- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Mooi dat hier ook nog felle tegenstanders van Spring Breakers zijn. Als die er nauwelijks zouden zijn had ik de film ook niet goed gevonden.
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Juist de films die de meningen verdelen maken deze lijst uniek.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik moet er ook niet aan denken dat je net die titels door kunstmatige ingrepen eruit zou filteren. Dan kun je net zo goed integraal de toplijst plaatsen.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Daar heb je het al: doorgestoken kaart.
Het is eigenlijk de top 1000 euro. 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12840 votes
Ben zelf geen liefhebber van Spring Breakers, maar zie zo'n titel 100 keer liever voorbijkomen dan The Green Mile ofzo.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
95/90 is wel een bijzonder lijstje zeg! Visuele meesterwerkjes. Ik voel wat herkijkjes aankomen in huize danuz 
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Mmm, vooral mainstreamfilms zullen kelderen. Kijk nmaar naar TornadoEF5's lijstje. Zeldzamere films die veel users goed vinden zullen boven komen drijven.
Mainstream-films zijn natuurlijk een groot begrip en waarom zou een mainstream per definitie geen goede film kunnen zijn? Juist die combinatie van verschillende stijlen, van zowel mainstream als art-house maakt juist de lijst aantrekkelijk. Nu moet ik bekennen dat ik me eigen ook af en toe betrapt op een beetje select en afgebakend gedrag Zo zie ik liever meer horror-klassiekers dan al die winnaars of genomineerde voor de Oscars. Maar uiteindelijk is het juist deze lijst die een mooi overzicht geef wat mensen op dit moment fijne films vinden. En tja, daar zitten natuurlijk ook films tussen die we allemaal anders ervaren. Ik neem de lijst voor zoals die is en neem mijn tips eruit. Hij kan en heeft gelukkig niet ieders 100% dezelfde smaak. Dan zal het een pas een gruwelijke grijze lijst zijn, zonder afwisseling ?
vinnypassy
-
- 20 messages
- 12 votes
De top 100 begint lekker hoor! Volgens mij ga ik weer hoog eindigen met percentage gestemd/in top 1000, voorlopig ook op elke film in de top 100 gestemd. Schijt aan unieke smaak. 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
En dus sowieso twee nieuwkomers in de top 80 inmiddels. Netjes hoor.
kaketoe
-
- 827 messages
- 1708 votes
Tot dusver zijn er 23 animes voorbij gekomen. Angel's Egg is de hoogst genoteerde die ik nog niet heb gezien, snel kijken dus. Verder verwacht ik nog dat Grave of the Fireflies en Spirited Away voorbij komen. Dat brengt het totaal op 25, prima!
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
727/890 gezien
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
5 Centimeters komt ook nog.
U vraag, wij draaien. 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Vanwaar eigenlijk die constante focus op hoeveel films iemand heeft gezien? Ik moet er niet aan denken dat ik alle 1000 films van zo'n uiteenlopende lijst zou hebben gezien, zonde van m'n tijd. Ik haal er liever een paar mooie tips uit - en dat is zeker al gelukt - dan dat ik ze allemaal afvink. 
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Reconstruction 
5 Centimeters

Bin-Jip

De top 100 begint lekker hoor! Volgens mij ga ik weer hoog eindigen met percentage gestemd/in top 1000, voorlopig ook op elke film in de top 100 gestemd. Schijt aan unieke smaak.
Ik zie jouw naam inderdaad heul vaak langskomen 
Terwijl ik mijn naam geloof ik nog haast geen enkele keer heb gezien ivm overeenkomsten met andere users 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Eindelijk top 100 voor Resnais. 
Slechts twee films uit mijn top 10 zijn nog niet langsgekomen.
Prinz
-
- 1085 messages
- 4221 votes
Heb inderdaad niet op alles gestemd. Sta op 3.746 checks op ICM.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Wat doet de Lion King zo hoog? Als ik één Disney vind tegenvallen (in verhouding tot) is het die wel.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Ik raak nu toch stilaan wel erg benieuwd waar Neon Demon gaat eindigen.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Fijn dat Sorrentino met z'n twee toppers zo hoog staat. Wel verrassend, en onterecht, dat La grande bellezza hoger is geëindigd dan Le consequenze dell'amore.
En Mommy is dus ook hier de meest gewaardeerde Dolan. Ik kijk graag naar zijn films (Les amours imaginaires heeft zelfs m'n eigen lijst gehaald), maar Mommy heb ik gek genoeg nog niet gezien. Ga ik verandering in brengen.
Brengt de balans op:
597/925 gezien, 66 uit mijn top 250. Meeste overeenkomsten met vinnypassy (32/66), minste met moviefreak#1 (1/66).
Ontdekkingen of films waar ik n.a.v. deze lijst maar eens haast van ga maken:
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Mat_
-
- 737 messages
- 1335 votes
Leuk dat Oslo, 31 August blijft stijgen. Al had ik hem nog net iets hoger verwacht. Zou perfect staan in deze top-100
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
weinig tijd gehad vandaag om het te volgen
teller staat nu op 861/925
hoogste ongezien American History X
dat is ook op de lijst van 2015 nog steeds mijn hoogste ongezien (op plek 91)
dus zal vanaf nu alles wel gezien hebben
wat staat er dan nu op mijn kijklijst?
Prisoners
My Neighbors the Yamadas
Opening Night
Vinyan
Mysterious Skin
Brooklyn
Allegro
Tonî Takitani
Novecento
Polytechnique
Zero Dark Thirty
Breathe In, Breathe Out
Blessing Bell
Kes
the Station Agent
Händler der vier Jahreszeiten
Cold Fish
Ordinary People
The Bad Sleep Well
Small Gods
Central do Brasil
uit 64 mogelijke toppers
maar er moet heel wat gebeuren wil ik American History X, Jagten, Intouchables e.d. opzetten...
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Back To The Future gaat ook nog hoog eindigen.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Back To The Future gaat ook nog hoog eindigen.
Klopt, 126e. 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12840 votes
Vanwaar eigenlijk die constante focus op hoeveel films iemand heeft gezien? Ik moet er niet aan denken dat ik alle 1000 films van zo'n uiteenlopende lijst zou hebben gezien, zonde van m'n tijd.
5000 stemmen verder en je piept wel anders 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik haal er liever een paar mooie tips uit - en dat is zeker al gelukt - dan dat ik ze allemaal afvink.
Hoewel ik niet specifiek de lijst afwerk of zo, zou ik er niets op tegen hebben om ze allemaal te zien. Er is er oprecht volgens mij ook niet een waar ik echt tegen op zie. Ik hou wel van een gevarieerd dieet aan filmsoorten.
Ik heb er nu precies 700 gezien. Dat getal gaat vrij zeker eindigen op 773, want volgens mij zijn Enter the Void en Pi de enige die nog moet komen die ik nog niet zag. Pi was de vorige twee edities ook al de hoogste niet-geziene waarde en op een bepaalde manier is het er nog niet van gekomen.
Mooi dat hier ook nog felle tegenstanders van Spring Breakers zijn. Als die er nauwelijks zouden zijn had ik de film ook niet goed gevonden.
Waarom dat? Heeft de waardering van anderen invloed op je stem?
Ik ben ook niet bepaald fan van Spring Breakers. Grappig genoeg link ik die wat aan The Neon Demon: twee enorm op esthetiek gefocuste films met neon-/ glow-in-the-dark-beelden, nadruk op knappe, sociopatische vrouwen en inhoudelijk een commentaar op de leegte van schoonheid door middel door zelf even leeg te zijn. Het is dat laatste wat me kennelijk niet ligt.
Een top 100-notering voor Ex-Machina had ik ook niet zien aankomen. Goede film wel, maar net geen top 500 voor mij. Ik zie dat we ook There Will Be Blood nog moeten tegenkomen. Had ik ook niet meer verwacht, maar daar heb ik verder niets op tegen.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Mainstream-films zijn natuurlijk een groot begrip en waarom zou een mainstream per definitie geen goede film kunnen zijn? Juist die combinatie van verschillende stijlen, van zowel mainstream als art-house maakt juist de lijst aantrekkelijk. Nu moet ik bekennen dat ik me eigen ook af en toe betrapt op een beetje select en afgebakend gedrag Zo zie ik liever meer horror-klassiekers dan al die winnaars of genomineerde voor de Oscars. Maar uiteindelijk is het juist deze lijst die een mooi overzicht geef wat mensen op dit moment fijne films vinden. En tja, daar zitten natuurlijk ook films tussen die we allemaal anders ervaren. Ik neem de lijst voor zoals die is en neem mijn tips eruit. Hij kan en heeft gelukkig niet ieders 100% dezelfde smaak. Dan zal het een pas een gruwelijke grijze lijst zijn, zonder afwisseling ?
Er zijn natuurlijk zat goede mainstreamfilms, vandaar dat er zoveel in deze lijst staan. Met mainstream bedoel ik in dit geval films met >250 stemmen. Ik heb ook geen kritiek op de lijst, sowieso staan er minimaal 500 films in waar ik niet op heb gestemd. Het is echter niet zo dat mijn hypothetische antilijst deze niet zou veranderen en het zou zeker te bate komen aan films met maar weinig stemmen (want die hebben ook weinig kans op antistemmen).