- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Is wel uit Landscape hoor. Toevallig recent gezien
(en binnen op #26 bij mij, de hoogste binnenkomer)

FP 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Mijn nummers 1 (Distance), 3 (Eros+Massacre) en 5 (Faces) zijn in korte tijd langsgekomen tussen 500 en 400. Alledrie gestegen, dus dat is mooi. En Badalamenti heeft er zelfs al een van bekeken en 'top' bevonden. 
Dan blijven 'De Russen' nog over op de overige plaatsen uit mijn Top 5. Over Russen gesproken, waar mijn support voor Zvyagintsev nou weer ergens is scheefgelopen, geen idee - maar The Banishment zou zeker bij de bovenste 500 moeten... Maar goed, gelukkig stemmen jullie ook allemaal op hele goeie films.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Als ik door dit topic scroll dan kom ik mijn usernaam vrijwel nooit tegen; alsof ik met niemand affiniteit heb!
Maar die affiniteit zal ik net hebben met de users die amper of niet in dit topic posten.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Als ik door dit topic scroll dan kom ik mijn usernaam vrijwel nooit tegen; alsof ik met niemand affiniteit heb!
Maar die affiniteit zal ik net hebben met de users die amper of niet in dit topic posten.

Cloud Atlas, Efter Bryllupet en zo.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Insgelijks 
Ik kom mijn naam vooralsnog ook niet tegen, maar ik dacht zelf gewoon allemansvriend te zijn met mijn toplijstje. Ik heb nog geen eigen 'onderzoek' gedaan, dus ik zou niet 1, 2, 3 weten met wie ik het meeste deel.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik kom mijn naam hier wel eens tegen. En niet enkel ivm affiniteit. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Misschien wel met elkaar, met Ataloona heb ik nu 22 matches en met Ramon K 21
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Mijn nummers 1 (Distance), 3 (Eros+Massacre) en 5 (Faces) zijn in korte tijd langsgekomen tussen 500 en 400.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Topio Stin Omichli staat in de lijst. Verheugd mee. Maakt iedere keer weer een verpletterende indruk.
Edit: Nashville zat er ook al tussen. In één update twee top 10 films.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
74/590
meeste matches:
39 - Rokuro
28 - Starbright Boy
24 - Spetie
22 - Prinz
22 - The One Ring
21 - JT Chinaski
20 - KoenR
20 - WendyVortex
19 - Badalamenti
19 - Ramon K 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Al lijkt E+M mij niet de ideale 'instapper' bij Yoshida (zo die er al voor zijn 'formele' films). Ik zou misschien toch beginnen met Jōen.
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Je bent bij mij de eerste na de eerder genoemde namen, bovenaan de subtop dus 
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Mijn nummers 1 (Distance),
Kan niet wachten tot ik deze zie. Afgelopen jaar alles (op Distance, August Without Him en Without Memory na) van Koreeda gezien en alleen Hana een 'lage' beoordeling gegeven. Ik promoveer Distance bij dezen naar de prio-kijklijst.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Hana vind ik ook nog altijd de minste Koreeda. Heb maar een van de twee docu's gezien, weet er weinig meer van, maar dat komt wellicht door de profetische titel ervan 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Ah OK, voor mij allebei lang geleden, dus als ik zo'n hand zie zou ik eerder aan een andere Angelopoulos denken
Ik dacht óók dat de hand uit een andere film van Angelopoulos kwam (Eternity and a Day), dus je was niet de enige....
Yamada's! 
Cranes are Flying opvallend laag?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Maar liefst op zes films gestemd laatste 'batch'. Overzicht van de laatste 100:
Gezien: 99/100 (Angel-A nog steeds niet gezien namelijk)
Gestemd: 24/100
Totaal tot nu toe:
Gezien: 566/600 (ik verwacht in de komende 400 in elk geval nog La Meglio Gioventu en V for Vendetta)
Gestemd: 111/600
Inmiddels met 60 anderen tenminste 1 dubbeling, dus dat is er 4 erbij de afgelopen 100.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Silver Linings Playbook (2012) staat wel erg hoog hoor. Een van mijn 4* waarderingen waarvan ik achteraf denk: ben je niet wat scheutig geweest? Maar er is herziening voor nodig, misschien weet ik het dan ineens weer.
Ik had er vijf bij de laatste batch. Un Homme Qui Dort (1974) het liefste zien van de nog niet bekeken titels.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Bij jou valt echter op dat ik je te pas en te onpas tegenkom. Zowel de grote Amerikaanse Hollywood-blockbuster als de hardcore Tuvaluaanse arthousefilm lijken jou te liggen. Ik denk dat er weinig deelnemers hier zijn die zo'n breed pallet aan smaken ingeleverd hebben. En affiniteit verkrijg je nou eenmaal sneller met een vrij specifiek luisterprofiel dan met een potpourriprofiel. 
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Tuvaluaanse arthouse. Daar zou ik oprecht nieuwsgierig naar zijn.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Tuvaluaanse arthouse. Daar zou ik oprecht nieuwsgierig naar zijn.
Als gedeeltelijke locatie: Slow Action (2011)
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Goed. Even vluchtig Excellen geeft de volgende tussenstand qua affiniteit:
1. Ramon K
2. The One Ring
4. Spetie
6. joachimt
7. vinnypassy
8. wendyvortex
9. Prinz
10. Badalamenti
Ook opvallend dat de laatste dagen ook users erbij zijn gekomen die van 0 matches opeens naar 9 á 10 zijn geschoten. Met de top 2 deel ik veruit de meeste films. Daarna een gat van 5 films met de nrs. 3 en 4.
Ik 'match' vooralsnog met 62 users. Enkel IH88 ben ik - volgens mij - nog niet tegengekomen 
Niet slecht met een top 285.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Jackie? Waar komt dat opeens vandaan, zeg? Wist niet dat die film een trouwe aanhang had.
Toch maar eens kijken dan.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Jackie? Waar komt dat opeens vandaan, zeg? Wist niet dat die film een trouwe aanhang had.
Daar verbaas ik me ook over. Vind hem erg suf. Maar goed, die diversiteit is ook wel weer de kracht van de lijst.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Misschien wel met elkaar, met Ataloona heb ik nu 22 matches en met Ramon K 21
Dat dus.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
TUSSENSTAND:
Gezien: 360/600
In de lijst: 88
N.a.v. deze lijst wil(de) ik absoluut zien:
Hud (1963); inmiddels gezien: waardering 4.0*
As Good as It Gets (1997); inmiddels gezien: waardering 4.0*
Wake in Fright (1971); inmiddels gezien: waardering 3.5* (de kangoeroejacht hoefde voor niet zo expliciet in beeld)
Magré la nuit (2015)
Home (2016)
Keane (2004)
Papillon (1973)
Carrie (1976)
Edward Scissorhands (1990)
Pat Garrett & Billy the Kid (1973)
Black Hawk Down (2001)
Stemverwanten:
BBarbie: 48
vinnypassy: 30
Dievegge: 28
Film Pegasus: 27
Stoux: 26
IH88: 25
Spetie: 25
chevy93: 23
Norma: 23
Pieter Montana: 22
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ataloona gezien je 5 sterren films gaat het wel goed komen met onze 'match'
. Is er eigenlijk al een film van Woody Allen langsgekomen? Voor zo'n groot regisseur met zo'n uitgebreid cv is het karig tot nu toe. Blijf hopen op Match Point. Alhoewel het eerder Annie Hall wordt waarschijnlijk
.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Ataloona gezien je 5 sterren films gaat het wel goed komen met onze 'match'
. Is er eigenlijk al een film van Woody Allen langsgekomen? Voor zo'n groot regisseur met zo'n uitgebreid cv is het karig tot nu toe. Blijf hopen op Match Point. Alhoewel het eerder Annie Hall wordt waarschijnlijk
.
We blijken al een match te hebben. We hebben beiden Almost Famous in de lijst geholpen zie ik net. Kijk aan, ik match dus met alle 63 users