• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.299 votes
Profile

Welke sport beoefen jij?

Popeye Doyle

• 276 messages
  • 0 votes

Darts!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Heb me weer aangemeld bij een sportschool. Tijd dat luie ik weer eens wat actiever word

H1DD3

• 435 messages
  • 433 votes

Elineloves wrote:

(quote)

Zo kun je alles wel als 'sport' zien.

Niet aandacht daaraan geven, hij wil dat alleen maar, beetje zielig maarja.

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

ASman wrote:

Ik train altijd 4x per week. Als je goed wil uitzetten, raad ik je aan om goed zware gewichten te nemen ( zo zwaar je kan ). Vraag ook altijd iemand om je eventueel te helpen.

Ik doe het nu al een paar maanden (fitness), en ik doe alleen maar krachttraining en dus geen cardio. Ik heb ook een schema wat je (gratis) kan aanvragen bij de fitness. Wat ook zeer belangrijk is is de voeding zeker als je krachttraining doet. Het enige nadeel is dat ik soms eens wat last heb van mijn rug achter de fitness. Daarom is het ook zeer belangrijk om de oefeningen correct te doen, voor welke spieren gebruik je pompen eigenlijk?

noknoke

• 391 messages
  • 134 votes

ASman wrote:

Ik train altijd 4x per week. Als je goed wil uitzetten, raad ik je aan om goed zware gewichten te nemen ( zo zwaar je kan ). Vraag ook altijd iemand om je eventueel te helpen.

Dat is krachttraining wat jij bedoel, en heeft weinig met opbouw van spieren te maken.

Train met setjes van 5 met normaal gewicht en bouw langzaam op.

Na een paar maanden kan je al beginnen met korte setjes met zwaarder gewicht. ( zo zwaar je kan ).

Voor beginners is dit zeer slecht, blessures treden snel op.

Voor de borst train ik elke dag, ook eens met krachttraining om de tijd.

@Reservoir Dogs je moet je eigen schema maken

Voeding heb iets daar kom je 2 kilo van aan per week, 1250 calorieën en 3 keer per dag nemen, waanzinnig spul maar duur.

OH ja ook raadzaam voor mensen die op gewicht willen komen zonder training.

FunkyMonk

• 45 messages
  • 284 votes

Wat dachtje van 'goedkopere' proteineshakes? Neem ze bovenop je gewone maaltijden en je zult wel bijkomen...

Gewoon Goed eten en slapen...en vooral veel

bench pressen

squatten

en deadliften

Laat je gerust begeleiden om deze oefeningen goed onder de knie te krijgen; een juiste houding/uitvoering is essentieel! (vooral om blessures te voorkomen)

Miron

• 744 messages
  • 74 votes

Fitness beesten

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

noknoke wrote:

(quote)
@Reservoir Dogs je moet je eigen schema maken

Nee, want dat schema wordt samen met je besproken, en heeft te maken wat je doel is enz..

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

clockwork72 wrote:

Gamen.

Elineloves wrote:

(quote)

Zo kun je alles wel als 'sport' zien.

Professioneel gamen beschouw ik als een sport. De concentratie die je op moet brengen is van een extreem hoog niveau. Hand/oog coordinatie is extreem belangrijk, en zonder dagelijks enkele uren trainen kom je er ook niet.

Tevens kun je perfect het woordje 'gamen' vervangen voor 'darts', in het stukje hierboven. En darts mag je ook als een sport beschouwen lijkt me.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Check het sportforum

Darts is géén sport!

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Wikipedia :

Darts of darten is een sport die gespeeld wordt met drie darts (pijltjes) en een dartbord

I rest my case

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Tja: Lijst van sporten - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Ballonvaren, frisbee, sudoku en tafelvoetbal staan er ook tussen...

Ik ben het er niet mee eensch

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Wikipedia is geen officiële autoriteit, dus dat daar "Darts of darten is een sport" staat is geen bewijs.

Vandale zegt: darts [da:rts] het; o het gooien van pijltjes als spel

Lijkt me duidelijk geen sport.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Materny wrote:

Professioneel gamen beschouw ik als een sport. De concentratie die je op moet brengen is van een extreem hoog niveau. Hand/oog coordinatie is extreem belangrijk, en zonder dagelijks enkele uren trainen kom je er ook niet.

Tevens kun je perfect het woordje 'gamen' vervangen voor 'darts', in het stukje hierboven. En darts mag je ook als een sport beschouwen lijkt me.

Gamen is een geweldige sport. De echte toppers leven ook gewoon als topsporters.

Ik probeer vooral de grote Street Fighter toernooien op de voet te volgen. Daar is trouwens meer sfeer dan bij heel wat voetbalwedstrijden.

Daigo Umehara

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Het is ook best leuk om te bekijken, vooral als je de game kent. Nu kan (kon) ik een redelijk potje Quake spelen maar als je die twitch shots of ziekelijke rocket launcher kills van de pro's ziet vraag je je echt af hoe ze dat voor elkaar krijgen.

Grappig ook dat je bij deze sporten veel korter aan de top kan staan dan bij zo'n beetje elke andere sport, al geldt dat vooral voor shooters, want daar is snel reageren van levensbelang.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Heb meegedaan aan enkele '' relatief kleinere '' toernooien met Call of Duty Mw. Dan oefen je circa 15 uur per week ( exclusief fun gaming ),denk je dat je goed bent, win je enkele games en heb je vertrouwen in je eigen kwaliteiten.

Totdat je tegen de ex Europees kampioen mag.

0-13.

Dus ja; ik beschouw het wel degelijk als een sport.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Omdat je er heel goed in kunt worden? Is geen argument natuurlijk.

Paalzitten, bier drinken, bal hooghouden, pannenkoeken bakken, het hele Guinness Book of Records kun je erbij pakken; geen sporten!

Mijn looprondje vandaag van 23 km daarentegen... (heerlijk he die sneeuw)

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Omdat het fysiek zwaar is, omdat oefening kunst baart, omdat niet zomaar iedereen het kan, omdat perfect gemeten kan worden wie de beste is, enz.

Materny wrote:

Heb meegedaan aan enkele '' relatief kleinere '' toernooien met Call of Duty Mw. Dan oefen je circa 15 uur per week ( exclusief fun gaming ),denk je dat je goed bent, win je enkele games en heb je vertrouwen in je eigen kwaliteiten.

Totdat je tegen de ex Europees kampioen mag.

Komt me bekend voor al was het op iets kleinere schaal. Ik speelde altijd Unreal Tournament tegen mijn vrienden die ik zonder moeite versloeg met grote cijfers. En toen speelde ik een keer tegen mensen die de shock rifle wel beheersten .

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

otherfool wrote:

Paalzitten, bier drinken, bal hooghouden, pannenkoeken bakken, het hele Guinness Book of Records kun je erbij pakken; geen sporten!

Mijn looprondje vandaag van 23 km daarentegen... (heerlijk he die sneeuw)

Ik doe al jaren aan zowel baanatletiek (800/1500) als darten op een redelijk niveau. Hoewel ik darten eerder als een gezelligheidsbezigheid zie, is vooral het psychologische deel van de dartsport die veelal onderschat wordt. Daarnaast is er altijd de onzekerheid en spanningen die aanwezig zijn bij wedstrijden op een bepaald niveau.

Dit in tegenstelling tot bij hardlopen, waarbij je altijd redelijk zeker bent van een bepaald niveau. Wanneer ik mijn conditie heb opgeschroefd, weet ik redelijk zeker welke tijd ik ongeveer kan lopen.

Wat betreft trainingstijd is darten gemakkelijk een paar uur te doen, terwijl hardlopen meestal beperkt blijft tot twee trainingen per dag. Belangrijkste verschil is dat bij hardlopen het hele lichaam getraind dient te worden, dus wellicht is het daarom meer een definitie van sport.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Co Jackso wrote:

onzekerheid en spanningen die aanwezig zijn bij wedstrijden op een bepaald niveau.

Barney had toch een mental coach?

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

Dat zal mij niets verbazen. Maar het is niet voor niks dat dezelfde darters al jaren domineren (Barney, Taylor). Met het oefenen gooien de meeste darters stukken beter dan tijdens de wedstrijd. Wat dat betreft heb ik wel respect voor Barney, ondanks zijn persoonlijkheid/uitstraling.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Ik voetbal en schaats graag op natuurijs (de laatste 10 jaar alleen afgelopen jaar, helaas )

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Ik speel al een jaar of 25 handbal

(afbeelding)

PS: nee dit ben ik niet

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

Om terug op het fitnessen terug te komen

@ Reservoir Dogs

Pompen kun je gebruiken voor het afwerken van de borsttraining. Erg goed om nog het laatste van je krachten eruit te persen. Ik zou je voor borst vooral bench press, incline bench press, peck deck en flyes aanraden ( dat is toch hoe ik het doe, maar borst is een mindere spiergroep bij mij. Ik zit in setjes benchen nog maar op 110 kg terwijl het bij andere oefeningen in verhouding beter gaat ).

Als je goed wilt uitzetten zou ik 2-3 gr proteine per kilo lichaamsgewicht aanraden. Eet 6 maaltijden per dag en pak 2 x een shake ( een in de ochtend en een meteen na het trainen ). Je zult zeker goed bijkomen zonder onnodig dik te worden.

Veel succes.

MaxiJazz

• 229 messages
  • 787 votes

Voetbal,Tennis en Futsal natuurlijk.

Daar blijf je wel fit door.

En in de winterpauze vooral de hond uitlaten

Couch Potato

• 411 messages
  • 0 votes

Badminton, de mooiste sport ter wereld.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Mooi? Nee. Intensief? Ja!

doodah

• 1538 messages
  • 1232 votes

Een toffe sport is het in ieder geval!

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Badminton is leuk om te spelen,maar niet om naar te kijken vind ik. Net als Squash en tafeltennis gaat het te snel. Tennis daarentegen is ook schitterend om naar te kijken.

SITH_LORD

• 79 messages
  • 50 votes

moviemafketel wrote:

Tennis daarentegen is ook schitterend om naar te kijken.

helemaal mee eens

(afbeelding)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.