- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Wire
The Wire
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Heeft iemand hier al wat gezien van deze meesterlijke HBO-serie?
The Wire is een beetje de overtreffende trap van The Shield, waar het perspectief zowel bij de agenten als bij de criminelen (drugdealers) ligt.
Goede verhaallijnen, geweldige acteerprestaties en de realistische (en rauwe) aankleding, zorgen ervoor dat The Wire de beste serie is die ik dit jaar gezien heb
pinnetje
-
- 8 messages
- 0 votes
Heeft iemand toevallig al afleveringen (of het hele eerste seizoen) van deze serie gezien?
Ik zag laatst in de Veronica dat deze serie werd aangeraden voor fans van The Shield en Soprano's. Laat ik die nou net allebei top vinden! Ben dus wel benieuwd naar deze serie....
pinnetje
-
- 8 messages
- 0 votes
Niemand dus?
Ik inmiddels wel. Haalt niet het niveau van The Shield, maar kijkt wel lekker weg! En super dat de aflevering ook rustig een uur duren!
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Even een grote schop omhoog met deze topic, ik ga vandaag beginnen aan het eerste seizoen hiervan. Ben benieuwd als ik alle lovende recensies mag geloven. Anderen die dit momenteel nog volgen of er pas aan gaan beginnen?
Vive La Fête
-
- 153 messages
- 545 votes
Ik heb net de drie eerste afleveringen gekeken (seizoen 1) en ik vind het wel aardig, maar het moet nog een beetje 'los' komen.
Wat ik in ieder geval wel goed vind is dat je echt benieuwd bent naar de volgende aflevering, je wilt echt weten wat er gaat komen. Ik ben bang dat dit wel eens zeer verslavend kan kan worden!
Wolkenmeter
-
- 640 messages
- 1448 votes
Ik heb de eerste twee seizoenen op DVD, en het is inderdaad een erg veslavende reeks. Het tempo ligt niet echt hoog, maar daardoor krijg je nog echt de kans om alle personages, en het zijn er heel wat, echt te leren kennen. Het tweede seizoen beviel me zelfs nog beter dan het eerste: niet alleen omwille van de nieuwe verhaallijn, maar ook omdat het verhaal van de eerste reeks niet wordt losgelaten: je blijft gewoon alle personages volgen.
remmie
-
- 2 messages
- 62 votes
inmiddels al lovende kritieken?
Ik heb de box al een half jaartje en ben nog niet verder gekomen dan aflevering 3.. kon er echt nog niet goed inkomen..
macc
-
- 20 messages
- 11 votes
Idd, heb net een paar afleveringen bekeken, echt supergoed, zeker een aanrader.
cindy-25
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik heb net reeks 1&2 uitgezien , laatste aflevering net gedaan en ik ben al aan het zoeken waar ik reeks 3 al kan krijgen.
Supper gewoon en zeer verslavend
heb die twee reeksen bekeken op een anderhalve week .
Iemand dat een adresje weet waar ik reeks 3 kan kopen??
Heb net gelezen dat reeks vier nog uitkomt in 2006 dus zou normaal geen probleem mogen zijn.
macc
-
- 20 messages
- 11 votes
Ik heb beide seizoenen ook in een week uitgekeken, echt zwaar verslavend. Seizoen 3 komt in augustus in de UK:
http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=61541
Im Nederland komt ie ergens in december heb ik me laten vertellen.
Mooie cover trouwens.
Lilyroos
-
- 177 messages
- 191 votes
Ik heb de eerste drie seizoenen van The Wire. Ik vind ze heel goed vooral het eerste seizoen.
4 sterren
Lilyroos
-
- 177 messages
- 191 votes
Beste Amerikaanse serie die ik ooit heb gezien. Ik heb juist het derde seizoen uitgekeken. Weet er iemand of er een vierde seizoen is, of komt?
Ik hou van dat taaltje die ze spreken.
Albertes
-
- 9 messages
- 424 votes
Top serie! Half jaar terug seizoen 2 gezien. Gisteren begonnen met seizoen 3
Ik heb wel het idee dat seizoen 3 beetje van hetzelfde is steeds, maar dat kan nog veranderen. Het kijkt ieder geval lekker weg.
LBK
-
- 16 messages
- 180 votes
Beste Amerikaanse serie die ik ooit heb gezien. Ik heb juist het derde seizoen uitgekeken. Weet er iemand of er een vierde seizoen is, of komt?
Ik hou van dat taaltje die ze spreken.
Een vierde seizoen is er al en en vijfde is in de maak.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Ik heb deze serie nog nooit gezien, het lijkt me wel een leuke serie. Ik kwam laatst nog een filmpje tegen:
http://www.youtube.com/watch?v=IWjLquLREJU
The Wire 4 seasons in 4 minutes, dat is echt briljant gemaakt (geen parodie ofzo, gewoon een catch up)
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Nu Sopranos afgelopen is en Lost een pauze heeft, ben ik maar begonnen met deze serie. En één seizoen smaakt naar meer.
De serie kent veel interessante personages (Omar Little!, Bubbles, D'Angelo 'Where the fuck is Wallace at!? Barksdale) en is net als HBO broer Sopranos lekker onconventioneel, rauw, en op zijn tijd bikkelhard ('Wallace').
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Ik ga deze binnenkort ook maar eens volgen. De eerste aflevering van The Wire, die ik 2 jaar geleden zag, was in ieder geval wel ok.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
*Behoort nu officieel tot een van mijn favoriete series*
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
*Behoort nu officieel tot een van mijn favoriete series*
Ook van mij.
Deze serie is zo lekker rauw en volgens een ''no-shit-principe''. Ik las dat The Shield ook zoiets moest zijn. Die staat genoteerd...
Apart hoe The Wire is opgebouwd. Normaal is het 90% aan de kant van de overheid die de zaak oplost en 10% wegrennende criminelen.
Hier is het 50% ghetto-life en 50% politie. Beide kanten worden gedetailleerd belicht. Je krijgt bijna respect voor de zware jongens, omdat het zo realistisch is...
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Ik volg het nu ook en ik vind het ook een gave serie. Toevallig was er ook nog een leuke quote in The Office over The Wire
Ryan: No! [sits up] Guys. I think my friend Troy might have a drug problem. What do I do?
Dwight Schrute: I think his species might have a higher tolerance than ours.
Michael Scott: Shh. Just-- stop. Here's what you do. You tell him, that you're his friend and that you're going to help him and that everything's going to be alright. [pause] And then you put a wire on him, and you find out who's selling him, drugs, and then, you get that and you flip him. Turn him into a snitch. You follow that guy, to people really, really bad.
[Ryan lies back down]
Michael Scott: [to camera] Been watching The Wire recently. I don't understand a word of it.
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Jammer dat er zo weinig reacties zijn bij deze serie. Dat geeft geloof ik aan dat het nog niet zo'n succes is...
Ik raad de mensen die 'Sopranos' hebben gekeken aan om deze te volgen. Alleen al om het niveau dat deze serie heeft..
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Het niveau is inderdaad erg hoog. Erg veel goede acteurs en interessante karakters (hoewel er geen leading man a la Tony Sopranos is) maken deze serie boeiend. Er zitten prachtige en goed uitgewerkte karakterontwikkelingen in . Vooral de kinderen in seizoen 4 en 5 zetten echt ge-wel-di-ge rollen neer.
Erg veel lagen van criminaliteit komen aan bod. Van 'corner boys', loopjongens (kinderen vanaf 14 jaar), stelende junkies, ‘familie’ hoofden, Oost-Europese slavenhandelaren, tot corrupte politici (Clay 'shiiiiiiit) Davis). De vicieuze cirkel van criminaliteit en ook de slechte aanpak van criminaliteit worden uitstekend uitgebeeld.
Daarnaast stelt deze serie ook zoveel misstanden in de Amerikaanse samenleving aan de kaak. Ook 'the war on terrorism' wordt flink bekritiseerd.
Onbegrijpelijk dat geen Nederlandse zender (VPRO?) zich waagt aan deze geweldige serie. Deze serie steekt met kop en schouders uit boven zijn soortgenoten (hoewel dit geen zuivere politieserie is). Jammer genoeg zijn er geen (concrete) plannen voor een zesde seizoen.
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Ook leuk dat ze het gebied waar het gedoogd is om harddrugs te dealen 'Amsterdam' noemen. 
Japie Mol
-
- 354 messages
- 1994 votes
Ook leuk dat ze het gebied waar het gedoogd is om harddrugs te dealen 'Amsterdam' noemen. 
Hamsterdam bedoel je waarschijnlijk
.
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Heey kijk eens aan, toch nog een stiekeme kijker van deze serie 
Wat vind jij eigenlijk van 'The Wire', Japie Mol?
Japie Mol
-
- 354 messages
- 1994 votes
Heey kijk eens aan, toch nog een stiekeme kijker van deze serie 
Wat vind jij eigenlijk van 'The Wire', Japie Mol?
Ik vind The Wire samen met The Shield het beste wat er op politieseriegebied (mooi woord
) te vinden is. Rauw, realistisch, goede verhaallijnen, goeie acteurs en zelfs een fantastische soundtrack (vooral way down the hole in seizoen 2 door Tom Waits).
Helaas is deze serie in het verleden weggepropt door de VPRO ergens 's avonds laat. Deze serie had een beter lot verdient.
mnrk
-
- 1876 messages
- 1733 votes
Ben begonnen met het kijken van deze serie...tot nu toe is het geweldig.
Mcnulty en zijn groep spelen sterk, maar nog beter vind ik de gang van Barksdale.
Bijna klaar met seizoen 1 en dan maar verder met de andere seizoen kijken...
Alleen die Omar lijkt veel op de zanger van Faithless zeg....