• 178.536 movies
  • 12.249 shows
  • 34.035 seasons
  • 648.279 actors
  • 9.381.118 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Leg je die druk nou niet op, dan speel je een veel rustiger seizoen.

Verschil tussen een echte topclub en een subtopper met een eens grote historie: bij Ajax hoort die druk.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Volgens mij is er maar eentje gefrustreerd. Terwijl zijn cluppie toch kampioen wordt. Vreemd hoor.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik voel geen frustratie hoor, totaal niet. Zelfs de Europese uitschakeling kan ik makkelijk verwerken. Er is nog maar 1 kans op een grote teleurstelling en dat is de bekerwedstrijd bij AZ. Ik wil zo enorm graag eens Ajax weer de dubbel (en met de JCS erbij de nationale treble) zien winnen. Als we die verliezen is mijn seizoen toch nog wel een deel verpest.

Maar goed, zand erover. De Klassieker is weer afgesloten. Prettige avond!

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

otherfool wrote:

(quote)

Nou, graag een diepte-analyse van Cabral, Van Beek, Sleegers (Thijs?) en Hahn

Lach het maar weer weg boefje. Maar nogmaals ter aller vertier, omdat het nu al een instant classic is:

otherfool wrote:

hoog rechterrijtje gehalte. Ik ken de helft niet eens.

Hij is fijn.

Animosh

• 4665 messages
  • 539 votes

Het is trouwens wel treurig voor Feyenoord dat zoveel van jullie talenten weggekocht worden (nu lijken jullie Rodney Kongolo weer kwijt te raken aan een Engelse topclub). Dan heb je een zeer goede jeugdopleiding, en dan vertrekken de beste spelers al voordat ze een bijdrage kunnen leveren aan het eerste elftal. Toch vreemd dat dat bij Ajax (voor zover ik weet) dan weer amper tot niet lijkt te gebeuren.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ajax is Bouy ook kwijtgeraakt aan Juventus. En in het verleden ook nog oa iemand aan Liverpool. Positief is wel dat al die lui daarna niks meer bereikt hebben. Mooie waarschuwing voor de nu aanwezige talenten. Misschien dat Ajax iets meer kan bieden qua salaris e.d. om die jongens te behouden, buiten het sportieve aspect natuurlijk. Je speelt met Ajax wel om de prijzen en altijd Europees voetbal, vaak zelfs CL. Dat spreekt ook aan.

Animosh

• 4665 messages
  • 539 votes

The Oceanic Six wrote:

Misschien dat Ajax iets meer kan bieden qua salaris e.d. om die jongens te behouden, buiten het sportieve aspect natuurlijk. Je speelt met Ajax wel om de prijzen en altijd Europees voetbal, vaak zelfs CL. Dat spreekt ook aan.

Ik kan me niet voorstellen dat salaris de doorslag geeft (Manchester CIty en Chelsea betalen toch ook een stuk meer dan Ajax neem ik aan, zelfs aan de jeugd), maar wat betreft het sportieve aspect heb je wel een punt. Ajax heeft in sportief (en ook historisch) opzicht toch wat meer "status" dan Feyenoord. En Ajax heeft natuurlijk ook nog een hoop beroemde oud-voetballers die talenten kunnen overhalen om te blijven.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Gezien de financiële situatie lijkt me dat Feyenoord toch wel een stuk minder kan bieden dan Ajax.

Ook bij is bij Nederlandse clubs de kans groter dat je in het 1e aan spelen toe komt. Bij de topclubs ligt die lat toch ook wel een stuk hoger.

Animosh

• 4665 messages
  • 539 votes

chevy93 wrote:

Gezien de financiële situatie lijkt me dat Feyenoord toch wel een stuk minder kan bieden dan Ajax.

Ja, dat zou kunnen. En misschien heeft Ajax ook gewoon een beter jeugdbeleid. Geen idee.

Ook bij is bij Nederlandse clubs de kans groter dat je in het 1e aan spelen toe komt. Bij de topclubs ligt die lat toch ook wel een stuk hoger.

Maar dat is eerder een reden om hier te blijven, toch? Hier is de kans om het eerste elftal te halen (en een startplaats te veroveren) al klein, laat staan bij een club als Manchester City, Arsenal of Chelsea.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Het zit 'm denk ik eerder in het feit dat de Feyenoord Academy al vier jaar op rij de Rinus Michels award heeft gewonnen (beste jeugdopleiding van Nederland in het profvoetbal).

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Animosh wrote:

Maar dat is eerder een reden om hier te blijven, toch? Hier is de kans om het eerste elftal te halen (en een startplaats te veroveren) al klein, laat staan bij een club als Manchester City, Arsenal of Chelsea.

Dat weten hun ook, maar wat hun geboden wordt is vaak lastig af te wijzen. Geweldig salaris, prachtige trainingsaccomodaties, ouders die banen aangeboden krijgen, hele aangename leefomstandigheden. Ik zal het gokje ook wel wagen.

Animosh

• 4665 messages
  • 539 votes

Naomi Watts wrote:

Het zit 'm denk ik eerder in het feit dat de Feyenoord Academy al vier jaar op rij de Rinus Michels award heeft gewonnen (beste jeugdopleiding van Nederland in het profvoetbal).

Feyenoord heeft gewoon meer talent dan Ajax bedoel je? Dat zou ook kunnen, ja.

Ik zal het gokje ook wel wagen.

Ik niet, denk ik. Ik zou me liever eerst ontwikkelen bij een grote Nederlandse club. Als ik dat niveau makkelijk aan blijk te kunnen kan ik later alsnog de overstap naar een buitenlandse club (plus topsalaris) maken. Maar ja, ik heb uiteraard makkelijk praten want ik krijg die exorbitante aanbiedingen niet.

Rekik geeft trouwens aan dat hij weggegaan is omdat Feyenoord geen duidelijk plan voor hem had.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Animosh wrote:

Feyenoord heeft gewoon meer talent dan Ajax bedoel je? Dat zou ook kunnen, ja.

Hehe, zover zou ik niet willen gaan maar denk wel dat ze daar naar kijken. Aan de andere kant heeft Ajax een wel veel grotere reputatie qua naam natuurlijk.

Ik niet, denk ik. Ik zou me liever eerst ontwikkelen bij een grote Nederlandse club. Als ik dat niveau makkelijk aan blijk te kunnen kan ik later alsnog de overstap naar een buitenlandse club (plus topsalaris) maken. Maar ja, ik heb uiteraard makkelijk praten want ik krijg die exorbitante aanbiedingen niet.

Rekik geeft trouwens aan dat hij weggegaan is omdat Feyenoord geen duidelijk plan voor hem had.

Dat was destijds inderdaad een enorm probleem maar Rekik was wel het talent toen. Ook de reden waarom er destijds best een leegloop plaats vond (Ebecilio, Rekik, Bruma), en nu krijg je dat ook bij Rodney Kongolo, Al hoop ik wel dat ie blijft, vooral nu hij ziet hoe het met zijn broer gaat.

Al snap ik het wel, City is dan een club die de jeugdopleiding heel serieus neemt. Dat nieuwe trainingscomplex is gewoon ziek.

Animosh

• 4665 messages
  • 539 votes

Naomi Watts wrote:

Al snap ik het wel, City is dan een club die de jeugdopleiding heel serieus neemt.

Ja, maar Manchester City is wat dat betreft wel een beetje het Real Madrid van Engeland, toch? Ze hebben een zeer goede jeugdopleiding (of zijn die althans aan het opbouwen), maar ze kopen zoveel goede spelers, en staan onder zoveel druk om titels te winnen, dat er vrijwel nooit iemand doorbreekt. Als jong talent zou ik daar niet voor kiezen - of althans, daar zou ik niet voor moeten kiezen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4086 votes

Blijft gewoon een farce om de bevolking voor zich te winnen. Best, een mooi jeugdcomplex... Maar de kans is nihil voor een speler om ooit te debuteren/door te breken. De belangen zijn daar ook veel te groot om jeugd kansen te geven. Je kan dit onmogelijk serieus nemen van een Arabische club als City. Die eigenaars hebben teveel geld over en bouwen er nog een mooi complexje naast. Waarom? Puur omdat het kan(en niets anders)!

rep_robert

• 27517 messages
  • 4086 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Haha.

Vreemde kritieken over de Boer altijd hier of niet? Het zit diep bij een aantal mensen....

De Boer is een perfect boegbeeld voor een grote club. Straalt ontzettend veel rust uit zonder dat het ongeloofwaardig wordt en tegelijkertijd straalt hij ook ontzettend veel autoriteit uit. Twee eigenschappen die veel andere trainers niet (beiden) beheersen. Je kan weinig aanmerken op hem als persoon(de ex aanvoerder van het Nederlands elftal en die kwaliteiten heeft hij meegenomen naar zijn trainersschap). Hij is geen Rutten die loopt te stotteren voor de camera, geen Dick Advocaat die jankt om het speelschema vd KNVB of een Koeman die loopt te mekkeren op de scheidsrechters en hun complot tegen feyenoord.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Trouwens wel mooi nieuws ook van De Snor uit Enschede m.b.t. McClaren, schijnt gewoon miljoenen aan oprotpremie mee te hebben gekregen, ondanks dat ze destijds zo stellig beweerden van niet.

You can't fool me!

rep_robert

• 27517 messages
  • 4086 votes

Nu ik dat zo lees. Iedereen dacht het eigenlijk wel zo'n beetje

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

En terecht. Joop is een engnek. Nog groter dan Jan. En ja, ook groter dan Graziano. Waarom zie je hem nu eigenlijk nooit meer het veld op hossen na het laatste fluitsignaal?

Montorsi

• 9717 messages
  • 2381 votes

rep_robert wrote:

(quote)
Vreemde kritieken over de Boer altijd hier of niet?

Het is meer wat je wil toegeven. Toptrainer gebleken, maar hij wordt niet voor niks door heel Nederland nagedaan.

Hij is geen Rutten die loopt te stotteren voor de camera,

haha nee De Boer staat bekend om zijn spreekvaardigheid, nou goed... Alleen al deze klassieker @ 9:06..

geen Dick Advocaat die jankt om het speelschema vd KNVB

De Boer hekelt speelschema KNVB - Sport - VK - volkskrant.nl

of een Koeman die loopt te mekkeren op de scheidsrechters en hun complot tegen feyenoord.

De Boer spreekt schande van scheidsrechter en Milan-spelers | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Het is maar wat je wil onthouden. Ik ga er in mee dat De Boer inderdaad wat minder zeikt, maar het is ook maar hoe het loopt met je ploeg. Ik twijfel er niet aan dat hij zoals elke trainer wat pissiger wordt als het een tijdje slechter gaat met Ajax.

depri83

• 6805 messages
  • 1491 votes

'Gewoon lekker foebele.'

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Kein geloel, fussbal spielen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Van Geel: 'Rutten kan Feyenoord kampioen maken' - voetbalzone.nl

Haha, Rutten zijn inkt van het contract is nog niet opgedroogd of die Van Geel rept alweer over de titelkansen. Die man leert het ook echt helemaal nooit zeg

Heerlijk, zit Fredje weer in de zomer met een druk die hij nooit kan waarmaken.

Montorsi

• 9717 messages
  • 2381 votes

Er wordt toch helemaal niet gezegd dat Rutten kampioen moet worden? Van Geel beantwoordt de vraag of Rutten met Feyenoord kampioen kan worden met 'het zou zomaar kunnen'. Nou gewaagd hoor.. en wat een immense druk..

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Moeten we het hele jaar weer naar die slisser luisteren.. zucht.

Maarja alles beter dan wanhopig Van Gaal of Adriaanse halen.

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

De Duitse politie heeft het rijbewijs van Eljero Elia afgenomen. De buitenspeler van SV Werder Bremen reed al eerder rond zonder geldig rijbewijs. Vorig jaar strafte de club hem al om een soortgelijk incident; nu zegt de club dat ze 'Eljero proberen te helpen waar ze kunnen.' Hij wordt dus niet geschorst.

Je verwacht 't ook niet.

SDG030

• 136 messages
  • 0 votes

Montorsi wrote:

Het is meer wat je wil toegeven.

Nee, want je kunt namelijk niet feitelijk onderbouwen of iemand wel of geen uitstraling heeft. Sommige van jullie willen anderen dat wel laten geloven, maar het kan niet. Het is hetzelfde als iemand aantrekkelijk of niet aantrekkelijk vinden. Ik vind dat Frank als trainer, anders dan als speler, ook enorm veel uitstraling heeft. Een ander soort uitstraling dan iemand als Mourinho, maar dat doet er niets aan af. Het is niet de beste prater, maar er staat wel echt iemand voor de groep. Hij straalt autoriteit uit en rust. Daar mag je anders over denken, maar ga dan niet zo arrogant lopen doen tegen mensen die daar weer anders over denken.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Ach, hij reageerde op iemand die niet minder arrogant is.

Montorsi

• 9717 messages
  • 2381 votes

SDG030 wrote:

Daar mag je anders over denken, maar ga dan niet zo arrogant lopen doen tegen mensen die daar weer anders over denken.

Dat advies zou ik dan vooral maar zelf ter harte nemen als je dat zo belangrijk vind. Nergens beweer ik de objectieve waarheid te verkondigen. Het is een discussie tussen opvattingen onderling. Hij zal best een overwicht over zijn spelers hebben, maar uitstraling is nog altijd wat anders. Ik vind dat nogal vreemd om niet te zien, maar dat moet je verder zelf weten. Het lijkt me ook niet toevallig dat er altijd de draak wordt gestoken met zijn enige gezichtsuitdrukking, dat zijn bijnaam Frons is, dat heel Nederland hem na doet op verjaardagen etc. Het zou eerder aan te raden zijn om daar gewon ook om te lachen als Ajacied in plaats van zo krampachtig te reageren. Je hoort mij toch ook niet vertellen dat John de Wolf eigenlijk ontzettend intelligent is, of dat Ed de Goey eigenlijk een bijzonder fraai gebit heeft... Ik heb ook nog nooit een PSV'er horen klagen als iemand weer een grap over Berry van Aerle maakt, maar omdat Frank de Boer een succesvolle trainer blijkt te zijn heeft hij ineens een fantastische uitstraling? Naja het zal wel..

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Pitakaas wrote:

Maarja alles beter dan wanhopig Van Gaal of Adriaanse halen.

Van Gaal bij Feyenoord, zie je het al voor je? Zou hij dan ook Alkmaar toevoegen aan zijn (zeer hypothetische) kampioensspeech?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.