• 178.092 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.531 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2017

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Christiane F., nice!

DVD-T

• 15565 messages
  • 3124 votes

Wat fijn dat Amer de lijst heeft gehaald. En ook nog eens het coole Hard-Boiled in dit rijtje. All That Jazz is me al meerdere keren aangeraden. Misschien toch maar eens wat hoger op de watchlist zetten.

Die still van Haze, wow!

Tot nu toe 37/100 gezien, waarvan er 4 in mijn eigen toplijst staan

Meeste overeenkomsten tot nu toe: Film Pegasus (2), Observator (2), Badalamenti (2), Ramon K (2), JT Chinaski (2)

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

45/100. En hèhè, op #913 eindelijk een titel uit mijn eigen lijst. We need to talk about Kevin. Ik ga ook maar eens bijhouden met wie ik de meeste overeenkomsten heb. Tot nu dus: Film Pegasus (1), Norma (1), Mochizuki Rokuro (1), John Milton (1), donnie darko (1), starbright boy (1), The One Ring (1).

Nog een ontdekking trouwens: Leones (2012)

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Ik moet nog zeer jong geweest zijn, maar vaag kan ik me herinneren dat er een kruidenier 'De Gruyter' was (enkel AH had toen een paar winkels met zelfbediening) die "het snoepje van de week" voerde. Hetzelfde effect heeft deze MovieMeter top 1000: voor mij het leukste wat deze site te bieden heeft, dus een soort snoepje van 24 maanden.

Respect voor Film Pegasus: hij heeft een gigantische klus op zich genomen en weet het, net als de beide voorgaande organisatoren, op een appetijtelijke wijze te presenteren. Waaauuuw!

Mijn cijfers:

Van de 100 films heb ik er 41 gezien.

Tot nu toe komen er 5 noteringen van mij in de lijst voor.

Ook ik schrijf er een aantal op mijn wish-lijst: in het bijzonder geïnteresseerd in Hud 1963 (meteen een nummer 1 notering!) en Malgré la nuit 2004 (ik weet niet of deze nog op de kop te tikken is).

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Tof dat Diary er weer in staat. Toni Erdmann was ik daarentegen niet echt kapot van.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

bijgewerkt

ik sta op 43/100

Blij met We Need To Talk About Kevin, Lektionen in Finsternis (Voorschotje op de lijst van 2019, Alastor) en Russian Ark.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Gelukkig Only Lovers Left Alive ook nog net op het nippertje erin.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Dus dit is dat ene forumtopic waar mensen nog wel berichten in posten

Ben dit hele project compleet vergeten, maar ga de uitslagen zeker wel even volgen. Tof dat velen mee hebben gedaan, geeft aan dat MM toch nog alive and kickin' is.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

20/100 gezien

5/100 uit mijn lijst

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

The Oceanic Six wrote:

Dus dit is dat ene forumtopic waar mensen nog wel berichten in posten

Ben dit hele project compleet vergeten, maar ga de uitslagen zeker wel even volgen. Tof dat velen mee hebben gedaan, geeft aan dat MM toch nog alive and kickin' is.

begin maar alvast met je lijst voor 2019 dan

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

16 films van mijn top500 in deze 100 films. Niet slecht. Hoeveel ik er gezien heb ga ik niet bijhouden.

Users waar ik tot nu toe het meest mee overeen kom zijn Mochizuki Rokuro (8), WendyVortex (6) en

JT Chinaski (6)

Ik hoop natuurlijk dat er nog veel Russische en Sovjet films te voorschijn komen en hopelijk niet alleen de usual suspects.

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1827 votes

17/100 gezien

7/100 uit mijn lijst

uit ingestuurde top 255

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Morgen komt het vervolg, ben nu aan het genieten van film. Het werkt aanstekelijk.

Mijn plan om zo'n 150 titels per dag te geven moet wel lukken. Deze eerste dag begon ik wat later en is het even zoeken.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Prima, doe maar rustig aan hoor. 100 per dag kan toch ook?

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Querelle wrote:

Prima, doe maar rustig aan hoor. 100 per dag kan toch ook?

Ben ik het mee eens! 100 is voor mij lekker te behappen!

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Nu heb ik er tijd voor, binnenkort wat minder en dan wordt zelfs 100 volgens mij moeilijk.

Maar het loopt wel, dus ik zie wel hoeveel het er per dag worden.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

joachimt kan de top 1000 geen officiele-icm lijst worden?

Dievegge

• 3170 messages
  • 8194 votes

Dag 1:

50/100 gezien

9/100 gestemd.

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1827 votes

Film Pegasus wrote:

Nu heb ik er tijd voor, binnenkort wat minder en dan wordt zelfs 100 volgens mij moeilijk.

Maar het loopt wel, dus ik zie wel hoeveel het er per dag worden.

Lijkt me geen probleem als het bij b.v. vanaf top 500 minder wordt per dag... verhoogt de spanning en geeft ons de tijd commentaar te geven op de lijst... en om onze eigen scores bij te houden!

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Brave-Neo wrote:

(quote)

Lijkt me geen probleem als het bij b.v. vanaf top 200 minder wordt per dag... verhoogt de spanning en geeft ons de tijd commentaar te geven op de lijst... en om onze eigen scores bij te houden!

Dat lijkt me ook een goed idee.

BBarbie

• 12893 messages
  • 7675 votes

Bijzonder fraaie presentatie, Film Pegasus. Mijn complimenten!

Ik heb 45 van de films 901-1000 gezien en van die 45 staan er 11 op mijn lijst.

Daar ben ik best tevreden over.

Dat gezegd zijnde vind ik dat de lijst mij tot nu toe niet meevalt, want qua tips kom ik vooralsnog niet verder dan 2:

987. Xia Nü (1971)

997. Vale Abraão (1993)

Dievegge

• 3170 messages
  • 8194 votes

De onderste helft vind ik zelf interessanter dan de bovenste, omdat daar meer verrassingen en minder bekende films in staan. Eenmaal in de top 200 weet je wel ongeveer wat er nog zal komen.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

En verder complimenten voor het vele, goede en piekfijne werk Film Pegasus Prima eerste dag.

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Wauw. Echt tof dat een Leones (2012) de lijst heeft gehaald. Dacht zowaar dat ik die als enige zou hebben Ik heb me al suf gezocht naar de 2 andere titels uit deze Argentijnse trilogie, Los Salvajes (2012) en Noche (2013), maar ik slaag er maar niet in ze te lokaliseren.

Een pak interessante titels wel deze eerste dag, altijd goed om de watchlist weer even aan te vullen; alsof die nog niet lang genoeg is, maar bon. Alleen had zo'n Toni Erdmann (2016) dan weer niet gehoeven voor mij, vond ik echt een verschrikkelijke zit.

kevin_vp

• 950 messages
  • 0 votes

Heeft er iemand zin om #968. Shit Year (2010) langs Mubi te zien?

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Die moet ik ook nog zien, Toni Erdmann. Ik ga daar toch ook niet te lang meer mee wachten .

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Had nog zo gehoopt mijn watchlist te kunnen verkleinen deze zomer.

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

kevin_vp wrote:

Heeft er iemand zin om #968. Shit Year (2010) langs Mubi te zien?

Net gezien. Nog even laten inwerken. Met name visueel echt heel erg mooi; prachtige moody zwart-wit fotografie en een uitstekende Ellen Barkin met een Gena Rowlands-achtige vertolking. Kan iedereen aanraden deze nog even mee te pakken.

kevin_vp

• 950 messages
  • 0 votes

Veel potentieel... Niet slecht maar het einde blaast al het voorgaande materiaal weg en bewijst dat het nog veel meer in zijn mars had. Té braaf voor Avant-garde... Het drama gehalte sloeg bij mij ook niet aan. Ellen Barkin was het grootste lichtpunt.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Leuke stills! Hoewel ik als aspect ratio freak soms wel even moeten slikken. Sommige zijn bijvoorbeeld ook promotie stills. Verder een mooie balans tussen iconische/herkenbare en meer willekeurige stills.

56/100 gezien

6/100 gestemd

Met Malgré la nuit als favoriete film. Met Ataloona, beavis, Koenr en joachimt deel ik tot nu toe twee titels. Volgende keer toch gewoon een top-500 maken, want mijn naam ontbreekt nu toch te vaak bij meer dan fijne films.

Leones nog steeds niet kunnen zien. Los salvajes ook nog niet. Noche heeft mijn lijst helaas niet gehaald door me te beperken tot 250 titels.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.