- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Peter R. de Vries
Peter R. de Vries
LapraS
-
- 77 messages
- 496 votes
Met ingang van 8 Januari start het nieuwe seizoen weer. Wat vinden jullie van de `sympathieke` misdaadverslaggever 
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Ik heb niets tegen Peter R de Vries. Hij heeft een goede uitstraling en weet donders goed wat hij doet. Ik kijk alleen vrijwel nooit naar zijn programma Peter R de Vries misdaadverslaggever. Ik heb er gewoon geen behoefte aan. Al die misdaden etc. Brrr.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Liever Peter Er de Vries als misdaadjournalist dan Peter Er de Vries als politicus.
Verder: zie de post van Doom.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Heb veel respect voor wat die man presteert.
Daar waar de politie faalt of niet naar omkijkt weet hij de feiten boven water te krijgen.
Een onderscheiding zou op z'n plaats zijn.
Ook nu weer, Joran vd Sloot kwestie.
Hoop dat hij genoeg bewijs heeft om dat joch voorgoed op te sluiten, het onschuldig lammetje dat ie is.
Zou me niets verbazen als die arme meid onder het huis is verstopt, destijds sloegen de speurhonden alarm rondom die plek maar omdat ze geen bevel hadden voor het ouderlijk huis mocht er niet gekeken worden.
errrrr.
Denk dat als boer zoekt vrouw niet kwam zondag, menig televisie record gebroken zou worden.
Hoop dat hij z'n politieke ambities nog even opzij zet, om hiermee door te gaan.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
plolitieke ambities hebt ie niet meer!
ik denk aan een storm in een glas water maar dat er wel duidelijkheid komt.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
plolitieke ambities hebt ie niet meer!
.
Mooi:).
Denk dat hij z'n status over de jaren zou verliezen als hij de politiek inging. Slimme keus inderdaad.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Trieste media hype weer voor de kijkertjes. Door dit kennelijk bewezen strafbare feit over nota bene een vermoord meisje zo schaamteloos te exploiteren voor de kijkcijfers heeft hij al helemaal voor me afgedaan. Sukkel.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Alle instanties zijn al op de hoogte van wat hij heeft ontdekt, van justitie op Aruba tot de ouders van het meisje zelf. Wat is er dan zo fout aan om in een tv uitzending tekst en uitleg te geven over wat er precies gebeurd is zodat ook de rest van de wereld het eindelijk weet ?
Als hij het niet op tv laat zien staat het morgen wel in de krant.
Zelfde principe toch?, of zie je de journalisten van de telegraaf ook als sukkels?
Enig verschil is dat hij succes heeft waar duizend andere falen, een beetje erkenning mag dan ook wel.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Hij gebruikt zoiets schokkends voor eigen gewin, dat vind ik tamelijk smakeloos ja. Sorry.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
of zie je de journalisten van de telegraaf ook als sukkels?
.
.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Al lezende zou ik ook op die zin reageren, maar dat heeft kos blijkbaar al gedaan
.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Lawl. 
Eigen gewin zeg je.
Toen hij een paar maanden terug een uitzending had, waar hij alle feiten en speculaties op tafel legde in de hoop dat de zaak kon worden opgelost zag je dat toen ook als eigen gewin.?
Ik zie het eerder als een poging de waarheid boven tafel te halen, iets wat beter zal lukken als miljoenen mensen kijken erna op tv.
Het is de man zijn werk, dat hij daardoor in de publiciteit is gekomen zal niet zijn intentie zijn geweest toen hij als jongeling begon. Om er nu afstand van te nemen om vervolgens als een soort mystery man X misdaden op te lossen lijkt me een beetje cliché.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Hij gebruikt zoiets schokkends voor eigen gewin, dat vind ik tamelijk smakeloos ja. Sorry.
Je hebt helemaal gelijk Kos, maar ik zie het toch anders. De Vries buit zijn ontdekking natuurlijk uit, dat hij dit voor eigen gewin doet kan mij ook geen donder schelen en de moeder van dat meisje natuurlijk ook niet!
Als het waar is wat hij zegt, verdiend de beste man alle credits, die hij op dit moment toekrijgt. Dat hij dit uitbuit moet hij zelf weten, dat zullen de nabestaande van Natalee niet erg vinden.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik kwam gisteravond achter 'de onthulling' toen ik even in de huiskamer kwam om wat drinken te halen. Dan zie je met grote letters staan "Peter R. de Vries lost Halloway-zaak op." Ondanks dat de zaak me nooit echt heeft geinteresseerd, blijf je natuurlijk toch even kijken, want benieuwd zijn we allemaal. Als je dan concludeert dat je als kijker lekker warm wordt gehouden (met de nodige commercials tussendoor uiteraard) en dat het allemaal pas dagen later wordt duidelijk gemaakt, dan is het enige wat ik denk hoe triest het eigenlijk is dat het op zo'n manier naar buiten moeten komen.
Als je dan even later ook nog die kut-Verlinde hoort met z'n "Het zal vast meer kijkcijfers krijgen dan Boer Zoekt Vrouw", dan bevestigt dat nog sterker mijn aversie tegen die hele commerciele kut-TV.
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Peter R. de Vries is een commerciele verslaggever. Als hij punten bij het grote publiek wil scoren, so what? Dat is zijn taak, net zoals het zijn taak is om dingen op te lossen. En dat heeft hij blijkbaar gedaan. Ben blij dat het eventueel opgelost is, zou ik zeggen. We zullen het zondag zien...
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Nova liet al weten dat Joran samen met iemand anders haar lichaam gedumpt heeft in een bootje op zee.
Die persoon zou niet een van de andere verdachten zijn geweest.
Zondag.
Ben benieuwd.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Snap het ook niet. De man doet voor zijn programma onderzoek naar deze zaak en lost hem naar het er nu naar uitziet ook nog op. Mag de man dan ervoor zorgen dat dat programma waar hij het allemaal voor heeft gedaan goed bekeken wordt. Lijkt mij wel. Wat ik veel teleurstellender vind is dat juist hij er achter moet komen hoe het zit. Zonder De Vries had de politie die zaak dus hoogstwaarschijnlijk niet opgelost. Ik denk dan ook dat ouders, familieleden en vrienden dolblij zijn met De Vries en dolblij dat ze eindelijk weten wat er is gebeurd.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Ik kwam gisteravond achter 'de onthulling' toen ik even in de huiskamer kwam om wat drinken te halen. Dan zie je met grote letters staan "Peter R. de Vries lost Halloway-zaak op." Ondanks dat de zaak me nooit echt heeft geinteresseerd, blijf je natuurlijk toch even kijken, want benieuwd zijn we allemaal. Als je dan concludeert dat je als kijker lekker warm wordt gehouden (met de nodige commercials tussendoor uiteraard) en dat het allemaal pas dagen later wordt duidelijk gemaakt, dan is het enige wat ik denk hoe triest het eigenlijk is dat het op zo'n manier naar buiten moeten komen.
Als je dan even later ook nog die kut-Verlinde hoort met z'n "Het zal vast meer kijkcijfers krijgen dan Boer Zoekt Vrouw", dan bevestigt dat nog sterker mijn aversie tegen die hele commerciele kut-TV.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Ach ja zo zit de wereld nou eenmal in elkaar ...
Peter heeft het overgens wel gemaakt nu .. zijn beelden worden voor miljoenen aan de Verenigde Staten verkocht.
Lijkt me overgens wel een vervelend mannetje als je die achter ja aan krijgt !
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Staat een heel stuk over De Vries in de Volkskrant. Sympathieke kerel die zaken oplost omdat hij vindt dat het moet, niet voor meerdere eer en glorie van zichzelf. Spreekt eigenlijk alles tegen wat de azijnzeikers hier te zeggen hebben.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Daar komt nog is bij dat Peter R. de Vries nog nooit te hoog heeft opgegeven over zijn eigen reportages en altijd integer heeft gehandeld. Ik heb hem heel hoog zitten.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Ken de man niet echt goed, maar ben hem na één avondje SBS6 wel al stevig beu. Spreek me verder niet meteen uit over de man zelf, maar vreselijk hoe zijn programma bij elk reclameblok werd aangekondigd.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Dat is ook mijn probleem met het gebeuren eigenlijk. hHb verder niks tegen de kerel persoonlijk. Zal ongetwijfeld een heel managementteam of zenderprogrammadirectie achter dat hele exploiteren zitten.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Ik deel de mening van Kos en die van de vermeende azijnpissers.
De pagina waarop het nieuwsbericht van Peter R. de Vries verscheen die de misdaadverslaggever in alle ijl heeft laten verwijderen was al door Archive.org opgeslagen.
Het betreft hier een interview tussen Peter R. de Vries en Mr. Hans Mos, district attorney of Aruba, Aruban Justice Department.
Even de zaken op een rijtje....
In het betreffende interview stelt Peter R. de Vries wel erg retorische vragen. Ik citeer: The confession of Joran. This must be something that you and your people have dreamt of the last years isn't it?
Dan vraagt hij Mr. Hans Mos hoe hij nu denkt over het feit dat Joran nu een "confession" aflegt, ik citeer: What do you think of the way he casually lays this out?
Vragen naar de bekende weg. Louter bedoeld om de methodiek van Peter R. de Vries en zijn kompanen, hetgeen geresulteerd "zou" hebben in een oplossing, in het zonnetje te plaatsen.
Kijk, ik vind het ook een knappe prestatie, mocht het allemaal kloppen wat Peter R. de Vries beweerd. En het is goed als nu meer duidelijkheid in de zaak komt maar vooralsnog loopt iedereen, met de media voorop, gedwee achter deze misdaadverslaggever aan en wordt er een circus om De Vries gecreëerd alsof zojuist Neil Armstrong's platvoeten de bodem van de maan hebben aangeraakt.
Zonder de ernst van de moord te willen bagatelliseren sterven er wereldwijd miljoenen mensen aan de hongerdood, ziektes of oorlogen en wat doet Peter R. de Vries nu hij de vermeende oplossing in handen claimt te hebben van één moordzaak? Wat normaliter een verstandige burger behoort te doen? Aangifte doen bij de politie en de zaak door justitie en partijen hieraan gerelateerd de zaak verder laten uitzoeken?
Neen.
Eerst haalt hij de moeder van de het vermiste meisje naar Nederland, zendt die beelden uit, Peter R. de Vries, de nieuwe Sherlock Holmes van de lage landen verschijnt overal op de wereld, Ik heb de zaak opgelost! En jullie moeten allemaal naar MIJ kijken a.s. zondag! En zo geschiedt het en niet anders. Niet de vermeende oplossing komt op de eerste plaats maar circus De Vries. De cursisten kunnen zich nu inschrijven! De Watson's in opleiding melden zich nu ook al en staan nu ook al op MM in de rij. What's next? Holloway the musical? Ik zie Albert Verlinde al op de rode loper op de eerste beste journalist aflopen "het kon gewoon niet uitblijven! Daphne Dekkers als Holloway is gewoon de perfecte match!".
Kom op mensen, vergeten we nu niet waar het nu allemaal daadwerkelijk om draait? Er is een meisje vermist, ik vind het ronduit smakeloos wanneer, wie dan ook, een oplossing in handen claimt te hebben deze niet direct overhandigd aan de betrokken instanties die daadwerkelijk hierover gaan. Waarom wordt de oplossing naarstig gedompeld in een goedkoop twee uur durende vermaak waarin het hoofd van De Vries veelvoudig in voor zal komen? Als dit geen narcisme betreft dan ben ik de eerste die een kaartje koop voor Holloway the musical.