• 178.033 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.613 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

Het is natuurlijk gewoon lastig op deze manier, dat snapt iedereen wel. Had dit door gegaan had Ajax nog altijd het voordeel van 1 wedstrijd zonder uitpubliek en Feyenoord niet. Had deze discussie ook plaatsgevonden wanneer Feyenoord thuis had geloot? De vraag stellen is hem beantwoorden, maar feitelijk verandert er helemaal niks aan de situatie nu Ajax thuis mag spelen. Het slaat nergens op om vooraf duidelijke en weloverwogen afspraken te maken over het niet-toelaten van uitsupporters voor 5 jaar, met daarna een evaluatie, om vervolgens na 4,5 jaar ineens alles terug te draaien.

Dat thuisvoordeel heeft Ajax sowieso, aangezien de pot in Amsterdam is. Ongeacht welke beslissing. Maar het had voor Feyenoord verlicht kunnen worden door ook te komen, maar dan hadden ze best een wederdienst goed mogen keuren.

Verder werd er vorig seizoen toch ook al over uitfans gesproken? Dat was maar kort, maar het werd wel genoemd. De proeftijd is 5 jaar, maar als ze het sneller terug kunnen draaien, prima. Maar nu het niet lukt hoop ik dat ze snel in gesprek gaan over komend seizoen. Nogmaals, hoe moeilijk kan 2x een man of 1200 vervoeren en beschermen zijn?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

depri83 wrote:

Wij? Of Frank de Boer?

Of oud PSV-er Alex?

Op de dag dat 52-voudig Duits international Thomas Hitzlsperger uit de kast komt, duiken er ook anti-homouitspraken op in de voetballerij. In een programma van het Franse Canal+ komt onder anderen voormalig PSV'er Alex aan het woord.

De Braziliaanse verdediger van Paris Saint-Germain zegt volgens Le Parisien onder meer: 'God creëerde Adam en Eva. Niet Adam en Yves.'

Ook een andere Braziliaan die voor PSG uitkwam, Marcos Ceará, spreekt zich uit: 'Ik ben tegen echtscheidingen en abortus. Ik ben ook niet echt voor homoseksualiteit.'

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

Cabral zorgt voor ophef; Steijn voert 'petjesverbod' in bij ADO Den Haag - voetbalzone.nl

En dan met name:

Volgens een schriftelijke reactie van de club op het 'pettenincident' is er geen verband tussen de selfie van Cabral en het verbod.

Maurice Steijn had toevallig na die foto alle petten verboden.

Da's wel heel, heel, heel erg toevallig zeg.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Dat thuisvoordeel heeft Ajax sowieso, aangezien de pot in Amsterdam is. Ongeacht welke beslissing. Maar het had voor Feyenoord verlicht kunnen worden door ook te komen, maar dan hadden ze best een wederdienst goed mogen keuren.

Dat verandert niks aan het feit dat Ajax al een thuiswedstrijd zonder uitpubliek heeft gehad. Dat voordeel wordt wel extra groot als vervolgens in de thuiswedstrijd van Feyenoord weer wél Ajacieden mogen komen. Dat maakt het gewoon lastiger.

Kijk, voor mij maakt het niet uit. Ik geloof niet dat het voor het wedstrijdverloop veel uitmaakt hoeveel Feyenoorders er in de ArenA zitten en andersom. Thuispubliek is doorgaans toch veel prominenter. Maar als je dit dan toch gaat beslissen die 5 jaarsperiode terug te draaien moet je het voor het seizoen doen, zodat het voor iedereen hetzelfde effect heeft, niet halverwege.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik begrijp je punt gewoon niet. Dat voordeel krijgt Feyenoord dan toch ook in de beker?

Verder zal het me worst wezen, dan maar niet. Maar ik heb wat moeite met de redenatie dat de wedstrijd in augustus nog belangrijk is in dit verhaal. Daarvoor komt de bekerwedstrijd in de plaats.

Eigenlijk was dat hele overleg een grote farce. Ajax wilde de competitie erbij betrekken en Feyenoord niet. Ze hebben dus nauwelijks serieus gesproken over de wedstrijd die nu echt telt, die in de beker.

Benieuwd met welke excuses ze voor komend seizoen aankomen om het weer uit te stellen.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik begrijp je punt gewoon niet.

Terwijl het allemaal niet bepaald ingewikkeld is. De afspraak was als volgt; 5 seizoenen GEEN uitpubliek bij beide wedstrijden.Alle wedstrijden, bekerwedstrijden vallen daar dus ook onder, maar de competitie dus sowieso.

Nu hebben we een loting gehad waarbij Ajax het voordeel had dat ze thuis mogen spelen. Nou prima, dus ook geen Feyenoorders mee wederom lijkt me. Wil je daar per direct vanaf betekent dat echter wel dat de wedstrijden waarvan er sowieso al 2 in een seizoen zijn (Ajax - Feyenoord & Feyenoord - Ajax), en waarbij het hele idee van een competitie nou juist is dat je twee keer tegen elke tegenstander speelt met dezelfde voorwaarden (dus of twee keer publiek mee of twee keer niet), niet meer gelijkwaardig is. Ajax heeft geluk met de loting gehad voor de beker, maar dat wil nog niet zeggen dat dat voordeel ook moet doorwerken in een compleet andere competitie.

De situatie is lastig omdat je dit halverwege gaat zitten veranderen. Haden Aboutaleb en Van der Laan al voor dit seizoen besloten weer supporters toe te laten was er niks aan de hand geweest. Wat ik al zei, als Feyenoord thuis had geloot hadden jullie ook niet verwacht dat er twee keer uitsupporters mee mochten. Dat zou iedereen vreemd vinden. Maar nu Ajax thuis speelt zou het ineens anders zijn?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Wat ik al zei, als Feyenoord thuis had geloot hadden jullie ook niet verwacht dat er twee keer uitsupporters mee mochten. Dat zou iedereen vreemd vinden. Maar nu Ajax thuis speelt zou het ineens anders zijn?

Do'h, zou Homer Simpson zeggen.

In jouw verhaal zou Ajax 0x een voordeel hebben. In het huidige verhaal was het 1 om 1.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Uhm, nee.. in dat geval zou Ajax 1 thuiswedstrijd ZONDER uitpubliek in de competitie hebben gehad, en Feyenoord 1 thuiswedstrijd MET uitpubliek in de competitie, en 1 thuiswedstrijd MET uitpubliek in de competitie. Dan zou Ajax nog steeds het 1x voordeel hebben gehad van de afwezigheid van de Feyenoordfans.. Zelfde verhaal dus als wanneer dit plan door zou zijn gegaan..de bekerloting is niet relevant in deze situatie.

Dat is nou net mijn punt. Door het midden tijdens het seizoen te veranderen (al dan niet tijdelijk) creeer je een ongelijkheid. Hadden ze alleen voor deze bekerwedstrijd een uitzondering gemaakt had het ook oneerlijk geweest (maar dan in het voordeel van Feyenoord). Daarom werkt het niet halverwege het seizoen.

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

Zakaria Labyad keert na anderhalf jaar terug in de Eredivisie! Hij wordt door Sporting anderhalf seizoen verhuurd aan Vitesse.

Tja. Die krijgen wel een erg sterk team zo.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nouja, hij kwam bij Sporting Lissabon, bepaald geen topclub, niet eens aan de bak. Hij heeft wel talent, maar moet zich nog altijd bewijzen. Speelde bij PSV ook maar een korte periode goed. Maar het is wel een leuke aanwinst ja. Als hij mentaal tenminste de zaken eens op orde heeft. Vooral zijn pa schijnt een enorme geldwolf te zijn.

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

Ronaldinho weer op de Europese velden! Gaat naar Besiktas!

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Michael Bradley staat op het punt een miljoenencontract bij Toronto FC te tekenen maar is ook in beeld bij PSV. Zou geweldig zijn voor de MLS om een international van 26 jaar oud naar de competitie te trekken maar of het nou geweldig zou zijn voor Bradley's carriere? Zeker nu het WK eraan zit te komen.

Volg de Eredivisie niet meer optimaal maar weet wel dat het op het middenveld behoorlijk druk is bij PSV. Had overigens wel verwacht dat er clubs uit grotere competities achter hem aan zouden zitten (Genoa, Chievo en Hellas Verona hebben ook interesse)

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

j0enne wrote:

Ronaldinho weer op de Europese velden! Gaat naar Besiktas!

Geweldig! Een levende voetbalgod.

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

Defoe gaat ook al richting Toronto. Blijft een erg goede spits, maar krijgt geen kans meer bij Tottenham sinds de komst van Soldado en nu weer de 'terugkeer' van Adebayor.

Zonde dat PSV - Vitesse al is geweest, die had een mooi welkom gekregen...

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Piazon, Labyad en Ibarra is wel een leuke voorhoede ja, mits er nog een goede centrumspits voor zou staan.

Veruit beste in de eredivisie zelfs.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Montorsi wrote:

Wil je daar per direct vanaf betekent dat echter wel dat de wedstrijden waarvan er sowieso al 2 in een seizoen zijn (Ajax - Feyenoord & Feyenoord - Ajax), en waarbij het hele idee van een competitie nou juist is dat je twee keer tegen elke tegenstander speelt met dezelfde voorwaarden (dus of twee keer publiek mee of twee keer niet), niet meer gelijkwaardig is. Ajax heeft geluk met de loting gehad voor de beker, maar dat wil nog niet zeggen dat dat voordeel ook moet doorwerken in een compleet andere competitie.

De situatie is lastig omdat je dit halverwege gaat zitten veranderen. Haden Aboutaleb en Van der Laan al voor dit seizoen besloten weer supporters toe te laten was er niks aan de hand geweest. Wat ik al zei, als Feyenoord thuis had geloot hadden jullie ook niet verwacht dat er twee keer uitsupporters mee mochten. Dat zou iedereen vreemd vinden. Maar nu Ajax thuis speelt zou het ineens anders zijn?

Tja, zo lastig is het toch niet. Laat het dan maar vanaf volgend seizoen vervroegd ingaan, voor beide wedstrijden dus.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Vanaf volgend seizoen vervroegd?

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Zou wel een goede aankoop zijn, Bradley (hoewel het alweer een dik half jaar geleden is dat ik hem voor het laatst zag spelen geloof ik). Vraag me alleen af wat PSV met nog een middenvelder moet. Kunnen beter achterin wat gaan zoeken.

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik zie het belangenverschil niet zo. Ik wil net zo graag door in de beker. Andersom had ik ook gewoon gepleit voor deze keuze van mij. Ik denk ook niet dat uitfans het verschil maken voor het resultaat. Ajax mag al jaren geen uitfans meenemen, maar verliest alsnog op 1x na daar nooit. De uitfans zijn wel belangrijk voor de sfeer. Om die reden is het gewoon zonde.

Winnen ook niet, op 1 x na.

Tuurlijk is het jammer dat de uitsupporters niet mee mogen. Volgend seizoen hopelijk weer.

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

Quido wrote:

Zou wel een goede aankoop zijn, Bradley (hoewel het alweer een dik half jaar geleden is dat ik hem voor het laatst zag spelen geloof ik). Vraag me alleen af wat PSV met nog een middenvelder moet. Kunnen beter achterin wat gaan zoeken.

@RikElfrink 1h

Michael Bradley gaat van AS #Roma naar #Toronto melden Italiaanse media. PSV blijft op zoek naar een ervaren middenvelder.

Zometeen eindelijk weer een wedstrijd van PSV.

@PSV 13m

OPSTELLING PSV tegen Lokomotiv Plovdiv: Tyton, Tamata, Hendrix, Koch, Brenet, Maher, Schaars, Park, Bakkali, Locadia en Narsingh. #psvplo

stinissen (crew films & series)

• 23437 messages
  • 76922 votes

kos wrote:

Piazon, Labyad en Ibarra is wel een leuke voorhoede ja, mits er nog een goede centrumspits voor zou staan.

Veruit beste in de eredivisie zelfs.

Ik dacht dat jij wel iets meer kijk had op het spelletje namelijk die kneus Ibarra er loopt bijna geen slechtere voetballer in Nederland op de velden rond , altijd maar rennen en dreiging maar nooit scoren of voorzetten geven.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Elke keer als ik een post van stinissen lees in het voetbaltopic moet ik meteen aan deze held en uitspraak denken :

http://media.tumblr.com/tumblr_m856beoJSc1rqjeir.gif

(Alleen even Stone Cold vervangen voor stinissen.)

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nu maar hopen dat niemand zich hier de winnende 3-2 van Ibarra tegen Ajax herinnert...

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Met Labyad het zelfde verhaal. Wat heeft die nou laten zien de afgelopen jaren? Of beter gezegd; wat heeft hij laten zien dat Kos overtuigd heeft. Dat hij talent heeft/had weet iedereen hier.

Alleen Piazon is een klasse apart.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Ik meen me trouwens nog een goal van Ibarra tegen Ajax te herinneren hoor, stinissen.

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Fijne speler juist, die Ibarra. Alleen al fijn als je voor zoveel dreiging kunt zorgen (zonder pistool in dit geval).

depri83

• 6802 messages
  • 1490 votes

Catenaccio.nl ‏@Catenaccio 3 januari

Lucas Piazón: 42 schoten, 11 goals Renato Ibarra: 48 schoten, 1 goal

Piazón: 50 kansen gecreëerd, 8 assists Ibarra: 25 ", 0 assist

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

stinissen wrote:

(quote)

Ik dacht dat jij wel iets meer kijk had op het spelletje namelijk die kneus Ibarra er loopt bijna geen slechtere voetballer in Nederland op de velden rond , altijd maar rennen en dreiging maar nooit scoren of voorzetten geven.

Haha, je moet m'n broertje - Vitesse-fan - eens horen. Zelfs Frankie Two Fingers staat hoger in zijn achting dan Ibarra, en dat zegt wat

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

My point. De beste voorhoede van Nederland noemt Kos dat dan.

Een deserteur die he-le-maal niks heeft laten zien in Portugal en al 1.5 jaar stil staat zonder wedstrijdritme, een blinde draver zonder ook maar enkel rendement en gelukkig voor hem een van de beste aanvallers in Nederland momenteel.

Poeh poeh.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Maar wie heeft dan wel de beste voorhoede van Nederland?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.