- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
joachimt (crew films)
-
- 3797 messages
- 9729 votes
Su-ki-da, net als die andere films van Ishikawa, wil ik best eens zien. Maar eerst maar eens uitvinden waar ik die kan kopen.
Zal lastig worden. Ik vind alleen een regio 3 DVD op eBay.
In dit soort gevallen kun je bijna niet anders dan downloaden. Of heel veel geduld hebben.........
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Paar prachtige titels in de laatste paar lijstjes ja. Had Beyond the Black Rainbow eigenlijk niet zo hoog verwacht. En dat deed ik nog geen eens mee
.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Ja mooi rijtje. Terecht dat Martha Marcy May Marlene (2011) zo'n voorwaartse sprong maakt, blijf dat een enorm onderschatte film vinden.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Nooit gedacht dat Spotlight en Nocturnal Animals zo goed zouden scoren. Veel oudjes dalen, maar dan stijgt zo'n Pat Garrett weer. Er is geen lijn in te vinden. Ik ben vooral nu benieuwd hoe echt grote namen onder de oude titels - Casablanca, M, Seven Samurai, de bekendste Hitchcocks - het gaan doen. Houden ze stand, of dalen ze ook.
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
Mystic River!! Wat mij betreft de beste film van Clint Eastwood maar uiteraard nog te laag....
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
Paar prachtige titels in de laatste paar lijstjes ja. Had Beyond the Black Rainbow eigenlijk niet zo hoog verwacht. En dan deed ik nog geen eens mee
.
Jij moest echt meedoen. Zeker een aanwinst i.t.t... Kwam de lijst ten goede.
Wil je een verklaring afleggen? 
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Antonioni, Hou, Koreeda: toe maar!
Moonlight, ook fijn. Zelf nog niet in m'n lijst opgenomen; net als andere sterke recente films. Ik had nog geen zin om de oudjes eruit te gooien.
Zoals bijvoorbeeld Pat Garrett 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Blij met Breakfast Club dat in de eerste editie net werd opgenomen en ondertussen al in de bovenste helft van de lijst hangt.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Jij moest echt meedoen. Zeker een aanwinst i.t.t... Kwam de lijst ten goede.
Wil je een verklaring afleggen?
Heb nog wel een lijst getracht te maken, maar aangezien ik weinig hoge cijfers geef kwam het al gauw aan op een beetje 3,5*jes erin proppen. Af en toe vraag ik me af of ik misschien ook niet wat te streng ben, maar als ik zo'n lijst maak wil ik er in ieder geval wel echt tevreden mee zijn. Dus voor nu blijf ik lekker wat roepen vanaf de zijlijn, volgende editie beter
.
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
Af en toe vraag ik me af of ik misschien ook niet wat te streng ben, maar als ik zo'n lijst maak wil ik er in ieder geval wel echt tevreden mee zijn. Dus voor nu blijf ik lekker wat roepen vanaf de zijlijn, volgende editie beter
.
kwaliteit > kwantiteit. Daar is geen gebrek aan bij jou. Je moet het alleen willen inzien ;P
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Zal lastig worden. Ik vind alleen een regio 3 DVD op eBay.
In dit soort gevallen kun je bijna niet anders dan downloaden. Of heel veel geduld hebben.........
Mnee, YesAsia heeft ze gewoon, erg mooie Japanse edities. Je telt er alleen érg veel geld voor neer.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Ja mooi rijtje. Terecht dat Martha Marcy May Marlene (2011) zo'n voorwaartse sprong maakt, blijf dat een enorm onderschatte film vinden.
Ik een verschrikkelijke film. Maar ik heb ook helemaal niets met sekte-figuren...
Inmiddels 325/530 gezien.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Nooit gedacht dat Spotlight en Nocturnal Animals zo goed zouden scoren. Veel oudjes dalen, maar dan stijgt zo'n Pat Garrett weer. Er is geen lijn in te vinden. Ik ben vooral nu benieuwd hoe echt grote namen onder de oude titels - Casablanca, M, Seven Samurai, de bekendste Hitchcocks - het gaan doen. Houden ze stand, of dalen ze ook.
Nou ja, ik deed in 2015 niet mee en ik heb zes films van Hitchcock in m'n top 250. Dus dat zijn al extra punten
. En Casablanca uiteraard.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Ik denk dat ik ook mee ga helpen met de oudjes, aangezien ik het in 2015 ook niet voor elkaar kreeg en nu wel mijn lijstje ingeleverd heb. En ik wil echt dat Woland volgende keer meedoet. Je regelt het maar, jong. Huisarrest tot het af is.
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Na een druk weekend even de lijst doorgenomen. Het gaat echt alle kanten op en dat is leuk, van absolute bagger tot onbekende pareltjes. Heerlijk.
Mijn stats:
80/570 in mijn lijst
315/570 gezien
Meeste affiniteit met starbright boy, Koenr, Prinz, The One Ring en Spetie. Verder ook verrassend hoe je denkt met bepaalde mensen redelijk op een level te zitten, maar dat eigenlijk wel tegenvalt (in mijn geval dacht ik meer affiniteit te hebben met McSavah en John Milton). Kan ook aan het aantal ingeleverde films liggen natuurlijk.
Fijn om Koreeda, Hou en Weerasethakul veelvuldig langs te zien komen. Ik hoop dat er hiernaast nog veel van Ceylan, Haneke en Wong in komt.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Elke keer denk ik: "Hé leuk, weer een van m'n films heeft de lijst gehaald". En dan blijkt dat ik in de haast ben vergeten erop te stemmen. 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Wat betreft de puntjes op de i: de link van Howl's Moving Castle verwijst naar Rush.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Verder ook verrassend hoe je denkt met bepaalde mensen redelijk op een level te zitten, maar dat eigenlijk wel tegenvalt (in mijn geval dacht ik meer affiniteit te hebben met McSavah en John Milton). Kan ook aan het aantal ingeleverde films liggen natuurlijk.
Dat.
Ik denk dat nauwelijks valt te overschatten, hoe anders dat affiniteitplaatje zou zijn, wanneer ook plaats 251-500 ingeleverd zouden zijn (door iedereen). Dat is overigens geen hint voor anderen, kiezen tussen 250-500 vind ik prima. Maar het aantal titels wat ik heb langs zien komen waarbij ik nog net niet juichte, waarna vervolgens bleek dat ik ze (net) niet in mijn top 250 had staan, is bijna niet meer te tellen.
Tussen die niet ingeleverde kanshebbers,zullen wellicht nog wel meer titels bijzitten die minder uniek zijn voor mij, en terugkomen op relatief meer lijstjes? Maar zelfs als het er niet meer zijn: het zijn er hoe dan ook een hele hoop.
Wat Zwolle zegt hierboven speelt ook mee natuurlijk, al is het evenvaak niet vergeten, maar heb je in the spur of the moment toch nét die andere titel voor laten gaan. Met maar 250 plekjes moest ik zo uit het hoofd zevenhonderd 4* films laten vallen. Daar zat een hoop moois bij, zo mooi dat het soms zelfs willekeur lijkt achteraf, waarom die ene titel er niet bijzat, terwijl ik bijvoorbeeld een andere titel wel terugzie op plaats 180 waarvan ik achteraf denk: Really?
Achteraf kan ik soms niet meer precies beargumenteren waarom een willekeurige titel de lijst wel haalde, en een random selectie uit de stal die het net niet haalde, niet.
De lijst is bijgewerkt op Icheckmovies tot 580. Ik tel ervoor mezelf 355. Tot nu toe staan er van mijn top 250 38 titels in de lijst. Dat voelt toch een beetje karig? 
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Is Les Miserables de grootste stijger, Pegasus? (Films die vorige keer niet in de lijst stonden even buiten beschouwing gelaten).
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Moet ik even bekijken. Deux Jours, Une Nuit uit deze blok van films komt van plaats 950. Ook een serieuze stijging.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Deux jours, une nuit is de grootste stijger in de lijst (tegenover 2015) met maar liefst 520 plaatsen.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Hoewel ik de Dardennes best wel altijd weet te waarderen, heb ik het nooit echt gezien in Deux Jours, Une Nuit (2014) tbh.
Anyway. Voorlopig van de 580 er precies 300 gezien, kan ik best mee leven. Ik mis vooral veel oudere films, maar daarvan weet ik al lang dat ze mij minder liggen en hoef ik dus niet perse meer te zien.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
Dat bleek helaas geen gemis voor mijn top 250 te zijn. Sinds ik die eigenlijk heb ingestuurd, geen echt goede film meer gezien helaas.
Toch tips genoeg lijkt me.......
Net Faces (1968) gezien, wat een film !! 
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Landscape in the Mist (Topio Stin Omichli (1988)) staat op dezelfde plaats als in 2013. Geinig.
Ik heb er van de afgelopen tien (420-411) maar 5 gezien, iets minder dan normaal.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Grootste zakker van de lijst (die er toch nog altijd in zit) is Deliverance. 654 plaatsen naar beneden van 340 in 2015 naar 994 in 2017.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Is die still uit Landscape in the Mist? Ik weet het niet zeker, maar zou verwachten dat het uit Ulysses' Gaze is.
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Is die still uit Landscape in the Mist? Ik weet het niet zeker, maar zou verwachten dat het uit Ulysses' Gaze is.
Is wel uit Landscape hoor. Toevallig recent gezien
(en binnen op #26 bij mij, de hoogste binnenkomer)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik dacht het ook. Dat hand staat in elk geval ook op één van de filmposters.