- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Gezien: 641/720
Gestemd: 148
Dat zal uiteindelijk wel over de 900/1000 gaan (aantal films uit de lijst die ik gezien heb) en ik gok dat 250 films uit mijn ingestuurde Top 500 die uiteindelijke MM Top 1000 gaan halen. Dan heeft de helft dus voor spek en bonen meegedaan. Niet erg, maar dat is dan toch de helft die uit de wat 'minder verfijnde' films bestaat (waar Lord Flashheart eerder over 'mopperde')
Ik had oa ingezonden:
Opera en Phenomena van Argento (en niet de usual suspects) en verder, zonder te veel te spoileren, Italiaanse crime/giallo/horror/western van Fulci, Deodato, Leone, Sollima, Martino, S. Corbucci, Di Leo, Barboni, Valerii, Guerrieri, en Petroni... en d'n deze, The Perfume of the Lady in Black PLUS Blood and Roses, Burnt Offerings en nog verscheidene andere pulpy films uit Japan, Hong Kong/Taiwan met oa Sonny China (oa Samurai Reincarnation, waar mijn AVATAR VANDAAN KOMT(!?)) en Jackie Chan (ik meen 3 films zelfs)...
En nog films als Bloodsport, Three Amigos en Raising Cain en die gaan 't allemaal ammenooitnie redden (op heeeel misschien een uitzondering na)!!. En dat wist ik voordat ik de lijst heb ingeleverd. En ik heb daar vrede mee.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Vond ik toch wel echt een mindere binnen het genre. Wel benieuwd naar meer Martino. Wilde meteen de nieuwe release van All the Colours of the Dark aanschaffen maar die schijnt nogal wat technische mankementen te hebben. Arrow heeft er gelukkig ook eentje van hem aankomen.
Die van Shameless? Volgens mij niet. Ik heb 't ding thuis, dvdbeaver is lovend... heb ik iets gemist?
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
The Prestige, 500 days of summer, La La Land en Dial M for Murder in 1 blok
.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
La La Land staat al langer op het lijstje, maar was geen bioscoopbezoek waard. Ik zie dat die inmiddels op het interwebs te vinden is. 
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
La Double Vie de Véronique flink gestegen. En terecht. Hoogste uit mijn lijst (#4) tot nu toe
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Complimenten voor de still bij The Long Goodbye 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik zou beter kunnen beargumenteren dat hij het op een klein tv'tje en kleinere speakers minder waard is, Chevy 
Moet hem zelf nog herzien op het 'kleine' scherm (nou ja, klein... klein...), ben benieuwd wat er van die ervaring die ik in de bios had overblijft.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Daar komt dan m'n eerste top 10 notering voorbij.
Een daling maar nog steeds respectabele plek.
De stijging van Avatar had ik niet zien aankomen.
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Mooie stijging van Love Exposure tov 2015 al staat die niet waar die ooit gestaan heeft. Avatar zag ik ook niet aankomen.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Indiana Jones & The Last Crusade is volgens mij de tweede sterkste stijger in deze toplijst met maar liefst 516 plaatsen. Enkel Deux Jours, Une Nuit (520) deed beter.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
279. Marketa Lazarová (1967)
MR en ik zijn het er over eens dat deze op plek 35 moet staan

beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
beetje late ractie, maar goed...
wacht even, een pleidooi voor giallo en dan twee van de meest gevierde titels in dit genre niet kennen? dat kan natuurlijk niet
de twee meest pulpy films in mijn lijst zijn The Last Dragon (1985) en Big Trouble in Little China (1986) mag toch ook hopen dat ik daar niet de enige stemmer was...?!?
Heb ook nog een wuxia (Ming Jian (1980)) en best wel wat (mainstream) actie en genoeg titels die cult-status hebben, maar cult liefhebbers die voor western, gangster, who-dunnit, overige misdaad, oorlog e.d. gaan vinden in mij wel een redelijke kenner, maar geen medestander waar het een algemene top-500 betreft.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
de twee meest pulpy films in mijn lijst zijn The Last Dragon (1985) en Big Trouble in Little China (1986) mag toch ook hopen dat ik daar niet de enige stemmer was...?!?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
De laatste films die de top 250 niet gehaald hebben. Die Hard heeft ooit nog in de top 100 gestaan, maar we mogen al blij zijn dat zo'n actiefilm nog hoog eindigt. Gone with the wind stijgt gelukkig opnieuw, al moet zo'n klassieker veel hoger eindigen!
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Met Vital, Perfect Blue en Love Exposure weer een aantal leuke films zien passeren.
Avatar is wel verrassend, vooral ook kijkende naar de noteringen bij personen waar ik het echt niet van verwacht had.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik dacht ook dat Avatar z'n tijd al had gehad, maar blijkbaar nog in trek bij veel mensen.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Die van Shameless? Volgens mij niet. Ik heb 't ding thuis, dvdbeaver is lovend... heb ik iets gemist?
Op het forum van blu-ray.com hebben ze het vooral over audioproblemen (zowel voor de Italiaanse track als de Engelse dub), en klagen sommige ook over de beeldkwaliteit. Op de bever wordt wel gesproken over synch problemen, maar er zou ook een storende echo aanwezig zijn. Het hoeft ook niet helemaal perfect te zijn, maar vind nu het lastig in te schatten of ik me er veel aan ga storen. Misschien kan jij hem binnenkort eens testen?
Zie op de screencaps overigens gele ondertiteling waar ik maar heel moeilijk tegen kan... Ben ook geen tovenaar die dat met zijn speler van kleur kan doen veranderen.
Prinz
-
- 1085 messages
- 4221 votes
564/720
Wat doet Dial M For Murder hier? Die is toch helemaal zo goed niet.
Verder mooie noteringen voor Five Easy Pieces, Beau Travail en Shame.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
West Side Story (748) en Moulin Rouge! (247) hadden gewoon van plaats moeten wisselen. Kunst vs Kitch.... En een opvallende stijging van Her.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Blijft nu veel moois komen met slechts incidenteel een moment van wansmaak (Avatar...).
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8194 votes
Nu bereiken we de fase waarin je stilaan kunt voorspellen wat er nog zal komen. Het ziet ernaar uit dat mijn volledige top 20 erin zal staan.
Dat beeld van Jurassic Park heeft veel weg van de Beekse Bergen.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Er komen nog wel enkele nieuwe dingen.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ben benieuwd hoe ver The Neon Demon komt. Randje top 100?
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8194 votes
Drie nieuwe komen zeker nog, waarvan één in mijn lijst.
EDIT: zes waarvan twee.