- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Peter R. de Vries
Peter R. de Vries
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
Nou ja, als de versie van matthijs_013 nou eens de juiste zou zijn.
Ik zou anders reageren, maar ik ben geen 17 jarig jochie (of hoe oud was Joran toen) dat, onder invloed van drank en drugs verkerend, ineens met een levenloos lichaam wordt geconfronteerd. Enige paniek is dan niet ondenkbaar.
Dat hij niet rationeel zou reageren is in zo'n situatie niet vreemd.
Wel laakbaar, dat wel natuurlijk, en zeker zou het ook niet zonder gevolgen mogen blijven.
En zijn gedrag nu, vind je dat niet schandalig? Je bent wel erg mild wat mij betreft. Je moet in ogenschouw nemen het gedrag van deze jongen sinds hetgeen dat gebeurd is. Onbegrijpelijk. Een boek schrijven en dergelijke. Wat een schijnheilige.
Spijtoptant
-
- 170 messages
- 0 votes
En zijn gedrag nu, vind je dat niet schandalig? Je bent wel erg mild wat mij betreft. Je moet in ogenschouw nemen het gedrag van deze jongen sinds hetgeen dat gebeurd is. Onbegrijpelijk. Een boek schrijven en dergelijke. Wat een schijnheilige.
Het lijkt me geen sympathieke jongen, en hij zou niet zoveel moeten liegen, maar verder zou ik niet weten wat ik over hem moet denken.
Ik zou ook niet weten waarom hij geen boek zou mogen schrijven. Als je dat boek niet hebben wilt, koop je het toch gewoon niet.
Ik peins er in elk geval niet over het te kopen, kan mijn geld wel leuker besteden.
T.O.
-
- 2415 messages
- 2793 votes
Het valt me nogal op hoeveel mensen hier zo zwart-wit oordelen. Als je de wijze waarop Peter R. de Vries de hele zaak heeft behandeld en geëxploiteerd moreel afkeurt, ben je dan ineens iemand die Joran verdedigt? Wat is dat voor een flauwekul!
Daarna het intense moment van de moeder met een 'mooi' opzwelmende muziek dat robuust afgekapt wordt met De Vries die zijn persoonlijk fete met Joran van Sloot nog even aankaart.
Verschrikkelijk inderdaad, eerst een intens tragisch moment compleet exploiteren en vervolgens de morele autoriteit spelen. Wat een idioot.
metaledje
-
- 740 messages
- 859 votes
Wat een geleuter om deze onzin zeg.. BOEIUUHHH SHIT HAPPENS!!!. Als er iedere dag reportages en drukte gemaakt zou worden over vermissingen,moorden of andere misdaden dan zou ik geen radio of tv meer willen hebben. Mee eens dat zulke joggies die zo in het leven staan in een dwangbuis gezet moeten worden. Maar zoveel poehef????? dan zou ik de mensheid wel eens willen zien als de wereld daadwerkelijk vergaat!!! pfffffff
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Opvallend trouwens dat ik op de radio en tv niemand hoor die deze hele reportage moreel afkeurt en hier wel. Volgens mij heeft de Vries ook helemaal geen grens overschreden, gedoe met een verborgen camera wordt wel vaker gedaan bij die programma's waar ze oplichters ontmaskeren.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Alleen de Volkskrant, daar ook geen echt afkeurend woord over deze reportage.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
'Don't shit where you eat.'
Het gesprek van de dag is dan ook de (emotionele) verontwaardiging én de kijkcijfers.
Daarbij zou het ook nog ontzettend onverstandig zijn om iets af te branden waar je voorlopig nog op kan teren.
Ik was gelukkig vrij vandaag (Super Bowl) dus heb ik de discussies op straat en werk gemist. Maar ik ben het er met criticus Bert v/d Veer eens dat dit weer een knap staaltje collectieve verontwaardiging (of iets in die trant) was.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
En het is diezelfde collectieve verontwaardiging die de verdachte al heeft veroordeeld (en opgehangen) voordat er überhaupt een strafrechterlijke onderzoek is gestart nav dit alles.
En dat is de grens die de journalist, imo, heeft overschreden.
Je had er zo'n mooi woord voor. Dat duivelse D-woord.
Spijtoptant
-
- 170 messages
- 0 votes
Kan er ook iets normaler met andermans mening worden omgegaan aub?
Moet het echt allemaal gaan van 'je lult uit je nek' en 'blablabla' als je toevallig niet helemaal meegaat in de massaveroordeling van Joran?
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Nee, dat is onzin. Over de donorshow was er bijvoorbeeld wel massale verontwaardiging.
T.O.
-
- 2415 messages
- 2793 votes
Alleen de Volkskrant, daar ook geen echt afkeurend woord over deze reportage.
Probeer het NRC eens. Ik ben het eens met elk artikel dat ze eraan gewijd hebben.
BASWAS
-
- 985 messages
- 1145 votes
Journalisten zijn er in eerste instantie om te beschrijven, niet om te oordelen. Dat is naar mijn idee ook de professionele grens, waar Peter R. de Vries geen enkel respect voor toont. De uitzending van afgelopen zondag getuigt van een ijdel soort moralisme dat op de lange termijn aan het huidige rechtssysteem meer kwaad doet dan goed door alle subjectieve emoties.
Als niet-journalist mag ik hier wel een oordeel vellen over het programma van 'onze nationale boevenvanger'. Met nadrukkelijk uitvergrote sentimenten doet de uitzending een zeer vals beroep op subjectieve rechtvaardigheidsgevoelens. Tegelijkertijd gaat het echter op zeer grove wijze voorbij aan ieder objectief gevoel voor gerechtigheid. Weinig verheffend allemaal.
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Het begint wel een heel grote ''hype'' te worden.
Gaan we dadelijk nog G.I. Joran-poppetjes krijgen 
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Natuurlijk heeft Peter R. de Vries geen enkele grens overschreden. De man heeft puik werk geleverd en het masker van Joran's gezicht afgerukt. Mocht er helaas niet genoeg bewijs zijn om hem te veroordelen (wat dan terecht is!), is het goed dat heel Nederland weet dat de man niet te vertrouwen is.
Als in mijn omgeving zoiets zou gebeuren zou ik blij zijn als Peter R. de Vries er achteraan ging. Het zal mij m'n kont roesten, hoe hij er financieel zijn slaatje uitslaat. Zolang hij dit werk blijft leveren (Holloway, Puttense moordzaak), kan hij niet genoeg beloond worden.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Bewijs? Welk bewijs heeft hij geleverd? Volgens mij geen enkel. Wat hij wel heeft gedaan is op spraakmakende wijze Joran's psyche bloot gelegd. En wellicht dat men met zijn verklaring weer verder kan met het onderzoek. Al vrees ik dat zolang er geen moord is gepleegd/bewezen wordt Joran door deze media hype al genoeg gestraft is en nauwelijks nog een straf zou krijgen mocht het tot een veroordeling komen voor het laten verdwijnen van het lijk.
kos
-
- 46690 messages
- 8847 votes
Trouwens vooral grappig dat men denkt dat Joran hiermee voor altijd een slechte naam krijgt.
In deze maatschappij heb je als je bekend bent altijd kansen, is het niet in zaken dan wel als entertainment.
Reken maar dat dit altijd positief voor hem uitpakt. Is het niet nu dan wel over 10 jaar.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ja, ik denk dat ook dat Volkert van der G. een talkshow krijgt. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Tja en Karl Noten een kinderprogramma 
PS ik zeg niet dat hij voor altijd een slechte naam heeft, wel dat de media hype wordt meegewogen bij de strafmaat.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Trouwens vooral grappig dat men denkt dat Joran hiermee voor altijd een slechte naam krijgt.
Grappig?
Lijkt me meer dan terecht...
kos
-
- 46690 messages
- 8847 votes
Ja, ik denk dat ook dat Volkert van der G. een talkshow krijgt. 
Of anders een levenslange carriere in seminars geven of zo. Iets dergelijks. Als je bekend bent zijn er mensen die je aandacht geven.
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
In deze maatschappij heb je als je bekend bent altijd kansen, is het niet in zaken dan wel als entertainment.
Reken maar dat dit altijd positief voor hem uitpakt. Is het niet nu dan wel over 10 jaar.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Probeer het NRC eens. Ik ben het eens met elk artikel dat ze eraan gewijd hebben.
Yups.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Goh, we hebben hier een potentiele moordenaar onder de users.....
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Geweldig programma afgelopen zondag. En of het nou waar is of niet, ik heb me geen moment verveeld. Klasse entertainment en veel beter dan de films die ik de afgelopen weken heb gezien. Lang geleden dat een tv-programma me zo heeft kunnen boeien. Het is dat er geen sterren uitgedeeld kunnen worden, anders was dit zeker 5 sterren waard geweest.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Geweldig programma afgelopen zondag. En of het nou waar is of niet, ik heb me geen moment verveeld. Klasse entertainment en veel beter dan de films die ik de afgelopen weken heb gezien. Lang geleden dat een tv-programma me zo heeft kunnen boeien. Het is dat er geen sterren uitgedeeld kunnen worden, anders was dit zeker 5 sterren waard geweest.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Ik heb de artikelen op de site van het NRC gelezen en ook daar geen echt afkeurend woord.
Van alles wat ik gelezen heb lijkt de algemene consensus te zijn dat De Vries puik journalistiek werk heeft geleverd maar hier en daar wat te ver ging, zeker door de publieke veroordeling van Joran.
Wat ik ook raar vind is dat de verdachten van een misdrijf meestal niet bij achternaam genoemd worden en dat hun gezichten vaak ook niet in de media verschijnen. Dat is nu niet echt het geval, al vanaf het begin niet.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Ik denk echt dat die jongen als die de komende maand een of andere gek tegenkomt die hem herkent hij een groot probleem heeft. Want dat er enorme verontwaardiging en woede is in Nederland omtrent hem merk je inmiddels wel via reacties op straat en dergelijke. Denk niet dat het onverstandig zou zijn als justitie hem zou gaan beveiligen.