• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.495 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

otherfool wrote:

Oppercalimero Steyn zal wel weer commentaar hebben gehad dan

(quote)

Onze overactieve bulkposter reageert hier dan weer helemaal niet op, toch apart.

Jij bent echt de allerlaatste persoon op het hele internet die een ander mag verwijten selectief te reageren x oneindig

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

Wat is 't toch zonde dat de beste smiley gaat verdwijnen!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ja, dat worden moeilijke weken

(ja, ook die smileys verdwijnen )

Overigens wordt de Amsterdam Arena een grote zonnebank

Arena krijgt enorm zonnedak - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Weer een nieuw jaar, dus weer tijd voor een Rotterdam/Amsterdam discussie.

Rotterdam in top 10 beste steden ter wereld - AD.nl

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik heb nog nooit van nrs 4, 5 en 7 gehoord zelfs. Flutlijst dus

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Je bent ook nog nooit in Amsterdam geweest, dus dat zegt niet zoveel.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nicolage Rico wrote:

Je bent ook nog nooit in Amsterdam geweest, dus dat zegt niet zoveel.

Via Google Streetview!!!!

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

O ja, das waar. Daar heb je op de Wallen niks aan, trouwens.

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

@VI_nl 1m

Volgens de FIFA wordt het WK in Qatar tussen november 2022 en januari 2023 afgewerkt. Periode nog niet definitief vastgesteld.

Gaat leuk worden dan wanneer de competitie moet worden gespeeld voor 't WK en na 't WK...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Dat gaat ook gruwelijk veel geld kosten, aangezien competities stilgelegd moeten gaan worden. Zullen bedrijven als Sky Sports en Fox leuk vinden....die gaan vast enorme compensaties eisen. En als het WK voorbij is, dan krijgen de competities alleen maar uitgebluste spelers terug. Plus, een voetbalseizoen zal tot ergens in juni door gaan lopen, wat ook weer een effect heeft op het seizoen daarna.

Wat zijn ze bij de Fifa toch corrupt zeg. Deze ellende had je makkelijk kunnen voorkomen door het niet aan zo'n land toe te wijzen. Heeft helemaal niks met topsport te maken, want eigenlijk is voetballen in zo'n land op topniveau dus onmogelijk door het weer.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Stiekem vind ik het niet zo'n vervelend idee, een WK tijdens die klote winterweken waar je toch alleen maar binnen zit...

depri83

• 6802 messages
  • 1490 votes

Wat maakt het nou uit wanneer er gevoetbald wordt, als er maar gevoetbald wordt.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

depri83 wrote:

Wat maakt het nou uit wanneer er gevoetbald wordt, als er maar gevoetbald wordt.

Er wordt weer een traditie verneukt. Een WK hoor je na het reguliere seizoen te spelen. Je eigen competitie wordt zo ook 2, 3 maanden stilgelegd. Lekker dan. Het had simpel voorkomen kunnen worden door niet meteen voor het best betalende land te kiezen maar door even te kijken of een toernooi daar spelen wel verstandig is. Prachtige move weer van fuhrer Blatter.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik denk zelfs wel t/m eind juli.

Nu duurt een seizoen 9 maanden, van begin augustus t/m begin mei.

De competitie begint in augustus, stel dat 't WK dan van begin november t/m begin december is, dan kan je hooguit tot begin oktober spelen. Dat is dus 2 maanden.

Als 't toernooi is afgelopen is 't hier eigenlijk gewoon winterstop tot midden januari.

Dat is bij elkaar 3 maanden, dan heb je nog 6 maanden te gaan.

Ik acht de kans groot dat dat jaar het nieuwe seizoen ergens in juli al gaat starten. Dan is er wat meer speling. Ik denk dat je er 3 seizoenen (1 voor, 1 tijdens en 1 na) last van zal houden dat de voetbalkalender aangepast wordt.

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

Of ze gaan 't gewoon houden van eind december t/m eind januari, dan zit je niet zo met die winterstop en kan er daarna direct weer worden gevoetbald wat niet zou kunnen als ze 't toernooi van begin november t/m begin december houden aangezien je dan weer zit met de winterstop die eraan zit te komen.

Hoe dan ook, 't is natuurlijk volkomen belachelijk. Alles voor 't geld.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

j0enne wrote:

Of ze gaan 't gewoon houden van eind december t/m eind januari, dan zit je niet zo met die winterstop en kan er daarna direct weer worden gevoetbald wat niet zou kunnen als ze 't toernooi van begin november t/m begin december houden aangezien je dan weer zit met de winterstop die eraan zit te komen.

Hoe dan ook, 't is natuurlijk volkomen belachelijk. Alles voor 't geld.

Spelers hebben natuurlijk ook recht op een onderbreking. Ik denk eerder dat ze van half november tot half december gaan spelen. Dan enkele weken rust en ergens midden-eind januari weer de competitiehervatting. Maar er komen natuurlijk ook voorbereidingsweken voor het WK bij, dus dan heb je al ergens half oktober geen competitie meer. Dat kan dan alleen als ze al vroeg in de zomer beginnen, ergens eind juli. Kans is groot dat er dan in alle landen meer midweekse speelrondes komen.

Hopeloos dit zeg. Alles voor de commercie, maar op deze manier draai je het imago van de sport echt de nek om.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Ondertussen op twitter..

http://oi41.tinypic.com/11t0av7.jpg.

depri83

• 6802 messages
  • 1490 votes

Geweldig! Ben benieuwd hoe de fotograaf Pastoor zo ver heeft gekregen.

nclo

• 1494 messages
  • 157 votes

Wij zouden accidenteel het WK maar eens winnen zeg in Qatar:

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/q71/1530353_688784537821769_2087392904_n.jpg

PEN15

• 1281 messages
  • 637 votes

Nicolage Rico wrote:

Weer een nieuw jaar, dus weer tijd voor een Rotterdam/Amsterdam discussie.

Rotterdam in top 10 beste steden ter wereld - AD.nl

Ik mis Napels en Belgrado in dat lijstje

overigens waarom heeft de schrijver het over "France" is dat soms de nieuwe spelling of zo

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Animosh wrote:

Of het slechts incidenten zijn weet ik niet, maar het is inderdaad niet relevant. Real Madrid zal zich ongetwijfeld hebben misdragen (misbruik gemaakt hebben van haar positie) en zal ongetwijfeld oneerlijke voordelen genieten (de televisiedeal is ook een goed voorbeeld), maar over de financiële positie van die club zegt dat vrij weinig (tenzij al die voordelen opeens weg zouden vallen uiteraard, maar dat zie ik niet gebeuren).

Ik wilde ook niet insinueren dat Real Madrid er financieel slecht voor staat. Sterker nog (helaas kan ik de bron zo niet vinden) was er laatst een Spaanse hoogleraar die stelde dat van alle Spaanse clubs enkel Real, Barcelona en Bilbao niet in de gevarenzone verkeerde.

Het enige wat ik wilde laten zien is dat je voetbalclubs niet kunt zien als een normaal bedrijf en dat er wel degelijk sprake lijkt te zijn van oneerlijke concurrentie binnen Europa.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Kai wrote:

Het enige wat ik wilde laten zien is dat je voetbalclubs niet kunt zien als een normaal bedrijf en dat er wel degelijk sprake lijkt te zijn van oneerlijke concurrentie binnen Europa.

Voetbalclubs genieten vaak inderdaad een bevoorrechte positie (staatssteun, belastingvoordelen - dat soort dingen), maar anderzijds geldt dat natuurlijk ook voor een hoop multinationals. Die misbruiken hun positie evengoed om overheden financieel uit te knijpen.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Thomas Hitzlsperger is uitgekomen voor zijn homoseksualiteit. De voormalig 52-voudig Duits voetbalinternational deed zijn bekentenis in een interview in het weekblad Die Zeit.

En wij maar denken dat ze er niets van kunnen of er niet zijn (aldus Gijpvogel). Deze kerel stond nog in de EK finale tegenover Spanje in '08.

depri83

• 6802 messages
  • 1490 votes

Wij? Of Frank de Boer?

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Beetje slecht geformuleerd van me, ik doelde puur op wat Gijpvogel zei. Frank oogde wat ongelukkig met zijn uitspraken, maar bedoelde het dan ook helemaal niet zo.

Joy4ever

• 4609 messages
  • 1832 votes

Materny wrote:

En wij maar denken dat ze er niets van kunnen (de Boer) of er niet zijn (aldus Gijpvogel).

Maar tegelijkertijd nog steeds geen naam waarvan je zegt: zo, zo..

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

@RikElfrink 12m

Breaking: #PSV denkt aan de bouw van een nieuw stadion of een upgrade van Philips Stadion naar 50.000 (!) toeschouwers.

@RikElfrink 5m

#PSV wil voor 2020 een plan hebben om 50.000 toeschouwers te hebben. Een nieuw stadion of verbouw is het plan op lange termijn.

@RikElfrink 2m

#PSV wil ook dat in de toekomst minstens de helft van alle A-selectiespelers door de club zelf opgeleid is.

Ben benieuwd.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Het is nog niet naar buiten gebracht, maar Feyenoord fans mogen voor het eerst sinds vijf jaar weer naar Amsterdam komen m.b.t. de beker over twee weken.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Materny wrote:

Het is nog niet naar buiten gebracht, maar Feyenoord fans mogen voor het eerst sinds vijf jaar weer naar Amsterdam komen m.b.t. de beker over twee weken.

Waar haal je die wijsheid vandaan?

Zou overigens mooi zijn, ben er zelf ook bij. Schappelijke prijs, onder de 20 euro.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.