• 178.172 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.351 actors
  • 9.374.574 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2017

timmienoelie

• 1518 messages
  • 4265 votes

Was maar een grapje.

timmienoelie

• 1518 messages
  • 4265 votes

Online sarcasme... Altijd domme zet.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Haha Tornado. Het leek me ook al meer een speling op het bericht van mister blonde over het 10% voorstel. Er was hier bovendien ook geen sprake van een discussie.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ja, dat had ik dat dan niet door, sorry.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ik ben er gewoon wat klaar mee. Iemand die 2700 films gezien heeft, en dan geen top 250 kan opstellen. Ik begrijp het ook niet hoor.

timmienoelie

• 1518 messages
  • 4265 votes

Allemaal niet zo serieus nemen.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Ach, over een jaar zou mijn lijst er gegarandeerd heel anders uitzien. En ja, door die 250-regel voeg ook ik titels toe die ik eigenlijk liever niet in m'n/een top 250 zou zien. Ik zie echter het probleem verder niet zo; ben ik de enige die een film toevoegt, dan haalt 'ie de lijst niet, terwijl ik met alle films in m'n (pakweg) top-100 toch een mooie boost kan meegeven aan echte personal favorites.

Komende halve maand een bak vol recensies, een tentamen en drie papers - en dit, maar dat heb ik er dus wel voor over;- die 'echte' top 250 die ik al lang op de planning heb staan moet er toch eens komen. Dit is/wordt alvast een mooie preselectie tot nu toe, een stap in de juiste richting.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

ben ik de enige die een film toevoegt, dan haalt 'ie de lijst niet, terwijl ik met alle films in m'n (pakweg) top-100 toch een mooie boost kan meegeven aan echte personal favorites.

Zo redeneer ik ook

kevin_vp

• 950 messages
  • 0 votes

timmienoelie wrote:

Ik doe niet mee dit jaar. Die kortfilm discussie is me toch precies in het verkeerde keelgat geschoten. Spijtig genoeg..

Geen probleem maat. Je geraakt toch niet aan 250 langspelers

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

timmienoelie wrote:

Ik doe niet mee dit jaar. Die kortfilm discussie is me toch precies in het verkeerde keelgat geschoten. Spijtig genoeg..

Gelukkig. Minder kans op The Grinch That Stole Christmas en Legally Blonde in deze lijst.

timmienoelie

• 1518 messages
  • 4265 votes

Pas maar op.

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 messages
  • 5449 votes

timmienoelie wrote:

In elk geval nog steeds van harte welkom met je lijstje. Elke lijst is mee bepalend in de top 1.000.

kevin_vp

• 950 messages
  • 0 votes

Ghaaaa, typisch Belgische humor.

Oh, dierbaar België oh heilig land der...

???

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Zonder Belgen zou deze MM top 1000 omgedoopt kunnen worden tot Lijst der Wansmaak.

kevin_vp

• 950 messages
  • 0 votes

Gewaagd statement.

Ferdydurke

• 1353 messages
  • 854 votes

Maar toch, zo wáár.

Ik vind dat jullie allemaal een lollie verdiend hebben.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Allemaal land en provincie doorgeven zodat Pegasus lijst kan maken op basis van geografische ligging.

• 31149 messages
  • 5449 votes

Ik kom van Antwerpen, voor mij is alles daarbuiten parking.

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Ramon K wrote:

Moet ik weer heel die zooi gaan rangschikken! Is er geen enkele andere wijze waarop men zo'n gezamenlijke MM top 1000 samen kan stellen? Ik heb nog een maand zie ik, en het blijft een leuk initiatief natuurlijk, maar ik heb heel weinig zin om al mijn 4*-tjes te gaan rangschikken. Ik zou niet weten waar ik dat onderscheid op zou moeten gaan baseren.

Wijlen Descartes had een mooie methode om zijn 4*-tjes te rangschikken:

En om te beginnen zal ik de dingen in mijn geheugen oproepen die ik vroeger voor waar hield omdat zij via de zintuigen tot mij waren gekomen, en mij weten te herinneren op welke fundamenten mijn overtuiging stoelde; vervolgens zal ik de redenen onderzoeken die mij genoopt hebben ze weer in twijfel te trekken, en ten slotte zal ik bedenken wat ik er nu van moet geloven.

-- Overpeinzingen

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

..of je haalt je lijst enkele keren door de List Randomizer en kiest een bevredigend resultaat.

IH88

• 9733 messages
  • 3185 votes

Ik heb mijn top 250 al ingeleverd en met mijn 4* had ik niet zo veel problemen. Gevoelsmatig vielen er al 50 vier sterren films af. Uiteindelijk had ik 275 films over en was het eigenlijk best makkelijk. Ik moest bijvoorbeeld Braveheart, The Grand Budapest Hotel en X2 samen rangschikken (ik had de films in groepjes opgedeeld). Dan wordt het inderdaad op een gegeven moment natte vingerwerk, maar de films staan uiteindelijk wel ongeveer op de goede positie. Kan misschien vijf plaatsen schelen, maar meer niet.

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9734 votes

IH88 wrote:

Kan misschien vijf plaatsen schelen, maar meer niet.

Dat vind ik reuzeknap. Ik heb vorig jaar heel veel favorieten opnieuw bekeken en sommigen verschoven meer dan 200 plaatsen op de ranglijst. Ik denk dat een film met gemak 20 à 30 plaatsen kan verschuiven, als ik hem een week later weer zie, of een film kan zelfs helemaal van mijn lijst verdwijnen, als ik hem kort erna opnieuw zie. Films kijken is zo subjectief en hoe ik een film beoordeel hangt ook zeker af van wat voor dag ik heb, waar ik zin in heb, hoe goed mijn humeur is, etc...... Wees dus niet te streng met rangschikken. Als het gevoelsmatig op dat moment klopt, dan is het wel best.

IH88

• 9733 messages
  • 3185 votes

Ja, dat kan bij mij ook gebeuren over een jaar. Maar dat komt dan omdat ik weer veel meer films heb gezien die in de lijst horen. Als ik mijn top 250 (met precies dezelfde films) over een maand weer zou maken, dan zou het echt niet veel schelen. Nou ja, 10 plaatsen naar boven of beneden is al best veel toch? Dan heb je het toch over een reikwijdte van 20 films .

RimbaudArthur

• 23 messages
  • 899 votes

Hoi, ik ben absoluut geen fervente forumganger en berichtjes achterlaten komt er ook amper van, maar heb wel zin om voor dit project een lijstje in te sturen. Ik ben alleen niet goed mee wat betreft die moviemeter-codes. Waar vind ik die precies (we hebben het hier niet over de URL toch)? Ik ben vooral actief op musicmeter, en voor de games/toplijstjes aldaar zijn die codes van geen belang, vandaar de vraag. Welke lieverd wil me hierbij helpen? Alvast bedankt!

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

RimbaudArthur als je naar het icoontje van je avatar rechtsboven gaat en klikt op gegevens exporteren, kun je de volgende dag een excel-bestand binnenhalen met daarin de codes.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Dat kan sneller:

1. Ga naar uitgebreid zoeken. (loep icoontje rechtsboven aan pagina).

2. Ga naar "Eigen Stemmen"

3. Selecteer bij eigen stemmen de sterren die je wil (vier tot en met vijf denk ik dan)

4. Klik op zoek films

5. selecteer "exporten naar CSV"

Dan heb je de gegevens direct in Excel beschikbaar en niet een dag later...

Dievegge

• 3172 messages
  • 8197 votes

RimbaudArthur wrote:

Ik ben alleen niet goed mee wat betreft die moviemeter-codes. Waar vind ik die precies (we hebben het hier niet over de URL toch)?

Die MM-code is het getal op het einde van de URL. Bv.: de code van Het Zakmes (1992) is 1302.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Ik merk alweer dat ik te weinig op MovieMeter kom, want geen enkele keer getagd. Vraag me af waarom niet alle oud-deelnemers een tag kregen, maar bon.

Van mijn 1000 stemmen (ik zie dat ik ongemerkt de magische grens geslecht heb) zijn er zo'n 25% een 4* of hoger. Daar zitten ongetwijfeld nog wel films tussen die door jeugdig enthousiasme te hoog zijn beoordeeld, maar soit.

Ik heb vluchtig even door 13 pagina's aan (hevige) discussie gebladerd en ben een beetje het spoor bijster of de openingspost nou wel of niet compleet is. Min. 250, max. 250 en aanleveren via de csv-export op volgorde, toch? That's it?

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Yup. Minimaal 250 op volgorde. CSV export. MM code erbij.

• 31149 messages
  • 5449 votes

Ik hoopt al dat ik niemand vergeten was te taggen. Maar chevy93, bij deze welkom!!

De openingspost is volledig. Enige grote verschil met vorig jaar is dat kortfilms niet meedoen, enkel films die op MM staan. En gewoon een lijstje aan mij bezorgen tussen 250 en 500 films. Laat maar weten als je nog vragen zou hebben.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.