- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12845 votes
Een tip voor die 786 4* films ... Begin ze niet allemaal te rangschikken maar ga een paar keer door de lijst en pik er telkens de meest in het oog springende titels uit, tot je genoeg hebt om aan te vullen tot 500. Anders zit je 500 extra films te rangschikken waar je toch niks mee doet. Of je moest voor jezelf een top 1000 willen natuurlijk. 
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Haha, Thanx!
Maar los van de 'dat moet je niet willen' (als in op je hals halen), moet ik er dan zeventjes bij gaan halen, volgens mij kwam ik tot 933 titels oid van 8 en hoger.
Maar goede tip, OH
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Je gaat wel zien dat dat het leukste is omdat het meer denkwerk vereist. En stel niet uit, je kan dan op het einde nog heel veel aanpassen, zorg echter al dat de grote lijnen er al zijn
.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
Afgerond, kwestie van Film Pegasus een beetje aan het werk te houden......
Moet vaststellen dat er van mijn voornemen van twee jaar geleden weinig in huis is gekomen 
Eros Plus Massacre, La Dolce Vita, Jeanne Dielman en The Travelling Players staan nog steeds op de kijklijst. Ik blijf die pillen van drie uur of meer altijd maar uitstellen...... enkel A Brighter Summer Day gezien, maar die heeft de lijst niet gehaald.
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
Moet vaststellen dat er van mijn voornemen van twee jaar geleden weinig in huis is gekomen 
Ik blijf die pillen van drie uur of meer altijd maar uitstellen......
Zet Out 1: Noli Me Tangere (1971), La Belle Noiseuse (1991) en Edvard Munch (1974) ook maar op die lijst... 
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
Die laatste twee stonden er ook al op....... en 0.5 Miri (2014), Ai no Mukidashi (2008), Eureka (2000), Heaven's Gate (1980), Kaidan (1964), Kamigami no Fukaki Yokubo (1968), La Maman et la Putain (1973), Xia Nü (1971)
vinnypassy
-
- 20 messages
- 12 votes
Ik wil ook weer mee gaan doen, ik twijfel nog hoe groot de lijst wordt. Ik denk dat ik wel een top 500 kan opstellen, maar ik moet nog kijken of de onderste 50 dat dan ook waard zijn. Inmiddels staat de top 361 al wel.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Ik denk dat ik vorige keer een 350 had, dat ga ik wel uitbreiden naar 400 dit keer. Zit met een stuk of 430 titels die ik overhoudt na een eerste ruime selectieronde dus mits een beetje trimwerk kom ik er wel. 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Ondertussen al 15 lijstjes binnen!! Met dank aan deze mensen:
Badalamenti
Bbarbie
beavis
Dievegge
Film Pegasus
gauke
horizons
IH88
joachimt
kaketoe
Knisper
Lv92
mjk87
Movsin
wendyvortex
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Maar je moet niet per se wachten. 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Ik heb mijn top-250 ook al een paar dagen klaar. Hoe meer films ik zie, hoe kleiner mijn toplijstje wordt. Bij een top-500 wordt het nog lastiger om films te laten afvallen. Moet het allemaal nog eens nalopen en misschien is er nog tijd om een meesterwerkje te zien.
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Ik had hem 8 juni klaar en ook direct ingeleverd bij de organisatie.
Wellicht in een lade blijven steken ergens? 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8282 votes
Als je Eraserhead nou uit je lijst haalt mag ie weer meetellen... 
(alhoewel, met jouw lijst erbij mag ik waarschijnlijk nog hopen dat Voci nel Tempo de lijst nog gaat halen
)
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Je mag gerust zijn. Je lijstje was wel verwerkt. Maar je naam ontbrak gewoon in de lijst van wie al een lijst had ingestuurd. 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Waarom toch dat minimum van 250 films. Ik heb zojuist mijn 150e echt goede film gezien (op een kleine 2800 in totaal) en dacht nu eindelijk een keer mee te kunnen doen, maar helaas. Ik pas er in ieder geval voor om een lijst met middelmatige films in te leveren.
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Ah, gelukkig FP. Enne, Apollinisch, 150 goede films op 2800? Dan kijk je teveel troep. Heb je Eraserhead al gezien? 
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Ik kan je lijst niet beoordelen Apollinisch. Maar ben je met amper 150 goeie films op 2800 niet al te streng? Als je toch nog aan 250 zou geraken, stuur je gerust nog een lijstje. En anders hoop ik dat je mooie tips kan opdoen met de eindlijst binnenkort.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik kijk tegenwoordig juist al heel selectief. Ik heb dit jaar 59 films gezien. Allemaal waren ze minimaal oké, en 5 waren zelfs goed (en dan bedoel ik echt goed, top 150 dus). Dat is een kleine 8,5%. Ik vind dat niet zo'n gek percentage, maar vooruit, laten we uitgaan dat de doorsnee filmkijker 1 op de 10 films echt goed vindt. Dan moet je dus 2500 films gezien hebben om een toplijst van 250 echt goede films te maken. Komt de toegankelijkheid niet bepaald ten goede. Van mij mag dat minimum met zeker 100 omlaag.
En Eraserhead haalt mijn top 150 bijlange na niet. 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik had dit even gemist, maar ik ben zeker van plan weer een lijst in te leveren. Leuk om te zien dat dit weer tweejaarlijks doorgezet wordt.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
MM code is gewoon het nummer achter 'film' in de url?
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
Ik kijk tegenwoordig juist al heel selectief. Ik heb dit jaar 59 films gezien. Allemaal waren ze minimaal oké, en 5 waren zelfs goed (en dan bedoel ik echt goed, top 150 dus). Dat is een kleine 8,5%. Ik vind dat niet zo'n gek percentage, maar vooruit, laten we uitgaan dat de doorsnee filmkijker 1 op de 10 films echt goed vindt. Dan moet je dus 2500 films gezien hebben om een toplijst van 250 echt goede films te maken. Komt de toegankelijkheid niet bepaald ten goede. Van mij mag dat minimum met zeker 100 omlaag.
En Eraserhead haalt mijn top 150 bijlange na niet.
Streng beoordelen nooit echt kunnen begrijpen. Je kunt natuurlijk ook films kapot analyseren. Daarmee verpest je wel grotendeels het kijkplezier. 2/10 films minimum hoger dan 3,5 ster toedelen is al "streng" genoeg, in mijn ogen.
joachimt (crew films)
-
- 3797 messages
- 9735 votes
MM code is gewoon het nummer achter 'film' in de url?
Ja
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Streng beoordelen nooit echt kunnen begrijpen. Je kunt natuurlijk ook films kapot analyseren. Daarmee verpest je wel grotendeels het kijkplezier. 2/10 films minimum hoger dan 3,5 ster toedelen is al "streng" genoeg, in mijn ogen.
Ik probeer films waarvan ik verwacht dat het voor mij zesjes of lager zijn (gebaseerd op de acteurs, regisseur, subgenre, trailer of wat dan ook) doorgaans te vermijden. Al is er wel eens reden om het toch te kijken, en ben ik soms gewoon nieuwsgierig.
Maar er zijn ook mensen die er (bewust) blind films in gooien, zonder iets te weten van wat er komen gaat. Als ik dat zou doen, of het nou de bios of Netflix is, dan zou het ook 2*, 2,5* en 3 sterretjes regenen, vrees ik. Adam Sandler komedies op Netflix. Horrorfilms die zo amateuristisch zijn dat je huilt van je verspilde tijd ipv angst. Romkoms die zo cliché zijn dat je iets wilt slaan of stukmaken.
Nee, ik houd het ook bij de reeds aanwezige pre-selectie criteria. 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
De top 250 staat er ook, nu nog wat tweaken en heb nog een vijftiental films die ik moet invoegen. Ik ben best wel tevreden. Een top 150 had wellicht wel beter geweest, maar ik bepaal de regels niet, en de huidige top 250 heeft meer kwaliteit dan de top 50 van twee jaar geleden. 
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
Meer meta dan laat Godard wordt het toch niet.
The Other Side of the Wind (2018)
Komt in de buurt, toch?
Wat de laatste discussie betreft. Als je uiterst selectief films bekijkt en nog altijd maar gemiddeld 1/10 (of zelfs minder!) echt apprecieert, dan kun je beter een andere hobby zoeken. Postzegels of vingerhoedjes verzamelen, om een paar vb. te geven. Iedereen doet uiteraard waar ie zin in heeft.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Je moet het vooral ook niet letterlijk nemen.
Speciaal voor jou dan: veel meer meta dan late Godard wordt het toch niet. Vroege Godard natuurlijk ook, maar late Godard heeft denk ik een nog explicieter meta-gehalte.

Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik denk dat het er bij mij dit jaar niet van gaat komen. Slaag er maar niet in om die talloze 4* films wat overzichtelijk te krijgen..
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
Ik denk dat het er bij mij dit jaar niet van gaat komen. Slaag er maar niet in om die talloze 4* films wat overzichtelijk te krijgen..
Ook niet als je Onderhond zijn theorie in praktijk omzet?
Je hebt nog een overschot aan tijd voor de deadline (29/06). Chill out