• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.663 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2017

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Die stills van American Psycho en Terminator had ik apart gezocht. Ik had zelfs nog niet door dat die films elkaar opvolgden in het lijstje. Maar is wel mooi uitgevallen bij de presentatie!

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Film Pegasus wrote:

The Deer Hunter is opnieuw gezakt. Ik heb deze film ook niet bovenaan in mijn lijstje, maar het lijkt wel dat deze filmklassieker met de jaren sterk van z'n sokkel is gevallen. Al mag hij ook weer niet klagen, hij zit toch maar weer in de top 300 hier.

Ik heb hem vandaag in de lijst gezet, alvast voor de volgende editie. Maar idd ook niet in de top 250. Heb hem ook niet gezien sinds eind jaren negentig gok ik.

Icm is weer bij

Little Miss Sunshine heb ik nooit zo gesnapt. Vond het ok. Net als YiYi, een solide zeven. Short Cuts hoogst op de lijst van deze batch.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

The One Ring wrote:

Was iemand die grappige, visuele rijm tussen de stills van American Psycho en The Terminator recht na elkaar opgevallen?

Ja.
John Milton wrote:

Die stills van the Terminator na American Psycho onder elkaar zijn leuk gekozen, Film Pegasus.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Film Pegasus wrote:

The Deer Hunter is opnieuw gezakt. Ik heb deze film ook niet bovenaan in mijn lijstje, maar het lijkt wel dat deze filmklassieker met de jaren sterk van z'n sokkel is gevallen. Al mag hij ook weer niet klagen, hij zit toch maar weer in de top 300 hier.

Zonder dat ellenlange begin met die bruiloft zou die denk ik een stuk beter te behappen zijn.

Dievegge

• 3170 messages
  • 8194 votes

Tussenstand:

Gezien: 490/700

Gestemd: 121/700

Victoria was de voornaamste verrassing van de dag, mijn nummer 472. Die had ik niet zien aankomen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

chevy93 wrote:

Onderhond Dat moeten dan wel hele erge nicheproducten zijn. Volgens mij is er ruimschoots aanbod mét de benodigde ondertiteling.

Je zou ervan versteld staan. Nogal wat goeie Japanse films die niet op DVD/BR zijn met EN ondertitels, maar wél met Franse of Duitse.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

cdjapan.co.jp of http://yesasia.com voor Aziatische aankopen.

Dank!

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Dead Leaves zowaar een klein sprongetje voorwaarts

• 31148 messages
  • 5448 votes

La La Land komt hoog nieuw binnen. Met respect voor de liefhebbers, maar als musical liefhebber, begrijp ik niet wat er nu zo goed is aan deze film. Een genre dat het hier ook niet bepaald goed doet verder. Het laat bvb West Side Story ver achter zich, die al blij mag zijn dat het in de top 1000 geraakt. Door meer te focussen op romantiek dan op choreografie is dit waarschijnlijk toegankelijker dan de meeste musicalfilms denk ik. Maar de film komt er uiteraard niet zomaar terecht, er zijn duidelijk liefhebbers voor.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

jup! Waaronder ik

Al waren er toch nog 5 mensen die hem hoger hadden staan...

Dievegge

• 3170 messages
  • 8194 votes

Film Pegasus wrote:

La La Land komt hoog nieuw binnen. Met respect voor de liefhebbers, maar als musical liefhebber, begrijp ik niet wat er nu zo goed is aan deze film. Een genre dat het hier ook niet bepaald goed doet verder. Het laat bvb West Side Story ver achter zich, die al blij mag zijn dat het in de top 1000 geraakt. Door meer te focussen op romantiek dan op choreografie is dit waarschijnlijk toegankelijker dan de meeste musicalfilms denk ik. Maar de film komt er uiteraard niet zomaar terecht, er zijn duidelijk liefhebbers voor.

Weet je zeker dat je hem niet omgewisseld hebt met Moonlight?

Ik heb La La Land nog niet gezien, maar ik vind het ook raar als bv. Moulin Rouge hoger staat dan West Side Story.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Film Pegasus wrote:

Het viel bij mij inderdaad meer in de smaak dan de klassieke musicals waar ik sowieso bijna niks mee heb.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Merkwaardig hoge ranking voor The Others (2001). Doet het blijkbaar iedere editie weer beter.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Observator wrote:

Merkwaardig hoge ranking voor The Others (2001). Doet het blijkbaar iedere editie weer beter.

Dat is onder andere mijn schuld. Had hem eerlijk gezegd ook nog wel iets hoger verwacht.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

444 checks op de (bijgewerkte) lijst. In theorie kan ik de 666 nog halen. Past wel een beetje bij mijn alias. En in de 2015 editie sta ik inmiddels op 679 checks. Het zou zomaar kunnen.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:

In theorie kan ik de 666 nog halen. Past wel een beetje bij mijn alias.

De demoon van Texel?

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

La La Land is een musical achtige film zonder een musical te zijn en meer een film waarin een paar mensen toevallig een liedje zingen. Werkte wonderwel.

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

LLL niet gezien, ook totaal geen interesse in.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Ah daar hebben we ons anderhalf uur aan dierenmishandeling

• 31148 messages
  • 5448 votes

Laatste rondje van vandaag. In de eerste blok van morgen zit trouwens een nieuwkomer.

Blij met de stijging van La double vie de Véronique. Die Europese pareltjes van pakweg de laatste 30 zijn wat ondervertegenwoordigd. Maar er zijn nu amper 1000 plaatsen natuurlijk.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Arrival dus.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Ik hoop op een Mad Max: Fury Road

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Double Vie, fijn!

Maar nu eerst bonne nuit.

Die laatste tien tellen jullie maar even met de hand.

JM ligt reeds te knikkebollen in bed.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

SimonSav wrote:

En de Tsjechische cinema uit de jaren 50 zie ik me ook niet zo snel gaan verkennen.

Je kunt ook beter de Tsjechoslowaakse cinema uit de jaren zestig gaan verkennen. New Wave en zeer aanbevelenswaardig. Gelukkig staat Marketa Lazarova in de lijst!

Sta op 458/720.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ik wist niet dat vuurwerk kon regisseren. Weer wat bijgeleerd vandaag!

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

De laatste paar batches zijn echt geweldig. Veel van mijn stemmen opeens. Alleen ontbreekt tot mijn schrik L'avventura in mijn lijst. Die had ik ergens in de top 100 staan, maar moet per ongelijk zijn gesneuveld bij het knippen en plakken. Zonde.

Dat betekent ook dat Antonioni eigenlijk met 7 titels in mijn lijst vertegenwoordigd hoort te zijn en daarmee alleen koploper zou zijn.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Cikx wrote:

Ik hoop op een Mad Max: Fury Road

Die gaat hoger eindigen. The Revenant kan ook, maar ook die verwacht ik hoger. Kimi no Na Wa. kan ook nog. I, Daniel Blake had ik ook verwacht, maar die gaat niet meer komen vrees ik.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

American Honey moet ook nog komen.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Die moet ik nog zien.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.