- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
joachimt (crew films)
-
- 3797 messages
- 9729 votes
joachimt kan de top 1000 geen officiele-icm lijst worden?
Je kunt het altijd voorstellen, maar ik acht de kans niet zo groot. Als er nog lange algemene best-of lijsten worden ge adopteerd, zal dat van een bekende autoritieve bron moeten zijn. 63 mensen van een Nederlands forum is dat niet echt.
joachimt (crew films)
-
- 3797 messages
- 9729 votes
Leuke verrassing dat The Swimmer (1968) het gehaald heeft. Op de oppervlakte ogenschijnlijk een simpel filmpje, maar de opbouw en de performance van Burt Lancaster zijn fantastisch.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Dat moet denk ik al de grootste verrassing van de dag zijn, dat die er is in gekomen. Een tweetal jaar geleden op groot scherm gezien in Cinema Zuid op een broeierige dag in juli. Mijn initiële recensie is misschien niet zo gigantisch positief (kleine 4*) maar de film speelt nog altijd door mijn hoofd.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Volgende keer toch gewoon een top-500 maken, want mijn naam ontbreekt nu toch te vaak bij meer dan fijne films.
Dat ja. Er komen genoeg titels langs waarbij ik dankzij de stills toch snel warme gevoelens voor koester, maar niet in het lijstje (top 285) staan. Dat voelt toch enigszins alsof ik die films onderwaardeer. Hopelijk verdwijnt dat gevoel volgend jaar met een top 500 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Heb ik ook, en ik heb dan al een top 500. Ik vond het opvallend dat The Godfather Part III in 2013 niet eens bij de beste 1000 films zat. Maar heb hem zelf niet bij mijn top 500. 
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
het einde blaast al het voorgaande materiaal weg en bewijst dat het nog veel meer in zijn mars had.
Eens.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Laten we trouwens deze woorden uit Ratatouille, die weer de lijst haalde, gebruiken als leidraad bij dit project. 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Leuk, mijn favoriete Pixar erin, Ratatouille!
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Jammer dat Monday gedaald is, maar wel geweldig dat hij erin staat, À l'Intérieur duidelijk slachtoffer van de afgestorven horror hype.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Film Pegasus: ik had Karakter op 198; is deze positie wel meegeteld in de score?
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
waarschijnlijk een foutje, De users die er staan hebben die film niet in hun lijst.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Idd een foutje, maar gelukkig niet bij de puntentelling. Wel verkeerde film.
Karakter staat op plaats 2037. Op plaats 886 staat Kamen.
Gelukkig is mijn originele lijst met de berekening wel juist. Bedankt om het te melden!
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Zo, met Monday en Steve Zissou (toevallig zag ik Seu Jorge dit jaar nog in Barcelona de Bowie-songs uit deze film doen, incluis Zissou petje) twee superdroge, doch schattige films uit mijn top 100 de lijst bereikt. Vooral Monday blijft groeien. Echt een pareltje.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
En John Milton, al tijd gehad voor Doctor Zhivago? 
Dat Hell or High Water erin staat, vind ik ook wel straf.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Wat een prachtige, leuke lijst is het weer! Noem mij nog een lijst waar Dr. Zhivago en Kamikaze Girls gebroederlijk/gezusterlijk naast elkaar staan...
Fijn om Kamen' te zien, ik vreesde er al voor, maar die handhaaft zich nog wel! 
Verder zijn er genoeg Japanse films waarop ik niet gestemd heb maar ook best goed vind (Ugetsu, Monday), keuzes, keuzes.
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Opvallend dat bij de films, die ook op mijn lijstje stonden, tamelijk vaak dezelfde forumleden als medestanders genoemd worden. Smaakgenoten!? Voortaan toch eens regelmatig in hun filmlog kijken of daar titels bij zijn, die ook in mijn kraam passen.
Prinz
-
- 1085 messages
- 4221 votes
66/100
Ik zie Leones
Ik zie Koridorius
Ik zie Mogari no Mori
Ik ben content. Geen idee met wie ik het meest overeenkom. Heb mijn naam al een keer of 25 zien passeren als ik moet gokken.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3124 votes
Damn, nu ik die still van Garden of Words zo zie, besef ik me dat ie gewoon in mijn lijstje had moeten staan 
Voor een volgende editie toch meer een keer een top 500 maken.
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8194 votes
Ik ben de grootste fan van Doctor Zhivago en van The Elephant Man, allebei geregisseerd door David L.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
De eerste keer dat Doctor Zhivago in de lijst staat. Toch wel een klassieker. Ben blij met de erkenning.
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Monday en The Garden of Words gaan gelijk op de watchlist na het zien van de stills.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Editie 2013: 846 - Editie 2015: 854
Zeer stabiele titel blijkbaar. Ook wel een echte titel die hoort bij dit topic/deze specifieke lijst. Een van de films die ik niet ken, ook niet naar gezocht in de tussentijd eerlijk gezegd (is-ie te vinden ??), maar ga tweede helft dit jaar wel een poging doen. Zou er buiten de trouwe MoMe-community ergens aandacht zijn voor deze titel zijn ??? - dat hij regelmatig terugkeert om aan de vergetelheid ontrukt te blijven (18 checks op iCM, 20 op Moviemteer, 249 stemmen op imdb)!
Misschien moeten we regisseur Mong eens verwittigen van dit opmerkelijke feitje. 
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Het is weer genieten van de veelzijdigheid en variatie aan titels die voorbij komt. 
Opvallende entry van Crash (2004), dacht dat die film een beetje uit het collectieve geheugen verdwenen was.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Opvallende entry van Crash (2004), dacht dat die film een beetje uit het collectieve geheugen verdwenen was.
Driving Miss Daisy, Shakespeare in Love - niemand zou meer weten wat dat voor films zijn - en ze ook niet meer actief gaan opzoeken en kijken - als ze niet een Oscar hadden gewonnen denk ik. En juist omdat ze bekeken blijven komen ze in meer (top)lijsten terug dan als ze die status niet hadden gehad.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
De screencap bij The Fourth Portrait klopt niet, de gebruikte screencap komt uit Godspeed. 
Geweldige toevoeging, dat zeker. Godspeed en vooral Soul zijn ook écht de moeite.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
De screencap bij The Fourth Portrait klopt niet, de gebruikte screencap komt uit Godspeed. 
Geweldige toevoeging, dat zeker. Godspeed en vooral Soul zijn ook écht de moeite.
Dat heb je met stills van films die je niet kent natuurlijk.
Ik zoek nog een andere still dan.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Mochizuki Rokuro Niet helemaal inderdaad. Vergelijk dat eens met een film als The Turning Point (1977) , veel nominaties maar geen Oscars en voor een grote film van destijds echt vergeten. Zie het aantal stemmen op MM en IMDB.
En ik vond zelf ook onlangs een DVD van Driving Miss Daisy voor heel weinig, toch maar meegepikt voor het oscarrijtje, hoewel ik niet verwacht dat hij in 2019 mijn lijstje haalt.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Dit wilde ik ook net gaan melden. 
Tot nu toe op één titel gestemd vandaag (Koridorius).
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
860-851 is een mooi lijstje!
Suzhou He is een filmpje waarvan ik de indruk krijg dat die qua status aan het groeien is. Wel een beetje vreemd dat heel de navolg van Chinese cinema zo ongeveer geen aandacht krijgt, maar alle begin is goed.