• 178.096 movies
  • 12.213 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.990 votes
Profile

Peter R. de Vries

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Lord Flashheart wrote:

Geweldig programma afgelopen zondag. En of het nou waar is of niet, ik heb me geen moment verveeld. Klasse entertainment en veel beter dan de films die ik de afgelopen weken heb gezien. Lang geleden dat een tv-programma me zo heeft kunnen boeien. Het is dat er geen sterren uitgedeeld kunnen worden, anders was dit zeker 5 sterren waard geweest.

Nou ik had er toch wel twee sterren afgetrokken voor dat stuk met die moeder.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4894 votes

timbo_ wrote:

Denk niet dat het onverstandig zou zijn als justitie hem zou gaan beveiligen.

Zeker ook nog eens bakken met geld uit gaan geven voor zo'n ezel. Dat zou wel de druppel zijn natuurlijk

Spijtoptant

• 170 messages
  • 0 votes

timbo_ wrote:

(quote)

Ik denk echt dat die jongen als die de komende maand een of andere gek tegenkomt die hem herkent hij een groot probleem heeft. Want dat er enorme verontwaardiging en woede is in Nederland omtrent hem merk je inmiddels wel via reacties op straat en dergelijke. Denk niet dat het onverstandig zou zijn als justitie hem zou gaan beveiligen.

Joh, over twee weken Deep Throat, en dan de Wilders-film.

Deze fantast is snel genoeg weer anoniem.

Joran is momenteel even The man you love to hate.

En als er nu al dit soort grappen komen, valt het met die verontwaardiging best mee. Men vergeet snel, zeker de eigen gevoelens:

http://www.dumpert.nl:80/mediabase/40966/59ceef22/joran_bekent_nog_meer_.html

T.O.

• 2415 messages
  • 2793 votes

BoordAppel wrote:

Ik heb de artikelen op de site van het NRC gelezen en ook daar geen echt afkeurend woord.

Van alles wat ik gelezen heb lijkt de algemene consensus te zijn dat De Vries puik journalistiek werk heeft geleverd maar hier en daar wat te ver ging, zeker door de publieke veroordeling van Joran.

Tja, het is maar in wat voor een perspectief je het plaatst denk ik. Ik kreeg meer het idee dat die artikelen de gehele vorm van het programma afkeurden, ook al leverde hij inhoudelijk gezien interessante, spannende en verontrustende beelden i.v.m. de rechtszaak (die juridisch echter niet zo belangrijk zijn als door De Vries wordt gesuggereerd).

timbo_ wrote:

Ik denk echt dat die jongen als die de komende maand een of andere gek tegenkomt die hem herkent hij een groot probleem heeft. Want dat er enorme verontwaardiging en woede is in Nederland omtrent hem merk je inmiddels wel via reacties op straat en dergelijke. Denk niet dat het onverstandig zou zijn als justitie hem zou gaan beveiligen.

En ook dat vind ik een ongewenste bijwerking van het tv-programma. Om het NRC dan maar eens te quoten: volksrecht uit de 17e eeuw.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

combi wrote:

plolitieke ambities hebt ie niet meer!

ik denk aan een storm in een glas water maar dat er wel duidelijkheid komt.

hm ik ga maar ook een tarotkaarten programma beginnen.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

T.O. wrote:

En ook dat vind ik een ongewenste bijwerking van het tv-programma. Om het NRC dan maar eens te quoten: volksrecht uit de 17e eeuw.

dat is inderdaad datgene wat ik het programma wel enigzins kwalijk neem al weet ik niet hoe hij dat had moeten oplossen.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Lord Flashheart wrote:

Geweldig programma afgelopen zondag. En of het nou waar is of niet, ik heb me geen moment verveeld. Klasse entertainment en veel beter dan de films die ik de afgelopen weken heb gezien. Lang geleden dat een tv-programma me zo heeft kunnen boeien. Het is dat er geen sterren uitgedeeld kunnen worden, anders was dit zeker 5 sterren waard geweest.

Vooral ook visueel erg interessant. Mooie opnames langs de kunstlijn en Aruba wordt prachtig in beeld gebracht, wat een mooi contrast geeft met de koudheid van de gebeurtenis.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

timbo_ wrote:

(quote)

Ik denk echt dat die jongen als die de komende maand een of andere gek tegenkomt die hem herkent hij een groot probleem heeft.

Heb je nog niet eens een gek voor nodig.

[quote.[/quote]

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Knisper wrote:

Vooral ook visueel erg interessant. Mooie opnames langs de kustlijn en Aruba wordt prachtig in beeld gebracht, wat een mooi contrast geeft met de koudheid van de gebeurtenis.

Ik ben blij dat de 'visueel ingestelden' het ook konden waarderen. Misschien een aanrader voor Onderhond en de rest van de Azie-clan? En Peter is natuurlijk gewoon een topacteur, dat moeten we niet vergeten.

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

Wat overblijft, is een volksgericht. Daarmee schaadt Peter R. de Vries de journalistiek. Hij doet dat bewust, met het oog op kijkcijfers, reclamegelden en de roem die je verwerft als je misschien wordt uitgenodigd door Oprah Winfrey.

Dat verwijt was hem niet gemaakt als SBS niet vier dagen lang campagne had gevoerd om een hype te creëren, als De Vries zijn verbijsterende beelden eerst door justitie had laten onderzoeken, en als hij zijn conclusie ('Joran is schuldig') met minder ronkend aplomb en meer nuance had gebracht.

Sensationele televisie, beroerde journalistiek

Spijtoptant

• 170 messages
  • 0 votes

Dat artikel verwoordt vrij goed waarom ik het werk van PRdV gisteren als 'journalistiek broddelwerk' typeerde.

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

En over dat 'don't shit where you eat' en de donorshow.

Dat was een combinatie van BNN-schokgehalte, een ethische grens en de slachtofferpositie die we zieke mensen nu eenmaal toeschuiven.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Je gaat roddelbladen toch ook niet verwijten dat ze zulke slechte artikelen schrijven en dat het slechte journalistiek is.

De Vries is een showman en de zender is SBS6. Dan ga je toch geen NOVA verwachten.

Spijtoptant

• 170 messages
  • 0 votes

kappeuter wrote:

Je gaat roddelbladen toch ook niet verwijten dat ze zulke slechte artikelen schrijven en dat het slechte journalistiek is.

De Vries is een showman en de zender is SBS6. Dan ga je toch geen NOVA verwachten.

Ik denk dat De Vries zichzelf toch niet vergelijkt met een roddelbladjournalist.

De materie is ook anders. Het is nogal een verschil iemand van moord/doodslag te beschuldigen of te schrijven dat Youp van't Hek vreemd gaat.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Spijtoptant wrote:

(quote)

Ik denk dat De Vries zichzelf toch niet vergelijkt met een roddelbladjournalist.

De materie is ook anders. Het is nogal een verschil iemand van moord/doodslag te beschuldigen of te schrijven dat Youp van't Hek vreemd gaat.

Volgens mij wordt hij nergens beschuldigd van moord of doodslag. Daarnaast maakt het artikel tenminste nog een voorbehoud over hun waardeoordeel betreffende de docu. Lees de laatste zinnen maar eens goed na...

Daarbij lijkt het programma niet zonder effect dus wacht allicht onderdag even af....

Spijtoptant

• 170 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Volgens mij wordt hij nergens beschuldigd van moord of doodslag. Daarnaast maakt het artikel tenminste nog een voorbehoud over hun waardeoordeel betreffende de docu. Lees de laatste zinnen maar eens goed na...

Daarbij lijkt het programma niet zonder effect dus wacht allicht onderdag even af....

Dat beschuldigen van 'moord en doodslag' was meer een stijlfiguur. Hij wordt ervan beschuldigd de spilpersoon in het verdwijnen van NH te zijn. OK?

Daarnaast heb ik gezegd dat het artikel mijn mening vrij goed verwoordt. Dat het er een eigen mening op na houdt dat is natuurlijk begrijpelijk. Daar hoef ik me verder niet in te verdiepen, iedereen heeft een mening.

U-96

• 11875 messages
  • 2064 votes

Tja, wat moet ik er eigenlijk van denken. Ik vond de aflevering erg interessant, ondanks dat de Holloway-zaak me nooit echt gepakt heeft. Sowieso een ontzettende hype naar mijn mening.

Joran is nu (niet onterecht) een paradepaard in de media. Peter heeft goed werk verricht (oeh, wat heeft hij zich toch moeten inhouden in dat gesprek toen hij dat glas wijn in zijn gezicht kreeg, bedenk je dan later.), maar Patrick is de held.

En Joran. We zien wel wat er met hem gebeurt. Triest figuur. Ik haat hem niet, ik vind hem alleen zo stom als een stuk stront onder je schoenen.

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

U-96 wrote:

, maar Patrick is de held.

Die rare crimineel. ? .

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Patrick van der Eem is helemaal geen crimineel.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

BoordAppel wrote:

Patrick van der Eem is helemaal geen crimineel.

Is toch een fikse wiethandelaar als ik die beelden moet geloven. Verder werd al wel vaker gezegd dat Joran juist tegen hem opkeek omdat hij een beetje uit dat onderwereldje kwam.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

timbo_ wrote:

(quote)

Is toch een fikse wiethandelaar als ik die beelden moet geloven. Verder werd al wel vaker gezegd dat Joran juist tegen hem opkeek omdat hij een beetje uit dat onderwereldje kwam.

Je hebt niet echt op zitten letten. Hij deed zich voor als wiethandelaar, maar is in werkelijkheid gewoon legaal ondernemer.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Spijtoptant wrote:

Dat beschuldigen van 'moord en doodslag' was meer een stijlfiguur. Hij wordt ervan beschuldigd de spilpersoon in het verdwijnen van NH te zijn. OK?

Je verwijt de Vries Broddelwerk, maar jij mag er leuk op los lullen met je stijlfiguren... Daarbij bekend hij zelf spilfiguur te zijn (Waarmee ik niet beweer dat die bekentenis juridisch toepasbaar is), is toch iets anders dan beschuldigd worden (of was dat ook een stijlfiguur?)

Spijtoptant wrote:

Daarnaast heb ik gezegd dat het artikel 'mijn mening vrij goed verwoordt'. Dat het er 'een eigen mening' op na houdt dat is natuurlijk begrijpelijk. 'Daar hoef ik me verder niet in te verdiepen', iedereen heeft 'een mening'.

Lees het zelf nog eens na zou ik zeggen..... nogal al kromme redenatie .

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Je hebt niet echt op zitten letten. Hij deed zich voor als wiethandelaar, maar is in werkelijkheid gewoon legaal ondernemer.

Hij heeft anders een aardig strafblad.

Bovendien is het sowieso al grappig dat hij zich eerst bij de politie had aangeboden die niks met hem te maken wilden hebben en toen naar de Vries stapte. Vind het maar een dubieus figuur.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Grappig om te zien hoe de linkse moraalridders weer over Peter R. de Vries heenvallen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Ik ben echt wel links ja

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Weet hij veel.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

kos wrote:

Weet hij veel.

Tja, je hebt van die mensen die enorm veel en hard roepen zonder iets zeker te weten.

En die trekken erg veel kijkers

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

kos wrote:

Naar eigen zeggen is hij al 12 jaar niet met justitie in aanraking gekomen. Hij was crimineel maar is dat nu dus niet meer.

Bovendien is het sowieso al grappig dat hij zich eerst bij de politie had aangeboden die niks met hem te maken wilden hebben en toen naar de Vries stapte. Vind het maar een dubieus figuur.

De politie kon niets met hem omdat ze niet mogen wat De Vries gedaan heeft. Al zijn de mensen die er verstand van hebben er ook nog niet over eens of wat De Vries gedaan heeft wel legaal is.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

kos wrote:

(quote)

Dat strafblad is van 10 jaar geleden. Het ging er mij om om timbo erop te wijzen dat zijn wiettelerschap een pose was.

Ik vind het overigens ook een rare snuiter. Snap overigens best dat de politie niet met elke wannabee burgerinformant in zee kan/wil gaan... De methode die De Vries heeft toegepast zou volgens mij absoluut niet toegepast mogen worden door justitie.

Edit: Boordappel was me voor.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Reinbo wrote:

Dat strafblad is van 10 jaar geleden. Het ging er mij om om timbo erop te wijzen dat zijn wiettelerschap een pose was.

Nou ja niet helemaal natuurlijk. Snap wel dat dat opzetten van een wiethandel een pose was maar tijdens de uitzending helpt hij hem meerdere malen aan wiet. Bijvoorbeeld als die op Aruba aanbiedt om wat mensen te bellen om hem wiet te bezorgen. Vandaar mijn opmerking dat hij een wiethandelaar is niet teler.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.