• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.372.224 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

otherfool wrote:

Nederland is goed voor debuteren op je 18e en vervolgens als de sodemieter naar een echte competitie op je 20e. Je ziet zelfs aan een voormalig toptalent als Eriksen dat je in Nederland daarna alleen maar slechter wordt en de aansluiting met de Engelse subtop al bijna gaat missen. Om van Ruiz en Chadli enzo nog maar even te zwijgen. Peuterspeelzaal is een goede vergelijking.

Suarez en Vertonghen doen het super. Zo zijn er meer voorbeelden.

Je hebt met je eerste stuk wel gelijk. Je moet geen 5 jaar als potentiële topspeler in Nederland blijven. Al krijg je hier als jong talent wel alle kansen. Eriksen heeft vaak zat lange vormdippen gehad. Bij Spurs sta je dan wissel, bij Ajax blijf je spelen. Hier doe je ook veel CL of EL ervaring op, omdat we hier talenten kansen geven. Maar het is daarom nog geen verkeerde competitie, als je hem niet vergelijkt met Engeland, Spanje en Duitsland en in mindere mate Italië en Frankrijk.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

What the hell..

j0enne

• 9606 messages
  • 3775 votes

nclo wrote:

Nee, maar Nederland begint wel steeds meer een peuterspeelzaal te worden. Iedere club uit de eerste divisie die promoveert kan zonder moeite meeballen met de "grote jongens" omdat het fysiek hier zo droevig gesteld is met de clubs. Go Ahead komt met een stel beukers de eredivisie binnen, gooit de beuk er in en staat 10e. In dat opzicht lopen wij lichtjaren achter op de grotere competities.

Hull City staat in Engeland tiende, Hellas Verona staat in Italië vijfde, Guingamp staat in Frankrijk twaalfde. Villareal staat in Spanje zesde. We zijn niet de enige hoor.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Bottleneck wrote:

ongelijkheid in competitie omstandigheden

Dat bestaat niet op gebied van supportersbeleid. En dat maakt jullie zijde in deze discussie ook behoorlijk belachelijk.

Dat zou betekenen dat psv supporters nu over twee weken ook niet naar ons zouden mogen komen omdat wij ook niet in Eindhoven welkom waren. En zo zijn er tig andere voorbeelden waar uitsupporters (wegens uiteenlopende redenen) uiteindelijk niet zijn komen opdagen dit seizoen.

Het gaat om een verbod. Je kan niet doodleuk een verbod eenmalig bij een bekerduel opheffen om het vervolgens een maand later weer van kracht te laten gaan. Grotere kul bestaat er eigenlijk niet. Snap ook niet dat we hier überhaupt over discussiëren haha. Een verbod is een verbod, voor zowel competitie als beker. En als je het opheft hef je het helemaal op. En dan niet voor slechts 1 duelletje omdat je dan je voordeel eenmalig eruit probeert te halen. Dat is namelijk waar het jullie uiteindelijk om gaat.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

j0enne wrote:

(quote)
Hull City staat in Engeland tiende, Hellas Verona staat in Italië vijfde, Guingamp staat in Frankrijk twaalfde. Villareal staat in Spanje zesde. We zijn niet de enige hoor.

In de MML krijg ik altijd zo'n gevoel dat als ik vandaag begin te trainen als verdediger (zonder enige voetbalervaring, behoudens pleintjes- en schoolvoetbal) ik over twee weken ook op het veld kan staan en beter ben dan de gemiddelde verdediger. Dat gevoel krijg ik minder bij die andere genoemde competities.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Met al die kansen had Ajax allang voor moeten staan tegen Galatasaray.

Wat een enorme blunder bij de 1-0 trouwens zeg. Cillessen gaat eigenlijk nooit de fout in.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Inderdaad. Dat Galatasaray is me een partijtje hopeloos zeg.. Ajax verder best goed, vind vooral Fischer érg dreigend.

j0enne

• 9606 messages
  • 3775 votes

Vermeer maar weer op doel dan!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Fischer is dreigend, maar mist zoals het hele seizoen rendement. Erg jammer, want Ajax is gewoon voorin gevaarlijker.

Geen Drogba bij de Turken trouwens. Jammer, was een mooie test geweest.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Moeten nou zelfs de oefenduels van die rotclub ook al uitvoerig besproken worden? Manmanman.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

rep_robert wrote:

(quote)

Dat bestaat niet op gebied van supportersbeleid. En dat maakt jullie zijde in deze discussie ook behoorlijk belachelijk.

Dat zou betekenen dat psv supporters nu over twee weken ook niet naar ons zouden mogen komen omdat wij ook niet in Eindhoven welkom waren. En zo zijn er tig andere voorbeelden waar uitsupporters (wegens uiteenlopende redenen) uiteindelijk niet zijn komen opdagen dit seizoen.

Het gaat om een verbod. Je kan niet doodleuk een verbod eenmalig bij een bekerduel opheffen om het vervolgens een maand later weer van kracht te laten gaan. Grotere kul bestaat er eigenlijk niet. Snap ook niet dat we hier überhaupt over discussiëren haha. Een verbod is een verbod, voor zowel competitie als beker. En als je het opheft hef je het helemaal op. En dan niet voor slechts 1 duelletje omdat je dan je voordeel eenmalig eruit probeert te halen.

het is belachelijk als je voorafgaand aan de bespreking afspraken maakt over de bekerwedstrijd en dan bij de bespreking opeens 2 maart erbij gaat toveren. De bekerwedstrijd met een thuisgelote ploeg staat er los van (en dit is een verbod voor twee partijen en dat maakt het anders dan andere gevallen).

Btw, in 2010 was er in eerste instantie (totdat Ajax zich terugtrok..) óók sprake van dat het verbod niet zou gelden voor die wedstrijd, maar wel voor de resterende vier jaar erna.

Het vijfjarenverbod geldt namelijk voor de eredivisie, en bij andere toernooien zoals het bekertoernooi bepalen de clubs, supporters, KNVB en gemeenten of het mogelijk is om zo'n losse wedstrijd wel te organiseren met uitsupporters. Dus je argument van verbod is verbod klopt feitelijk niet het is de SVA die hier nu opeens van afwijkt en er een extraatje uit wil peuren.....

Dat is namelijk waar het jullie uiteindelijk om gaat.

nee het simpele principe dat er al een uitwedstrijd zonder fans is gespeeld

Misschien is het trouwens wel beter ook zo, dan maar geen uitfans en van die achterlijk grote lege buffervakken eromheen. Dit gaat toch een gebed zonder eind worden want als er weer eens een spreekkoor komt of een (bewuste..) scheet op internet, wordt er weer een jarenlang verbod ingesteld en eindeloos geouwehoerd, geëvalueerd en plannetjes opgesteld.

En ik moet nog zien voor januari, een avondwedstrijd waarop juist nu velen op losse kaarten gaan, meer dan normaal, gaat alleen maar meer risico opleveren

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Zelfs in oefenwedstrijden worden we genaaid

Overigens zit die vrouw er nu al twee keer helemaal naast; d'r stond twee keer wel iemand buitenspel, maar aan de andere kant dan waar de bal naar toe ging. Verder wat gezapig allemaal, wel veel gecreerd (beetje speler had er wel al drie in gelegd).

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Lefgozer wrote:

Moeten nou zelfs de oefenduels van die rotclub ook al uitvoerig besproken worden? Manmanman.

We laten dit keer de voor en nabeschouwing al voor je weg.

Edit: Vd Hoorn kopt heerlijk raak

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Lefgozer wrote:

Waarom heb je een hekel aan Galatasaray dan?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Domme nederlaag zeg. Zij benutten de kansen wel waar Ajax een stuk of 10 mogelijkheden verprutste. Verder was het best een aardig potje, ook de 2e keus na de rust deed bij vlagen goede dingen.

j0enne

• 9606 messages
  • 3775 votes

Quido wrote:

Zelfs in oefenwedstrijden worden we genaaid

Overigens zit die vrouw er nu al twee keer helemaal naast; d'r stond twee keer wel iemand buitenspel, maar aan de andere kant dan waar de bal naar toe ging. Verder wat gezapig allemaal, wel veel gecreerd (beetje speler had er wel al drie in gelegd).

Die vrouwelijke grensrechter die altijd in Engeland vlagt?

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Geen flauw idee ...

Bij Ajax komt er niemand meer bij deze winter, alsus Frenk.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Knap dat ze bij ons voet bij stuk houden en niet in alle paniek allerlei spelers aantrekken, ben benieuwd of het uiteindelijk een slimme zet zal zijn geweest.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Naar wat ik lees een sterk Ajax wat vandaag verloren heeft, mede door een blunder van Cilessen. Well, daar kan ik nog mee leven dan.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

En nu zie ik die blunder; wat doet hij daar in godsnaam Nu is Jesper iemand die altijd ver van zijn lijn staat om in te grijpen wanneer de bal achter het centrale duo valt (wat hij altijd goed doet); maar dit is werkelijk belachelijk onnodig.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

De Boer: 'Ajax ziet af van Ola John en andere opties; we gaan het met deze groep doen'

Ergens ook gewoon prima. Wanneer de gehele selectie fit is heb je genoeg keus en variatie om op drie fronten mee te blijven doen.

Fischer/Bojan - - - Siem/ Kolbein - - - Schone/Bojan.

Eventueel nog een Hoesen, en in mindere mate de Sa, Andersen of Kishna om wat mee te rouleren indien nodig.

stfuympos

• 13359 messages
  • 731 votes

Van mij mogen ze wel wat miljoenen spenderen, de vraag is, aan wie?

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Willen jullie Verhoek niet ophalen voor een prikkie?

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

De Sa... Ik vraag me wel eens af hoe die jongen door de jeugdopleiding van Ajax is geraakt.

j0enne

• 9606 messages
  • 3775 votes

schram101 wrote:

Of Manolev voor rechtsbuiten?

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

j0enne wrote:

(quote)
Of Manolev voor rechtsbuiten?

Dan heeft Ajax weer de beste voorhoede van de Eredivisie hoor!

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

stfuympos wrote:

Van mij mogen ze wel wat miljoenen spenderen, de vraag is, aan wie?

Aan de contracten van Siem, Veltman en Klaassen o.a.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

schram101 wrote:

Kunnen nog wel een ballenjongen gebruiken inderdaad.

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

"Blind in 2016 bondscoach Oranje" - NOS Sport

Als dit waar is, dan vraag ik me oprecht af waar ze bij de KNVB mee bezig zijn. Die Oostveen is sowieso een glibber eerste klas en totaal ongeschikt als manager voor zulk een functie, een plaat voor zijn kop -"ik heb al zoveel jaren bij de KNVB gewerkt, dan leek dit me een logische stap"-, nee, niet per se dus, voetbalknow how lijkt me een essentiële eigenschap en die mist hij dus. Derksen schreef dat laatst ook al in zijn column, waarop hij heel kinderachtig (met een tenenkrommend poging tot humor) op reageerde. Dan liever een Bobo als Kesler. Ook een glijer, maar wel één op de juiste plek en gekomen vanuit het voetbal.

depri83

• 6803 messages
  • 1490 votes

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.