• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.698 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2017

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Zeker als je bedenkt dat ook de wall-e's, Pirates en star wars films ertussen staan. De hedendaagse blockbusters zeg maar.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Kan ik met terugwerkende kracht de match tussen Nadal en Muller in mijn lijst opnemen? Wat een thriller!

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

TheBunk wrote:

Last Life in the Universe ziet er tof uit EN kende ik nog niet. Met Weerasethakul en recentelijk het prachtige Postcards from the Zoo blijkt Thailand een zeer interessant filmland.

Fantastische film, al heeft verder niemand hem zo hoog staan als mij zie ik.

Postcards from the Zoo heb ik nipt binnen mijn Top 100 maar gaat overall te weinig scoren vrees ik.

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3419 votes

District 9 en To the Wonder: 2 dikke parels onder elkaar. Had ze wel iets hoger verwacht (vnl. die eerste), net als Stoker op #468.

(Nu verwacht ik weerwerk à la 'Had je maar meegedaan, scoorden ze hoger' )

En als ik één ding mag hopen is dat die 2001: A Spacecake niet de lijst leidt. Zo voorspelbaar zijn we niet, toch?

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Dying Rose wrote:

District 9 en To the Wonder: 2 dikke parels onder elkaar. Had ze wel iets hoger verwacht (vnl. die eerste), net als Stoker op #468.

(Nu verwacht ik weerwerk à la 'Had je maar meegedaan, scoorden ze hoger' )

En als ik één ding mag hopen is dat die 2001: A Spacecake niet de lijst leidt. Zo voorspelbaar zijn we niet, toch?

Welja, meedoen hé. Binnen twee jaar zeker doen. En 2001 gaat zwaar winnen geen liefhebber van spacecake?

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3419 votes

Ik zal mijn strenge impuls proberen temperen.

Wat 2001 betreft:

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Dying Rose wrote:

Ik zal mijn strenge impuls proberen temperen.

Wat 2001 betreft:

Wie wil jij zien winnen?

kaketoe

• 827 messages
  • 1708 votes

Ik gok (vooral hoop) op Drive.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Il Tuo Vizio È una Stanza Chiusa e Solo Io Ne Ho la Chiave (1972) heb ik ook.

Vond ik toch wel echt een mindere binnen het genre. Wel benieuwd naar meer Martino. Wilde meteen de nieuwe release van All the Colours of the Dark aanschaffen maar die schijnt nogal wat technische mankementen te hebben. Arrow heeft er gelukkig ook eentje van hem aankomen.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

kaketoe wrote:

Ik gok (vooral hoop) op Drive.

Drive mag zeker van mij winnen. Maar zie dat helaas niet gebeuren.

Als je naar vorige keer kijkt zie je dat volgens mij ongeveer acht mensen die 2001 in de lijst hadden nu niet meedoen. Vraag is: hoe plaatsen de 8 vervangers + aantal extra nieuwe mensen 2001.

Gokje op Mulholland Dr. (horizons gaat nu in hoekje schamen dat hij deze nog steeds niet heeft gezien. )

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3419 votes

TornadoEF5: not sure, eender wie uit mijn 5* al zal dit nooit lukken. Pan en Adèle verwacht ik sowieso wel in de eerste 100. Met een beetje geluk in de top 50?

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

horizons wrote:

(quote)

Gokje op Mulholland Dr.

Dat zou nog eens mooi zijn. Zo niet wil ik over 2 jaar wel mijn steentje bijdragen om dat voor elkaar te krijgen.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Dying Rose wrote:

TornadoEF5: not sure, eender wie uit mijn 5* al zal dit nooit lukken. Pan en Adèle verwacht ik sowieso wel in de eerste 100. Met een beetje geluk in de top 50?

El Fauno mag al helemaal bovenin eindigen.

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3419 votes

Helaas leven we niet in een utopie

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Gelukkig maar, ik zou niet willen leven in een wereld waar Pan de beste film is.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik heb al 2 edities moeten leven in een wereld met 2001.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

horizons wrote:

(quote)

Drive mag zeker van mij winnen. Maar zie dat helaas niet gebeuren.

Als je naar vorige keer kijkt zie je dat volgens mij ongeveer acht mensen die 2001 in de lijst hadden nu niet meedoen. Vraag is: hoe plaatsen de 8 vervangers + aantal extra nieuwe mensen 2001.

Gokje op Mulholland Dr. (horizons gaat nu in hoekje schamen dat hij deze nog steeds niet heeft gezien. )

Ik heb 2001 niet in mijn lijst, maar Once Upon a Time in The West wel heel hoog. Maar of dat nou het verschil zal gaan maken . Het kan. Mag van mij wel hoor. Sergio Leone op 1.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Kleine correctie. Film 317 is niet Birdman of Alcatraz, maar Bir Zamanlar Anadolu'da [Once upon a Time in Anatolia]. Punten en lijstjes waren wel juist.

Birdman of Alcatraz zat vorig jaar al niet bij de beste 1000. Dit jaar op plaats 1640.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

chevy93 wrote:

Waarom zou je dat willen?

Omdat er in Frankrijk en Duitsland regelmatig films verschijnen die niet met Engelse subs te verkrijgen zijn. Zou beide talen ook graag onder de knie gehad hebben, dan had ik nog serieus wat gaten in m'n top 500 kunnen vullen.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Twee Chaplins in één blokje. Dan moet enkel City Lights nog komen (The Gold Rush, mijn persoonlijke favoriet, haalde het blijkbaar niet).

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Film Pegasus wrote:

Kleine correctie. Film 317 is niet Birdman of Alcatraz, maar Bir Zamanlar Anadolu'da [Once upon a Time in Anatolia]. Punten en lijstjes waren wel juist.

Birdman of Alcatraz zat vorig jaar al niet bij de beste 1000. Dit jaar op plaats 1640.

ah schade, viel bij mij ook net buiten mijn top 500. (er vielen er echt heel veel buiten trouwens, en dan te bedenken dat ik de vorige keer een top 286 had)

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ik ben tot nu toe nog geen Duitse of Franse films tegengekomen waarvan ofwel een DVD is verschenen met ned. of eng. subs, ofwel ergens in een onguur plekje op het internet geen eng. Ondertiteling verkrijgbaar is.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Omdat er in Frankrijk en Duitsland regelmatig films verschijnen die niet met Engelse subs te verkrijgen zijn. Zou beide talen ook graag onder de knie gehad hebben, dan had ik nog serieus wat gaten in m'n top 500 kunnen vullen.

wat je nu in het Engels zou missen, doordat je in het Nederlands zou kijken, mis je bij Franse en Duitse films door niet in die taal te kijken, en er zijn toch heel wat Franse en Duitse films, en bij die talen kan je met enige inspanning (en wellicht verblijf in het buitenland of vriendin uit dat land) het eventueel wel ooit goed kunnen. Dat zie ik niet gebeuren bij pakweg Japans. Bovendien is talenkennis in het algemeen wel mooi meegenomen, en het is ook gewoon leuk (heeft je zelfvoldoening -> net zoals je naar de fitness zou gaan voor meer spiermassa of te gaan lopen voor meer uithouding). Lijkt nutteloos maar is het niet.

• 31148 messages
  • 5448 votes

We komen aan de top 300. Spannend.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

309. 3 Women (1977)

Ongelofelijk! Dat deze nog boven drijft.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Suspiria en The Exorcist, nice

V for Vendetta, minder nice (de eerste en enige 0.5 -> ik vind die echt verschrikkelijk)

4 Luni, 3 Săptămîni şi 2 Zile, kijk ik heel binnenkort wellicht.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Pieter Montana wrote:

Twee Chaplins in één blokje. Dan moet enkel City Lights nog komen (The Gold Rush, mijn persoonlijke favoriet, haalde het blijkbaar niet).

Jawel hoor, stond op 789!

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Jodaeiye Nader az Simin had ik ook hoger verwacht. Maar 10 keer genoemd? Schande!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

McSavah wrote:

(quote)

Vond ik toch wel echt een mindere binnen het genre. Wel benieuwd naar meer Martino. Wilde meteen de nieuwe release van All the Colours of the Dark aanschaffen maar die schijnt nogal wat technische mankementen te hebben. Arrow heeft er gelukkig ook eentje van hem aankomen.

Dat is precies de andere die ik wellicht in mijn lijstje had - of die is net afgevallen

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

V

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.