• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.946 actors
  • 9.370.957 votes
Profile

The Wire

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Ach ja, ik neem aan dat we Homicide ook als een "aardige vingeroefening" mogen beschouwen en dat het niets zal toevoegen aan The Wire. Ik kan beter investeren in Treme, denk ik.

Generation Kill is een miniserie en geen gewone serie, right? In ieder geval, na Over There (Steven Bochco) heb ik hier zo geen zin in.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Miniserie met een mengeling HBO-acteurs.

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

Ik betwijfel of Over There het niveau haalt van Generation Kill. Genuanceerd en compromisloos, zoals altijd bij Simon.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Misschien koop ik het als ik het ergens 'dirt cheap' zie liggen ... het is uiteindelijk toch van de hand van de maker van The Wire. Haalt Treme ook dit niveau?

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Van Treme heb ik de eerste 2 afleveringen bekeken op acht destijds. Zoals Flylo al zegt, compromisloos. Hoewel het een donkere setting heeft zit er wel heel wat hoop voor de mens in, en fantastische muziek, Generation Kill is qua dialogen net zo geniaal als The Wire. Dat moet je als Simon fanaat zeker eens bekijken, zeker geen minderwaardige serie, zelfs geen tussendoortje, die mini-serie staat als een huis.

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

The Wire hoort bij de zeldzame fictie die mijn kijk op de wereld een beetje beinvloed heeft. Ik was voor The Wire ook niet naief, maar ik heb het idee dat ik na The Wire bijvoorbeeld het politieke spel nog veel meer doorzie. Bijvoorbeeld allerlei symbolische ideeën en wetten die problemen niet oplossen, maar goed staan ten opzichte van de kiezers. Een serie die ongeveer een jaar nadat ik 'm zag nog veel in mijn gedachten zit.

Hdde

• 75 messages
  • 1422 votes

starbright boy wrote:

The Wire hoort bij de zeldzame fictie die mijn kijk op de wereld..

Zou je de term fictie in samenhang met The Wire uiteen kunnen zetten of misschien zelfs kunnen definiëren?

• 22398 messages
  • 5070 votes

Simpel, je hebt fictie en non-fictie, The Wire registreert niet de werkelijkheid en is dus fictie, Realistische fictie, met veel verwijzingen naar de werkelijkheid, maar het is fictie,

Ik gebruikte het woord omdat het me niet alleen om films of series gaat maar ook boeken bijvoorbeeld.

Hdde

• 75 messages
  • 1422 votes

starbright boy wrote:

Simpel, je hebt fictie en non-fictie, The Wire registreert niet de werkelijkheid en is dus fictie, Realistische fictie, met veel verwijzingen naar de werkelijkheid, maar het is fictie,

Ik gebruikte het woord omdat het me niet alleen om films of series gaat maar ook boeken bijvoorbeeld.

Het verschil tussen fictie en non-fictie is bij mij wel bekend. De term realistische fictie spreekt me dan meer aan in jouw verhaal, gezien The Wire. Kan nu niet zeggen dat de gehele serie meer fictie is dan non-fictie.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

AC1 wrote:

Haalt Treme ook dit niveau?

Makkelijk, beste serie van het moment. Er is alleen 1 hele grote maar en dat is dat het een totaal andere insteek heeft dan The wire, hou je niet van R&B kunnen die muziekstukken zwaar tegen gaan staan, maar hou je van uitdieping van veel karakters en mooie verhaallijnen dan is deze serie misschien wel beter dan The Wire (wie heeft immers niet meegeleefd met Lucia Micarelli en Steve Earle in seizoen 2?)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

New Orleans Rhythm & Blues, wel een enorm nuance verschil met R&B .

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Naomi Watts wrote:

New Orleans Rhythm & Blues, wel een enorm nuance verschil met R&B .

Want? Denkt u dat ze in NO iets anders doen dan in een Chicago? Dat geldt misschien voor de jazz uit NO (al is jazz voor mij een genre dat ik ernstig verwaarloosd heb, dus helemaal zeker ben ik daar niet van).

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Tuurlijk is dat het geval. Jazz is al helemaal een ander verhaal maar Rhythm and Blues heeft vooral in The Big Easy haar eigen karakter (vandaar dat New Orleans R&B oo keen echt subgenre is. Al doelde ik meer op het genre R&B, die vooral door de moderne stroming geen connotatie heeft die de NO R&B goed omschrijft.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Ik denk dat er qua R&B en de opkomst er van weinig verschillen zitten in de verschillende regio's, het verschil in karakter zit er vooral in dat in Treme laat zien dat R&B nog enorm leeft (al ben ik geen Amerika kenner en heb ik niet gevonden of men in andere steden ook nog zo veel big bands e.d. hebben) in NO en dat ze qua jazz zijn blijven hangen (mooie scene wanneer de zoon van Albert hier in NY een discussie over krijgt).

Maar in de hoedanigheid van muziekliefhebber en de zoektochten die ik zeer regelmatig op het net hou ben ik in het verleden nooit tegengekomen dat de R&B uit NO iets anders zou zijn dan in overige regio's.

Wat die zogenaamd moderne stroming (nou ja stroming het lijkt er toch vooral op dat men te lui was om een nieuw genre te verzinnen en er dus maar een oud label op heeft geplakt) er mee te maken heeft ontgaat mij volledig, maar dat komt misschien weer dat ik mij qua muziek in andere kringen begeef en daar niemand bij R&B aan Usher denkt.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Een uitgebreide recensie volgt nog als ik The Wire helemaal heb afgekeken. Ik ben in sneltreinvaart naar het einde van seizoen 3 geracet en tot nog toe echt een geniale serie!!! Ik ben echt blij dat ik hier nu eindelijk aan begonnen ben.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Hehe, het werd wel tijd.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Hier hetzelfde, vorige week aan begonnen en zit in S3.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

En hetzelfde geldt voor jou .

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

De 'scope' van The Wire is zo groot. Waarom zou je nog naar film kijken? Tenzij je van ontploffingen houdt natuurlijk.

geofreak

• 7 messages
  • 12 votes

Enige vervelende van deze serie is dat ie allang opgehouden is en ik weet dat er naar alle waarschijnlijk nooit meer zo'n serie wordt gemaakt.

Alles moet nu snel, met actie en veel soapelementen. The walking dead bv., in eerste instantie leuk gedaan, maar al snel is het een ware soap in een wereld vol met zombies. Jammer, maar zo boeken deze maatschappijen hun succes...

Zie hier de reacties over Treme, misschien maarr eens kijken dan

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Die zal je wel bevallen .

DBTim

• 854 messages
  • 1151 votes

Robert F. Chew, de man die Prop Joe speelde is overleden

(afbeelding)

Robert F. Chew, Who Played Proposition Joe On "The Wire," Has Died At 52 | Complex

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Ah, dat meen je niet.

Een van mijn favoriete personages.

shimahero

• 152 messages
  • 434 votes

super goede serie

Brooklyn

• 1144 messages
  • 1402 votes

Helaas bijna klaar met The Wire. Extreem genoten, gaat makkelijk mijn top 5 favo series ooit in.

Ik zat te denken: het kan gewoon bijna niet anders dan dat The Joker uit The Dark Knight is geïnspireerd op Omar Little. Beiden beroven drugsdealers, beiden doen dat niet om geld of macht: maar om de orde te verstoren, beide handelen puur solo en 'lopen tussen alle partijen door', beiden zijn uitgesproken nergens bang voor. Ook hebben beide personages littekens in het gezicht als handelskenmerk.

De connectie tussen Nolan en The Wire valt ook op doordat over de gehele Batman trilogie er wat Wire acteurs in kleine bijrolletjes te zien zijn. En scriptschrijver Jonathan Nolan verklapte aan Empire fan te zijn van The Wire: I am a huge, huge fan of The Wire and I got Chris into it from the second season. I started watching that show from the first season. David Simon is extremely talented, and there’s so many good actors in it.

Lv92

• 278 messages
  • 0 votes

Kort maar krachtig.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

The Wire is het beste dat ik ooit heb gezien, geen enkele serie of film komt in de buurt. Omar is de man.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Nog één aflevering en seizoen 1 zit er op. Wat een ontzettend goede serie zeg. Zo goed geschreven en zo goed geacteerd. Het duurt een paar afleveringen om er echt helemaal in te komen want je wordt nogal in het diepe gegooid maar dan heb je ook wat. En als ik zo een beetje door dit topic lees moet het beste nog komen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

BA . Klopt, het is even investeren maar als je er eenmaal inzit laat het je ook niet los. Zeer sterke stadschets van Baltimore maar ook één grote sterke aanklacht die elk seizoen een ander 'regime' belicht. Seizoen 4 is echt magnifiek maar seizoen 2 is toch mijn favoriet (Sobotka ). Al is dat wel een echt hate it or love it seizoen, je kan er enorm veel mee of vrij weinig, een middenweg lijkt er niet te zijn.

Enorm goed geschreven, ook de personages zijn misschien wel de diepste karakterschetsen die film/serie ooit heeft gezien. Geniet ervan!

• 22398 messages
  • 5070 votes

Oh, wat staat je nog veel moois te wachten, Boordappel.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.