- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- X-Factor
X-Factor
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Jep op FOK staat het ook hehehe
Baviaan vernoemd naar Jamal van X Factor
Opmerkelijk - door Redactie op 07-05-2009 @ 14:47
Verzorgers van Safaripark de Beekse Bergen hebben een pasgeboren baviaan vernoemd naar Jamal uit X Factor. Volgens het park zijn de medewerkers er stellig van overtuigd dat de zanger zaterdag de finale van de talentenjacht gaat winnen en willen ze hiermee hun steun betuigen.
Het mantelbaviaantje maakt het goed en laat zijn 'guitige koppie' al regelmatig aan de bezoekers van het safaripark zien.
Of Jamal vereerd is met de naar hem vernoemde aap is nog onbekend. Vorig jaar vernoemde de Beekse Bergen al twee gnoes naar zangers Nick & Simon.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Ze heeft die vrienden al jaren maar heeft toch geen recorddeal? Nonsens argument, het is gewoon een geweldige zangeres dus terecht dat ze erin staat. Whatever was nontalent maar wel leuk hoor die afgunstige anti-Rachel groep die langzaamaan aan het opkomen is
.
Dat is jouw mening, ik vind dat Nederland al genoeg rachels heeft, whatever is iets wat nederland nog niet echt had...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dan ben ik wel benieuwd naar wat namen. Ik kan me geen vocalisten bedenken die vergelijkbaar zijn met Rachel Kramer.
Een Whatever hebben we inderdaad niet maar geen enkele platenmaatschappij geeft een recorddeal aan twee minderjarige meisjes die nog geen greintje zangtalent hebben. Beetje leukdoenerij achter de schermen is leuk maar geen criterium voor een contract.
DieGo
-
- 5808 messages
- 2365 votes
Volgens mij lopen er juist genoeg talentloze giechelende meisjes rond in Nederland.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Een Whatever hebben we inderdaad niet maar geen enkele platenmaatschappij geeft een recorddeal aan twee minderjarige meisjes die nog geen greintje zangtalent hebben. Beetje leukdoenerij achter de schermen is leuk maar geen criterium voor een contract.
laten we gewoon zeggen dat we het niet me elkaar eens zijn. Ik vond Whatever terrecht voor de finale en niet Rachel. Bovendien vind ik haar haarkeuze niet te best (donker haar maakt haar vriendelijker). Hoe dan ook, jammer dat Natalie en Eva eruit zijn, het zij zo...nu hoop ik gewoon dat Jamal of Lisa wint. Sorry Naomi Watts. 
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Dan ben ik wel benieuwd naar wat namen. Ik kan me geen vocalisten bedenken die vergelijkbaar zijn met Rachel Kramer.
Het zou wel erg gesteld zijn als iemand als deze meid, wat me een ontzettend lieve meid lijkt verder hoor, het beste is wat Nederland te bieden heeft qua zang.
Gister nog een heerlijk jazz-zangeresje van 14 jaar gehoord, die qua timing vooral een Rachel reeds overvleugelt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
laten we gewoon zeggen dat we het niet me elkaar eens zijn. Ik vond Whatever terrecht voor de finale en niet Rachel. Bovendien vind ik haar haarkeuze niet te best (donker haar maakt haar vriendelijker). Hoe dan ook, jammer dat Natalie en Eva eruit zijn, het zij zo...nu hoop ik gewoon dat Jamal of Lisa wint. Sorry Naomi Watts.
Ik begrijp je wel, ik loop wat te mierenneuken. Overal om mij heen hoor ik dat Rachel onterecht in de finale zit, ik word er een beetje gek van
.
Het zou wel erg gesteld zijn als iemand als deze meid, wat me een ontzettend lieve meid lijkt verder hoor, het beste is wat Nederland te bieden heeft qua zang.
Dat is wel erg harsh
. Komt bij mij ook niet 100% objectiviteit bij kijken natuurlijk. Imo steekt ze wel met kop en schouders boven ons huidige aanbod uit. Maar grotendeels is het bij mij een persoonlijke gevoelskwestie.
Altijd interessant jazz zangeressen op zo'n leeftijd. Hoe heet ze?
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Geen fláuw idee haha. Ik hoorde haar zingen bij de Wereld Draait Helemaal Door, ze schijnt de jongste girl ooit te zijn die is gecontracteerd door een Amerikaans jazzlabel. Ze klonk idd heerlijk.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Gister nog een heerlijk jazz-zangeresje van 14 jaar gehoord, die qua timing vooral een Rachel reeds overvleugelt.
Niet overdrijven Don, Kim Hoorweg is inmiddels 16
Maar je hebt gelijk over haar zangkwaliteiten. 
Zo iemand heeft geen X-Factor nodig.
Voor een succesvolle carriére kun je beter X-Factor niet winnen, want dan zit je vast aan een contract met die maffe juryleden. Als je tweede of derde wordt kun je lekker zelf bij platenmaatschappijen aankloppen en je eigen eisen stellen.
Hoe heet ze?
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Niet overdrijven Don, Kim Hoorweg is inmiddels 16
.
Ja, je hebt helemaal gelijk, ze was 14 toen ze werd gecontracteerd! Excusez moi.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Voor een succesvolle carriére kun je beter X-Factor niet winnen, want dan zit je vast aan een contract met die maffe juryleden. Als je tweede of derde wordt kun je lekker zelf bij platenmaatschappijen aankloppen en je eigen eisen stellen.
Eens maar blijft alsnog de vraag of de platenmaatschappijen er brood in zien. Voor Rachel was X-Factor wel nodig om zich in e kijker te spelen. K-Otic staat, ondanks hu nsucces, niet echt goed op je CV.
Thanks
.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Zo iemand heeft geen X-Factor nodig.
Maar wel betere tekstschrijvers en een wat begaafdere producer. Wat een kneuterig muziekje 
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Ja joh, je hebt gelijk hoor OH, maar dit was een zelf geschreven liedje he. Ik vond het gewoon ontzettend lief, dit meisje kan op dat gebied, muziek en tekst schrijven, alleen maar groeien.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Dat meisje kan wel goed zingen inderdaad 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Maar wel betere tekstschrijvers en een wat begaafdere producer. Wat een kneuterig muziekje
Ja inderdaad. Ze heeft het zelf geschreven en is nog maar 16. Dat ontwikkelt zich vast nog wel. Haar stem is in ieder geval mooi, dat vind ik tenminste.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Had je nu gezegd ze heeft het geschreven toen ze 12 was, had ik er nog wat van kunnen maken.
Vind haar stem verder alles behalve speciaal, in ieder geval in het geproducete nummertje. Zoveelste doodgeboren popzangeresje.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
16 is ook nog best jong hoor 
De meeste meiden van die leeftijd zitten in barslecht Nederlands te twitteren en te Hyven.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Vind haar stem verder alles behalve speciaal, in ieder geval in het geproducete nummertje. Zoveelste doodgeboren popzangeresje.
Juist niet OH! We shall see! 
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Dat is jouw mening, ik vind dat Nederland al genoeg rachels heeft, whatever is iets wat nederland nog niet echt had...
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Lisa in café Daniels. Leuk om te zien dat ze zoveel fans heeft, en dat er veel belangstelling is voor deze geweldige zangeres! Je kan ook gelijk goed zien wat de doelgroep is van X-factor 

stijf
-
- 342 messages
- 232 votes
Inderdaad. Ik zie in whatever geen toekomstige supersterren.
Al met al toch wel een finale waar ik mee kan leven, al had ik liever Hester in de finale gehad, maar die achtte ik al kansloos voor een plekkie.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Lisa is de terechte winnaar
Ik vind dat nummer alleen niks voor haar. Rachel met what's hurt the most klonk beter.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Terechte winnares !
Écht een superstrot en wat een emotionele lading bij het optreden.. beide singles vind ik niet echt goed omdat ik beide platen al ken en het origineel natuurlijk van beide platen geweldig zijn.. maar toch.. Lisa mag van mij die nummer #1 wel halen.. Nederland is zeker een échte artiest rijker !
deTuinman
-
- 1186 messages
- 0 votes
Best kansloos, met een nummer die al tig keer door andere artiesten is gezongen en met name de winnares van de britse x-factor van vorig jaar, die er nog een nummer 1 hit mee scoorde ook. Nou Nou wat een talenten op deze wereld zeg.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Lisa heeft gewonnen! Wie had dat verwacht 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Een bittere nasmaak overheerst nogal. Rachel, een zangeres van beroep die al dik een decennia naar dit leven toewerkt wordt voor de zoveelste keer weer ontnomen. Het is geen schande om van Lisa te verliezen, een zangeres met een gouden strotje.
Nu maar hopen dat Rachel toch nog op basis van X-Factor een platencontract in de wacht sleept. Niet echt zin om een favoriete zangeres van me te zien gaan verdwijnen uit de muziekwereld. Erg jammer om te zien dat het weer net niet is bij Rachel. Erg mooie finale; de spanningen en emotie bij Rachel waren mooie televisie en haar song "What Hurts The Most" werd vol overtuiging, oprechtheid en met één brok emotie vertolkt. Weer een kippenvel performance en op het einde ging ze echt helemaal los. Prachtig.
Rachel heeft met bezieling, veel vechtlust en overtuiging gestreden. Geen gewenste uitkomst maar met haar uithoudingsvermogen en vechtlust zal ze op korte termijn wel dat welverdiende contract tekenen. Al met al erg trots dat ze zover is gekomen en aan dit X-Factor avontuur heb ik heel veel momenten overgehouden. die ik zal koesteren en die mij niet ontnomen worden.
niethie
-
- 7319 messages
- 7243 votes
Ik heb vanavond voor de verandering ook eens een volledige aflevering uitgezeten, had toch niet veel beters te doen en de finale wou ik dus wel even zien. Toen ik hoorde dat Lisa won (ik wist wel dat die Rachel veel populairder was) dacht ik ook meteen hier zal user Naomi Watts (die haar al die tijd adoreerde) wel flink van balen. Je hebt toch wel de boel heel gelaten toen je de uitslag hoorde he NW? 
Vond de cover van Cohen/Buckley door Lisa (Halleluja) wel erg geslaagd, wat mij beterft was ze dus ook een terechte winnaar. Niet dat ik zo'n uitspraak mag doen aangezien ik het nauwelijks gevolgt heb de afgelopen weken maar ik vond het wel mooi zo. Achteraf gezien waren het ook twee sympathieke dames dus ik had het ze allebei wel gegunt...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Toen ik hoorde dat Lisa won (ik wist wel dat die Rachel veel populairder was)
Had het gevoel dat Lisa's fanbase veel groter was en Rachel heeft daarnaast helaas ook een degelijke hate base.
Met moeite niethie
. Een flinke tegenslag weer maar mij hoor je hier niet meer over als ze alsnog die felbegeerde en welverdiende recorddeal krijgt. In de tussentijd gewoon weer genieten van Rachel in de band Shaky Ground. Zo heb ik er ten slotte ook leren kennen.
Terecht kan ik niet in mijn mond nemen
maar een enorm talent en was constant van een hoog niveau. Het is iig geen onterechte winnaar. Een zeer degelijke vertolking van Hallelujah maar Buckley's versie is zowat heilig bij mij, vond hem wel zwaar onder het niveau i.t.t. de zijne.
Genoeg om dergelijke conclusies te trekken hoor en je hebt notabene het Nederlandse publiek die jouw mening deelt
.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Nou, ik heb niet gekeken gisteravond, maar had ook wel verwacht dat Lisa zou winnen. Misschien toch binnenkort maar even de uitzending via internet kijken, volgens mij was het wel de moeite waard.