• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.066 actors
  • 9.372.253 votes
Profile

The Wire

Menace2society

• 426 messages
  • 0 votes

Oh sorry,je hebt gelijk,seizoen 2 ja

Menace2society

• 426 messages
  • 0 votes

Een lachwekkende recensie over The Wire(en dat is niet positief bedoeld) :

Media » ‘The Wire’ kon alleen nog maar tegenvallen - weblogs.nrc.nl

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

Ja, had hem al eens gelezen. Goeie kerel hoor die Beerenkamp, maar laat hem maar weer wat rondrijden in z'n campertje.

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

Als als recensent/journalist (weet ik veel, nog nooit van de man gehoord) 'lokale' met een c schrijft..

Sowieso komt de man niet erg intelligent op me over, hij begrijpt enkele cruciale onderdelen van de serie duidelijk niet.

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

Mja, hij is DE film en tv recensent van Nederland van de laatste 15 - 20 jaar dus helemaal achterlijk is hij ook niet.

Menace2society

• 426 messages
  • 0 votes

Haha ja verre van intelligent.

Ik kon de personages, onder wie een ruime meerderheid van Afro-Amerikanen, moeilijk uit elkaar houden en ook slecht verstaan. Ze spreken een mengeling van straattaal en politiejargon.

Dat mensen een serie als The Wire niet goed vinden,tja,ik vind het fantastisch maar meningen verschillen dus dat kan,maar met dit soort argumenten...

Ook wel handig dat die eerst aflevering 2 kijkt en dan pas 1.

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

kos wrote:

Mja, hij is DE film en tv recensent van Nederland van de laatste 15 - 20 jaar dus helemaal achterlijk is hij ook niet.

Als Belg loop ik sowieso niet hoog op met Nederlanders

Menace2society

• 426 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Dat zegt dan duidelijk helemaal niks.

Denk dat de meeste actieve leden van moviemeter een betere recensie kunnen plaatsen.

Persoonlijk ken ik de man niet maar benieuwd om recensies van hem te lezen over Lost,The Sopranos,The Shield,Prison Break of whatever om het niet bij 1 recensie te houden.

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

Ben ziek en had nog The Wire op de pc staan dus waarom niet dacht ik.

Nu de eerste twee afleveringen gezien en bevalt erg goed. Het verhaal en de personages spreken me al erg aan daar waar ik kort geleden om die reden maar na 6 afleveringen gestopt ben met Dexter.

Enorm benieuwd naar het vervolg van het verhaal al lijkt het me lastig dat het alleen maar blijft concentreren op de ghettos in Baltimore.

Iig hoop ik dat ik na six feet under weer een keer een serie heb gevonden die me bekoort. Inmiddels vele begonnen maar net zo veel ook weer afgehaakt.

Menace2society

• 426 messages
  • 0 votes

Hou ons op de hoogte Arkadi!

Kijk maar snel verder!

Kiros

• 607 messages
  • 1327 votes

Misschien erg raar maar ik had niet eerder van deze serie gehoord. Nu ben ik ook buiten 24 en Seinfeld geen serie-kijker. En al helemaal niet wanneer ik het op tv moet volgen.

Dankzij wat goede verhalen hier op MM ben ik gisteren aan seizoen 1 begonnen. Net 1 afl erop zitten, bevalt prima tot nu toe. Dit kan weleens weer een wakkerhoudertje worden.

Voordeel vind ik wel dat ze vrijwel allemaal lekker een vol uur duren.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

@ Arkadi.

Lees de recensie van The Wire op Digg eens. Maar wacht er misschien best mee tot je het eerste seizoen hebt afgekeken.

Menace2society

• 426 messages
  • 0 votes

@ Kevin13,heb je een linkje?Digg zegt me niks.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

The Wire, Seizoen 1 film bespreking Digg* filmbespreking

Er staan recensies van alle 5 de seizoenen. En omdat ik weet dat weet dat je fan bent van Lost, ook de recensies van hun 5 seizoenen staan erop. Qua film heeft Digg niet de grootste database dat er is maar het zijn stuk voor stuk aardige recensies. Vooral die van Dennis!

Menace2society

• 426 messages
  • 0 votes

Thanx,ik ga nu naar de winkel en straks met een sigaretje ff doorlezen,altijd wel leuk recensies lezen om te kijken of je denkt : Ja precies! of 'Wat lult hij nou'

Menace2society

• 426 messages
  • 0 votes

Thanx voor de link,dat zijn nou nog eens recensies van een hoog niveau.

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

digg is sowieso 1 van mijn favoriete sites voor muziek en film recencies en tegenwoordig ook af en toe serie recensies.

Ook nav die recensie ben ik the wire gaan kijken.

zometeen afl. 9 kijken. Heerlijke serie tot nu. Ziek zijn is soms leuk.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Je gaat nogal een vaart . Ik heb seizoen 1 ooit eens bekeken in 2 a 3 dagen. Toen was ik effe no life.

Kiros

• 607 messages
  • 1327 votes

Kevin13 wrote:

The Wire, Seizoen 1 film bespreking Digg* filmbespreking

Er staan recensies van alle 5 de seizoenen. En omdat ik weet dat weet dat je fan bent van Lost, ook de recensies van hun 5 seizoenen staan erop. Qua film heeft Digg niet de grootste database dat er is maar het zijn stuk voor stuk aardige recensies. Vooral die van Dennis!

Zonder dat ik bij het lezen van een seizoen 1 recensie een vette spoiler tegenkom?

Want dan wacht ik liever even met lezen.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Geen spoilers.

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

Einde van episode 10 is heftig. Krijg wel wat mix gevoelens nu.

Ben blij dat er wat extra subplotten van de privelevens worden getoond. Geeft toch wat uitdieping van de personages. Alleen moet er worden opgepast dat de serie zijn geloofwaardigheid niet gaat verliezen. Lijkt af en toe wat over de top te gaan en realiteit te verliezen.

Blijft natuurlijk wel een serie maar daar waar het begin rauw en realistisch was lijkt het daarin nu wat showtime gehalte te krijgen.

Menace2society

• 426 messages
  • 0 votes

Hmm showtime-gehalte in The Wire?Nee dat ben ik niet met je eens.

Deze serie moet je echt blijven kijken al was het maar voor het briljante 4e seizoen.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Vraag me af wat er zo show aan is, het blijft het een fictieve serie met fictieve personages( die wel geinspireerd zijn op bundelingen van echte mensen.) dat er af en toe eens een scene inzit die wat minder realistisch overkomt maakt toch ook helemaal niet uit. het blijft een serie weet je.

leuk weetje trouwens voor de Wire fanaten. het betreft wel seizoen 5. Als Omar het appartement binnen gaat samen met zijn kameraad donnie(die dikke van butch) wordt hij in een hinderlaag gelokt en springt hij uit de vierde verdieping van dat gebouw. Dit is echt gebeurd, meer nog, die donnie kerel was degene die dit meegemaakt had en is zelfs uit de 6de verdieping gesprongen. als er 1 scene was die ik overdreven vond was het deze wel, en blijkt dat nu ook eens echt te zijn.

Menace2society

• 426 messages
  • 0 votes

Haha leuk weetje.

Niet lezen als je seizoen 5 niet gezien hebt :

Ik vond ook die scene niet overdreven,Stallone had er niks aan over gehouden,Omar loopt gelijk de rest van de serie mank haha. Love Omar.

Charmides

• 414 messages
  • 1305 votes

Ik heb het wel eens gekeken de eerste paar afleveringen. Best leuk. Misschien kijk ik ooit nog alles af als ik tijd heb

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

Seizoen 4 zit er ook weer op.

Wederom diepe buiging . Geweldig ook die jonge acteurs.

Echter begint het me wel te storen dat elke keer m'n favorieten worden gekilled in de laatste aflevering . Bodie .

dat voorspelt weinig goeds voor Omar in seizoen 5. .

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Als je seizoen 5 nog niet hebt gezien Kos dan niet lezen: Omar sterft niet in de laatste aflevering .

Bob Gray

• 1222 messages
  • 2045 votes

Seizoen 4 vond ik de sterkste van allemaal. Die scene met Randy en Sgt. Carver is echt verschrikkelijk naar om te zien. En dan bedoel ik deze:
YouTube - Randy gets burned: You gonna look out for me, Sgt. Carver?

Overigens komen Michael en Dukie veelvuldig terug in seizoen 5 gelukkig .

Magistrale serie, lees nu het boek Homicide van David Simon. Erg herkenbaar en interessant.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Gelieve spoilers te plaatsen Bob Gray.

Bob Gray

• 1222 messages
  • 2045 votes

Excuses, was wat te enthousiast. Kan m'n bericht niet meer wijzigen kan een mod dit misschien doen?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.