- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Wire
The Wire
MB23
-
- 25 messages
- 75 votes
Goede review! alleen is het de neef van Ziggy en niet zijn broer...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Sterke review van een van de beste series ooit, al is The Wire meer dan een serie. Storyline van Michael vind ik ook één van de meest intrigerende van de serie.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Een lachwekkende recensie over The Wire(en dat is niet positief bedoeld) :
Media » ‘The Wire’ kon alleen nog maar tegenvallen - weblogs.nrc.nl
Dit heeft hij overigens kort erna allemaal teruggenomen.
Media » ?The Wire? te complex voor televisiekijker :: nrc.nl - weblogs.nrc.nl
Loki87
-
- 228 messages
- 0 votes
Heb seizoen 1-3 gekeken. Het is erg goed voor televisiebegrippen. 9.7 op IMDB is net als elke tv serie die boven de 8 scoort tov film totaal scheef, voor mij is het meer 7.7.
Vind het niet zo goed als Band of Brothers, Game of thrones, Lost of prison break is minder. NCIS/CSI tig andere series zijn rotzooi vergeleken met dit. Topfilms zijn daarentegen veel beter en ook minder tijdrovend. Het is intelligent gemaakt maar geniaal zoals hier wordt geschetst vind ik het niet echt. Het kijkt lekker weg en is vrij verslavend.
Ik hoef niet meer veel van die tv series te kijken. Film suits me better. Ik ga wel nog Twin Peaks kijken, maar das dan ook in functie van Lynch en Fire walk with me.
Owja, seizoen 4-5 kijk ik natuurlijk wel nog. Mocht ik opeens het licht zien dan meld ik me weer. 
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Seizoen 4 is het absolute hoogtepunt.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Is dat met de senator of met de school? Het seizoen met de school is het hoogtepunt van The Wire.
De senator is ook goed, hoor. Je moet het maar durven, een heel seizoen over een machtsgeile senator dat niet echt een sympathieke knul is.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Is dat met de senator of met de school?
Loki87
-
- 228 messages
- 0 votes
Ging vrij rap door 4-5 heen. Vond ik beide weer het goede niveau halen. Vooral de laatste afleveringen zijn uitstekend. De serie heeft hierdoor de perfecte omvang, het verhaal was klaar en dan moet je stoppen. Een aan te bevelen serie.
Mijn favoriete personage was Daniels. Maar de meest in het oog springende waren omar, mcnulty en bubbs. De serie heeft heel veel goed uitgewerkte en geacteerde hoofdpersonages en heel veel facetten-onderwerpen die het interresant maken om te kijken. Kwaliteitstelevisie mag je dit wel noemen.
Outblasty
-
- 167 messages
- 779 votes
Net het eerste seizoen af gekeken. Het begon allemaal een beetje traag vond ik, al vind ik de sfeer die de serie uitstraalt wel meteen erg goed. Maar langzaam, als je de karakters ook wat beter kent, komt er een beetje meer vaart in wat het kijken zeker leuker maakt. Ik ga in ieder geval meteen door naar seizoen 2.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Net het eerste seizoen af gekeken. Het begon allemaal een beetje traag vond ik, al vind ik de sfeer die de serie uitstraalt wel meteen erg goed. Maar langzaam, als je de karakters ook wat beter kent, komt er een beetje meer vaart in wat het kijken zeker leuker maakt. Ik ga in ieder geval meteen door naar seizoen 2.
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van 'in the groove' te komen. Je hebt steeds te maken met een hoop nieuwe karakters. Na S1 meteen begonnen met S2 maar weer opnieuw moest ik even wennen. Na 2 of 3 eppies was ik verknocht.
Outblasty
-
- 167 messages
- 779 votes
Seizoen twee is inderdaad weer even inkomen. Vond de eerste twee afleveringen wat tegenvallen maar langzaam begint het weer een beetje vorm te krijgen. Opzich wel leuk hoe ze dingen die een vervolg zijn op gebeurtenissen uit het eerste seizoen afwisselen met een nieuw plot. Heb nu de eerste vijf afleveringen gezien en zit er weer helemaal in.
CannabisFristi
-
- 49 messages
- 0 votes
Seizoen 1: Aflevering 1, heerlijk om weer terug te zien waar het allemaal begint.
Vooral doordat er plots allerlei details zichtbaar worden, die je eerst nog over het hoofd zag.
Blijft echt een waanzinnig goede serie! 
Outblasty
-
- 167 messages
- 779 votes
Ben nu bij seizoen 5. Vond seizoen 4 tot nu toe het vetste en 2 het minste. Af en toe zit er niet zoveel vaart in maar dat zorgt er veel meer tijd kan worden besteed aan de karakters wat het dan weer erg goed maakt. Chille serie dus
Vind de soundtrack van seizoen 5 de leukste, de andere 4 eigenlijk allemaal maar irritant.
Uzza_Sparta
-
- 1195 messages
- 2138 votes
....Vind de soundtrack van seizoen 5 de leukste, de andere 4 eigenlijk allemaal maar irritant.
Misschien als je deze had gezien toen het oorspronkelijk was uitgezonden had je anders over gedacht? 
muziek veranderd met de tijden, terminste buiten nederland wel, en seizoen 1 is intussen tien jaar oud!!
de-alchemist
-
- 167 messages
- 87 votes
The Wire uit...Zwart gat..Meesterlijke serie, alle seizoenen waren sterk. Samen met The Sopranos de twee beste series!
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Ik heb alleen seizoen 2 gezien. Sterke serie als ik op dit seizoen moet afgaan. Erg leuk met die Afro-Amerikaanse drugsbendes en natuurlijk 'De Grieken' waarvan de helft niet eens Grieks blijkt te zijn 
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Ik heb alleen seizoen 2 gezien. Sterke serie als ik op dit seizoen moet afgaan. Erg leuk met die Afro-Amerikaanse drugsbendes en natuurlijk 'De Grieken' waarvan de helft niet eens Grieks blijkt te zijn
Mijns inziens heb je dan ook het beste seizoen van de 5 gezien.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Beste seizoen inderdaad, gevolgd door 4. Al ziei k The Wire liever als een geheel.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Nee, dan vond ik toch S1 het sterkst samen met 4. 2 vond ik een van de minste, duurde heel lang om daarin te komen.
Hdde
-
- 75 messages
- 1422 votes
Groot liefhebber van deze serie. Zoals bij elke film of serie, wordt deze eerst gedownload. Indien het het me zo heeft overdonderd dat ik er continu aan moet moet denken of dat ik er zelfs over ga dromen, dan weet ik genoeg. Kopen!
Ongeveer een jaar geleden gekeken en van de week toch maar aangeschaft: The Wire - The Complete Series. Het was even een flink bedrag, maar het is het waard. Deze serie kijk en herleef ik in de toekomst weer. Helaas is er geen Blu-Ray versie (alhoewel ik het enigszins wel kan begrijpen), maar dat weerhield me niet om het toch maar aan te schaffen.
Voor mij de beste serie ooit en ik vraag me dan ook sterk af of dit ooit zal veranderen. En wat betreft BREIN en andere corrupte instanties, stichtingen en/of organisaties: downloaden stimuleert de verkoop! Wanneer iets écht origineel is en geen herkauwde producties zijn, dan verkoopt het wel. Het probleem is dat men elke download als misgelopen inkomsten ziet. Het draait om originaliteit. The Wire is zeker origineel.
Favoriete personage: Omar Little 
T.O.
-
- 2415 messages
- 2793 votes
Al ga ik zeker nog eens terug, en dan zal ik als The Wire fan (want dat ben ik nu al) de locaties allemaal gaan opzoeken.
Was dit al eens geplaatst ?
Uzza_Sparta
-
- 1195 messages
- 2138 votes
voor liefhebbers van The Wire, een aanrader is dan ook de voorloper van deze serie, The Corner.
Ook geschreven door David Simon
kwam twee jaar eerder uit op televisie, en is 6x1 uur
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
voor liefhebbers van The Wire, een aanrader is dan ook de voorloper van deze serie, The Corner.
Ook geschreven door David Simon
kwam twee jaar eerder uit op televisie, en is 6x1 uur
Aardige vingeroefening voor The Wire, maar haalt het toch niet bij een generation kill of een Treme.
-
- 22407 messages
- 5071 votes
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Homicide: Life On The Street is ook een soort voorloper van The Wire en gebaseerd op een boek van David Simon. Ik zag onlangs het eerste seizoen op DVD liggen maar ik vrees dat het ondertussen wat verouderd is. Had niet de moed om het mee naar huis te nemen.
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Schijnt, naar wat ik ervan gehoord heb, veel conventioneler te zijn dan The Wire.
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
Script is ook niet geschreven door Simon. Ik meen ooit gelezen te hebben dat hij de serie zelf niet veel soeps vond (en daarom ook The Wire had gemaakt)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Het is net iets genuanceerder, hij ging naar HBO en maakte daar series omdat hij veel minder compromissen hoefde te sluiten dan op een van de reguliere zenders. David Simon had overigens wel een stevige vinger in de pap bij Homicide, hij produceerde veel afleveringen en was bij sommige scripts betrokken.