ben het wel eens met tbouwh, je top 100/250/500 is natuurlijk geen stilstaand water. Het is een stroming van nieuwe films die erin komen en oude films die je, omdat je ook ouder wordt, misschien gaat herwaarderen. Natuurlijk zullen er veel films zijn die nooit uit je toplijst zullen verdwijnen ( bij mij uiteraard Star Wars), maar ik denk dat ik over een aantal jaar weemoedig me hoofd zit te schudden om de top 250 zoals ik die nu heb ingeleverd.

Maar het is een momentopname en ben er nu blij mee. Allemaal films met 4* of hoger. Om de dag positief af te sluiten .

• 31148 messages
  • 5448 votes

Normaal gezien wel. Ik ga ook de positie van de film meegeven van de edities 2013 en 2015 zodat je kan zien of een film gestegen of gezakt is.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

2) nu heb je een zeer select groepje deelnemers waarvan een aantal al heeft aangegeven eigenlijk niet genoeg films te kennen voor een top 250, maar toch mee te willen/gaan doen. Het gevolg is dat deze personen hoogstwaarschijnlijk bekende(re) films in hun lijst opnemen (vrijwel niemand begint nou eenmaal met de obscure parels). Hun relatieve invloed op de eindlijst is, door het beperkte aantal deelnemers juist groter.

Volgens mij zijn er van de van de 22 deelnemers nu, 7 users bij die rond de 1000 of minder geregistreerde stemmen hebben, en 15 die 2500 tot 9000 geregistreerde stemmen op MM hebben. En er moeten nog lijsten komen! Dat gaat toch een leuke lijst opleveren. En je kunt, chevy93, gewoon meedoen (ik snap echt het probleem niet).

Als je de drempel gaat verlagen naar 100, dan gaan er veeeel meer mensen meedoen. En dan krijg je hetzelfde probleem; dan gaat de mainstream die 170 films gezien hebben, een top 100 inleveren. Dan wordt die beinvloeding veel groter.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4695 votes

Ik doe normaal ook weer mee.

Hopelijk vind ik wat tijd voor eind juni.

Top initiatief. Alvast veel dank Film Pegasus!

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Deze werkwijze gaat zijn vruchten wel afwerpen en als de lijst af is en gedeeld wordt ontstaat er vanzelf een positieve vibe.

Bobby Briggs

• 213 messages
  • 7976 votes

Anders houden we een toelatingsexamen.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Bobby Briggs wrote:

Anders houden we een toelatingsexamen.

Goed idee, we moeten hier inderdaad geen know-nots* hebben die niet weten wie op onze avatars staan.

*fossiele MM-term

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Ramon K wrote:

Dat gaat toch een leuke lijst opleveren.

Dat ontken ik ook niet.

Als je de drempel gaat verlagen naar 100, dan gaan er veeeel meer mensen meedoen.
Dat betwijfel ik. Het forum van MovieMeter blijft nou eenmaal een zeer kleine niche van de site.

En dan krijg je hetzelfde probleem; dan gaat de mainstream die 170 films gezien hebben, een top 100 inleveren. Dan wordt die beinvloeding veel groter.
Dit betwijfel ik eveneens. Bovendien krijg je hier eenzelfde discussie over het wel of niet kennen van bepaalde films. Ik zou eerder pleiten voor een beroep op de deelnemers om daadwerkelijk een lijst op te stellen met toplijstwaardige films. Of dit nou een top 250, top 78 of top 2314 is, doet dan niet ter zake. Ik zou alleen pleiten voor een maximum vanwege praktische (hoofdzakelijk de tijd die het de organisator kost) of inhoudelijke (wie een film zelf niet eens top 1000-waardig zou vinden, kan die niet in een top 1000 zetten; als je bv. het maximum op 1000 zet) redenen.

En je kunt, chevy93, gewoon meedoen (ik snap echt het probleem niet).
Irrelevant. Het aantal stemmen dat ik wel/niet uitgebracht heb, heeft mij er niet van weerhouden vorige keren ook mee te doen, maar anderen wellicht wel. Ik zal eerlijkheidshalve toegeven dat er, vooral de eerste editie ook wel wat opvulmateriaal tussen zat.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

In het verlengde hiervan: iets soortgelijks (mede-)organiseer ik op een internetradiostation (Orinoco Radio). Het gaat hier om nummers dus i.p.v. films.

Ieder jaar zijn mensen vrij om een lijstje aan te leveren (min. 25, max. 500) en daar maken wij een toplijst van. De ervaring leert dat het gros een kleine(re) lijst instuurt. Een paar jaar terug, toen de max nog op 1000 lag, heb ik wel eens uitgerekend hoeveel invloed de lengte van de lijst heeft. Destijds bleek dat zo'n 10% van alle deelnemers (de mensen met een 500+ lijst) bijna 60% van de eindlijst bepaalde. Iets soortgelijks lijkt me hier niet onrealistisch.

Op het moment dat je het maximum verhoogd naar een top 1000 zou je als gebruiker al een veelvoud aan invloed op de lijst hebben t.o.v. iemand die een top 100 inlevert.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Overigens ben ik me terdege bewust dat het voor dit jaar zeker niet haalbaar is om spelregels te veranderen, maar ik ben pas relatief laat achter dit topic gekomen dus en wilde dit nog wel aankaarten.

Bovendien was het spel al begonnen, voordat de discussie (en niet alleen op dit moment) goed en wel gekristalliseerd was. Wellicht is het over twee jaar een idee om (een) wat (langere) voorbereiding in te lassen voor dergelijke discussies alvorens daadwerkelijk te beginnen. Wie weet is er dan ook tijd en ruimte om bv. e.e.a. te staven met cijfers i.p.v. hier dingen te claimen die wel of niet hout snijden.

Tot zover, want de tijd kan ik beter steden in het ordenen van mijn stemmen.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Er is geen discussie. Dit is gewoon een traditie die op een bepaalde manier verloopt en breed gewaardeerd wordt. Als iemand iets anders wil organiseren staat dat diegene vrij.

On topic: Ik denk toch dat er in mijn top-100 wel 10-20 regisseurs voorkomen die niet vaker in de lijst terug te vinden zijn (in tegenstelling tot eerdere berichten). De hoogste staat op plek 17 (Moodysson).

Maar goed, voor 80+ regisseurs uit m'n top-100 geldt dus alsnog dat ze twee of meer films in m'n lijst hebben staan.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Dat betwijfel ik. Het forum van MovieMeter blijft nou eenmaal een zeer kleine niche van de site.

Hoe weet jij dat nou? Dat gok je toch gewoon maar. Misschien dat er wel tientallen filmliefhebbers op dit forum rondzwerven die niet meedoen om dat ze vinden dat ze te weinig gezien hebben en niet tot aan 250 films kunnen geraken.

Maar verderchevy93, komt hier van mij het onvermijdelijke voorstel:

Neem jij dan over 2 jaar maar het stokje van de organisator over... Volgens jouw regels, met een minimum van 100 stemmen. Kunnen we dan kijken hoeveel animo er voor is, of we er net zoveel plezier in hebben, welke eindlijst dat oplevert. En dan natuurlijk ook even vergelijken met de voorafgaande edities en met de Top 250. Ik denk dat je raar zult opkijken.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Vermoeiend inderdaad, mensen die constant willen discussiëren over alles.

Er is hier gewoon iemand die zijn kostbare vrije tijd wil steken in het verwerken van vele lijstjes voor een heel gaaf Moviemeter Top 1000 project, een helse klus lijkt mij en op basis van voorgaande jaren een ongekend geslaagd geheel dat echt leefde! Hulde voor Film Pegasus ik hoop mijn lijst maandag 26 juni in te kunnen leveren.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.