- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Wire
The Wire
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Inderdaad, nog een hele hoop goede shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit.
Brooklyn
-
- 1144 messages
- 1402 votes
Bijna jaloers dat je nog zoveel moet zien ja. Seizoen 2 was voor mij een hate-it seizoen trouwens.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Bijna jaloers dat je nog zoveel moet zien ja.
There ain't no back in the day's, nigga. 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Net het eerste seizoen afgerond. Op naar het tweede. Die karakterontwikkeling is ook zo goed hè. Eerst geeft niemand een zak om hun detail maar langzamerhand krijgen ze steeds meer hart voor hun zaak. En dat allemaal ontzettend geloofwaardig geschreven, er zit geen enkel zwak personage in.
Wat ik vooral een erg sterke scène vond is die waarin Wallace neergeschoten wordt. Dat komt even aan zeg, dan word echt duidelijk met wat voor mensen je te maken hebt.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
In seizoen één vond ik de schietpartij waarbij Kima zwaargewond raakt als ze undercover is zeer goed. De droge beelden, enkel het geluid van auto's en politiecodes via de radio en flippende collega's. Ondanks de zwaarte van zulke scènes blijft het allemaal zeer ingetogen en emotioneel. Men vervalt niet in sentimentaliteit of bombast.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Geweldige credits muziek ook. Heb elke aflevering de credits afgekeken.
DBTim
-
- 854 messages
- 1151 votes
Net het eerste seizoen afgerond. Op naar het tweede. Die karakterontwikkeling is ook zo goed hè. Eerst geeft niemand een zak om hun detail maar langzamerhand krijgen ze steeds meer hart voor hun zaak. En dat allemaal ontzettend geloofwaardig geschreven, er zit geen enkel zwak personage in.
Wat ik vooral een erg sterke scène vond is die waarin Wallace neergeschoten wordt. Dat komt even aan zeg, dan word echt duidelijk met wat voor mensen je te maken hebt.
Inderdaad, en als D'Angelo later aan Stringer vraagt waar Wallace is, is ook echt een krachtige scene.
Scene
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Tweede seizoen is ook af. Wat mij betreft net zo goed als het eerste. Zo sterk ook hoe ze hier maximaal effect weten te bereiken met zo weinig mogelijk: Sobotka die afspreekt met de Grieken... ai... wat pijnlijk. Ik riep nog: "niet doen!" naar hem, maar hij luisterde niet.
Het drama is sterk, de humor overigens ook. Omar in de rechtszaal... prachtig
.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Haha ja, of wanneer de havenarbeiders s'ochtends hun ontbijt nuttigen en ze opgewacht worden door de politie. Who the fuck gets drunk at eight in the morning? 
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Op de een of andere manier blijft deze serie mijn aandacht trekken. Nog nooit een minuut van gezien maar het lijkt me erg interessant. Zeker nu ik met Sons of Anarchy weer moet wachten op een nieuw seizoen is het misschien tijd voor een andere serie.
Al houden die 5 seizoenen me nog wat tegen eigenlijk.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Ik vond S2 & S5 schrijnend! De rest was top.
Lv92
-
- 278 messages
- 0 votes
De twee gehele seizoenen vond je niet om aan te zien of bedoel je het anders? Kan me namelijk wel voorstellen dat de verhaallijnen omtrent de haven en de krant je wat meer moet liggen als kijker. Echter, ik geloof dat alle seizoenen toch vrij constant zijn, ongeacht waar de focus op ligt.
Vandaar in mijn ogen een wat vreemde constatering, mits ik je bedoeling goed begrijp.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Ik vind beide seizoenen om te janken. Dat zijn 2 seizoenen te veel.
Eerst ga je van straat leven naar .........je weet wel waar. Wat mij verschrikkelijk irriteerde was het matige acteer werk van de Italianen en ook de griek was lachwekkend. Dit deel paste totaal niet bij de rest. De agenten deden het allen heel goed en dat was ook het enige licht puntje.
Bij S5 was het gewoon uitgemolken troep. De krant die er al 4 jaar niet bij was en nu ineens als opvul materiaal gebruikt word. Een matig en totaal niets zeggend seizoen. Hadden ze deze 2 seizoenen weg gelaten had ik zeker een rating gegeven van een 9 maar blijft door dit getreuzel steken op een 7.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Opmerkelijk. Juist bij een serie als the Wire kan je niet zeggen dat een seizoen overbodig was aangezien ze allemaal onlosmakelijk verbonden aan elkaar zijn.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ik had graag nog een extra seizoen gezien waarin de focus zou liggen op het leven in de gevangenis.
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Was een goed idee geweest. Simon had ongetwijfeld iets kunnen doen met de soms ingewikkelde machtsstructuren in een gevangenis en vooral de falende rehabiliterende functie ervan.
Ik weet dat Simon een seizoen met de focus op immigratie heeft overwogen. Vanuit alle kanten. Drugshandel die overgenomen wordt door immigranten tot aan misbruik maken van illegalen.
Lv92
-
- 278 messages
- 0 votes
Is het iemand hier overigens ook opgevallen dat Simon zelf, heel subtiel, een paar keer als figurant in de serie zit?
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Yup. Seizoen 2 probeert hij Sobotka te interviewen, seizoen 5 zit hij achter z'n bureau op de nieuwsdienst.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Bij S5 was het gewoon uitgemolken troep. De krant die er al 4 jaar niet bij was en nu ineens als opvul materiaal gebruikt word. Een matig en totaal niets zeggend seizoen. Hadden ze deze 2 seizoenen weg gelaten had ik zeker een rating gegeven van een 9 maar blijft door dit getreuzel steken op een 7.
Dit is zeer opmerkelijk. De macht van de media wordt al in seizoen 1 geïntroduceerd waarbij Mcnullty informatie geeft aan de rechter ( zijn naam ben ik kwijt), en hij zegt duidelijk "ik kan niet lekken aan de media want dan weten de gangsters dat ze aandacht krijgen van de politie." Met andere woorden de media is verworden tot een machts-instrument, en het komt op een heel cynische wijze tot uiting in seizoen 5, denk ook maar aan de politieke intriges. Verder is het een spiegel naar de maatschappij. Neem nu de overdreven aandacht voor de daklozen om de voorpagina's te vullen en de dood van Omar waar ze niet eens 5 regeltjes voor overhebben. Het draait allemaal om beeldvorming, manipulatie en statistieken. Hoe kun je het dan in godsnaam in je hoofd halen dat het opvulling is? De overeenkomsten met de vorige seizoenen zijn toch duidelijk. Dat de gehele serie dan nog eens draait over een post-industriële stad die kopje ondergaat dan kan de gedrukte(!) krant daarbij toch niet ontbreken.
Het enige wat je seizoen 5 kunt kwalijk nemen is dat de karakterontwikkeling van de nieuwe personages redelijk vlak zijn.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Wat mij het meeste opvalt in de commentaar van Raphael77 is het gebrek aan nuancering. Het ene seizoen is 'top', het andere 'schrijnend'. Dat is mij te extreem om nog geloofwaardig te zijn. S2 en S5 zijn misschien niet van hetzelfde hoge niveau als S1 en S4 maar er zitten genoeg dingen in die uitzondelijk goed zijn.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Dit is zeer opmerkelijk. De macht van de media wordt al in seizoen 1 geïntroduceerd waarbij Mcnullty informatie geeft aan de rechter ( zijn naam ben ik kwijt), en hij zegt duidelijk "ik kan niet lekken aan de media want dan weten de gangsters dat ze aandacht krijgen van de politie." Met andere woorden de media is verworden tot een machts-instrument, en het komt op een heel cynische wijze tot uiting in seizoen 5, denk ook maar aan de politieke intriges. Verder is het een spiegel naar de maatschappij. Neem nu de overdreven aandacht voor de daklozen om de voorpagina's te vullen en de dood van Omar waar ze niet eens 5 regeltjes voor overhebben. Het draait allemaal om beeldvorming, manipulatie en statistieken. Hoe kun je het dan in godsnaam in je hoofd halen dat het opvulling is? De overeenkomsten met de vorige seizoenen zijn toch duidelijk. Dat de gehele serie dan nog eens draait over een post-industriële stad die kopje ondergaat dan kan de gedrukte(!) krant daarbij toch niet ontbreken.
Het enige wat je seizoen 5 kunt kwalijk nemen is dat de karakterontwikkeling van de nieuwe personages redelijk vlak zijn.
Dit is gewoon de beleving die ik had en daar veranderd jouw mening niets aan.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Dat was seizoen drie. Weer enorm sterk. Prachtig plan van Bunny. Iemand enig idee of dat op de werkelijkheid gebaseerd is? Iedereen weet dat we die kant op moeten, helaas zijn politici te onbekwaam om zulks voor elkaar te krijgen en te verkopen aan het publiek. Drugs are still bad, mkay.
Bell's dood ook, sterke scène, heeft hij zichzelf toch iets overschat. Ook een sterke scène: Rawls in de gay bar. Gemakkelijk te missen maar een heerlijke scène aangezien het heel simpel veel over een personage zegt. Sowieso goed in The Wire dat alles je niet je strot in geduwd wordt. Soms heel mooi subtiel.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Er was eens een politicus die het wou legaliseren maar er nooit in geslaagd is geweest. Die man speelt trouwens een kleine rol in seizoen 3, het is één van de mannen die het project van Bunny steunt tegenover de burgemeester.
Edit: normaal zou dat vermeld moeten worden bij de extra's.
Brooklyn
-
- 1144 messages
- 1402 votes
Geweldig hoe deze serie nog bij me 'naspookt', heb ik nog nooit met een serie gehad