- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9722 votes
Eventjes een vraagje Film Pegasus .
Als je vanuit MM exporteert naar Excel staan alle gegevens in 1 kolom. Mag dat zo blijven staan of moet alle gegevens (MM id, IMDb code, titel, jaar enz....) in aparte kolommen weergeven?
Dan heb je waarschijnlijk als CSV geëxporteerd. Je kunt de kolommen splitsen in Excel. Je kunt bij het exporteren echter ook kiezen voor een Excel-bestand. Dan zou het meteen goed moeten staan.
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
Kenji Mizoguchi aan het afronden? Gaat nog wel een tijdje duren denk ik
De artificial eye blu ray box. 
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Wel grappig om te zien dat een poll een aanleiding kan zijn om nog snel even vanalles te gaan zien
mijn mening is meer dat een persoonlijk lijstje nooit helemaal af is. En zeker met een favorietenlijst... Een heeeeel enkele keer komt een film gelijk echt hoog binnen bij me, maar in bijna alle gevallen wil ik het liefst toch een periode van reflectie voor ik een film ergens tussen mijn favorieten kan plaatsen. Vandaar dat mijn lijstje gewoon op dag 1 al af kon zijn, nieuwe favorieten hebben over twee jaar weer een kans.
Just my 2 cents
Je hebt volledig gelijk. Bij mij ligt het er echter vooral aan dat ik nog niet zo gruwelijk veel gezien heb (kwestie van leeftijd). Een aantal titels wil ik gewoon liever niet in m'n top 250, en ik weet dat ik die met vrij grote grote zekerheid kan vervangen door titels die hoog op de kijklijst prijken.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Moet ik weer heel die zooi gaan rangschikken!
Is er geen enkele andere wijze waarop men zo'n gezamenlijke MM top 1000 samen kan stellen? Ik heb nog een maand zie ik, en het blijft een leuk initiatief natuurlijk, maar ik heb heel weinig zin om al mijn 4*-tjes te gaan rangschikken. Ik zou niet weten waar ik dat onderscheid op zou moeten gaan baseren.
Gevoel. Kan lastig heel 'semi-objectief' allemaal, te veel titels kun je ook nauwelijks vergelijken.
Ik verdeel nu bijvoorbeeld mijn 5* stemmen in categorie 1 en 2, 4,5* in 3, 4 en 5 etc., en dan ga ik verder finetunen.
Een 8.6 is bijvoorbeeld 4,5*, maar een 9.4 ook. Dat onderscheid kun je bij lang niet al die titels meer maken, maar op gevoel kom je toch ver, is mijn persoonlijke observatie.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Eventjes een vraagje Film Pegasus .
Als je vanuit MM exporteert naar Excel staan alle gegevens in 1 kolom. Mag dat zo blijven staan of moet alle gegevens (MM id, IMDb code, titel, jaar enz....) in aparte kolommen weergeven?
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Moet ik weer heel die zooi gaan rangschikken!
Is er geen enkele andere wijze waarop men zo'n gezamenlijke MM top 1000 samen kan stellen? Ik heb nog een maand zie ik, en het blijft een leuk initiatief natuurlijk, maar ik heb heel weinig zin om al mijn 4*-tjes te gaan rangschikken. Ik zou niet weten waar ik dat onderscheid op zou moeten gaan baseren.
luukve
-
- 247 messages
- 658 votes
Gevoel. Kan lastig heel 'semi-objectief' allemaal, te veel titels kun je ook nauwelijks vergelijken.
Ik verdeel nu bijvoorbeeld mijn 5* stemmen in categorie 1 en 2, 4,5* in 3, 4 en 5 etc., en dan ga ik verder finetunen.
Een 8.6 is bijvoorbeeld 4,5*, maar een 9.4 ook. Dat onderscheid kun je bij lang niet al die titels meer maken, maar op gevoel kom je toch ver, is mijn persoonlijke observatie.
Heb zelf ondervonden dat als je moeilijk twee films kunt vergelijken je ze alsnog kunt rangschikken a.d.h.v. een derde film die je wel met die twee kunt vergelijken. Als je derde film beter is dan je eerste en je tweede film beter dan de derde, weet je dus dat je tweede film beter is dan de eerste ook al is dat in eerste opzicht niet echt duidelijk.
Eerst categoriseren helpt mij ook ontzettend ja!
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
Mijn voorlopige top 250 is klaar. Ik verwacht wel dat er nog pareltjes zullen bijkomen voor de deadline.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Mooi !
184/250 gezien.
Eros Plus Massacre en Jeanne Dielman nog steeds niet gezien....... weet niet of het er nog van gaat komen voor de deadline.
Toch al één stem extra voor The Man from London ! Ook Bad Timing kan het gebruiken denk ik.....
Nog niks gezien van Claire Denis ? Hsiao-Hsien Hou mis ook wel en natuurlijk Terrence Malick
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
Mijn voorlopige top 250 is klaar. Ik verwacht wel dat er nog pareltjes zullen bijkomen voor de deadline.
Slechts 21 films van gezien, mooi om te zien hoe verschillend de lijsten kunnen zijn 
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
Mooi !
184/250 gezien.
Eros Plus Massacre en Jeanne Dielman nog steeds niet gezien....... weet niet of het er nog van gaat komen voor de deadline.
Toch al één stem extra voor The Man from London ! Ook Bad Timing kan het gebruiken denk ik.....
Nog niks gezien van Claire Denis ? Hsiao-Hsien Hou mis ook wel en natuurlijk Terrence Malick
Nog maar 1 gezien van denis nl. 35 shots of rhum. Smaakte al dan niet letterlijk naar meer ;p. Millenium mambo staat er in. The assassin en Three times net niet en tot op heden ben ik niet echt gecharmeerd van Malick's oeuvre.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik moet bekennen dat ik twee jaar geleden ook opkeek tegen het samenstellen van die toplijst; toen ben ik gewoon begonnen en is 't me redelijk makkelijk afgegaan. De 'kater' kwam een paar weken later; ik had die lijst op icm gezet en elke keer als ik 'm tegenkwam dan realiseerde ik me dat die lijst nergens over ging. Het is gewoon onzinnig om al die films te rangschikken. Gewoon the flavor of the day; houd ik me een periode bezig met Japanse cinema, dan komt dat door in mijn top 500, ben ik bezig met jaren 80 onzin dan krijgen jaren 80 films weer meer noteringen in de lijst... gaat nergens over.
Ik heb circa 1040 films op 4* of hoger staan. Ik heb echt de neiging om er 40 af te laten vallen, ze in een excel-sheet te pleuren en ze gewoon richting organisator te mailen. 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Hier Mijn 1000+ op Letterboxd.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Nu weet ik wie mij daar is gaan volgen.
Ben je soms geassocieerd aan de scene group/ripper(s) die die naam ook gebruikt? Moet er nog 53 van zien, waarvan de meeste al veel te lang op het lijstje staan en waarvan ik enkele in bezit heb, dus die zouden eventueel nog voor de deadline gekeken kunnen worden.
Net als timmienoelie is jouw smaak op deze leeftijd overigens al schandalig goed.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Op het ogenblik heb ik 1104 4*, 229 4.5* en 39 5.0*. Wellicht dat ik de 4* dan maar laat zitten en ga voor een top-250 of 300 of zo. Sommige 4.0* zijn wel weer minstens even goed als de 4.5*, dat ligt er ook maar net aan wanneer ik ze heb gezien. Waarschijnlijk ga ik toch die dikke 4.0* eruit proberen te vissen, en eventueel stemmen verhogen/verlagen.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Mooi !
184/250 gezien.
Ik heb voorlopig slechts vijf Malicks bij de eerste twintig staan. Ik hoop dat je het me kan vergeven.
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
Nu weet ik wie mij daar is gaan volgen.
Ben je soms geassocieerd aan de scene group/ripper(s) die die naam ook gebruikt? Moet er nog 53 van zien, waarvan de meeste al veel te lang op het lijstje staan en waarvan ik enkele in bezit heb, dus die zouden eventueel nog voor de deadline gekeken kunnen worden.
Net als timmienoelie is jouw smaak op deze leeftijd overigens al schandalig goed.
Wat bedoel je mbt die associatie ? Ik kan even niet volgen, actualiteitsjoke?
Merci voor het compliment maar dat is vooral te danken aan jullie meer ervaren gebruikers waaruit ik inspiratie haal. Onbegrijpelijk dat tim al zo veel films heeft gezien. Hij kijkt al vanaf zijn 8 ste minstens 1 film/dag? Kun je dit bevestigen tim?
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Ik heb voorlopig slechts vijf Malicks bij de eerste twintig staan. Ik hoop dat je het me kan vergeven.
Ik hou het op zes stuks 
Days of Heaven en The New World voorlopig niet in mijn lijst.....
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Niet meteen alle lijstjes hier rond strooien, bewaar de spanning voor de top 1.000. 
Nog een leuk weetje in afwachting van de lijst van 2017. De hoogste nieuwkomer in 2015 was Birdman: or (the unexpected virtue of ignorance) op plaats 59. Niet onlogisch dat een film van 2014 er nog niet bij was in 2013. Vraag is of de film nu nog zo'n succes heeft. Hoogste 'oude' nieuwkomer 'The night of hunter' uit 1955 die nieuw binnen kwam op 155.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Wat bedoel je mbt die associatie ? Ik kan even niet volgen, actualiteitsjoke?
Geen grap.
Bij torrents kom ik regelmatig de naam Cinefeel tegen, dus dacht dat je wellicht daar bij betrokken was.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Ik hou het op zes stuks 
Days of Heaven en The New World voorlopig niet in mijn lijst.....
Ik ook zes. Geen Badlands en Days of Heaven. Vooral die laatste wil ik echter nog wel een keer herzien.
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
Geen grap.
Bij torrents kom ik regelmatig de naam Cinefeel tegen, dus dacht dat je wellicht daar bij betrokken was.
Grappig, ik ben net een tegenstander van torrents en kijk films door legale kanalen als mubi, vod, de bib of eigen collectie. 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Op volgorde? Anders dan je top hier op MM in ieder geval 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Neuhhhh.... Geen rangorde. Al zullen op de eerste pagina's de 5*-en en 4,5*-en staan omdat ik die als eerste heb toegevoegd.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Ik doe dit jaar niet mee. Die 10% discussie is me een beetje in het verkeerde keelgat geschoten eerlijk gezegd (ongeacht wat er uit is gekomen).
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik doe dit jaar niet mee. Die 10% discussie is me een beetje in het verkeerde keelgat geschoten eerlijk gezegd (ongeacht wat er uit is gekomen).
Jammer, het zijn dezelfde regels als voorbije jaren. Alleen kies ik zelf om praktische redenen dat enkel films van MM (dus geen kortfilms) mogen meedoen. Geen gedoe van 10% of zo, gewoon lijstjes tussen 250 en 500 zoals altijd.
Moest je je nog bedenken is je lijstjes in elk geval van harte welkom!
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Pittig statement hoor. Als dat geen kamervragen worden weet ik het ook niet meer
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Het is inderdaad ook totaal niet belangrijk verder, maar dacht meld toch nog even wat ik van die 10 procent discussie vind. De lol was was er voor mij al af als dat soort onzin blijkbaar speelt. Maar wat je zegt, het is voor niemand iets om wakker over te liggen. Zo zelfgenoegzaam ben ik ook weer niet
door het bericht van film Pegasus begon ik al weer te twijfelen eigenlijk.