• 178.092 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.513 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2017

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

beavis wrote:

oh! maar dat is toch wel nieuws dan

ik zie een release op Amazon.com met de datum van vandaag(!), bedoel je die?

ziet er een beetje vaag uit, morgen maar eens in verdiepen...

Zou kunnen. Zag het laatst via ScreenAnarchy passeren, die lopen meestal iets voor. Dus als er nog niks officieels is komt het er heel snel aan

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Oefff...

Mag van mij ook wel de nummer 1 zijn trouwens.

1 troost, ik heb LiT twee weken geleden herzien (slechte timing i know) en in 2019 staat hij er sowieso in. Sowieso belachelijk dat ik de film er niet in heb staan, want door LiT ben ik toentertijd echt geinteresseerd en gepassioneerd geraakt in film. Daarvoor keek ik alleen maar Star Wars, Braveheart en Robin Hood .

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Toch nog Possession erin . Begon het me al af te vragen. Blij trouwens dat The Revenant al gepasseerd is, die had ik eigenlijk nog veel hoger verwacht.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

beavis: Komt via Altered Innocence, DVD en BR

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

ben toch ook maar gelijk gaan zoeken, wie heeft er nu slaap nodig

nieuw label, met interessante films (ook Conrete Nights eerder dit jaar, en binnenkort iets Pools)

maar info over BR-regions geven ze niet, en Amazon dus ook niet

Voor de eerder gereleasde Concrete Nights vind ik één site die zegt dat region A én B zijn getest, maar DVD-beaver zegt alleen region A...

(ja, wat betreft BR doe ik alleen regio vrij / B)

(de DVD release is momenteel echter een stuk duurder, en waarom zou je voor een DVD gaan, als er ook een BR optie is...)

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Lol, een film in de lijst die zowel joachimt en ik in de top 20 hebben

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Post Tenebras Lux zo hoog in een lijst als deze, dat kan ook enkel hier

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

beavis wrote:

wacht even, een pleidooi voor giallo en dan twee van de meest gevierde titels in dit genre niet kennen? dat kan natuurlijk niet.

De lijst met giallos is lang.. Maar mijn pleidooi was meer voor dit soort films in het algemeen. Jaren '80 actiefilms, horror(pulp), giallo etc. Denk dat als er wat meer users als jeroentjuhhhhh, dutchtuga of alexspyforever hadden meegedaan, de lijst er een stuk anders had uitgezien.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

141. Post Tenebras Lux (2012) Nooit van gehoord

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

beavis wrote:

nieuw label, met interessante films

Tsjonge. Concrete Night èn Sleeping Giant (die laatste nog niet op dvd/blu ray, maar allebei bij mijn eerste 200). Als een label die twee uitgeeft (de enige twee die ik gezien heb) dan maakt dat meteen nieuwsgierig naar al het andere. Ze hebben smaak daar.

Ferdydurke

• 1353 messages
  • 854 votes

Chuck Norris, ken je die wel?

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9726 votes

TornadoEF5 wrote:

Lol, een film in de lijst die zowel joachimt en ik in de top 20 hebben

Ik volg de countdown niet meer. Welke was het?

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Ferdydurke wrote:

Chuck Norris, ken je die wel?

Staat die op Google?

Ferdydurke

• 1353 messages
  • 854 votes

Ik denk dat ik je ga passeren in het klassement van de meest 'succesvolle' inzender, Badalamenti. Ik vind nu al meer dan de helft van mijn lijst terug. En er komen nog wel enkele tientallen bij, schat ik zo in..

Ik heb de afgelopen twee jaar, aan de hand van de vorige top 1000, dan ook behoorlijk wat huiswerk gemaakt. Je moet er wat voor over hebben

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Knallen we morgen gelijk door naar de nummer 1? Of gaat het tempo omlaag tegen het einde?

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

joachimt wrote:

(quote)

Ik volg de countdown niet meer. Welke was het?

Le trou (jij 18e, ik 20ste)

En bij Un Condamné à Mort S'est Échappé ou Le Vent Souffle Où Il Veut (1956) (jij 52ste, ik 48ste)

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

Post Tenebras Lux!

(verder niet echt iets te zeggen ofzo)

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Zwolle84 wrote:

Knallen we morgen gelijk door naar de nummer 1? Of gaat het tempo omlaag tegen het einde?

Of ik stop hier gewoon, kunnen we ook doen.

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Zwolle84 wrote:

Hopelijk gaat het tempo iets naar beneden. Vond het vandaag véél te snel gaan

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Goed idee!

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Bluf!

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

We gaan richting de top 100. Ik doe vandaag nog 1 blokje films, dan schieten er nog 130 films over. Die zal ik spreiden over 2 dagen.

Vanaf de top 100 komen de films per 5 om het wat spannender te maken. De top 10 geef ik 1 voor 1 mee (buiten de nummer 1 en 2 natuurlijk, omdat je de ene kent als de andere bekend wordt).

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Film Pegasus wrote:

Die zal ik spreiden over 2 dagen.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Hopelijk gaan ze nog een paar goede films maken over de nazi's a la Der Untergang, en dan graag met de nodige nuance.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Film Pegasus wrote:

We gaan richting de top 100. Ik doe vandaag nog 1 blokje films, dan schieten er nog 130 films over. Die zal ik spreiden over 2 dagen.

Vanaf de top 100 komen de films per 5 om het wat spannender te maken. De top 10 geef ik 1 voor 1 mee (buiten de nummer 1 en 2 natuurlijk, omdat je de ene kent als de andere bekend wordt).

doe die laatste twee apart, maar dan wel na elkaar en niet met een uur tussen (mooier voor de lay-out)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Lord Flashheart wrote:

(quote)
De lijst met giallos is lang.. Maar mijn pleidooi was meer voor dit soort films in het algemeen. Jaren '80 actiefilms, horror(pulp), giallo etc. Denk dat als er wat meer users als jeroentjuhhhhh, dutchtuga of alexspyforever hadden meegedaan, de lijst er een stuk anders had uitgezien.

Fijn dat je mij vermeldt maar ik ben al jaren niet meer bezig met het samenstellen van toplijstjes. Ik stel enkel nog kijklijsten samen en chekclijsten en wat ik in mijn collectie heb natuurlijk. Ranglijsten heb ik ook niets aan. Zoals jeroentjuhhhhh het eens verwoordde weer lege lijstjes neen bedankt.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Manchester by the Sea! Die had ik ook nooit zo hoog verwacht. En ik vind dus dat die hij die positie nu wel al verdient heeft. Niet alleen enorm ontroerend, maar ook een prachtig portret van zowel individuen als een community.

Possession kwam voor mij helemaal uit het niets zo hoog nog voor (vond hem zelf ook tegenvallen). Hetzelfde geldt ook voor Cria Cuervos. Dat leek me zo'n film waar de positie in de 300's, zoals in de vorige twee edities, al een enorme prestatie was. Staat nu in de top 250. Heel erg verdient. Prachtfilm. En dan ook nog eens een James Bond in de top 250. Dat zat er eerst nog niet eens aan te komen.

Minder positief is dat Annie Hall nu niet alleen niet meer in de top 50 staat, maar zelfs niet meer in de top 150. Volgens mij is dit een cue voor mij om John Milton ergens de schuld van te geven

Wat betreft de strijd tussen American Honey en The Neon Demon; ik ga toch net voor American Honey. Die had ik aardig hoog in mijn eigen lijst staan. Geloof het of niet, The Neon Demon heeft het bij mij niet gered.

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

The One Ring wrote:

Hetzelfde geldt ook voor Cria Cuervos. Dat leek me zo'n film waar de positie in de 300's, zoals in de vorige twee edities, al een enorme prestatie was. Staat nu in de top 250. Heel erg verdient. Prachtfilm.

Echt net gezien. Zeer mooi. Die kan in 2019 op mijn stem rekenen.

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

TheBunk wrote:

(quote)

Echt net gezien. Zeer mooi. Die kan in 2019 op mijn stem rekenen.

Espiritu de la Colmena al gezien? Die is nóg mooier

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

SimonSav wrote:

(quote)

Espiritu de la Colmena al gezien? Die is nóg mooier

Ook gezien. Zeker vergelijkbaar. Niet in de laatste plaats vanwege het meisje dat in beide films speelt. Ik wacht nog even hoe deze 'valt' voor ik ze vergelijk. Voor beste Spaanse film gaan deze twee namelijk de strijd aan.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.