- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Bier en andere alcoholische dranken
Bier en andere alcoholische dranken
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Kom kom, hier zit heus wel wat goeds bij. Jopen, La Trappe..
Dan zal hier wel veel meer lekkers inzitten.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Ik vind de Biergids in Kralingen altijd wel fijn.
Heb die van de week even geprobeerd en dat is wel een prima winkel inderdaad! Kreeg nog een gratis glas mee van de eigenaar, die vorm van klantenbinding werkt altijd erg effectief bij mij. 
joeri_filmfreak
-
- 143 messages
- 0 votes
Ik heb een vraag voor de drankkenners, welke drank lijkt een beetje op breezer of smirnoff of zoiets, maar heeft rond de 15 procent alcohol?
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Haha vrij veel dranken hebben dezelfde smaak en zitten rond dat percentage. Denk aan WKD Blue, Passoa, Pisang, en al die mixdranken. Die zijn vrijwel allemaal te koop bij de lokale supermarkten.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Safari ook wel, toch? Dat lust ik sinds kort ook. Normaal ga ik ontiegelijk over mijn nek van alcohol, maar Safari en Passoa gaat er af en toe wel in.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Safari ook ja of Malibu is allemaal bijna hetzelfde.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Een groen drankje dat ik zelf nooit meer wil drinken is Absint.
Na enkele voorgaande keren nauwelijks last gehad te hebben van een paar glaasjes (alcohol percentage 70 % !) meende ik er ook wel een stuk of zes aan te kunnen tijdens een verjaardagsfeestje.
Dat viel op zich best mee tijdens het drinken.
Maar toen de tijd gekomen was om naar huis te gaan kwam de 'hamer' tevoorschijn.
Zelden zó ziek geweest van alcohol.
Nóóit meer 
Edit:
ik mocht van mijn schoonbroer de fles meenemen met het restant, omdat hij dacht dat ik er wel raad mee wist na al die glaasjes (niemand anders op het feestje wilde dat spul drinken)
Ik was toch nog helder genoeg om het aanbod af te slaan.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Hmm ja, absint...
Ooit wezen drinken in een kroeg middenin de hoerenbuurt. Terwijl ik er rustig aan nipte klokte de vriend waarmee ik was er een paar in rap tempo achterover. Eénmaal buiten viel-ie pardoes neer... Samen met toegesnelde dames van plezier hem bij proberen te brengen, het ging niet; 112 dan maar bellen. Net toen de politie arriveerde werd-ie wakker, doorzag de situatie en sprong op z'n fiets, mij met de gebakken peren achter latend.
Later bleek dat-ie niet ver was gekomen; lag ergens laveloos in een park en mocht alsnog een nachtje in de cel doorbrengen. Van de fiets is nooit meer iets vernomen...
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Absint is inderdaad gevaarlijk. Een vriend van mij is door dat drankje in coma geraakt maar gelukkig is alles goed gekomen. Ik heb het nog altijd niet geprobeerd. Wat ik wel drink als we het over sterke drank hebben is White Russian (de cocktail die ook door The Dude in The Big Lebowski wordt gedronken), soms whisky en af en toe eens een vodkatje.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Gaat er vanavond nog iemand ergens heen of eh... ? De film wordt tóch verstoord met al dat geknal.
Ik zit in de O13 in Tilburg.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ik zit in de O13 in Tilburg.
Haha, Tilburg! Verleden jaar geweest met vrienden tijdens "ventenweekend" omdat onze camping daar niet zo ver van lag. Leuke uitgaansbuurt. Er was daar zo'n kroeg met cirkelachtige bars die langzaam ronddraaiden (en ja ook in nuchtere toestand heb ik dat gemerkt). Geweldig was dat. Wij Belgen waren onder de indruk, ook verrassend vriendelijke mensen daar.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
De 3 Gezusters en die is inmiddels gesloten niet dat ik daar veel kwam trouwens. Maar maak je geen zorgen er zijn nog genoeg kroegen over hoor mocht je deze kant nog eens opkomen...
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
De 3 Gezusters en die is inmiddels gesloten niet dat ik daar veel kwam trouwens. Maar maak je geen zorgen er zijn nog genoeg kroegen over hoor mocht je deze kant nog eens opkomen...
De 3 Gezusters nu je het zegt... Jammer dat ze gesloten zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nieuwe aanwinst:

Plus:

Verkozen tot het ultieme whiskey glas. Lood kristal
.
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
Die fles zie ik altijd staan in men favoriete café 
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
Zal ik straks eens doen. Moet toch nog in de buurt zijn. 
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Heila eila, dit is hier wel een bier-topic, en geen whisky-topic! 
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
Ach tussen bier en wiskey zit niet zoveel verschil 
Alleen langere gisting en geen hop. ( en natuurlijk nog wat smaakmakertjes)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dan moet het maar het grote drank topic worden
.
Black Math
-
- 5430 messages
- 1753 votes
Als het goed is, was dat de tent waar ik - toen we op indroductieweekend waren met de studie - niet toegelaten ben omdat ik toen lang haar had. Ja, ze zeiden dat het om mijn sportschoenen ging, maar anderen van onze groep met sportschoenen werden wel binnengelaten. Ik snapte meteen hoe Marokkanen zich soms voelen.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Als het goed is, was dat de tent waar ik - toen we op indroductieweekend waren met de studie - niet toegelaten ben omdat ik toen lang haar had.
Nu je het zegt een van mijn maten heeft ook lang haar, hij werd toegelaten maar vloog al snel weer buiten. Hij had niks gedaan als ik me goed herinner.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Nieuwe aanwinst:
(afbeelding)
Plus:
(afbeelding)
Verkozen tot het ultieme whiskey glas. Lood kristal
.
Beter dan je Jack Daniel's?
En dat glas is inderdaad prachtig.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik heb nog niet de gelegenheid gehad 'm te proberen. Al schijnt ie wel erg lekker te wezen, echte scotch. Vanavond ga ik er maar eens rustig voor zitten, met een film erbij.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Onvergelijkbaar met die vreselijke Jack Daniels natuurlijk.
.
18 jaar mag er sowieso wel wezen voor een single malt natuurlijk, al zijn er wel een hoop die ik prefereer boven Glenfiddich.
-edit- en waag het niet er ijs bij te doen!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vind Jack niet zo verkeerd.
Deed voorheen wel maar van die vreselijke eigenschap ben ik snel afgestapt kos. Enkele druppels water, that's it
. Ik ben ook nog maar een n00b, het is pas een paar maanden een echte hobby geworden.