- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Welke sport beoefen jij?
Welke sport beoefen jij?
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Ik probeer altijd 2x per week te trainen en dan is het denk 75% gewichten en 25% toestellen om en nabij. Vind losse gewichten ook veel prettiger trainen, heb ik meer het idee dat ik echt wat doe.
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
Ik haat fitness. Ik speel voetbal op een grasveld.
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Ik train altijd 4x per week. Als je goed wil uitzetten, raad ik je aan om goed zware gewichten te nemen ( zo zwaar je kan ). Vraag ook altijd iemand om je eventueel te helpen.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Ik train altijd 4x per week. Als je goed wil uitzetten, raad ik je aan om goed zware gewichten te nemen ( zo zwaar je kan ).
Laat ik dan ook een advies geven: dit moet je dus juist niet doen.
.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Dat is ook mooi. Wie moet ik nou geloven? 
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Laat ik dan ook een advies geven: dit moet je dus juist niet doen.
.
Bij mij werkt dat uitstekend om mijn massa op te bouwen.
Ik ga zo zwaar ik kan gaan bij alle oefeningen. 3-4 sets , minimum 6-12 reps, in gecontroleerde vorm.
Iemand anders staat er steeds bij om (lichtjes) mee te helpen als het anders niet meer gaat.
Het nadeel is dat het nogal belanstend is en dat dus de kans op een blessure groter is.
Maar verder ben ik van mening dat je vooral moet trainen zoals het jou goed aanvoelt. 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Dat is ook mooi. Wie moet ik nou geloven?
ASman heeft wel een beetje gelijk, maar dan wel voor mensen die echt bodybuilden. Dus voor ervaren mensen die 4 dagen per week aan het pompen zijn is dat wellicht een goede tactiek.
Maar voor 'normale' fitnessers, al helemaal die nog geen jaren bezig zijn, is het zeker niet aan te raden maximale gewichten te nemen, het gaat er in de eerste plaats om dat je de oefeningen goed doet.
Wat heeft het voor zin zware gewichten te nemen die je nauwelijks 5 keer omhoog kan drukken.
.
Bovendien vermoei je je spieren dan veel te snel. Je moet sowieso ook flink rouleren in spiergroepen, niet meer dan 2 keer per week dezelfde groep.
En tja, als je aan het bankdrukken gaat is het sowieso logisch dat je zoveel gewicht neemt als je kunt, dat lijkt me logisch.
.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Nadeel van te veel gewicht is dat (bij mij althans) ik ook andere spiergroepen ga gebruiken om toch maar dat gewicht te tillen/drukken en dat werkt natuurlijk ook niet...
Bovendien train ik niet echt om massa te kweken, gaat mij vooral om kracht en uithoudingsvermogen. Ik Mountainbike regelmatig, squash en zit veel in en onder het water (soms 3x per week). Allemaal sporten en bezigheden waarbij je het vooral van de beenspieren moet hebben. Fitnessen doe ik vooral om de spieren in het bovenlichaam te trainen, te veel massa zou mij alleen maar in de weg zitten bij de andere sporten.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Nadeel van te veel gewicht is dat (bij mij althans) ik ook andere spiergroepen ga gebruiken om toch maar dat gewicht te tillen/drukken en dat werkt natuurlijk ook niet...
Ja, da's inderdaad een bijkomend nadeel.
Wat betreft losse gewichten, die zijn inderdaad het fijnste, maar dat durf ik niet zo goed meer sinds ik m'n arm uit de kom heb gehad.
. Zit een beetje tussen de oren.
Ik probeer het meeste met machines te doen, wat op zich helemaal niet zo'n probleem hoeft te zijn.
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Mensen die pas beginnen met fitnessen of nog maar pas bezig zijn, kunnen het best naar Kos luisteren.
Het is belangrijk om eerst rustig op te bouwen !
Ik ben nu gewoon helemaal in de mindset van 'pompen,pompen,pompen'. Als je er echt op uit bent om goed uit te zetten, is dat de tactiek die ik persoonlijk het liefste toepas.
Mensen die niet teveel willen uitzetten ,maar gewoon afgetraind willen zijn, kunnen het beter iets rustiger doen.
noknoke
-
- 391 messages
- 134 votes
Heb fitness gedaan, nu een heel tijd niet maar ik moet weer beginnen
of anders gezegd ben al bezig.!!
Alleen maar de borst, zittend op de apparaat werk prima beter dan liggend.
En op de bokszak thuis alles op zolder.!! 
Uithoudingsvermogen is belangrijk qua lucht longen.
Meesten raken heel snel buiten adem
, niet goed.!!
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Ik ga binnenkort weer beginnen met Kenpo, een vechtkunst. Na een jaartje afwezigheid (te druk, te veel te doen, the usual bs) wil ik weer flink aan de slag gaan. Een hangbuikje is te snel gekweekt. 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Mijn sport is om zo veel mogelijk op een dag van mijn bureau naar het koffie-apparaat te lopen. 
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
En hoe meer koffie je op hebt, hoe meer je wilt lopen of rennen of lopen of wandelen of rennen of lopen 
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Tennis. Ik heb er vier jaar op gezeten, geweldige sport. Momenteel fitness ik drie keer per week. Ook érg fijn om te doen.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Tennis heb ik 18 jaar gespeeld, toen eventjes gestopt en nu begin ik weer in januari. Inderdaad geweldige sport en al mijn teamgenoten van voetbal van vroeger, die tennis een kakkersport vonden, zitten er nu zelf op.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Ik heb 9 jaar op voetbal gezeten, daarna 2 jaar op Thaiboxen en nu doe ik zo'n ander half jaartje fitniss.
doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
Thaibox. Was het puur recreatief of deed je ook aan competitie?
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Meer recreatief, ik had privélessen genomen ipv groeps verband. Het werd wel aangeboden om competitie te gaan doen, maar het werd allemaal te duur mijn ouders betaalden toen der tijd 2400 euro voor 48 lessen beetje te gek lijkt me, vooral in deze tijd van het jaar.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Er is toch echt niks lekkerders dan in het donker door de sneeuw te rennen he 
Bla
-
- 769 messages
- 2146 votes
Waterpolo natuurlijk! Met een beetje geluk 4x in de week trainen, houden we het weekend over voor een wedstrijd.
noknoke
-
- 391 messages
- 134 votes
Jak rennen vroeger gedaan, nee nu kan ik weer eens flink tegen de bokszak slaan.
Daar bouw je wat mee op ook ontlading heb het een tijdje gemist, maar ben nu weer volop bezig. 
Sport niet veel, alleen de dingen wat nodig zijn, maar is wel fijn kan niet zonder.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Gisteravond ook heerlijk gelopen ja!
Volgende keer wel een muts op.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Ik doe aan surfen (web-surfen welteverstaan) 
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
Of juist bij dageraad, prachtig in het park met sierlijke witte bomen.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Alleen komt de sneeuw nu al bijna tot m'n knieën 
edit: ik lees net dat in het grootste deel van het land maar een paar cm is gevallen, zal zo effe een fotootje van hier uploaden...

Mijn tuintafel...
SITH_LORD
-
- 79 messages
- 50 votes
Doe al een tijdje taekwon-do en ach, het houdt je van de straat.
@ otherfool, das een beste laag sneeuw!
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Gamen.
Zo kun je alles wel als 'sport' zien.