- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
depri83
-
- 6803 messages
- 1490 votes
"Blind in 2016 bondscoach Oranje" - NOS Sport
Die Oostveen is sowieso een glibber eerste klas en totaal ongeschikt als manager voor zulk een functie,
Vervang de naam van Oostveen voor Blind en hij klopt ook.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ronald Koeman moet dan maar tot minimaal het najaar van 2018 een andere baan zoeken. Dat had hij een half jaar terug vast niet verwacht.
Blind als bondscoach? Doe maar niet. Er zijn wel heel wat betere antwoorden. Blind zal ook net als van Gaal geen geliefde persoonlijkheid in de media zijn. Zal lastig werken voor hem worden.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Blind is gewoon geen hoofdcoach, dat lijkt me duidelijk. Typische assistent, handig om de pionnen op de juiste plek te zetten en de flap-over om te slaan, maar 0 charisma of natuurlijk overwicht, staat van dienst op trainersgebied of iets in die richting. Ik zie het al voor me dat hij straks moeilijke beslissingen moet gaan nemen of gewezen toppers moet gaan passeren.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Een bezopen chauffeur als uithangbord 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Blind is gewoon geen hoofdcoach, dat lijkt me duidelijk. Typische assistent, handig om de pionnen op de juiste plek te zetten en de flap-over om te slaan, maar 0 charisma of natuurlijk overwicht, staat van dienst op trainersgebied of iets in die richting. Ik zie het al voor me dat hij straks moeilijke beslissingen moet gaan nemen of gewezen toppers moet gaan passeren.
Dat laatste kan hij denk ik weer wel. Hij is zelf ook een zeer goede speler geweest en kan zich best wel verplaatsen in anderen. Maar wat mij tegenstaat is dat hij op 1,5 jaar Ajax na nooit ergens hoofdcoach is geweest. En Ajax is alweer van pakweg 2005. Lang geleden dus.
Schaars: ?Ik heb helemaal niet het gevoel dat Ajax onverslaanbaar is? - voetbalzone.nl
Wat praten directie en spelers toch bij PSV toch altijd graag over Ajax zeg. Aandoenlijk.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Sneu inderdaad. En dat een hele week voor Ajax - PSV.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Weet je hoe dat komt? Omdat de journalist iets over Ajax vraagt. Gek hè?
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Weet je hoe dat komt? Omdat de journalist iets over Ajax vraagt. Gek hè?
Kom kom, een beetje mediagetrainde voetballer zegt natuurlijk dat ze alleen naar zichzelf kijken en niet naar de tegenstander. Arrogante PSV'ers.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
'Zeer goed' is ook wel weer overdreven. Had het geluk op het juiste moment een ervaren kracht te zijn tussen een zeer getalenteerd en succesvol Ajax. Niet voor niks was er in Oranje altijd wel een handvol verdedigers die hem uit de basis hield.
Maargoed je hoeft geen geniale voetballer te zijn geweest om een goede trainer te zijn, maar Blind is nou juist iemand die je altijd trouw naast je kan zetten, maar die ik persoonlijk nooit naar voren zou schuiven. Iemand die mooi de trainingen kan verzorgen, de tegenstander van voor tot achter kan analyseren misschien zelfs de tactiek kan uitdenken, maar dat er dan Van Gaal, Hiddink, Advocaat, Van Marwijk voor loopt om de verantwoordelijkheid te nemen.
j0enne
-
- 9606 messages
- 3775 votes
Beter dan dit gezwam:
'Ik denk dat het makkelijker is om achter iemand aan te zitten' - voetbalzone.nl
"Wij moeten nu naar onszelf kijken. Als we zo spelen als tijdens een paar wedstrijden voor de winterstop dan kunnen we iedereen verslaan. Maar dat niveau moeten we wel eerst zien te halen."

Hij vergeet even te melden dat ze met dat spel ook van iedereen kunnen verliezen...
En om dat niveau te halen, nou daar is niet erg veel voor nodig hoor om zo belabberd te spelen, alsof ze de pannen van 't dak spelen, zo zegt die 't.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Danny Blind 
15 jaar in alle denkbare functies falen en dan gewoon bondscoach worden...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Je kan er overal wat bij slepen, maar let maar eens op hoeveel PSV iets over Ajax wil benoemen. Of het nu Sanders, Brands of spelers zijn. Zelfs die nieuwe hoofdopleidingen uit Zwolle waar ik de naam even kwijt van ben deed laatst zijn zegje. Focus je lekker op jezelf. Als Schaars de Ajax-Barcelona de enige wedstrijd voor de winter vond waarin Ajax erg goed was, dan heeft hij niet zo opgelet of zegt hij wat zijn achterban zou willen horen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hij vergeet even te melden dat ze met dat spel ook van iedereen kunnen verliezen...
En om dat niveau te halen, nou daar is niet erg veel voor nodig hoor om zo belabberd te spelen, alsof ze de pannen van 't dak spelen, zo zegt die 't.
Het grappige is dat je verhaal helemaal niet klopt. Het spelletje wat ze spelen, zeg maar sinds aantreden van de Boer, leverde Ajax nauwelijks nog een nederlaag op. Dit seizoen toevallig wel 3, vorig seizoen 2 en daarvoor ook nauwelijks wat. Ik denk totaal minder dan 10 competitienederlagen sinds december 2010. Dus het heeft wel degelijk effect. Als ik dan eens jouw PSV erbij moet pakken...die leden er vorig seizoen al geloof ik 9 in de competitie. Ter vergelijking.
En als dit niveau halen zo makkelijk is, waarom doen alle andere concurrenten het dan niet? Niet dat Ajax weergaloos speelt, maar ze spelen toch vrij stabiel de afgelopen jaren. Het is niet spectaculair, maar wel volwassen.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
En ook al zegt hij wat de achterban wil horen?
Het zal er bij PSV alles aan gelegen zijn met vertrouwen naar deze wedstrijd toe te werken, en daar kunnen ze de steun van het publiek best bij gebruiken. Het wordt een beetje pijnlijk als je er vervolgens met 3-0 af gaat, maar ach..
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Mag er trouwens PSV publiek komen? De burgemeester van Eindhoven had enkele maanden terug zo'n kutsmoes waarom Ajacieden niet konden komen. Als ik vd Laan was had ik lekker hetzelfde gedaan.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
En ook al zegt hij wat de achterban wil horen?
Het zal er bij PSV alles aan gelegen zijn met vertrouwen naar deze wedstrijd toe te werken, en daar kunnen ze de steun van het publiek best bij gebruiken. Het wordt een beetje pijnlijk als je er vervolgens met 3-0 af gaat, maar ach..
Melden dat Ajax niet zo sterk lijkt is natuurlijk iets wat de achterban daar graag zou willen horen. Ik zou me persoonlijk na zo'n eerste seizoenshelft lekker stil houden en geen grote mond opzetten. Schaars doet het schijnbaar anders. Je mag best melden dat je vertrouwen hebt, maar praat dan over je eigen ploeg. Niet over de andere. Als hij nou zegt dat PSV in betere vorm steekt dan een tijd terug, dan snap ik het wel.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Dat zou echt de allerslechtste optie zijn, inderdaad.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Focus je lekker op jezelf.
Zegt degene die elke dag het PSV Netwerk afstruint...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Jammer voor je, matige poging. Ik kom er eigenlijk heel sporadisch. Alleen af en toe een nabeschouwing lezen als ze hebben verloren. Da's mooi leedvermaak.
Je trollpogingen worden best matig otherfool. Beter oefenen. Ook deed je het beter.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik zou Ruud Brood nog erger vinden eigenlijk.
depri83
-
- 6803 messages
- 1490 votes
Als er een heel interview wordt gegeven aan de telegraaf waarna het bericht terecht komt op voetbalzone is de kans dat het woord 'Ajax' eruit gefilterd wordt aanzienlijk...
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik kom er eigenlijk heel sporadisch.
Jaja
Je duizenden huilposts in het voetbaltopic over elke scheet van een PSV'er ook niet vergeten 
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
'Titels gewonnen, maar bij Feyenoord is het veel leuker' | Feyenoord nieuws | FR12.nl
Lijkt me een understatement. 
david bohm
-
- 3074 messages
- 3439 votes
Ik vind het een prima keus.
Omdat het een Zeeuw is heeft ie bij jou natuurlijk een streepje voor hè.
Maar afgezien van de persoon Scholletje, wat als het onder Hiddink nou niet loopt als gepland dan heb je een meerjarenplan uitgestippeld iets wat sowieso haast een gotspe is in de veranderlijke voetbalwereld en dan mag de assistent voortborduren op de mogelijk verkeerde weg.
Bovendien is het tegenover Koeman ook niet chique die zal zich best weleens geschoffeerd kunnen voelen kan ik me zo voorstellen door de KNVB.
j0enne
-
- 9606 messages
- 3775 votes
Het grappige is dat je verhaal helemaal niet klopt. Het spelletje wat ze spelen, zeg maar sinds aantreden van de Boer, leverde Ajax nauwelijks nog een nederlaag op. Dit seizoen toevallig wel 3, vorig seizoen 2 en daarvoor ook nauwelijks wat. Ik denk totaal minder dan 10 competitienederlagen sinds december 2010. Dus het heeft wel degelijk effect. Als ik dan eens jouw PSV erbij moet pakken...die leden er vorig seizoen al geloof ik 9 in de competitie. Ter vergelijking.
En als dit niveau halen zo makkelijk is, waarom doen alle andere concurrenten het dan niet? Niet dat Ajax weergaloos speelt, maar ze spelen toch vrij stabiel de afgelopen jaren. Het is niet spectaculair, maar wel volwassen.
Ik heb 't over dit. Daar heeft die 't over de laatste wedstrijden voor de winterstop, niet alle seizoenen.
"Wij moeten nu naar onszelf kijken. Als we zo spelen als tijdens een paar wedstrijden voor de winterstop dan kunnen we iedereen verslaan. Maar dat niveau moeten we wel eerst zien te halen."
Hij doet nu net of 't tegen Roda JC, Cambuur en NAC fantastisch was, wat natuurlijk niet was, of vond jij dan van wel? En dan kom jij weer met andere dingen aan als sinds de Boer spelen ze hetzelfde spelletje en lijden ze nauwelijks een nederlaag. Wat heeft dat in vredesnaam met dat bericht te maken? Helemaal niets.
En dat niveau wat ze toen haalden in die wedstrijden is makkelijk te halen hoor, daar hoef je niet veel voor te doen. Dat was namelijk gewoon matig tot slecht.
En je hebt 't ook maar druk met PSV, want meteen moet er vergeleken worden...
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Stop de persen! Torres heeft gescoord!
Wel lekker hoor, 16 uit de laatste 6. Nu volgende week United even de genadeklap geven 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Kom kom, een beetje mediagetrainde voetballer zegt natuurlijk dat ze alleen naar zichzelf kijken en niet naar de tegenstander. Arrogante PSV'ers.
Dat is een andere discussie, maar niet gaan doen alsof de PSV'ers zelf over Ajax beginnen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Omdat het een Zeeuw is heeft ie bij jou natuurlijk een streepje voor hè.
Maar afgezien van de persoon Scholletje, wat als het onder Hiddink nou niet loopt als gepland dan heb je een meerjarenplan uitgestippeld iets wat sowieso haast een gotspe is in de veranderlijke voetbalwereld en dan mag de assistent voortborduren op de mogelijk verkeerde weg.
Bovendien is het tegenover Koeman ook niet chique die zal zich best weleens geschoffeerd kunnen voelen kan ik me zo voorstellen door de KNVB.
We komen van dezelfde club en Blind is gewoon een klootzak eerste klas, en dat hebben de voetballers van nu ook wel nodig. Ik denk ook wel dat Blind voldoende opsteekt van Hiddink (leergierig lijkt ie me wel). In ieder geval een betere keus dan Koeman.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.