- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Daar verbaas ik me ook over. Vind hem erg suf. Maar goed, die diversiteit is ook wel weer de kracht van de lijst.
Jackie 
Gisteravond ook meerdere zeer mooie titels tegengekomen.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Is er eigenlijk al een film van Woody Allen langsgekomen?
Radio Days op plaats 834. 
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Tussenstand na 600 titels:
gezien: 323/600
gestemd: 101/600
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Tekkon Kinkreet mooi gestegen, terug naar waar hij in 2013 ongeveer stond. 
Opvallend dat er 2 Weerasethakul's stijgen en 2 zakken. Maar sowieso heerlijk dat ze er in staan.
En mooie nieuwe entrie van Jackie.
Larrain zou vaker in de lijst mogen.
Film Pegasus: Bij Kárhozat ontbreekt de 2015-positie.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Aah Radio Days kijk aan. Er zijn hier wel heel veel Terrence Malick fans. Weer een film van de man. En dan moeten The Tree of Life en The Thin Red Line ( die heb ik zelf ook opgenomen in de lijst) nog komen.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
En daar is de derde Malick. Had The New World wel wat hoger ingeschaald, al is hij wel gestegen ten opzichte van 2015 (maar gedaald ten opzichte van 2013).
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Aah Radio Days kijk aan. Er zijn hier wel heel veel Terrence Malick fans. Weer een film van de man. En dan moeten The Tree of Life en The Thin Red Line ( die heb ik zelf ook opgenomen in de lijst) nog komen.
Plus Badlands, Days of Heaven en To the Wonder. 
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Excuses Badlands en Days of Heaven ook nog. To The Wonder lijkt me stug, maar met Malick sluit ik niets uit
.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Dat lijkt me ook een zekerheid, als ik alleen al naar m'n eigen notering kijk.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Weer een paar mooie films zien passeren, vooral blij met de stijging van Tekon.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Moet toch wel eens wat films van Malick herzien. Hoogste score voor een film van hem is bij mij 3,5. Niet slecht, maar sta niet te springen voor meer films. Nog eens een kans geven.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
The Thin Red Line en The Tree of Life erg sterk. Song to Song en Knight of Cups echt pretentieuze bagger. Je zou het een haat/liefde verhouding kunnen noemen
.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Goed. Even vluchtig Excellen geeft de volgende tussenstand qua affiniteit:
1. Ramon K
2. The One Ring
4. Spetie
6. joachimt
7. vinnypassy
8. wendyvortex
9. Prinz
10. Badalamenti
Ook opvallend dat de laatste dagen ook users erbij zijn gekomen die van 0 matches opeens naar 9 á 10 zijn geschoten. Met de top 2 deel ik veruit de meeste films. Daarna een gat van 5 films met de nrs. 3 en 4.
Ik 'match' vooralsnog met 62 users. Enkel IH88 ben ik - volgens mij - nog niet tegengekomen 
Niet slecht met een top 285.
Kijk! Ze zijn er wel!
Maar dat betekent dus dat ik jou hier op MM wat vaker moet gaan volgen.
Misschien heeft chevy93 ergens ook wel gelijk; in het begin hier op de site ging ik vooral voor de classics en de arthouse en de laatste jaren ben ik veel meer voor genrecinema, videovoer en dingen uit mijn jeugd gegaan waardoor er bij mij een top 500 is ontstaan waar weinig lijn in zit. Maar ik heb mijn Top 500 (2 jaar geleden ook al) eerder samengesteld volgens het principe 'wat zou ik meenemen naar een onbewoond eiland' en dan heb ik weinig zin om 8 maal een film van Hou mee te nemen, hoe goed ik het oeuvre van die man ook vind. Dan neem ik liever ook Ghostbusters mee of een extra kung fu filmpje. Grote uitzonderingen zijn oa Akira Kurosawa, een regisseur waar ik heel veel mee heb, maar die wel in een breed scala aan genres opereerde en die ik dus vaak geselecteerd heb voor mijn lijst.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Alles tot en met To the Wonder gezien en alles minimaal een 4/5.
Zijn besten (1. Days of Heaven, 2. The Tree of Life en 3. Badlands) staan in ieder geval in mijn lijstje. Het zou kunnen dat ik TTRL er ook nog in heb gezet. Song to Song en Knight of Cups nog niet aan toe gekomen.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Kijk! Ze zijn er wel!
Maar dat betekent dus dat ik jou hier op MM wat vaker moet gaan volgen.
Als ik nog bijzonder actief zou zijn, zou ik zeggen: ja! Helaas zet ik de laatste jaren maar mondjesmaat een film op. Als ik al zin heb om wat te gaan kijken, dan zet ik ook maar incidenteel een statische Europese arthousefilm van 4+ uur op. Denk dat we daardoor wel veel overeenkomsten hebben. Er staat bij mij ook van alles wat in. Tot de hardcore arthouse die ik jaren terug heb gezien, tot aan het pure vermaak dat ik de laatste jaren tot mij neem. Neemt niet weg dat ik Hou er wel gewoon 8x heb instaan 
kaketoe
-
- 827 messages
- 1708 votes
Die laatste update
Tekkon kinkurîto (#4), Hwal, Sicario en Knight of Cups
En dan moet ik die Koreeda nog zien.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
Is er eigenlijk al een film van Woody Allen langsgekomen?
Ik zit er niet op te wachten 
10 stuks gezien en kom niet verder dan een 3.5 voor Vicky Cristina Barcelona (2008)
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Woody is mijn ultieme 3,5 ster regisseur. Met Annie Hall (negatief) en Match Point (positief) als uitzonderingen.
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Het is voor Woody Allen maar goed dat ik het niet bij 250 ingezonden films gehouden heb.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Nice.
Ik zag van de laatste batch 400-390 slechts drie (!) titels, maar Hwal (2005) en Maboroshi no Hikari (1995) lijken me beiden heel interessant qua thematiek.
Houdt Ki-duk Kim zich wel een beetje in met het martelen van kleine diertjes hier?
Wat onze Woody betreft, ik zag er acht van hem, variërend tussen 2* (idd IH88, Annie Hall) en een enkele uitschieter (Manhattan) naar 4*. Maar inderdaad, de zeventjes domineren.
Malicks Knight of Cups laatst opgezet, maar het zuchten naast me begon al snel. Dus die bewaren we even voor een later tijdstip wanneer Miss Milton niet naast me zit.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
191/610 gezien.
En boven verwachting (als ik goed geteld heb) toch 48 uit mijn lijstje. Iets wat ik totaal niet had verwacht! En er komen er zeker ook nog een paar bij.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik heb 3 films van Woody in mijn Top 500 staan, maar mijn favoriete film van Allen gaat deze lijst niet halen. Dat geldt wel voor mee US 70's cinema die in mijn lijst staat.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Heb er hier een hele rits aan Allen (neen, niet Tim) films instaan. Een stuk of zes, gok ik. Ook logisch met zoveel 4,5/5 tot 5/5 films. Geef sowieso weinig onvoldoendes aan Allen, ondanks zijn omvangrijke oevre. Wil mij eigenlijk altijd wel vermaken bij zijn films.
Hoop zelf dat zijn Bergman films, Husbands And Wives, Zelig, Purple Rose of Cairo, Hannah and Her Sisters en uiteraard Annie Hall en Manhattan nog langskomen. Maar goed, hier spreekt een fan. Van de laatste jaren - hoewel niet zeker niet slecht - eigenlijk alleen heel dol op Midnight In Paris. Die staat ook in mijn lijstje.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
562/620 gezien
58 dus nog niet
redelijk in lijn met de vorige twee lijsten denk ik
op de verlanglijst staan:
Mysterious Skin
Scener ur ett äktenskap
Vinyan
Opening Night
My Neighbors the Yamadas
wellicht moet ik er nog veel meer aan toevoegen ook, maar deze zijn wel zekerheidjes
komt heel veel moois voorbij vandaag!
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Iemand al doorgehad dat we op pagina 56 zitten?
Moet zeggen dat ik me ook heerlijk vermaak met al dat geëngageerd gekeuvel en de hartstochtelijke opmerkingen over filmlievelingen die voorbij komen. Prachtig 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
397. Sud Saneaha [Blissfully Yours] (2002)
deze blijft fijn stijgen!
is na herziening ook echt mijn favoriet van Apichatpong Weerasethakul
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Oeh, Dancer in the Dark: zo laag!
Maar wel flink gestegen gelukkig.
MRDammann
-
- 661 messages
- 3560 votes
Mononoke-Hime mag van mij wat hoger. Het is zelfs mijn nummer drie. Beste Miyazaki. Toch zal Spirited Away wel hoger eindigen. Heerlijke ronde van films weer met verder het door het grote publiek onderschatte Hugo en het fantastische Dancer in the Dark.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Waar ik trouwens van de vorige batch 3 films had gezien, heb ik van deze weer 8 gezien. Toch wel bijzonder, hoe dat in vlagen gaat.
Die stills van the Terminator na American Psycho onder elkaar zijn leuk gekozen, Film Pegasus.