- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Heb je ook die foto van Valeria Bruni Tedeschi met dat konijn tussen d'r voeten? 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8282 votes
Nog een andere statistiek om films onder de aandacht te brengen. Dit zijn de films op mijn lijst waarbij ik de enige stem ben, dus die films zijn compleet kansloos.
Haha, ja, van dat soort films heb ik er ook een aantal in mijn lijstje staan! Deze:
Choseung-dal-gwa Bam-bae (2003)
Shonen Jidai (1990) (andere stem al 6 jaar niet meer actief op de site!)
joachimt (crew films)
-
- 3797 messages
- 9736 votes
Ah, deze stond al een tijdje op mijn watchlist. Zal ik binnenkort kijken.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
Heb je ook die foto van Valeria Bruni Tedeschi met dat konijn tussen d'r voeten?
http://curzonblob.blob.core.windows.net/media/3478/nenette-et-boni-06.jpg
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Graag MM-codes erbij, dat maakt het verwerken gemakkelijker en ben ik zeker dat er geen fouten gebeuren bij dubbele titels.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Excel bestand.
Kolom met mm code
Kolom met plaats (in jouw top)
Kolom met filmtitel
Kolom met jaartal
Gesorteerd op kolom plaats. 1 tm 250 (of meer).
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12845 votes
Even een vraagje, maar is er veel waarde aan het toevoegen van datum en titel als de MM code er ook bijzit? Neem aan dat de MM code leidend is voor het stemmen en aangezien die uniek een film identificeert zou MM code + plaats genoeg moeten zijn (en zelfs die laatste is eigenlijk overbodig aangezien excel een natuurlijke volgorde kent)?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 messages
- 5449 votes
MM-code is belangrijk om misverstanden te vermijden. Die code is uniek.
Maar de eindlijst bestaat uit filmtitels natuurlijk. Om te vermijden dat ik op het einde van de rit alle gegevens van 1.000 codes moet opzoeken, is het voor mij ook zeer welkom als titel en jaartal mee gegeven wordt.
En het zou mij verwonderen dat iemand een lijst met enkel MM-codes en plaats zou hebben.
Volgorde van de lijst maakt niet uit trouwens. Kolommen kan je perfect van plaats wisselen. En teveel informatie kan ik verwijderen. Dus allemaal geen probleem.
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
MovieMeter top 1000 2015/Missing Masterpieces/ik-maak-me-geen-illusies/deel 3 (slot)
nr. 11:
https://www.moviemeter.nl/images/cover/82000/82244.300.jpg?cb=1364216338
nr. 7:
https://www.moviemeter.nl/images/cover/12000/12044.300.jpg?cb=1487158038
nr. 3:
https://www.moviemeter.nl/images/cover/10000/10840.300.jpg?cb=1403617764
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 messages
- 4517 votes
Nou, de eerste verdeling is gemaakt in blokjes van zo'n 20 films. Nu die films maar in die blokken op de juiste plek zetten. De docu's eruit, precies 350 stemmen, wel een mooi aantal. Allicht zie ik komende week nog wat, maar zo is het wel prima het aantal. Goede week, dan stuur ik m'n lijst wel door.
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12845 votes
MM-code is belangrijk om misverstanden te vermijden. Die code is uniek.
Maar de eindlijst bestaat uit filmtitels natuurlijk. Om te vermijden dat ik op het einde van de rit alle gegevens van 1.000 codes moet opzoeken, is het voor mij ook zeer welkom als titel en jaartal mee gegeven wordt.
Mij goed hoor, maar hou er rekening mee dat bepaalde titels in verschillende talen en met schrijfvariaties ingestuurd zullen worden
Die MM code is de enige unieke key en het lijkt me dat je ze toch allemaal zal moeten checken?
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Uiteraard. Die code is leidend. Titel en jaar is belangrijk voor mijn presentatie. Dus als ik beide krijg aangeleverd is dat des te beter.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 messages
- 4517 votes
Aantal documentaires zitten er tussen m'n 4,0* en hoger, maar die (in ieder geval deze docu's) zie ik niet als film voor zo'n toplijst. Dus die heb ik uit de lijst gehaald die ik van de site heb geëxporteerd. Maar allicht wat kort stond dat hier wat ik ermee bedoelde.
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Waarom heb je ze dan 4,0* en hoger gegeven, als je ze niet (toplijst)waardig vindt?
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 messages
- 4517 votes
Ik vind het geen films, niet in de zin van Films voor een Toplijst. Maar ja, ze staan op de site dus stem ik er wel op.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ik neem ze wel mee. Ik moet er 250 kunnen opvullen, hé
Al begrijp ik het wel, zou ze ook wel laten vallen als ik 2000+ films had gezien.
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
MovieMeter top 1000 2015/Missing Masterpieces/ik-maak-me-geen-illusies/deel 3 (slot)
Holy motors moet erin, 2de niet gezien en Je vous salue marie is een ondermaatse Godard. Het zal allemaal wel heel diepzinnig theologisch/filosofisch bedoeld zijn maar geef mij maar de vroege speelse/meta films van Godard. (Bout de Souffle, Vivre sa Vie, Mépris, Alphaville, Pierrot
en Masculin Féminin.)
tbouwh
-
- 5810 messages
- 5402 votes
Over de vraag of een documentaire wel of niet een film is kunnen we welhaast een apart topic openen...
Ik neem ze i.i.g. wel mee.
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Je vous salue marie is een ondermaatse Godard.
Had je deze stelling niet beter kunnen beginnen met 'ik vind', Kevin? Of heb jij een Objectieve Maatstaf in je achterzak? 
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
Had je deze stelling niet beter kunnen beginnen met 'ik vind', Kevin? Of heb jij een Objectieve Maatstaf in je achterzak?
Wist je dat nog niet? Tuurlijk is mijn bericht subjectief net als ieders visie op cinema, muziek , literatuur, schilderkunst, etc... subjectief is. "Ik vind" er telkens moeten bij vermelden is een beetje ridicuul, niet dan? Wat maakt voor jou "Je vous salue, Marie" zo goed? Vond het maar goedkoop effectbejag richting het schofferen van de christelijke leer en zonder een sprankeltje visuele inventiviteit dat zijn vroegere films kenmerkte.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Meer meta dan laat Godard wordt het toch niet.
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
Meer meta dan laat Godard wordt het toch niet.
Door de grote teleurstelling na het bekijken van Marie nog niet de behoefte gehad om meer late godard's te zien. (Ik kon er maar weinig meta-grappen in ontdekken buiten de irritante klankband die meer op m'n zenuwen ipv op mijn lachspieren werkte). Notre musique wil ik nog een kans geven.
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Ondertussen al 9 lijstjes binnen:
Film Pegasus
beavis
joachimt
Lv92
gauke
horizons
wendyvortex
Movsin
Knisper
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
het schofferen van de christelijke leer
Zit daar het pijnpunt?
Ik was al een beetje verbaasd door je nogal polemische toon ten aanzien van deze film, wat mij betreft niet geheel passend in een topic als dit.
Nou ja, of dat nou wel of niet het geval is, ik zou zeggen, probeer je ei eens in het topic van de film zelf te leggen.
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
Neen, helemaal niet. Sterker nog, ik ben een atheïst in hart en nieren. Godard kon veel betere steken onder het water uitdelen aan het adres van de kerkelijke gemeenschap dan de kortstondige bespottelijke verwijzingen naar de bijbelse geschriften over de preutse heilige 'maagd' Maria. Godard beoordeel ik het hoogst wanneer hij het vaakst zijn spreekwoordelijke middelvinger uitsteekt naar de gevestigde audiovisuele-regeltjes (anarchisme). Mijn ei houd ik liever op want de film staat me niet meer helder voor de geest en heb nog veel kijkmateriaal in het vooruitzicht.
Ik zie veel overeenkomsten in onze waardering voor films en wil zeker niet constant betweterig en hautain jegens u en de rest van de filmliefhebbers sekte overkomen. 
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Het loopt ondertussen goed. We zitten al aan 11 deelnemers!
Film Pegasus
beavis
joachimt
Lv92
gauke
horizons
wendyvortex
Movsin
Knisper
Dievegge
Bbarbie
Met een totaal van 3115 verschillende titels. Al genoeg om een top 1000 te kunnen maken, maar stuur zeker jullie lijstjes door. Er kan nog veel veranderen. Elke stem telt!
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Al genoeg om een top 1000 te kunnen maken, maar stuur zeker jullie lijstjes door. Er kan nog veel veranderen. Elke stem telt!
Die 15 films met 5* sorteren is goed te doen, waarschijnlijk sneuvelen er zelfs een paar bij herevaluatie. 132 titels met 4,5* tegen elkaar afwegen wordt al beduidend minder makkelijk, maar 786 films met 4*... Dear lord....