- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Deze vier favorieten hoopte ik ergens in het begin te zien. Misschien over twee jaar?
(afbeelding)Shadows in Paradise (1986) - [Aki Kaurismäki]
Hoewel ik deze Kaurismäki niet ken, zou Calamari Union ook niet in deze lijst misstaan. Als zoiets droogkomisch als Monday van Sabu de lijst kan halen, moet dat voor vroege Kaurismäki films ook mogelijk zijn.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Ow we zijn aan de vijf per keer aanbeland.
Ben benieuwd of Fellowship of the Ring dit keer Return of the King achter zich laat. 
Lv92
-
- 278 messages
- 0 votes
Hoewel ik deze Kaurismäki niet ken, zou Calamari Union ook niet in deze lijst misstaan. Als zoiets droogkomisch als Monday van Sabu de lijst kan halen, moet dat voor vroege Kaurismäki films ook mogelijk zijn.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Het ziet er naar uit dat #116 Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980) de hoogst genoteerde wordt die ik niet heb gezien......... tenzij er nog een grote verassing komt.
Heb geen enkele uit de reeks gezien. Begin ik best met Star Wars (1977) en dan deze, gevolgd door Return of the Jedi.......... of zijn er betere opties ?
Fillumon
-
- 2240 messages
- 0 votes
Zo....Spring breakers (2012) in de Top 100
. Ik kijk voor de eerste keer mee en die had ik totaal niet verwacht , ook gezien de waardering hier (2.86). Maakt verder niet uit, maar wel opvallend.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Heb geen enkele uit de reeks gezien. Begin ik best met Star Wars (1977) en dan deze, gevolgd door Return of the Jedi.......... of zijn er betere opties ?
Zolang je het per trilogie op volgorde kijkt dan maakt het niets uit. Je kunt kiezen om het verhaal chronologisch te kijken of op volgorde van wanneer films gemaakt zijn.
Wordt wel lange zit als je al moeite hebt bij de eerste film die kijkt. 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Hier gewoon een dikke 0,5* voor Spring Breakers. Dikke smet op de top 100; dikke, dikke, DIKKE smet.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
En een dikke
voor de 3 seventies klassiekers die Lv92 heeft geselecteerd! Die zal ik over 2 jaar eens wat hoger in mijn ranglijst zetten!
Stoux
-
- 84 messages
- 644 votes
Hier gewoon een dikke 0,5* voor Spring Breakers. Dikke smet op de top 100; dikke, dikke, DIKKE smet.
Ik ben dus nog gul met m'n 2.0
Zeer, zeer matig was het wel in elk geval.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Begin van top 100 matig tot slecht, vervolg meteen 5 persoonlijke favorieten 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Weer wat (hopelijk) mooie tips uit dat laatste rijtje gescoord. En ze zijn nog eens prima verkrijgbaar ook.
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Angel's Egg de top 100 in. 
Zelfde geld voor Resnais' meesterwerk dat nog niet langs is gekomen. 
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
Hier nog iemand die niets snapt van deze notering van Spring Breakers in deze hele top 1000, laat staan in de top 100 en bij mij dan ook een 1.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Eigenlijk zouden we in naast onze Top 500 ook een anti-toptien moeten kunnen insturen, zodat er weer 100, 90, 80.....10 punten van de score van bepaalde films afgaat. 
Hopelijk zakken sommige draken van films die nu in de lijst staan daardoor wat....
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Harmony Korine zou Spring Breakers zelf ook een 0,5 hebben gegeven.
Vanwege dat vermoeden heb ik de film een half puntje meer gegeven. 1*
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Dan zal 2001: a space odyssey met mijn 1,5* ook wat lager eindigen. 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Eigenlijk zouden we in naast onze Top 500 ook een anti-toptien moeten kunnen insturen, zodat er weer 100, 90, 80.....10 punten van de score van bepaalde films afgaat. 
Hopelijk zakken sommige draken van films die nu in de lijst staan daardoor wat....
De mijne:
1. Requiem For A Dream
2. V for Vendetta
3. Man on Fire
4. Melancholia
5. We Need to Talk about Kevin
6. The Green Mile
7. Anomalisa
8. Fahrenheit 9/11
9. Deja Vu
10. The Lovely Bones
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Probleem daarvan is dat wat jij een draak vind een ander misschien juist er goed vind. en visa versa wat zal betekenen dat ook de meer gewaardeerde van jou of TornadoEF5 naar beneden zullen kelderen.
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Nou daar is Ex Machina dan. Schiet mij maar lek als American Honey daarover heen gaat...
Blue Velvet overigens net als Eraserhead en Inland Empire gedaald.
Kan ik mijn voorspelling nog veranderen naar 2001? 
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Espíritu is in mijn achting gestegen na de aanvankelijk lauwwarm positieve ontvangst die ik de film gaf. Die werkt nog steeds door. Benieuwd wat die doet bij een tweede kijkbeurt, aangezien hij Koenr daarna (nog?) zoveel beter beviel.
Zelfde hier (op het lauwwarme gedeelte na). De film zakte al heel fijn weg (hij stond op #149 in de lijst die ik in 2015 inleverde en op #185 in die van 2013 - dat was zonder herziening tussendoor), maar na herziening heeft hij een nog veel grotere sprong gemaakt. Dat komt deels ook omdat ik inmiddels veel meer elementen kon plaatsen en waarderen dan de eerste keer dat ik ‘m zag (zowel qua culturele context, als qua artistieke invloeden van o.a. Rossellini en Vermeer).
Was wel een herziening op groot scherm, dat heeft ongetwijfeld ook meegeholpen (ik merkte bij het samenstellen dat ik heel veel oudere films die zijn gestegen in mijn lijst de afgelopen 2 jaar een keer in de bios heb herkeken). Leve Cineville en retrospectieven. 
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Absoluut. Beste film die in 2017 in Nederland is uitgekomen in ieder geval. 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Als ik die still van Léon zou zien zonder de film te kennen, zou ik niet direct een bestelling plaatsen vrees ik. 
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Oh Film Pegasus punten bij Ex Machina ontbreken. 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Probleem daarvan is dat wat jij een draak vind een ander misschien juist er goed vind. en visa versa wat zal betekenen dat ook de meer gewaardeerde van jou of TornadoEF5 naar beneden zullen kelderen.
Mmm, vooral mainstreamfilms zullen kelderen. Kijk nmaar naar TornadoEF5's lijstje. Zeldzamere films die veel users goed vinden zullen boven komen drijven.
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Mmm, vooral mainstreamfilms zullen kelderen. Kijk nmaar naar TornadoEF5's lijstje. Zeldzamere films die veel users goed vinden zullen boven komen drijven.
Aan de vorige reacties te zien zou een film als Spring Breakers het dan flink moeten ontgelden. Niet bepaald main stream.