- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Doe lekker mee! 
Als de 10% regel echt zou gelden, had ik zelf ook niet meegedaan aangezien ik veel meer films heb gezien dan hier van een stem voorzien. Die discussies heb je altijd.
On: ik heb inmiddels een kleine 140 films voorzichtig gerangschikt
joachimt (crew films)
-
- 3796 messages
- 9724 votes
Nog een andere statistiek om films onder de aandacht te brengen. Dit zijn de films op mijn lijst waarbij ik de enige stem ben, dus die films zijn compleet kansloos. 
http://i.imgur.com/3cq8COJ.png
http://i.imgur.com/jCj796H.png
http://i.imgur.com/ihx9fYr.png
http://i.imgur.com/Lls5SYJ.jpg
Ja, die laatste heb ik inderdaad in die kwaliteit gezien, twee keer zelfs. Er is geen betere versie beschikbaar.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
kevin_vp ik baal zelf juist voorzichtig van het feit dat ik gevoelsmatig nog erg weinig heb gezien
M'n kijklijst puilt uit. Ik ben 20, dus opzich valt het mee lijkt me. Alhoewel ik de afgelopen jaren wel enorm veel zag; de cinefilie is pas echt begonnen toen ik een jaar of 15 was. Daarvoor vooral veel animatie en het type actie/adventure dat je als twaalfjarige leuk vind; en ik las meer vroeger.
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
kevin_vp ik baal zelf juist voorzichtig van het feit dat ik gevoelsmatig nog erg weinig heb gezien
M'n kijklijst puilt uit. Ik ben 20, dus opzich valt het mee lijkt me. Alhoewel ik de afgelopen jaren wel enorm veel zag; de cinefilie is pas echt begonnen toen ik een jaar of 15 was. Daarvoor vooral veel animatie en het type actie/adventure dat je als twaalfjarige leuk vind; en ik las meer vroeger.
Op die leeftijd begon het bij mij ook te borrelen. Toen zag ik voor het eerst een film van Kubrick. A Clockwork Orange, niet de beste Kubrick om mee te starten (achteraf gezien) maar die heeft een blijvende indruk op me gemaakt en was dé noodzakelijke grondlegger voor mijn toenemende interesse in cinema tot op heden.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Na de editie van 2015 had ik 577 films van de 1000 gezien. Ondertussen staat de teller op 617 van de top 1000 editie 2015. Ik heb hier dus best wel wat tips op gedaan. Sommige van hen zitten nu ook in mijn top 500. Maar evengoed andere films die ik de laatste 2 jaar (her)bekeken heb.
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
Dit wordt een betrouwbare en waardevolle top 1000 lijst.
Kan haast niet meer mis gaan !
Prinz
-
- 1085 messages
- 4221 votes
Hoelang heb ik nodig om alle 500 films van mm-codes te voorzien?
Ik heb alle andere gegevens gesorteerd in Excel staan.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Zou alleen wel zonde zijn als de lijst die je (hopelijk) inlevert ook maar één film per regisseur zou bevatten!
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
Zou alleen wel zonde zijn als de lijst die je (hopelijk) inlevert ook maar één film per regisseur zou bevatten!
Draai de rollen eens om. 5-6 keer malick vind je wel aanvaardbaar. Dan verkies ik toch meer variatie al moet ik beter mijn mond houden met 5 keer Kubrick en 6 keer tarkovsky in mijn "voorlopige" lijst 
Prinz
-
- 1085 messages
- 4221 votes
Tja liever 5x Malick van topkwaliteit dan 1 matige Jacques Becker.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Het gaat ook helemaal niet over wat ik 'aanvaardbaar' zou vinden.
Zou toch gewoon jammer zijn als door die regel misschien je op twee na favoriete film de boot mist en een film die wellicht net niet tot je favoriete 500 films hoort nu wel de cut maakt.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Wat een domme regel, velen kennen de regisseur van een film niet eens wanneer ze er één bekijken. Mochten we een muziek top 1000 hebben, dan kan ik je verzekeren dat ik ook 30-35 liedjes van Grimes in mijn top 100 zou steken; als die 35 nu bij mijn favoriete 100 zitten, so be it. Al kan je beter albums doen 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
En ik begrijp ook niet waarom er weer zo moeilijk en kinderachtig gedaan wordt in de trend van: "ik ben het niet eens met een discussie, whatever je standpunt ook moge zijn. Daarom maak ik een statement, en dien ik geen lijst in dit jaar". Dat zijn discussies van het niveau lager onderwijs.
Ik weet niet wat je er tracht mee te bereiken. Doe toch gewoon mee, aan de regels werd niet gesleuteld en de vorige keren was het geen probleem. En je gaat geen meer invloed op de lijst krijgen door gewoon niet mee te doen.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Welke discussie? Airbakke laat alleen maar 300 films zien. Dat dat 1 film per regisseur is doet er toch niet toe. Hij zegt toch niet dat dit een regel moet worden.
Als iemand zelf zo'n lijst wil inleveren is dat zijn eigen keuze.
@ Prinz
Als je filmtitels gelijk zijn aan de moviemeter titels dan is het binnen 10 minuten geregeld. Bij afwijkingen langer. 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Die laatste post was niet over Airbakke. En bovenstaande song is vernieuwender dan elke andere pop-formulesong van de laatste 20-30 jaar. Ik ben vooral een groot fan van het Halfaxa-album
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
Wat een domme regel, velen kennen de regisseur van een film niet eens
Daar zou je van opkijken. Regisseurs top 100 lijst gemist miss. ?
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Haal 1000 willekeurige Vlamingen en Nederlanders eruit, en je gaat er niet veel vinden die daar wat van kennen. I bet dat de helft Spielberg nog niet eens op eigen initiatief kan opnoemen. En dat er maar 10 procent er meer dan vijf gaan kennen.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
I know, zeg alleen dat je het niet zo serieus moet nemen, maar goed, je moet zelf weten wat je doet. Ik deel alleen McSavah's mening.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Gewoon je favorieten oplijsten en je geen beperkingen opleggen van aantal regisseurs, acteurs of jaartal. Dat geeft op zich wel een gevarieerde lijst. 
Ik heb ondertussen al 7 lijstjes binnen van deze geweldige mensen:
Film Pegasus
beavis
joachimt
Lv92
gauke
horizons
wendyvortex
En er is nog altijd 1 film die mag rekenen op 7 inzendingen. Ondanks de toch wel grote variatie in de lijstjes. Wat ik net mooi vind en voor een unieke toplijst zal zorgen.
Prinz
-
- 1085 messages
- 4221 votes
Kan iemand me uitleggen hoe ik mm-codes aan mijn films koppel?
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
1 voor 1 intikken.
Heb je op alle films in je lijst gestemd? Dan kun je vanuit moviemeter export maken (zie openingspost van Film Pegasus).
Op pagina's hiervoor staat de Excel functie verticaal zoeken uitgelegd. In kort: zorg dat mm code in je nieuwe export rechts naast de film staat.
Plaats dan in bestand waar je top xxx in staat de functie verticaal zoeken. Laat op filmtitel zoeken en vind de mm code. 
Of anders...
Kijk in de link bij elke film en tik over:
"https://www.moviemeter.nl/film/176"
het zijn de cijfers op het eind.

TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
2001: A Space Odyssey ?
ben er vrij zeker van. 99,9 procent zeker van.
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
Niet meer dan terecht. Blijft rotsvast op 1 staan.
-Edit: Héhé, neuj het is een andere. De organisator Film Pegasus heeft 'm op 1,5* staan XD
Wat natuurlijk geen schande is.