• 178.536 movies
  • 12.249 shows
  • 34.035 seasons
  • 648.279 actors
  • 9.381.111 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

(quote)
Dat advies zou ik dan vooral maar zelf ter harte nemen als je dat zo belangrijk vind. Nergens beweer ik de objectieve waarheid te verkondigen. Het is een discussie tussen opvattingen onderling. Hij zal best een overwicht over zijn spelers hebben, maar uitstraling is nog altijd wat anders. Ik vind dat nogal vreemd om niet te zien, maar dat moet je verder zelf weten. Het lijkt me ook niet toevallig dat er altijd de draak wordt gestoken met zijn enige gezichtsuitdrukking, dat zijn bijnaam Frons is, dat heel Nederland hem na doet op verjaardagen etc. Het zou eerder aan te raden zijn om daar gewon ook om te lachen als Ajacied in plaats van zo krampachtig te reageren. Je hoort mij toch ook niet vertellen dat John de Wolf eigenlijk ontzettend intelligent is, of dat Ed de Goey eigenlijk een bijzonder fraai gebit heeft... Ik heb ook nog nooit een PSV'er horen klagen als iemand weer een grap over Berry van Aerle maakt, maar omdat Frank de Boer een succesvolle trainer blijkt te zijn heeft hij ineens een fantastische uitstraling? Naja het zal wel..

Niks mis met de Boer zijn uitstraling. De man straalt rust, overzicht, orde en gezag uit. Neemt niet weg dat hij wat apart praat of leuk geïmiteerd kan worden (waar hij trouwens altijd om kon lachen). Dat heeft alleen niks met uitstraling te maken. Bijna iedere trainer wordt wel geïmiteerd, omdat ze bepaalde eigenschappen hebben.

Maar er zit wel verschil tussen de heldere de Boer en de schuchtere, bange, introverte Rutten. Overigens een aardige kerel, maar wel met de uitstraling van een zak aardappelen. Dat jij hem met de Boer dan probeert te vergelijken is meer een poging om de aandacht maar van Fred af te halen heb ik het idee.

Als je dan zo nodig een Ajacied wilt benoemen met weinig uitstraling, neem dan bv Bergkamp. Dat is nou typisch iemand die zich niet zo geweldig kan verwoorden in de media. Daarom doet hij dat ook nooit.

Montorsi

• 9717 messages
  • 2381 votes

huh, waar vergelijk ik De Boer dan met Rutten? Ik heb met geen woord gerept over de uitstraling van Rutten, laat staan ten opzichte van Frons.

Rutten is inderdaad zo mogelijk nog nietszeggender dan De Boer.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Het zijn weer mooie tijden in het voetbaltopic. Frank de Boer die ontzettende uitstraling heeft (wat heeft ie behalve de genoemde rust? Alleen al die fameuze donderspeeches van em zijn lachwekkend), het weinig waarde hechten aan de nederlagen tegen Salzburg maar tegelijkertijd wel waarde hechten aan overwinningen tegen gedemotiveerde teams van United en City, budgetten die niks uitmaken want we vissen allemaal uit dezelfde vijver, otherfool die wordt aangevallen omdat ie de helft van de spelers van de jeugdteams van Feyenoord niet kent (wie wel??), nieuweling SDG030 die zich opstelt als het geweten van de voetbalwereld, etc. Als ik niet beter zou weten zou je zeggen dat Ajax de klassieker afgelopen weekend heeft verloren.

Harco

• 978 messages
  • 0 votes

rep_robert

• 27517 messages
  • 4086 votes

Montorsi wrote:

(quote)
Dat advies zou ik dan vooral maar zelf ter harte nemen als je dat zo belangrijk vind. Nergens beweer ik de objectieve waarheid te verkondigen. Het is een discussie tussen opvattingen onderling. Hij zal best een overwicht over zijn spelers hebben, maar uitstraling is nog altijd wat anders. Ik vind dat nogal vreemd om niet te zien, maar dat moet je verder zelf weten. Het lijkt me ook niet toevallig dat er altijd de draak wordt gestoken met zijn enige gezichtsuitdrukking, dat zijn bijnaam Frons is, dat heel Nederland hem na doet op verjaardagen etc. Het zou eerder aan te raden zijn om daar gewon ook om te lachen als Ajacied in plaats van zo krampachtig te reageren. Je hoort mij toch ook niet vertellen dat John de Wolf eigenlijk ontzettend intelligent is, of dat Ed de Goey eigenlijk een bijzonder fraai gebit heeft... Ik heb ook nog nooit een PSV'er horen klagen als iemand weer een grap over Berry van Aerle maakt, maar omdat Frank de Boer een succesvolle trainer blijkt te zijn heeft hij ineens een fantastische uitstraling? Naja het zal wel..

Juist mensen met een grote persoonlijkheid worden vaak gepersifleerd. Jouw argumentatie geeft dus juist aan dat wij gelijk hebben. Een zak hooi zonder enige inhoud of een extreem saai persoon zonder een mening worden juist nooit gepersifleerd, voor zover ik weet

rep_robert

• 27517 messages
  • 4086 votes

Wil hier nog wel even op in gaan.

Nicolage Rico wrote:

Feyenoord weet juist in de Kuip wel om te gaan met het initiatief, normaal gesproken.

Tegen kleinere ploegjes natuurlijk. Normaal is Feyenoord een ploeg die afjaagt en vooral reageert op ploegen die gelijkwaardig of beter zijn.

Dat je dat durft te zeggen na vandaag, wat Ajax liet zien: reactievoetbal. Loeren op de counter.

Eerste helft was het rommelig van beide kanten en probeerden beide ploegen aan te vallen. Na de rust vond Ajax het welletjes en speelde het tegen Feyenoord op PLAN B. Lekker rustig achterover hangen en loeren op de counter. Niet hoeven te voetballen en Feyenoord maar wat laten aanmodderen.

Feyenoord kan duidelijk niet overweg met het initiatief, wat resulteert in continu de lange bal spelen en niet weten wat te doen met de situatie. Ajax speelde het vooral in de laatste twintig minuten erg rustig uit.

Ik vond Ajax zowaar nog slechter. In de 2e helft was Feyenoord wel veel te onmachtig, leek alsof ze al verslagen waren.

Schijn bedriegt dus, maar ik denk dat je daar een paar dagen later ook beter over kunt redeneren

Montorsi

• 9717 messages
  • 2381 votes

rep_robert wrote:

(quote)
Juist mensen met een grote persoonlijkheid worden vaak gepersifleerd. Jouw argumentatie geeft dus juist aan dat wij gelijk hebben. Een zak hooi zonder enige inhoud of een extreem saai persoon zonder een mening worden juist nooit gepersifleerd, voor zover ik weet

Onzin natuurlijk, kenmerkende types worden nagedaan. Niet perse mensen met veel uitstraling (al kan dat ook kenmerkend zijn). Heeft Berry van Aerle dan uitstraling? Harry van Raay? Alsof De Boer's uitvergrootte persoonlijkheid juist zijn uitstraling is als hij wordt nagedaan. Nee het tegenovergestelde, dat hij elke zin twaalf taalfouten maakt als hij al te verstaan is ('Ik win liever slecht dan winnend verliezen'). Dat hij altijd uit zijn ogen kijkt alsof hij boos en net drie minuten wakker is. Dat er nog een versie van hem rondloopt die precies hetzelfde is.. Dat hij rustig is zal wel, maar dat heeft weinig met je uitstraling te maken.

Alsjeblieft zeg, wat is er nou weer erg aan als je trainer geen uitstraling heeft? Hij maakt je vier keer kampioen, niet genoeg?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4086 votes

Dan hanteer jij een andere definitie van uitstraling dan ik. Jij vindt iemand geen uitstraling hebben omdat hij taalfouten maakt en een "frons" heeft. Ik vind hem uitstraling hebben omdat ik continu een zelfverzekerde man voor de camera's zie staan en ook buiten het veld (en de camera's om) zie ik hem veel goede dingen doen. Er is geen Ajacied op dit moment die ontevreden is met hem als boegbeeld van onze club en dat is niet mogelijk wanneer hij een stijve hark zou zijn. Ik kan niet zeggen, op het veld is het een goede man, maar voor de camera's kan hij zich verbeteren. Allesbehalve... Hij zegt gewoon altijd waar het op staat

Onderhond

• 87599 messages
  • 12858 votes

Als buitenstaander is het toch altijd een beetje inteelt langs de kant van het veld als je De Boer ziet staan. Wil niet zeggen dat het een slechte trainer is en dat je hem daarom maar moet buitengooien, maar als "boegbeeld" is het toch een enorm triest figuur.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Onderhond wrote:

Als buitenstaander is het toch altijd een beetje inteelt langs de kant van het veld als je De Boer ziet staan. Wil niet zeggen dat het een slechte trainer is en dat je hem daarom maar moet buitengooien, maar als "boegbeeld" is het toch een enorm triest figuur.

Dit is wel het vreemdste wat ik in lange tijd in dit topic heb gelezen. En er staat veel onzin...

SDG030

• 136 messages
  • 0 votes

Montorsi wrote:

Dat advies zou ik dan vooral maar zelf ter harte nemen als je dat zo belangrijk vind. Nergens beweer ik de objectieve waarheid te verkondigen. Het is een discussie tussen opvattingen onderling. Hij zal best een overwicht over zijn spelers hebben, maar uitstraling is nog altijd wat anders. Ik vind dat nogal vreemd om niet te zien, maar dat moet je verder zelf weten. Het lijkt me ook niet toevallig dat er altijd de draak wordt gestoken met zijn enige gezichtsuitdrukking, dat zijn bijnaam Frons is, dat heel Nederland hem na doet op verjaardagen etc. Het zou eerder aan te raden zijn om daar gewon ook om te lachen als Ajacied in plaats van zo krampachtig te reageren. Je hoort mij toch ook niet vertellen dat John de Wolf eigenlijk ontzettend intelligent is, of dat Ed de Goey eigenlijk een bijzonder fraai gebit heeft... Ik heb ook nog nooit een PSV'er horen klagen als iemand weer een grap over Berry van Aerle maakt, maar omdat Frank de Boer een succesvolle trainer blijkt te zijn heeft hij ineens een fantastische uitstraling? Naja het zal wel...

Je gaat voorbij aan mijn punt en ik stel me totaal niet arrogant op, dus waarom ik mijn eigen advies ten harte zou moeten nemen?

Je reactie vervolgens geeft precies weer wat ik nou bedoel. Omdat ik Ajacied ben zou ik niet kunnen beoordelen of Frank wel of geen uitstraling heeft? Als ik had gevonden dat hij dat niet heeft, dan had ik dat gewoon gezegd, of de man nou Ajacied is of niet. Als jij een vriendin hebt en iedereen in je omgeving vind haar een lelijke vrouw, vindt jij dat dan ineens ook? Dat is wat ik bedoel. Uitstraling is niet meetbaar. Dat is voor iedereen namelijk anders, net als bovengenoemd voorbeeld. Ik begrijp best wel dat het een discussie is, maar gaat mij meer om de toon.

Lefgozer wrote:

Nieuweling SDG030 die zich opstelt als het geweten van de voetbalwereld, etc.

Dat moet je me eens uitleggen? Ik stel me namelijk helemaal niet op als het geweten van wat dan ook, buiten dat van mijzelf.. Ik geef alleen maar aan dat uitstraling niet meetbaar is en volgens mij is dat een feit. Ook nergens gezegd dat alleen 'rust' hetgeen is waarom ik vind dat Frank uitstraling heeft.

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Ik vind Rutten en de Boer juist een uitstekende vergelijking qua uitstraling. Zou niet weten waarin ze verschillen. De Boer is rustiger en helderder?? huh??

De man kan hooguit boos kijken. Dat is het wel zo'n beetje.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kos wrote:

Ik vind Rutten en de Boer juist een uitstekende vergelijking qua uitstraling. Zou niet weten waarin ze verschillen. De Boer is rustiger en helderder?? huh??

De man kan hooguit boos kijken. Dat is het wel zo'n beetje.

Kijk eens een persconferentie van de Boer en van Rutten en kom dan nog maar eens terug.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

The Oceanic Six wrote:

Dit is wel het vreemdste wat ik in lange tijd in dit topic heb gelezen. En er staat veel onzin...

Dit vind ik sterk van je A&L. Zo zelfbewust en eerlijk.

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Het lijkt mij prima. De Boer zou je idd zo op een tractor kunnen zetten in Texas en het is de eerste de beste redneck.

Maar ik snap vooral niet waar jullie je zo druk om maken. Hij wordt 4 keer kampioen en is kennelijk een goede trainer. Waarom kun je dan niet gewoon toegeven dat hij een sneue uitstraling heeft zoals zoveel andere trainers in de eredivisie.

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Kijk eens een persconferentie van de Boer en van Rutten en kom dan nog maar eens terug.

Beide niets bijzonders. Wat is je punt? Ze klinken beiden als iemand met een spraakgebrek die liever op het platteland staat.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kos wrote:

(quote)

Beide niets bijzonders. Wat is je punt? Ze klinken beiden als iemand met een spraakgebrek die liever op het platteland staat.

Naja, laat dan maar. Dan ga je het niet snappen of wil je het bewust niet.

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Of ik ben het gewoon niet met je eens, dat kan wellicht ook..

Onderhond

• 87599 messages
  • 12858 votes

kos wrote:

De Boer zou je idd zo op een tractor kunnen zetten in Texas en het is de eerste de beste redneck.

Dit dus. Beetje een Cletus (Simpsons) figuur.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Achja, wie neemt kos nog serieus over de Boer na zijn kritiek op De Boer die met kerst graag lekker met de familie wilde gourmetten (insert Joenne smiley)

En nu is het een simpel figuur of een redneck. Ik proef weer heel veel zure Ajax frustratie bij kos dat er altijd uit komt als het goed met Ajax gaat. Sportief valt er weinig te mekkeren, dus neemt ie de randzaken. Tragisch, maar waar. De Boer is gewoon een normale Nederlandse kerel, zonder poespas maar wel met een duidelijke mening.

Montorsi

• 9717 messages
  • 2381 votes

SDG030 wrote:

(quote)
Je aat voorbij aan mijn punt en ik stel me totaal niet arrogant op, dus waarom ik mijn eigen advies ten harte zou moeten nemen?
Ik stelde me evenmin arrogant op, maar blijkbaar gaat die vlieger niet op. Je komt een beetje binnen met opgeheven vingertje, dat neigt nu eenmaal wel naar die arrogantie waar je zo tegen liep te ageren. Maar afijn, verder geen big deal.
Je reactie vervolgens geeft precies weer wat ik nou bedoel. Omdat ik Ajacied ben zou ik niet kunnen beoorelen of Frank wel of geen uitstraling heeft?
Ik heb geen idee uit welk deel van mijn tekst je dit hebt gehaald?
Als ik had gevonden dat hij dat niet heeft, dan had ik dat gewoon gezegd, of de man nou Ajacied is of niet. Als jij een vriendin hebt en iedereen in je omgeving vind haar een lelijke vrouw, vindt jij dat dan ineens ook? Dat is wat ik bedoel. Uitstraling is niet meetbaar. Dat is voor iedereen namelijk anders, net als bovengenoemd voorbeeld.
Je hoeft van mij helemaal niks ook te vinden, maar dan mag ik dat nog wel eigenaardig vinden toch? Ik vind het apart dat mensen De Boer een geweldige uitstraling vinden hebben, ik zou het ook apart vinden als iemand over zijn lelijke vriendin zou zeggen dat ze juist ontzettend knap is. Maar zoals De Boer weer erg goed een team kan leiden, zo is die vrouw misschien weer heel goed in de huishouding.. maar daarmee wordt ze nog geen fotomodel..
Ik begrijp best wel dat het een discussie is, maar gaat mij meer om de toon.
Om vervolgens zelf ook een duit in het zakje te doen.

Onderhond

• 87599 messages
  • 12858 votes

Je kan het natuurlijk allemaal lekker op kos afschuiven, maar binnen de .nl competitie is Ajax de club waar ik het liefst naar kijk (en voor supporter als buitenstaander). Ik heb verder ook helemaal niks tegen De Boer en z'n eetgewoontes (?), ik sta gewoon neutraal tov de man.

Het is gewoon zo dat als je De Boer ziet je jezelf afvraagt of hij ze wel alle vijf heeft. Z'n eeuwige frons, dat vage loensen en hij die halfverdwaasde blik die hij steeds heeft ...

rep_robert

• 27517 messages
  • 4086 votes

Om een succesvolle trainer te zijn heb je toch een bepaalde uitstraling nodig. Zoiets reflecteert zich op een elftal. Om 4 maal op rij kampioen te worden moet je meer zijn dan enkel een goede veldtrainer oid.

De argumenten waarom de Boer geen uitstraling zou hebben zijn tot nu toe:

- Hij kijkt boos

- Hij heeft een frons

- Hij maakt af en toe een grammaticale fout.

Jemig... Sommige mensen hebben er echt de ballen verstand van. Kan zo tig andere Ajax trainers opnoemen die het gewoon niet hadden. De Boer is een geboren trainer en dat straalt er van alle kanten af. En ja, zoiets noem je uitstraling.

Montorsi

• 9717 messages
  • 2381 votes

rep_robert wrote:

Om 4 maal op rij kampioen te worden moet je meer zijn dan enkel een goede veldtrainer oid. De argumenten waarom de Boer geen uitstraling zou hebben zijn tot nu toe: - Hij kijkt boos - Hij heeft een frons - Hij maakt af en toe een grammaticale fout.

En de argumenten dat hij wel uitstraling heeft zijn:

- Dat is gewoon zo

- Dat zie je gelijk

- Jullie snappen er niks van

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

The Oceanic Six wrote:

Achja, wie neemt kos nog serieus over de Boer na zijn kritiek op De Boer die met kerst graag lekker met de familie wilde gourmetten (insert Joenne smiley)

En nu is het een simpel figuur of een redneck. Ik proef weer heel veel zure Ajax frustratie bij kos dat er altijd uit komt als het goed met Ajax gaat. Sportief valt er weinig te mekkeren, dus neemt ie de randzaken. Tragisch, maar waar. De Boer is gewoon een normale Nederlandse kerel, zonder poespas maar wel met een duidelijke mening.

Ja hoor lekker makkelijk, als je het niet met iemand eens bent zet je diegene gewoon weg als ongeloofwaardig, bekend recept *gaap*.

En ik begon verder niet over De Boer of Ajax. Jullie begonnen over Rutten en diens uitstraling en ik vroeg me gewoon af wat het verschil was met andere trainers. Meerdere. Waaronder de Boer.

Dus je zit weer je eigen complotje te verzinnen as usual. Over Calimero gesproken.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Frank is een geboren leider en als mens, speler, trainer kon/kan hij verdomd slecht tegen verlies. Een echt winnaarstype. Zelfs als assistent van van Marwijk leek hij al meer de baas.

En tsja die wenkbrauwen. Staat juist wel grappig dat hij altijd zo'n norse blik heeft.

Beter dan zo'n verliezersgezicht als Rutten, Cocu of laten we zeggen Wenger.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Onderhond wrote:

Je kan het natuurlijk allemaal lekker op kos afschuiven, maar binnen de .nl competitie is Ajax de club waar ik het liefst naar kijk (en voor supporter als buitenstaander). Ik heb verder ook helemaal niks tegen De Boer en z'n eetgewoontes (?), ik sta gewoon neutraal tov de man.

Het is gewoon zo dat als je De Boer ziet je jezelf afvraagt of hij ze wel alle vijf heeft. Z'n eeuwige frons, dat vage loensen en hij die halfverdwaasde blik die hij steeds heeft ...

Het maakt mij niks uit of je Ajax en de Boer nou mag of niet, maar de argumenten zijn gewoon vreemd. Maar dat heeft robert net al uitgebreid benoemd. De man heeft een frons, praat op een wat aparte wijze en verspreekt zich een keertje. Terwijl je volgens mij gewoon naar de presentatie moet kijken. Hij weet waar hij over praat, zegt zinnige dingen, kan goed tegen druk, heeft gezag over zijn selectie, kan uitstekend met de media communiceren en straalt met alles uit een geboren trainer te zijn. Dat is voor mij de juiste uitstraling hebben. De man is het beste uithangbord voor Ajax sinds ik weet niet hoe lang. Maar als een ander hem een redneck of triest figuur als boegbeeld vind, be my guest. Het grappige is dat ik het maar zelden hoor. Zelfs op PSV en Feyenoord netwerk heeft bijna niemand het over de Boer in negatieve zin, qua trainerschap en uitstraling. En dat is toch vrij zeldzaam, want al het andere wordt meestal wel afgekraakt.

Montorsi

• 9717 messages
  • 2381 votes

Weinig uitstraling hebben is ook niet negatief, misschien dat dat wel het probleem is. Dat je denkt dat we iets heel naars over de Boer zeggen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

Weinig uitstraling hebben is ook niet negatief, misschien dat dat wel het probleem is. Dat je denkt dat we iets heel naars over de Boer zeggen.

Mag je mij vertellen hoe je het positief kan noemen als je zegt dat iemand weinig uitstraling heeft.

Maar het punt is dat ik me daar bij FdB echt 0,0 in kan vinden. Ajax heeft er veel gehad die wel weinig uitstraling hadden. Van Basten straalt niet zoveel uit, Adrie Koster nog minder...maar bv Frank de Boer absoluut weer wel. Daar staat gewoon een heel dominant persoon voor je neus als trainer. Bij persconferenties, bij trainingen, bij wedstrijden, bij praatjes achteraf.

uitstraling

de uitstraling zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: ['œytstralɪŋ] Verbuigingen: uitstraling|en (meerv.) indruk die iemand of iets op anderen maakt Voorbeelden: `Zij heeft een charismatische uitstraling.`, `een huis met een romantische uitstraling` ...

De betekenis van uitstraling. Nou kan je veel beweren, maar Frank maakt absoluut indruk op anderen als trainer zijnde.

david bohm

• 3075 messages
  • 3443 votes

Ondertussen op de West Bank..

After Latest Incident, Israel?s Future in FIFA Is Uncertain | The Nation - thenation.com

Lekkere jonges die Israeli´s.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.