- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
El Espíritu de la Colmena is bij mij na herziening afgelopen jaar enorm gestegen. En dus ook een klein beetje winst de eindlijst hier, mooi! 
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Dan moet ik 'm waarschijnlijk herzien. Voor mij nogal lang geleden en miscchien daardoor mijn lijst niet gehaald.
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Weer een boel moois langs gekomen vandaag verder. Heerlijkste stills ook van o.a. Banshun (Ozu-bar-scènes
), Soy Cuba (nog altijd niet gezien), Quatre Cents Coups (iconisch), Akira ('t gebruik van licht in die film!), Sonatine (krijg direct zin om 'm weer op te zetten) en nog een heleboel anderen. 
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3123 votes
TheBunk - Mulholland Dr.
Cikx - Mulholland Dr.
TornadoEF5 - 2001: A Space Odyssey
Zwolle84 - Spring Breakers
Stoux - Mulholland Dr.
Onderhond - 2001: A Space Odyssey
horizons - C'era una Volta il West
luukve - 2001: A Space Odyssey
BBarbie - The Shawshank Redemption
Badalamenti - Mulholland Dr
IH88 - C'era una Volta il West
kaketoe - Drive
MRDammann - Apocalypse Now
gauke - A Space Odyssey
Ataloona: Sunrise: A Song of Two Humans
John Milton - 2001: A Space Odyssey
Metalfist - 2001: A Space Odyssey
danuz - 2001: A Space Odyssey
Dievegge - 2001: A Space Odyssey
joolstein - 2001: A Space Odyssey
Spetie - 2001: A Space Odyssey
Ramon K - La Passion de Jeanne d'Arc
Prinz - Stalker
Baggerman - Putin's Kiss
Apollinisch - The Tree of Life
Pieter Montana - The Tree of Life
DVD-T - Mulholland Dr.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3123 votes
Tot nu toe 468/870 gezien (56%), daarvan staan er 103 in mijn eigen toplijst.
Toch nog zo'n 56 nieuwe tips genoteerd. Een hoop stonden ook al op mijn to see lijst. Een hoop films ook al klaar liggen om bekeken te worden.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Dus een 'weeaboo' is eigenlijk hetzelfde als een 'wapanese' en die term is dan eigenlijk weer verwant aan de term 'wigger' (jaren 90)?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Dus een 'weeaboo' is eigenlijk hetzelfde als een 'wapanese' en die term is dan eigenlijk weer verwant aan de term 'wigger' (jaren 90)?
Verwant aan Wapanese, maar nog een gradatie erger.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Mooie stijging voor The Grand Budapest Hotel! Boyhood op 96 bij jou John Milton?
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ja, ik had hem in de top tien zelfs IH88. Op mijn profiel staat hij zelfs nog steeds op nr 7. Daar is hij sowieso wel teveel voor gezakt in mijn herinnering. Ik moest een inschatting maken hoeveel lager hij moest komen adhv hoezeer hij gedropt is in mijn 'film-bewustzijn' of hoe we het ook willen noemen, zonder hem te hebben herzien.
Natte vingerwerk dus, helaas...
eigenlijk verdient een nummer zeven een herkijk alvorens zo gedegradeerd te worden, maar daar was geen tijd/zin voor.
Zie net dat ik Grand Budapest hotel niet in de lijst had staan. En Mary & Max en El Espíritu de la Colmena (1973) verdienen ook zeker wel een plekje in de top 500 de volgende keer. Note to self: Cria Cuervos kijken.
Espíritu is in mijn achting gestegen na de aanvankelijk lauwwarm positieve ontvangst die ik de film gaf. Die werkt nog steeds door. Benieuwd wat die doet bij een tweede kijkbeurt, aangezien hij Koenr daarna (nog?) zoveel beter beviel.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Die still van Post Tenebras Lux werkt niet helemaal als still, maar onmogelijk te vergeten mits je de film hebt gezien. Zelden zo geïntrigeerd geweest in het begin van een film. Ik wil 'm weer herzien!
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Paar opvallende dalers !?
Raging Bull (1980) (even Marty bellen),Le Samouraï (1967) en Double Indemnity (1944) tuimelen uit de top 100 
Annie Hall (1977) volgt dezelfde weg, wat de pijn toch een beetje verzacht...... 
MRDammann
-
- 661 messages
- 3560 votes
Daar ging mijn nummer 1, Boyhood. Ben vooral blij dat hij ten opzichte van 2015 flink gestegen is en dat hij dus lekker hoog staat. Staat hier toch mooi op plaats 139 terwijl hij in de IMDB top 250 en MM 250 niet te vinden is. Mooie prestatie!
Fillumon
-
- 2240 messages
- 0 votes
Prachtige presentatie !
Ik houd vanaf de Top 100 even goed in de gaten wat ik nog niet ken en laat me verrassen....
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Oeh, 96 is opeens wel heul laag, John Milton. Bij Boyhood denk ik altijd 'de JM-film'.
Volgens mij is het ook wel zo'n film waarvan je je na een tijdje afvraagt waarom je hem zo hoog hebt staan, hem vervolgens herziet en dan weer overtuigd bent. Daarom rommel ik ook niet zonder herzieningen aan rankings/cijfers.
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Op Badlands na is die laatste batch dan weer vrij saai. Hopelijk krijgen we nog wat vuurwerk
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Inderdaad. Verbaas me er ook over dat Jagten het zo goed doet in dit gezelschap. Zag het toch vooral als een slechte film die populair is bij de casual kijker.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Zeer opvallend dat de 2 Ghost in the shell films vlak naast elkaar staan in deze lijst. Deel 1 heeft meer fans, maar de scores van deel 2 liggen dan weer hoger. Het lot heeft hen samen gebracht. En alle twee gestegen!
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Zeer opvallend dat de 2 Ghost in the shell films vlak naast elkaar staan in deze lijst. Deel 1 heeft meer fans, maar de scores van deel 2 liggen dan weer hoger. Het lot heeft hen samen gebracht. En alle twee gestegen!
Leuk toeval ja. In your face Rupert Sanders!
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik heb de remake nog niet gezien, maar hij heeft de originele films toch terug in beeld gebracht. 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Oeh, 96 is opeens wel heul laag, John Milton. Bij Boyhood denk ik altijd 'de JM-film'.
Volgens mij is het ook wel zo'n film waarvan je je na een tijdje afvraagt waarom je hem zo hoog hebt staan, hem vervolgens herziet en dan weer overtuigd bent. Daarom rommel ik ook niet zonder herzieningen aan rankings/cijfers.
Inderdaad. Verbaas me er ook over dat Jagten het zo goed doet in dit gezelschap. Zag het toch vooral als een slechte film die populair is bij de casual kijker.
. Ik vond Jagten een ijzersterke ontleding van wat er met je kan gebeuren in het geval van dergelijke aantijgingen. En sterk geacteerd.Jeeee Forrest Gump. Flink gestegen. Wat zal eenieder gelukkig zijn!
Singin' in the Rain ook weer wat gestegen!
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Zonder de originelen te hebben gezien vind ik de remake ronduit fantastisch.
Ben nog wel benieuwd naar de originelen. Suf dat Netflix alleen deel 2 heeft, lijkt me geen handig startpunt.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Bij Jagten had ik juist exact het tegenovergestelde: onrealistische handelingen van zijn omgeving en ditmaal eens een echt slechte rol van hem. Let's agree to disagree.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Ben nog wel benieuwd naar de originelen. Suf dat Netflix alleen deel 2 heeft, lijkt me geen handig startpunt.
De films zijn op zich wel los van elkaar te zien, maar je mist toch wel wat aan backstory als je meteen met het tweede deel begint. En aangezien die film genoeg te kauwen heeft zou ik het niet aanraden.
Jagten vond ik zo afstompend onsubtiel dat de hele film in het water viel. Maar bij ons staat hij gelukkig nog redelijk laag, bij onze neefjes op ICM ranked hij op een 2e plaats in de '10 lijst, net na A Separation.
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2823 votes
TheBunk - Mulholland Dr.
Cikx - Mulholland Dr.
Stoux - Mulholland Dr.
kaketoe - Drive
gauke - A Space Odyssey
Prinz - Stalker
Baggerman - Putin's Kiss
DVD-T - Mulholland Dr.
Donnie Darko - Mulholland Dr.
Ook mijn eigen nummer 1 dus zou leuk zijn.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
TheBunk - Mulholland Dr.
Cikx - Mulholland Dr.
Stoux - Mulholland Dr.
kaketoe - Drive
gauke - A Space Odyssey
Prinz - Stalker
Baggerman - Putin's Kiss
DVD-T - Mulholland Dr.
Querelle - Pulp Fiction
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Op alle twee gestemd, echter ik vind het merkwaardig dat de remake The Departed hier zoveel beter scoort dan het in mijn ogen nog sterkere origineel Mou Gaan Dou.
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
TheBunk - Mulholland Dr.
Cikx - Mulholland Dr.
Stoux - Mulholland Dr.
kaketoe - Drive
gauke - A Space Odyssey
Prinz - Stalker
Baggerman - Putin's Kiss
DVD-T - Mulholland Dr.
Querelle - Pulp Fiction
Brave-Neo - Apocalypse Now
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Oei, wat staat mijn nummer 1 laag in de lijst. Ik vrees voor de hoeveelheid pulp in de top 100.....
Toch zijn staan er meer toptienfilms van me in de lijst dan ik had verwacht. Alleen Shoeshine en Little Brother gaan het niet halen.