- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Wire
The Wire
Thomas83
-
- 4024 messages
- 3630 votes
Gaaf zo'n lijstje. Daar ga ik later nog eens echt voor zitten. Alleen al zien om welke scènes het gaat roept speciale herinneringen op.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Erg leuk om zoveel memorabele scènes weer langs te zien komen. Veel video's doen het niet, maar de beschrijvingen zijn al geweldig genoeg. Ik krijg bijna zin om de serie weer helemaal opnieuw te kijken. 
Een paar heftige missers zitten er wat mij betreft ook tussen. Ik heb bijvoorbeeld de middelvingers-scène tussen Rawls en McNulty verschillende keren gezien, omdat de eerste aflevering een paar kansen nodig had, en ik vind het nog altijd een ramp. McNulty probeert er nog wat van te maken, maar Rawls is hier echt niet om áán te zien. Ik denk zelfs dat deze scène één van de redenen is dat ik The Wire niet aan me besteed leek te zijn, gelukkig heb ik doorgezet.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Voor de tweede maal aan het kijken en het bevalt me wederom uitstekend. Schitterende karakters en een meeslepend verhaal. Blijft toch elke keer weer lastig om 'maar' twee afleveringen per keer te kijken en niet te vervallen in het patroon om tot een uur of vier 's nachts door te gaan.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Haha idem hier. Ben nu bezig aan mijn vierde herziening. En nog steeds verveelt de reeks geen seconde.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
The Wire wordt geremastered in HD. Hier wel wat kanttekeningen.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Deze zomer verschijnt de complete serie op blu-ray. The Wire: The Complete Series Coming to Blu-ray
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Ik hou het bij de DVD sets.
Ook als je weet dat het blijft in 4:3?
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
David Simon over de verandering inclusief video-vergelijkingen. Een excerpt;
Simon concludeert zelf dat 't meer een 'acceptabel alternatief' is voor mensen die niet kunnen tegen de zwarte ruimtes aan de linker- en rechterkant van je 16:9 televisie; de originele 4:3 presentatie heeft duidelijk zijn eigen voorkeur.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Inderdaad, The Wire is gefilmd met 4:3 in gedachte en zo moeten we het dan ook maar bekijken, vind ik. Ik heb zelfs de indruk dat David Simon ook Standard Definition prefereert.
Groninger
-
- 35 messages
- 176 votes
Ziet er anders fantastisch uit, remastered. Vind het fijner kijken dan de dvd's, maar goed, dat is mijn mening.
Majestics
-
- 322 messages
- 43 votes
Ik heb The Walking Dead, Breaking Bad, Mad Men, True Detective, House of Cards gekeken maar The Wire is voor mij de allerbeste serie die ik ooit heb gezien. Echt magnifiek gewoon. Er bestaan geen 'filler' afleveringen in The Wire, elke aflevering is onderdeel van een groter verhaal en daarom net zo interessant als andere afleveringen. De dialogen zijn van een absurd hoog niveau, zo realistisch, zo aangenaam om naar te luisteren. Nog een pluspunt van The Wire is de hoeveelheid scenes die zich buiten afspelen op straat, het draagt allemaal bij aan de realistische 'vibe'.
Ik vrees dat we zoiets grandioos als The Wire heel lang niet meer gaan zien alhoewel mensen zeer positief zijn over Treme, dus die zal ik dan is moeten gaan kijken.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Alleen gaan lezen als je de hele serie gezien hebt, maar op een ander forum heeft iemand een tijd terug de 100 beste scenes uit The Wire op een rij gezet. En het is wat mij betreft een heel sterk lijstje. Ik had waarschijnlijk echt precies dezelfde top 4 gekozen.
The Top 100 Scenes from The Wire - icine.org forums - forums.icine.org
In tegenstelling tot de rest van de wereld ben ik gematigd positief. Teveel dingen - scenario / look / montage / acteerwerk / symboliek - dat me stoorde. Seizoen vier wel veruit het beste.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
Eindelijk na heel lang het hebben uitgesteld, ben ik begonnen met The Wire. Ben bij aflevering 9 van seizoen 1 en ik ben onder de indruk. Het plot is nog geen eens zo sterk, maar de sfeer die gecreëerd wordt is zo fijn en ook erg komisch. Misschien moet het echte rauwe gedeelte nog komen, maar dit bevalt me al meer dan prima. Ook een echt groot voordeel van deze serie is het gebrek aan vervelende gtst- cliffhangers die series vaak kapotmaken. Doe mij maar gewoon een doorlopend verhaal, zonder dat we aan het lijntje worden gehouden. Enige minpuntje van mijn kant is dat ik nog niet zo onder de indruk ben van Avon Barksdale, maar daarentegen maakt Omar een hoop goed. Don't get high on your own supply, ken de quote allang, maar is dit het origineel? Nog een hoop te gaan in de zomervakantie en dan zal six feest under er ook aan moeten geloven.
Lv92
-
- 278 messages
- 0 votes
Het plot is nog geen eens zo sterk, maar de sfeer die gecreëerd wordt is zo fijn en ook erg komisch.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Don't get high on your own supply, ken de quote allang, maar is dit het origineel?
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Na 3 jaar eindelijk maar weer eens opgepikt bij seizoen 3. Die complete box set die ik ooit kocht heeft lang genoeg onder het stof gelegen. The Wire was een goede show waarvan ik de kwaliteiten zeker zag, maar me om een of andere reden nooit echt greep, en waarbij ik zelden echt de drang had om snel de volgende aflevering te willen zien. Seizoen 2 vond ik wel veel beter dan 1, maar desondanks de serie uiteindelijk links laten liggen voor andere shows. Men zei wel vaker, dat als de show je niet grijpt na 1 (en dat moet schijnbaar het beste seizoen zijn?), het nooit gaat gebeuren. Wrong!
Seizoen 3 is zo verdomd goed. Bijna alle personages komen hier voor me pas echt tot leven. Wat geniet ik van de 'Hamsterdam' storyline en de oorlog tussen Barksdale en Marlon. Ik vind het bijzonder spannend en ben erg benieuwd hoe het zal eindigen. En zoals hierboven ook gezegd vind ik de show voor het eerst ook best komisch. Ik heb mezelf moeten overtuigen om ze er niet allemaal in enkele dagen door te jagen, want wil er nu zolang mogelijk van kunnen genieten.
Mijn ranking 1 < 2 < 3... By far, en dit seizoen is nog niet eens gedaan, maar wordt serieus met elke aflevering gewoon beter. Zelden zoiets goed zien opbouwen. Ik vraag me nu toch echt af wat ik de eerste keer dan heb gemist... Misschien toch maar eens een rewatch gunnen.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Men zei wel vaker, dat als de show je niet grijpt na 1 (en dat moet schijnbaar het beste seizoen zijn?), het nooit gaat gebeuren. Wrong!
Majestics
-
- 322 messages
- 43 votes
Ik raad ook iedereen aan om de serie in zijn/haar eentje te kijken want je moet wel je focus erbij houden en de dialogen begrijpen en volgen want de serie is niet zo makkelijk als andere series. Probeer het te kijken zonder enige afleiding en probeer jezelf helemaal in te leven in de serie, dan voelt The Wire niet meer als televisie maar een echte tweede wereld waarin je zit.
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Klaar met seizoen 1.
Ik kan nog niet zeggen dat ik echt weg ben van de serie. Heb overigens erg lang gedaan over het eerste seizoen. Bij de 11 episode een erg lange pauze gehouden en gister de laatste 2 gekeken.
Ik vond het allemaal een beetje rommelig. Het verhaal is af en toe een beetje moeilijk te volgen en onduidelijk. Ook vond ik het ook erg lastig om te onthouden wie wie was. Er zitten namelijk zoveel verschillende personage's in dat ik dit niet goed kon bij houden.
Al met al ben ik nu nog niet van plan om te gaan beginnen met het 2e seizoen, denk dat ik eerst maar is een andere serie ga oppakken. Zit te denken aan: The Killing of het 2e seizoen van Salem.
Gaat trouwens het 2e seizoen verder waar het bij het eerste eindigde? ik neem aan van wel of is het een apart verhaal?
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Klaar met seizoen 1.
Ik kan nog niet zeggen dat ik echt weg ben van de serie. Heb overigens erg lang gedaan over het eerste seizoen. Bij de 11 episode een erg lange pauze gehouden en gister de laatste 2 gekeken.
Ik vond het allemaal een beetje rommelig. Het verhaal is af en toe een beetje moeilijk te volgen en onduidelijk. Ook vond ik het ook erg lastig om te onthouden wie wie was. Er zitten namelijk zoveel verschillende personage's in dat ik dit niet goed kon bij houden.
Al met al ben ik nu nog niet van plan om te gaan beginnen met het 2e seizoen, denk dat ik eerst maar is een andere serie ga oppakken. Zit te denken aan: The Killing of het 2e seizoen van Salem.
Gaat trouwens het 2e seizoen verder waar het bij het eerste eindigde? ik neem aan van wel of is het een apart verhaal?
Klinkt zeer herkenbaar! In eerste instantie kwam ik niet verder dan aflevering drie, zo saai en lastig te volgen dat het was. Vier jaar later The Wire een nieuwe kans gegeven, en inmiddels staat hij in mijn persoonlijke top drie.
Jitse
-
- 140 messages
- 698 votes
Net de allerlaatste aflevering gezien en het doet pijn te beseffen dat ik nooit meer een nieuwe aflevering zal kunnen zien. Topserie! Heel anders dan andere series lijkt me, vooral door het realisme.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Ja het is 1 groot verhaal maar elk seizoen kenmerkt zich wel door de focus te leggen op een specifiek onderwerp.
Zo gaat seizoen 2 over de havens van Baltimore en komt later bijvoorbeeld ook het onderwijs aan bod.
Prachtserie! Ben hem nu voor de 2e keer aan het kijken. Misschien zelfs mijn favoriete TV-serie
Thom Snijders
-
- 5 messages
- 279 votes
Nu bezig met mijn 4e herziening in ongeveer 3 jaar tijd. Zelfs nu zijn er nog dingen te ontdekken die me hiervoor nog nooit waren opgevallen. Hands down de beste serie die ik ooit heb gezien!
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Heb nu de eerste zes afleveringen van seizoen één gehad, en ik ben nog niet echt onder de indruk. Is dat raar of hebben de meeste dat gehad?
Morgen ga ik, na de nieuwe aflevering van Fargo te hebben gezien, wel weer rustig verder kijken bij waar ik gebleven was.
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Heb nu de eerste zes afleveringen van seizoen één gehad, en ik ben nog niet echt onder de indruk. Is dat raar of hebben de meeste dat gehad?
Morgen ga ik, na de nieuwe aflevering van Fargo te hebben gezien, wel weer rustig verder kijken bij waar ik gebleven was.
Wellicht gewoon dan maar weer terug naar CSI, en wat dies meer zij.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
?
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Ik denk dat de serie dan niet iets is voor jou. Dat gene wat jij hebt met deze serie had ik met Breakin Bad alleen vond ik dat zo slecht dat ik nooit meer een poging gewaagd heb.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Ik denk dat de serie dan niet iets is voor jou. Dat gene wat jij hebt met deze serie had ik met Breakin Bad alleen vond ik dat zo slecht dat ik nooit meer een poging gewaagd heb.
Ik vind de serie verre van slecht, ik vind het zelfs erg leuk. Wat ik zeg is dat ik nog niet echt impressed ben, ofterwijl: ik snap nog niet echt waarom deze serie bij zoveel mensen op nummer 1 staat. Misschien ook wat naïef na pas zes afleveringen gehad te hebben, maar daarom ook de vraag: "Wanneer begon het bij de anderen echt in de smaak te vallen?"