- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Is het nu echt zo ingewikkeld te begrijpen dat een bank er juist baat bij heeft leningen te verschaffen? Is het nu echt zo lastig te snappen dat elk bedrijf met een omzet van een half miljard schulden uit heeft staan? Mijn neefje van 4 snapt dat nog. En dat is een enorme idioot.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Is het nu echt zo ingewikkeld te begrijpen dat een bank er juist baat bij heeft leningen te verschaffen? Is het nu echt zo lastig te snappen dat elk bedrijf met een omzet van een half miljard schulden uit heeft staan? Mijn neefje van 4 snapt dat nog. En dat is een enorme idioot.
Nooit gezegd dat schulden hebben vreemd is. Wel in de grootte van wat oa Madrid heeft. Gaat nergens meer over. En dan geld moeten lenen om weer een volgende miljoenenspeler te halen.
Wat dat betreft een buiging naar Bayern Munchen, die het op eigen kracht doen. Als zij spelers kopen dan is dat op een fatsoenlijke wijze met eigen geld.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Wat dat betreft een buiging naar Bayern Munchen, die het op eigen kracht doen. Als zij spelers kopen dan is dat op een fatsoenlijke wijze met eigen geld.
Ik word er emotioneel van, deze dan maar: 
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
YouTube - Referee Mike Dean celebrated Louis Saha's Tottenham goal v Arsenal
Mike Dean deed dat toen ook bij Spurs.
En wat was zijn excuus? Splinter in de schoen?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik had ook niet verwacht dat jij normen en waarden zou hebben, dus wees niet bang.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Boeiend. Ze hebben honderden miljoenen schuld maar kopen wel spelers als Neymar en Bale dankzij leningen bij de bank in een land dat al failliet aan het gaan is. Dat is gewoon ongelofelijk krom, hoe recht jij het ook probeert te praten.
Ajax heeft ook ongeveer 60 miljoen schuld (4o schuld, 20 Agio aan derden) tegen een begroting van 70 miljoen (en toevallige omzet door CL van 105 miljoen). Dan valt die 500 van RMA tegenover 550 begroting (CL kan je daar gewoon in de begroting zetten) nog best mee.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik had ook niet verwacht dat jij normen en waarden zou hebben, dus wees niet bang.
En dan heb ik ook nog schulden, hoger dan mijn jaaromzet, het zou toch niet moeten mogen he 
En dat terwijl Nederland bijna failliet gaat! Waarom doen die banken dat nou toch...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Achja, je kan het mooi in het belachelijke trekken, maar ooit klapt die Spaanse zeepbel wel kapot, ook in het voetbal. Daar verheug ik me maar op dan.
Mooi verhaal hoe die Perez op zijn manier de FFP probeert te ontwijken:
Florentino?s middelvinger naar de Financial Fair Play | ThePostOnline - nieuws.thepostonline.nl
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Ajax heeft ook ongeveer 60 miljoen schuld (4o schuld, 20 Agio aan derden) tegen een begroting van 70 miljoen (en toevallige omzet door CL van 105 miljoen). Dan valt die 500 van RMA tegenover 550 begroting (CL kan je daar gewoon in de begroting zetten) nog best mee.

Overigens is het al veel lager dan 500 mln
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Daarnaast maakt Madrid elk jaar keurig winst, ik geloof 13x in de laatste 14 jaar. En dat zonder de noodzaak spelers te verkopen. Al met al een stuk gezondere club dan alle Nederlandse clupjes bij elkaar die elk jaar moeten bidden om CL en minimaal één grote transferklapper.
Nu ik erover nadenk is Madrid misschien wel het gezondste bedrijf ter wereld. Elk jaar een hogere omzet, zelfs in crisistijd, elk jaar winst. Groeien in Spanje in deze tijden, grote klasse.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Achja, je kan het mooi in het belachelijke trekken, maar ooit klapt die Spaanse zeepbel wel kapot, ook in het voetbal. Daar verheug ik me maar op dan.
Mooi verhaal hoe die Perez op zijn manier de FFP probeert te ontwijken:
Florentino?s middelvinger naar de Financial Fair Play | ThePostOnline - nieuws.thepostonline.nl
Hoezo? Het artikel is vooral suggestief maar geeft precies weer hoe het zit. Real brengt die schuld eenvoudig op en haalt transferverlies gewoon uit oa merchandise.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Uiteraard is het suggestief, want ze zijn kritisch op Real Madrid...
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Zonder deze regels gaan figuren als Florentino Pèrez ervoor zorgen dat het mondiale voetbal naar de tering gaat.
Niveautje A&L zullen we maar zeggen 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Uiteraard is het suggestief, want ze zijn kritisch op Real Madrid...
Alleen in de tekst zelf, want qua feiten benoemen niet bepaald nee..
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
The Post Online, ik had er ook nog nooit van gehoord, nu weet ik waarom.
Manmanman 
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
(nu deze smiley nog kan...)
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Ik heb alleen de conclusie van het artikel gelezen, maar soit:
Of course, the two Spanish giants may still come under pressure from their creditors at some stage, especially if they embark on a summer spending spree following the disappointing Champions League semi-final exits. Nor should the impact of Spain’s faltering economy be trivialised, but the fact is that right here, right now, the important debt (bank loans, transfers and tax liabilities) is relatively low, at least for clubs of this size. (Bron)
Ik vind de wijze waarop onder andere Barcelona en Real Madrid met geld omgaan ook onnozel (Bayern München doet dat inderdaad een stuk beter), maar als ik de conclusie van dat lange artikel mag geloven is hun beleid niet financieel onverantwoord, wat je er verder ook van vindt.
Klik trouwens hier voor een artikel over Real Madrid en Financial Fair Play en hier voor een artikel over de financiële situatie van FC Barcelona en Real Madrid.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik heb geen zin alles weer te lezen, maar je artikel over Ajax komt uit 2010. Dat is natuurlijk verre van actueel.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Dat is zo, al gaat het volgens mij vooral over de brede financiële situering van Ajax in Europa - en dat is nu uiteraard even relevant als in 2010. Zoveel is die situatie volgens mij ook niet veranderd.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vitesse heeft zich voor Dost gemeld. Ik kan me alleen niet voorstellen dat hij komt, aangezien hij recent nog zei dat hij in Duitsland zou willen blijven. En hij lijkt nu hij weer fit is minuten te krijgen daar. Buiten dat is hij echt een dodelijke afmaker voor Nederland niveau, die zie ik liever niet bij Vitesse. Zo'n Havenaar mist tenminste nog eens 2/3e deel van al zijn kansen...
j0enne
-
- 9606 messages
- 3773 votes
Scoorde straks nog twee keer tegen Vitesse.
United staat alweer 1-0 achter tegen Sunderland, hebben ze geluk dat dit over 2 wedstrijden gaat.
depri83
-
- 6802 messages
- 1490 votes
God wat speelt die Cleverley een beroerde wedstrijd.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Van vi.nl
Het oefenduel tussen ADO en Münster kende een bijzondere start. Omdat het arbitrale trio nergens te bekennen was op het moment dat het duel zou moeten beginnen, nam Jean-Paul Saeijs, de ex-verdediger die tegenwoordig op de commerciële afdeling van de club werkt, de fluit ter hand. Daarnaast leverden beide clubs een grensrechter. Münster kwam kort voor rust op 1-0 door een fraaie afstandsknal van Michael Holt. Die tegentreffer kwam ADO in het restant van de wedstrijd niet meer te boven. Saeijs en de gelegenheidsgrensrechters werden kort na de 1-0 afgelost door de daadwerkelijke arbiters.

otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Oppercalimero Steyn zal wel weer commentaar hebben gehad dan 
Onze overactieve bulkposter reageert hier dan weer helemaal niet op, toch apart.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
In 1998 kocht Real Madrid een stuk grond van de gemeente voor € 400.000. In 2000 kocht de gemeente dezelfde grond weer terug. Een goede deal voor Real Madrid, aangezien de gemeente € 22,7 miljoen(!) betaalde. In april vorig jaar maakte de Europese Commissie bekend dit te gaan onderzoeken.
Europa bekijkt 'mogelijke illegale' staatssteun Real Madrid - AD.nl
Een veel bekendere kwestie was die met het trainingscomplex. In 2001 verkocht Real Madrid haar trainingscomplex voor € 500 miljoen. Een deal die destijds hevig werd bekritiseerd. Rond de deal hing een zweem van corruptie en omkoping. De EU-woordvoerder Tilman Lueder over deze kwestie: "'We believe the City of Madrid may have overpaid."
De Volkskrant schreef ook over dit onderwerp in 2003: "Voorzitter Florentino Perez wist twee jaar geleden de gemeente Madrid zo ver te krijgen het bestemmingsplan van het trainingscomplex van de club te wijzigen en het vervolgens voor bijna 500 miljoen aan de gemeente te verkopen. Real Madrid was in een klap van zijn schulden af. De oppositie sprak van een schandalige subsidie, die werd aangewend voor het aantrekken van sterren als Ronaldo en Beckham. Op het terrein worden nu torenflats gebouwd door ACS, het bedrijf van Florentino Perez."
Spaanse huizenbel wil maar niet spatten - Archief - VK - volkskrant.nl
Bovendien zouden clubs als Barcelona en Real Madrid een veel lager rentetarief betalen aan banken dan kijkend naar de markt logisch zou zijn.
De EU heeft vorige maand ook aangekondigd voldoende aanknopingspunten te zien voor een onderzoek naar o.a. Real Madrid en FC Barcelona.
Barcelona and Real Madrid facing EC investigation over public funding | Football | theguardian.com
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Dat is allemaal oud nieuws en zal hooguit tot een bestraffing leiden. Zegt verder niets over de kapitaalpositie, dat zijn incidentele kwesties.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Of het slechts incidenten zijn weet ik niet, maar het is inderdaad niet relevant. Real Madrid zal zich ongetwijfeld hebben misdragen (misbruik gemaakt hebben van haar positie) en zal ongetwijfeld oneerlijke voordelen genieten (de televisiedeal is ook een goed voorbeeld), maar over de financiële positie van die club zegt dat vrij weinig (tenzij al die voordelen opeens weg zouden vallen uiteraard, maar dat zie ik niet gebeuren).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.