- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Die stills van American Psycho en Terminator had ik apart gezocht. Ik had zelfs nog niet door dat die films elkaar opvolgden in het lijstje. Maar is wel mooi uitgevallen bij de presentatie!
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
The Deer Hunter is opnieuw gezakt. Ik heb deze film ook niet bovenaan in mijn lijstje, maar het lijkt wel dat deze filmklassieker met de jaren sterk van z'n sokkel is gevallen. Al mag hij ook weer niet klagen, hij zit toch maar weer in de top 300 hier.
Little Miss Sunshine heb ik nooit zo gesnapt. Vond het ok. Net als YiYi, een solide zeven. Short Cuts hoogst op de lijst van deze batch.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Was iemand die grappige, visuele rijm tussen de stills van American Psycho en The Terminator recht na elkaar opgevallen?
Die stills van the Terminator na American Psycho onder elkaar zijn leuk gekozen, Film Pegasus.
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
The Deer Hunter is opnieuw gezakt. Ik heb deze film ook niet bovenaan in mijn lijstje, maar het lijkt wel dat deze filmklassieker met de jaren sterk van z'n sokkel is gevallen. Al mag hij ook weer niet klagen, hij zit toch maar weer in de top 300 hier.
Zonder dat ellenlange begin met die bruiloft zou die denk ik een stuk beter te behappen zijn.
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8194 votes
Tussenstand:
Gezien: 490/700
Gestemd: 121/700
Victoria was de voornaamste verrassing van de dag, mijn nummer 472. Die had ik niet zien aankomen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Onderhond Dat moeten dan wel hele erge nicheproducten zijn. Volgens mij is er ruimschoots aanbod mét de benodigde ondertiteling.
Je zou ervan versteld staan. Nogal wat goeie Japanse films die niet op DVD/BR zijn met EN ondertitels, maar wél met Franse of Duitse.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Dank!
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Dead Leaves zowaar een klein sprongetje voorwaarts 
-
- 31148 messages
- 5448 votes
La La Land komt hoog nieuw binnen. Met respect voor de liefhebbers, maar als musical liefhebber, begrijp ik niet wat er nu zo goed is aan deze film. Een genre dat het hier ook niet bepaald goed doet verder. Het laat bvb West Side Story ver achter zich, die al blij mag zijn dat het in de top 1000 geraakt. Door meer te focussen op romantiek dan op choreografie is dit waarschijnlijk toegankelijker dan de meeste musicalfilms denk ik. Maar de film komt er uiteraard niet zomaar terecht, er zijn duidelijk liefhebbers voor. 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
jup! Waaronder ik 
Al waren er toch nog 5 mensen die hem hoger hadden staan...
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8194 votes
La La Land komt hoog nieuw binnen. Met respect voor de liefhebbers, maar als musical liefhebber, begrijp ik niet wat er nu zo goed is aan deze film. Een genre dat het hier ook niet bepaald goed doet verder. Het laat bvb West Side Story ver achter zich, die al blij mag zijn dat het in de top 1000 geraakt. Door meer te focussen op romantiek dan op choreografie is dit waarschijnlijk toegankelijker dan de meeste musicalfilms denk ik. Maar de film komt er uiteraard niet zomaar terecht, er zijn duidelijk liefhebbers voor.
Weet je zeker dat je hem niet omgewisseld hebt met Moonlight? 
Ik heb La La Land nog niet gezien, maar ik vind het ook raar als bv. Moulin Rouge hoger staat dan West Side Story.
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Het viel bij mij inderdaad meer in de smaak dan de klassieke musicals waar ik sowieso bijna niks mee heb.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Merkwaardig hoge ranking voor The Others (2001). Doet het blijkbaar iedere editie weer beter.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Merkwaardig hoge ranking voor The Others (2001). Doet het blijkbaar iedere editie weer beter.
Dat is onder andere mijn schuld. Had hem eerlijk gezegd ook nog wel iets hoger verwacht.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
In theorie kan ik de 666 nog halen. Past wel een beetje bij mijn alias.
De demoon van Texel?
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
La La Land is een musical achtige film zonder een musical te zijn en meer een film waarin een paar mensen toevallig een liedje zingen. Werkte wonderwel.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
LLL niet gezien, ook totaal geen interesse in.
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Ah daar hebben we ons anderhalf uur aan dierenmishandeling 
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Laatste rondje van vandaag. In de eerste blok van morgen zit trouwens een nieuwkomer. 
Blij met de stijging van La double vie de Véronique. Die Europese pareltjes van pakweg de laatste 30 zijn wat ondervertegenwoordigd. Maar er zijn nu amper 1000 plaatsen natuurlijk.
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Double Vie, fijn!
Maar nu eerst bonne nuit.
Die laatste tien tellen jullie maar even met de hand.
JM ligt reeds te knikkebollen in bed. 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
En de Tsjechische cinema uit de jaren 50 zie ik me ook niet zo snel gaan verkennen.
Je kunt ook beter de Tsjechoslowaakse cinema uit de jaren zestig gaan verkennen. New Wave en zeer aanbevelenswaardig. Gelukkig staat Marketa Lazarova in de lijst!
Sta op 458/720.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ik wist niet dat vuurwerk kon regisseren. Weer wat bijgeleerd vandaag!
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
De laatste paar batches zijn echt geweldig.
Veel van mijn stemmen opeens. Alleen ontbreekt tot mijn schrik L'avventura in mijn lijst. Die had ik ergens in de top 100 staan, maar moet per ongelijk zijn gesneuveld bij het knippen en plakken. Zonde. 
Dat betekent ook dat Antonioni eigenlijk met 7 titels in mijn lijst vertegenwoordigd hoort te zijn en daarmee alleen koploper zou zijn.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ik hoop op een Mad Max: Fury Road
Die gaat hoger eindigen. The Revenant kan ook, maar ook die verwacht ik hoger. Kimi no Na Wa. kan ook nog. I, Daniel Blake had ik ook verwacht, maar die gaat niet meer komen vrees ik.