- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Ha! Wat een uitslag. Onvoorstelbaar. Het is beide gegund in ieder geval!
Toch opvallend die doorgesnoven randdebielen weer. Zeker omdat er toch vaak kritiek komt van de Ajax fans in dit topic op de Feyenoord supporters, is de lijst die Materny net neerplant schrikbarend te noemen. Op dit soort momenten mis je Nomak toch wel. Of zou die inmiddels voor Fc Groningen zijn?
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Mag toch even de balans opmaken richting het einde van het seizoen? Lekker alles bedekken met de mantel der liefde of het gespuis van Rotterdam constant naar voren schuiven wanneer dergelijke discussies oplaaien laat ik over aan andere. Een spandoekje zoals vorig jaar, met een grote Fyou richting de gevestigde orde bij de UEFA moet kunnen. Maar dit jaar was gewoon diep, en diep triest wat betreft onze aanhang en hun activiteiten.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Fischer trouwens nog een extra drie maanden eruit, en mist dus het begin van komend seizoen. Heeft hij uiteindelijk toch een klein half jaar eruit gelegen.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Arno zei wat opsomming betreft echt precies hetzelfde, vrijwel letterlijk, vandaar.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Dat is serieus langs me heen gegaan. Kijk dan ook zelden meer studio voetbal.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Van harte nclo. Dat ten eerste.
Enfin, de positieve kanten. Rotterdam CS ziet er nu, een dik halfjaar later en helemaal af wel erg fraai uit. Geen kille hal meer maar een gebouw dat leeft en net genoeg tinten bruin kent om het gezellig te houden. Jammer nog van het stationsplein dat een saaie uithoek van het centrum is, maar verder uitstekend station.
De Kuip dan, die imponeerde me niet zoveel als dat ik gedacht had. Mooi hoor, daar niet van, maar niet heel speciaal. Daarnaast krappe zitplekken en duidelijk aan renovatie toe of nieuwbouw als je als club verder wil.
Verder zijn er altijd malloten die wat mij betreft standrechtelijk geëxecuteerd mogen worden. Zet eens HD-camera's op die vakken met dronken en doorgesnoven gekken, pik ze eruit en straf ze snoei- en snoeihard. Eigenlijk alleen maar karma vanaf de staking.
Beste opmerking van de dag? De imitatie van een gozer achter mij na de 4-1: "ik heb veel meegemaakt bij de commando's, maar dittuh". Kenners weten welk programma wordt bedoeld.
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
Verder zijn er altijd malloten die wat mij betreft standrechtelijk geëxecuteerd mogen worden. Zet eens HD-camera's op die vakken met dronken en doorgesnoven gekken, pik ze eruit en straf ze snoei- en snoeihard. Eigenlijk alleen maar karma vanaf de staking.
Staan er al, zal dus ook wel gebeuren.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Zijn ook mensen onwel geworden en afgevoerd door ambulancepersoneel de tweede helft....
Het Ajaxspel heeft een dieptepunt bereikt..... Buiten het vuurwerk om is er geen excuus voor deze vertoning.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Het Ajaxspel heeft een dieptepunt bereikt.
Nee hoor. Alleen vandaag een tegenstander die de kansen wel wist te verzilveren. Tegen RBS, Twente (thuis), PSV (thuis) en Vitesse (uit) was het net zo dramatisch. Ik vind het knap (of eerder gezegd verbijsterend) dat mensen nu pas tot die conclusie komen.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Nou wat je streng noemt... ik was onderweg naar huis en het zat helemaal vol met Ajacieden in de trein.
De Kuip dan, die imponeerde me niet zoveel als dat ik gedacht had. Mooi hoor, daar niet van, maar niet heel speciaal. Daarnaast krappe zitplekken en duidelijk aan renovatie toe of nieuwbouw als je als club verder wil.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Nee hoor. Alleen vandaag een tegenstander die de kansen wel wist te verzilveren. Tegen RBS, Twente (thuis), PSV (thuis) en Vitesse (uit) was het net zo dramatisch. Ik vind het knap (of eerder gezegd verbijsterend) dat mensen nu pas tot die conclusie komen.
Open deuren 
Het lijkt me toch wat anders dan dit meemaken tegen RB, Twente, Psv of Feyenoord dan tegen (met alle respect) Pec Zwolle. Werkelijk alles vloog bij hun erin de eerste helft en wat Ajax deed was lachwekkend. Denswil laat elke bal op zijn schenen stuiteren, loopt te strompelen met de bal en kan niet eens een bal van a naar b spelen. Vandaag kwam alles veelvuldig aan bod. Icm Moisander een gigantisch drama. Het leek nergens op. Van Rhijn leek zo geschrokken te zijn van zijn schot dat hij de rest vd wedstrijd door een 17 jarig jochie werd weggespeeld. Blind mist het overzicht...
Etc etc etc. En dat tegen een middenmoter.... Geen enkele andere pot hebben wij zo tegen een middenmoter gespeeld tot nu toe en dat is ontluisterend. Je verliest niet met 5-1 van de nummer 2,3,4 of 5....maar van de nummer 9. Deze ondergrens waren we iig nog niet doorheen gezakt. En dat in een finale... Ajax staat er in Nederland dan meestal wel... Dus ook een unicum en een nieuw dieptepunt.
Ben nu overigens net een kwartier thuis. Lang leve het veevervoer! 3 uur(!!) in de bus gezeten van iets wat maar drie kwartier zou horen te duren van Rotterdam naar Amsterdam toe...
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Dan gaat die hele combi toch al nergens meer over? Als je via Ajax gaat moet je in een busje, maar als je gewoon een kaartje koopt/wint/krijgt dan is er blijkbaar geen risico...
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Open deuren 
Het lijkt me toch wat anders dan dit meemaken tegen RB, Twente, Psv of Feyenoord dan tegen (met alle respect) Pec Zwolle. Werkelijk alles vloog bij hun erin de eerste helft en wat Ajax deed was lachwekkend. Denswil laat elke bal op zijn schenen stuiteren, loopt te strompelen met de bal en kan niet eens een bal van a naar b spelen. Vandaag kwam alles veelvuldig aan bod. Icm Moisander een gigantisch drama. Het leek nergens op. Van Rhijn leek zo geschrokken te zijn van zijn schot dat hij de rest vd wedstrijd door een 17 jarig jochie werd weggespeeld. Blind mist het overzicht...
Etc etc etc. En dat tegen een middenmoter.... Geen enkele andere pot hebben wij zo tegen een middenmoter gespeeld tot nu toe en dat is ontluisterend. Je verliest niet met 5-1 van de nummer 2,3,4 of 5....maar van de nummer 9. Deze ondergrens waren we iig nog niet doorheen gezakt. En dat in een finale... Ajax staat er in Nederland dan meestal wel... Dus ook een unicum en een nieuw dieptepunt.
Ben nu overigens net een kwartier thuis. Lang leve het veevervoer! 3 uur(!!) in de bus gezeten van iets wat maar drie kwartier zou horen te duren van Rotterdam naar Amsterdam toe...
Open deur amehoela. Ajax heeft het moeilijk tegen iedere tegenstander die druk geeft. Ook tegen middenmotors als PEC, en nog niet zo lang geleden ook in de Domstad. Nu vallen de puzzelstukjes even op de plaats, en wordt duidelijk dat het spel van Ajax toch niet een polonaise blijkt te zijn. Een polonaise waar jij grotendeels dit seizoen in hebt meegelopen, door mindere wedstrijden niet als dusdanig te beschouwen.
De ontmaskering van Ajax.
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
WZAWZDB
Nu nog even verliezen van Heracles en NEC, moet mogelijk zijn!
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Goedemorgen beste mede-users, hier spreekt jullie kersverse bekerwinnaar. Sorry voor mijn late respons maar mijn eerste daad toen ik thuis kwam en eenmaal de beschikking had over internet, was met kleren en al uitgeput op bed vallen en vervolgens tot 10 minuten geleden niet meer op te staan. Ik wil natuurlijk als eerste iedereen bedanken voor jullie felicitaties en voor de sportiviteit van sommige Ajacieden. Ik heb de meest legendarische avond beleefd in mijn prille levensduur tot nu toe. Ik heb volwassen mannen zien huilen, ik heb mijn vader alleen maar horen stamelen dat hij het zo mooi vond dat hij dit mocht meemaken en ik keek tevreden naar het veld. EN WAT EEN SFEER KWAM ER VAN DAT PUBLIEK VAN ONS AF!!! Plusminus 110 minuten bleven 17.000 Zwollenaren alleen maar zingen. Ook toen wij 0-1 achter kwamen en de wedstrijd werd stilgelegd. Engelse toestanden vonden plaats in de Kuip. Zo moet voetbal zijn, zo moet je voetbal beleven en zo zal het hopelijk zo blijven. Geweldig! In de eerste helft vloog letterlijk alles er in van onze kant. Een goedmakertje van de onterechte nederlaag in Amsterdam zullen wij maar zeggen 
Man van de avond was (zoals te vaak) Kamohelo Mokotjo. Ik spel het nog ff een keer voor de mensen die hem per direct in willen lijven K-A-M-O-H-E-L-O M-O-K-O-T-J-O, oftewel, na gisteravond bij far de beste speler van de eredivisie op zijn positie. Hij jaagde af, gaf steekpassen, creëerde gevaar, bracht diepte en wat nog meer allemaal. Maar het absolute hoogtepunt was de 3-1. Dat balletje op Fernandez
. Zoiets hoor je niet in de Kuip te zien, zoiets hoor je op Camp Nou te zien. Iniesta en Xavi doen dit wekelijks, maar een glimp van hun glorie mengde zich even een seconde in de rechtervoet van deze kunstenaar. Want ja dames en heren, Mokotjo is een kunstenaar. Een Stedelijk Museum in één en voor zijn spel moet hij eigenlijk gesubsidieerd worden door de gemeente Zwolle. Zijn linkervoet is als een werk van Jackson Pollock, zijn rechtervoet als ééntje van Magritte, zijn middenrif als die van Egon Schiele, en zelfs zijn kopkunsten zouden deel uit kunnen maken van een choreografie van Vaslav Nijinsky. Dat dit soort spelers nog mogen acteren op het hoogste niveau van ons kleine kikkerlandje mogen wij best trots op zijn. Ik bracht laatst de uitspraak dat Pepe de Clown één en al Thanatos was. Mokotjo staat daar tegenover. Hij heeft ook geen ''Ich'' en ''Uber-Ich'', maar hij is één en al eros. Het levensdrift. Het brengen van de kunst om de schoonheid van het bestaan te benadrukken. Deze jongen en Klich zien wij over 4 jaar misschien niet in het shirt van Barça of Real, maar ik sluit Arsenal of Borussia Dortmund niet uit. Mark my words!
Vervolgens Thomas en Saymak. Die helden hebben 6 maal de 4-daagse gelopen. Ik weet niet wat Mustafa heeft gegeten voor de wedstrijd, maar elk duel dat hij aanging met (volgens mij heel vaak Klaassen) kwam hij als winnaar uit. Thomas bleef ook maar gaan, lopen, lopen, lopen alleen maar. Er zat geen houden aan en die twee doelpunten had hij ook meer dan verdiend.
Daarentegen viel Ajax ook behoorlijk tegen, want aanvallend waren ze gewoon zo onmachtig. Na een halfuur spelen viel mij gelijk op dat het spel van Ajax op niets anders was gefundeerd dan doelloos de bal rondtikken. Niemand had een geniale ingeving of een leuke steekpass en het enige gevaar kwam van de tweede lijn (skitterende goal trouwens van Van Rhijn, stijf in de kruising). Ik was bang dat De Boer Schöne naar het centrum zou halen en Kishna er in zou pleuren, maar tactisch viel hij gisteren erg tegen. Zo begreep ik zijn aanvallende wissels ook niet toen hij 20 minuten voor tijd met 5-1 achter stond. Speel het dan professioneel uit en concentreer je op de aankomende wedstrijden zou ik zeggen.
Een schitterend avond beleefd.
P.S. Ik heb Ronald Koeman nog gesproken, hij vond dat wij niets te zoeken hadden in de Johan Cruijff Schaal.
P.P.S Nadeel: Nu hebben wij nog een prijs in de vitrinekast staan die gestolen kan worden door die geestige perfide egeltjes.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Gefeliciteerd, gozert.
Het stukje over Middelmaat Mokotjo neem ik voor lief. 
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
Nogmaals Congrats, het is PEC Zwolle gegund.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Hij is fijn. Voor een Ajacied was deze prijs 'just another glorious day' geweest. Maar voor nclo en nclo senior de mooiste dag van hun leven als supporter zijnde, en daar kan ik ook als voetballiefhebber van genieten.
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Hij is fijn. Voor een Ajacied was deze prijs 'just another glorious day' geweest. Maar voor nclo en nclo senior de mooiste dag van hun leven als supporter zijnde, en daar kan ik ook als voetballiefhebber van genieten.
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes

Elke aandacht daaraan doe je PEC mee te kort aangezien zij voor het echte vuurwerk zorgden.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Open deur amehoela. Ajax heeft het moeilijk tegen iedere tegenstander die druk geeft. Ook tegen middenmotors als PEC, en nog niet zo lang geleden ook in de Domstad. Nu vallen de puzzelstukjes even op de plaats, en wordt duidelijk dat het spel van Ajax toch niet een polonaise blijkt te zijn. Een polonaise waar jij grotendeels dit seizoen in hebt meegelopen, door mindere wedstrijden niet als dusdanig te beschouwen.
De ontmaskering van Ajax.
Bullshit eerste klas Matery!! ... Het is al maanden niet om aan te gluren en dan durf jij dit over mij te zeggen? Ga je mond spoelen!
Zeg jij maar tegen welke middenmoter we blij mogen zijn dat we geen 9 goals tegen hebben gekregen. Dat comedy capers gedoe tussen Moisander en Denswil een minuut voor rust.... Ook nog niet eerder gezien.... Je hebt slecht voetbal en je hebt wat je gisteren hebt gezien.
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
Ach ja, 1 puntje en zijn weer kampioen!
Dus hoe dramatisch Ajax ook is men kan beter naar zichzelf kijken dunkt me.
En zo ver ik weet zijn de meeste ajacieden hier op dit forum daar dit hele seizoen al mee eens zo niet al een aantal jaren!
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Ja, maar een grote schoonmaak lijkt me ook op zijn plaats. Drie ervaren krachten lijkt me sowieso nodig, al zullen die niet snel meer in Nederland spelen, maar ik denk dan aan types als Van der Vaart of Heitinga die nu wel veel meer verdienen maar ook geen grote club meer krijgen (met Ajax kans op prijzen en CL-voetbal en absoluut nog wel een salaris boven het miljoen). Echt zwakke schakels eruit (Denswill is af wat mij betreft, net als Van Rhijn, Serero, Sigi, Bojan). Die spelen sporadisch een goede tot zeer goede pot, maar het zou moeten zijn dat ze af en toe slecht spelen maar vaak goed. Wordt nooit wat. Ook De Sa, Ligeon kunnen weg.
Tall man
-
- 289 messages
- 1045 votes
En dan zou Feyenoord 2x moeten winnen en kampioen worden, dan is het feestje compleet! 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Het ligt niet alleen daaraan natuurlijk. Hoe kan je het Sigthorsson nou kwalijk nemen dat hij kut speelt als bij continu op linksbuiten wordt gezet... Loopt er nou echt niets anders voor Denswil rond? Ik heb hem serieus nog geen goede wedstrijd zien spelen voor Ajax... Echt zo o begrijpelijk. Het is ook een kwestie van de juiste mannen op de juiste plek neerzetten. Kishna komt erin en binnen 5 minuten versiert hij 3 corners!
Maar je zou wel zeggen dat eigenlijk in elke linie een bepalende speler mist.
Geen man in de verdediging, geen creativiteit op het middenveld en geen killer in de spits.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
En dan zou Feyenoord 2x moeten winnen en kampioen worden, dan is het feestje compleet!
Dan moet Feyenoord wel uithalen tegen Cambuur en/of AZ. Ook op doelsaldo lopen we een endje achter.
Ajax zou best bij Heracles kunnen verliezen. Maar thuis tegen NEC is een makkie, helaas.
Tall man
-
- 289 messages
- 1045 votes
Dan moet Feyenoord wel uithalen tegen Cambuur en/of AZ. Ook op doelsaldo lopen we een endje achter.
Ajax zou best bij Heracles kunnen verliezen. Maar thuis tegen NEC is een makkie, helaas.
Het scheelt 9 doelpunten dus uithalen moeten we zeker, te beginnen bij Cambuur.
Er zijn gekkere dingen gebeurd dus sluit het niet uit, al is de kans klein.
NEC speelt wel tegen degradatie dus zullen er hopelijk hard voor strijden. We gaan vanzelf zien wat de laatste 2 speelronden ons brengen.
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
NEC speelt wel voor degradatie dus zullen er hopelijk hard voor strijden. We gaan vanzelf zien wat de laatste 2 speelronden ons brengen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.