- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Wire
The Wire
HannesB
-
- 15 messages
- 1 votes
Sinds kort het eerste seizoen van The Wire aangeschaft op dvd. De eerste twee afleveringen vind ik alleszins interessant, hoewel het me nog niet helemaal in het verhaal sleurt. Misschien omdat het wat traag gaat en ik af en toe de focus wat verlies. Het doet me anders wel naar meer smaken en ik denk wel dat ik de volgende seizoenen ook zal aanschaffen.
Iets dat me is opgevallen bij het afspelen van de dvd via WMP: de film heeft 4:3 ratio, maar bovenaan krijg ik een randje met enkele witte/grijze strepen, waarvan sommigen af en toe flikkeren. Ook eens afgespeeld via een dvd-speler die verbonden is via scart met een tv, hier wordt dit niet weergegeven (waarschijnlijk wordt er net iets ingezoomd). Op andere pc's krijg ik dit ook. Ik denk dat ik er van uit mag gaan dat dit zo is door montage/productie of iets dergelijks als artistiek oogpunt? Iemand die kan bevestigen, dat dit zo op de dvd is? Op de een of andere manier is dit soms wat storend, hoewel de 4:3 verhouding op zich wel zijn charmes heeft. Ik heb alleen nog nooit zo'n randje zoals boven vermeld gezien bij een andere film/serie.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit, afgelopen
.
Seizoen 4 en 5 er ook doorheen gejast. Eigenlijk doet geen seizoen voor het vorige onder. Seizoen 2 is een beetje vreemde eend in de bijt omdat je die personages bijna niet meer terugziet en in seizoen 4 is het erg jammer dat McNulty amper nog een rol heeft. Erg blij dat hij in seizoen 5 weer helemaal terug is, met krankzinnigere plannen dan ooit.
Maar toch, seizoen 4 is erg sterk met de interessante invalshoek van de school. Jammer dat deze verhaallijnen geen vervolg krijgen in seizoen 5. Meer seizoenen was de oplossing geweest. Nog genoeg om te ontdekken in Baltimore lijkt me. De krantenkant van Baltimore vond ik in het laatste seizoen ook erg goed, mooi om in sommige scènes de parallellen te zien met de politie.
Om het zwarte gat na The Wire op te vangen ga ik The Sopranos maar eens helemaal bekijken, een naam die ik vaker terug zag komen in dit topic als het over de kwaliteit van The Wire ging. Afgehaakt na seizoen 1 door debiele uitzendtijden maar dat smaakte destijds zeker naar meer.
Lv92
-
- 278 messages
- 0 votes
The Sopranos heeft m.i. meer dalen dan The Wire, maar het is zeker de moeite waard.
Met betrekking tot de maffia en de breinen daarachter is er denk ik niet veel beter.
Veel kijkplezier. 
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
The Wire is vrij uniek. Eerlijk gezegd is Boss een sterke serie die hier echt op aansluit, maar die is nog niet ontdekt door de elite zo lijkt.
Sopranos is verder ook erg goed hoor maar meer een typische serie waarin je vooral Tony echt volgt. Itt hier waar je echt alle lagen mee krijgt van een stad. In Treme weet Simon dat ook te halen. Maar is het muziek gericht en kom je epische karakters als Omar niet snel tegen. Waardoor die wat minder aandacht krijgt. Maar heb je wat met de new orleans sound en sterk karakters is dat een slimme volgende keus.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Ja, Treme wil ik ook nog ooit zien. Maar dat doe ik wel als die serie tot een eind is gekomen. Vind het toch wel lekker om een afgesloten geheel te bekijken. Al is het zwarte gat naderhand altijd wel zwaar, had het ook bij Deadwood en Carnivale. Maar dat waren twee series die echt nog niet af waren (vooral Carnivale) en The Wire heeft wel een mooi einde.
Bovendien is Game of Thrones weer begonnen en volg ik ook nog andere lopende series.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Volgens mij had McNulty minder scenes omdat de acteur meer bij z'n gezin in Engeland wilde zijn.
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Ja, Treme wil ik ook nog ooit zien. Maar dat doe ik wel als die serie tot een eind is gekomen. Vind het toch wel lekker om een afgesloten geheel te bekijken. Al is het zwarte gat naderhand altijd wel zwaar, had het ook bij Deadwood en Carnivale. Maar dat waren twee series die echt nog niet af waren (vooral Carnivale) en The Wire heeft wel een mooi einde.
Bovendien is Game of Thrones weer begonnen en volg ik ook nog andere lopende series.
Generation kill is misschien een aanrader. Net als The wire ook van David Simon.
Is een miniserie over de oorlog in Irak. Ik hoop dat er snel weer wat nieuws komt van David Simon. Treme kon mij niet zo bekoren als the wire helaas. Alhoewel dat ook bijna niet mogelijk is. Treme is niet slecht, maar iets te flauwtjes voor mij en veel mindere memorabel gebeurtenissen en personages. dan the wire.
The Wire staat dan ook stipt op nummer 1 voor mij. Binnenkort nog maar eens alle seizoenen kijken 
Of heeft iemand nog een tip? 
HannesB
-
- 15 messages
- 1 votes
Iets dat me is opgevallen bij het afspelen van de dvd via WMP: de film heeft 4:3 ratio, maar bovenaan krijg ik een randje met enkele witte/grijze strepen, waarvan sommigen af en toe flikkeren. Ook eens afgespeeld via een dvd-speler die verbonden is via scart met een tv, hier wordt dit niet weergegeven (waarschijnlijk wordt er net iets ingezoomd). Op andere pc's krijg ik dit ook. Ik denk dat ik er van uit mag gaan dat dit zo is door montage/productie of iets dergelijks als artistiek oogpunt? Iemand die kan bevestigen, dat dit zo op de dvd is? Op de een of andere manier is dit soms wat storend, hoewel de 4:3 verhouding op zich wel zijn charmes heeft. Ik heb alleen nog nooit zo'n randje zoals boven vermeld gezien bij een andere film/serie.
Niemand die dit eventjes kan bevestigen? 
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
De miniserie The Corner.
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Ga ik kijken! Had er van gehoord maar niet meer aan gedacht.
@hannes: ik kan je helaas niet verder helpen. Ik moet de dvds nog kopen. Liefst een mooie box in de aanbieding
Zag m laatst bij de Mediamarkt voor 20 euro per seizoen. Is toch alweer 100 euro..
HannesB
-
- 15 messages
- 1 votes
@hannes: ik kan je helaas niet verder helpen. Ik moet de dvds nog kopen. Liefst een mooie box in de aanbieding
Zag m laatst bij de Mediamarkt voor 20 euro per seizoen. Is toch alweer 100 euro..
Momenteel lijkt 20 euro de prijs te zijn, net hetzelfde bij bv Frs of Fnac. Bij Fnac heb ik het eerste seizoen met 10% (voor leden) kunnen kopen. Tegen dat het nog eens ledendagen zijn koop ik de rest ook 
Een box met alle seizoenen lijkt me duurder uit te komen: in Fnac was dat duurder geloof ik en de website van Frs geeft ook 127.5 euro.
HannesB
-
- 15 messages
- 1 votes
Of heeft iemand nog een tip?
Iets waar ik al veel van heb genoten, hoewel een totaal ander genre (Sci-Fi), is Fringe van J.J. Abrams (Lost). Je moet natuurlijk voor het genre zijn.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Sinds kort het eerste seizoen van The Wire aangeschaft op dvd. De eerste twee afleveringen vind ik alleszins interessant, hoewel het me nog niet helemaal in het verhaal sleurt. Misschien omdat het wat traag gaat en ik af en toe de focus wat verlies. Het doet me anders wel naar meer smaken en ik denk wel dat ik de volgende seizoenen ook zal aanschaffen.
Je moet zeker blijven doorzetten. The Wire vraagt de aandacht van de kijker maar wat je ervoor terug krijgt is onovertroffen.
Simon vindt dat het formaat 4:3 een realistische look geeft aan de serie waardoor het minder als film/serie is te kenmerken, meer documentaire-achtig zeg maar. Met de technische kant kan ik je niet helpen. Daar heb ik geen verstand van. Hier is een link van een interessant artikel, onderaan het artikel spreken ze over het 4:3 formaat.
HannesB
-
- 15 messages
- 1 votes
Eventjes een screenshot genomen om te verduidelijken wat ik bedoel:
The Wire: afbeelding dvd via WMP
Bovenaan zie je enkele grijze strepen, die zie ik enkel in de episodes zelf, nooit in het menu. Dvd wordt bekeken via Windows media player, maar media player classic geeft hetzelfde. Ik veronderstel dat dit zo is en niet een of andere fout van mijn kant? Momenteel zit ik aan dvd 3 en bij alle 3 heb ik dat. De keuze van 4:3 kan ik zeker begrijpen, alleen dat lijntje bovenaan met de strepen niet. Uiteraard wil ik zeker zijn dat het normaal is, anders kan ik nog snel naar de winkel om eventueel om te ruilen met een ander exemplaar.
Momenteel kan ik wel zeggen dat The Wire wat verslavend begint te worden, hoewel nog niet zo extreem dat ik aflevering na aflevering kan zien zonder enige pauze. Daarvoor is het net iets te zwaar voor me. 
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Momenteel lijkt 20 euro de prijs te zijn, net hetzelfde bij bv Frs of Fnac. Bij Fnac heb ik het eerste seizoen met 10% (voor leden) kunnen kopen. Tegen dat het nog eens ledendagen zijn koop ik de rest ook 
Een box met alle seizoenen lijkt me duurder uit te komen: in Fnac was dat duurder geloof ik en de website van Frs geeft ook 127.5 euro.
Bij Bol is die 109 euro. Iets duurder dan los kopen, maar het lijkt me wel fijner om zo een mooie box te hebben. Denk dat ik al weet wat ik voor mijn verjaardag wil hebben. Moeten ze wel bijleggen anders wordt het een beetje duur 
Iets waar ik al veel van heb genoten, hoewel een totaal ander genre (Sci-Fi), is Fringe van J.J. Abrams (Lost). Je moet natuurlijk voor het genre zijn.
Van Fringe heb ik de eerste 4 episodes gezien via on demand van Ziggo (gratis). Helaas is het onlangs eraf gehaald, waardoor ik niet verder ben gaan kijken. Het greep me niet genoeg denk ik. Alhoewel the pattern me wel interesseerde. De verhaaltjes per aflevering ben ik eigenlijk nooit zo een fan van.
Lost moet ik wel nog eens kijken, maar ik heb gehoord dat die slechter wordt per seizoen. Prison Break heb ik erg van genoten, maar deze serie had hetzelfde, waardoor ik gewoon ben afgehaakt. Erg jammer dat ze er niet gewoon een einde aan kunnen breien.
En The Wire heb ik bijna in een ruk uitgekeken. Dacht binnen een maand ofzo 
HannesB
-
- 15 messages
- 1 votes
Van Fringe heb ik de eerste 4 episodes gezien via on demand van Ziggo (gratis). Helaas is het onlangs eraf gehaald, waardoor ik niet verder ben gaan kijken. Het greep me niet genoeg denk ik. Alhoewel the pattern me wel interesseerde. De verhaaltjes per aflevering ben ik eigenlijk nooit zo een fan van.
Lost moet ik wel nog eens kijken, maar ik heb gehoord dat die slechter wordt per seizoen. Prison Break heb ik erg van genoten, maar deze serie had hetzelfde, waardoor ik gewoon ben afgehaakt. Erg jammer dat ze er niet gewoon een einde aan kunnen breien.
En The Wire heb ik bijna in een ruk uitgekeken. Dacht binnen een maand ofzo
Eerste seizoen van Fringe zijn inderdaad wat aparte verhalen, hoewel naar het einde toe het wel meer een coherent geheel vormt en zeker vanaf het tweede is het een echte serie. Fringe is nu iets wat ik echt heb verslonden. Elk vrije moment gekeken, volledige dvd's in ene keer uitgezien. Nu nog eventjes geduld hebben voor het laatste en 5e seizoen. Dat moet ergens in mei te koop zijn, maar zal wel iets zijn voor na mijn examens 
The Wire begint nu wel meer en meer te groeien moet ik zeggen. Zo dadelijk naar de 7e aflevering kijken van seizoen 1!
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Eerste seizoen van Fringe zijn inderdaad wat aparte verhalen, hoewel naar het einde toe het wel meer een coherent geheel vormt en zeker vanaf het tweede is het een echte serie. Fringe is nu iets wat ik echt heb verslonden. Elk vrije moment gekeken, volledige dvd's in ene keer uitgezien. Nu nog eventjes geduld hebben voor het laatste en 5e seizoen. Dat moet ergens in mei te koop zijn, maar zal wel iets zijn voor na mijn examens 
The Wire begint nu wel meer en meer te groeien moet ik zeggen. Zo dadelijk naar de 7e aflevering kijken van seizoen 1!
Ik merkte inderdaad dat er wel iets speelde op de achtergrond en ik ben hier ook wel benieuwd naar. Als ik eerlijk ben vond ik wel de belangrijkste acteurs iets tegenvallen. Misschien dat ze interessanter worden als je wat meer afleveringen hebt gekeken. Eigenlijk vond ik vooral de oudere professor interessant. De rest vond ik redelijk generiek. Maar ik denk dat het allemaal even inkomen is. Komen er wel nog meer freaky dingen in terug?
Lekker
Heb al weer zin om te kijken. Nu ik hier weer teruglees begin ik de personages te missen. Vooral Bunks, Bubbles, Freamon, Omar en dan zal ik er nog wel een aantal zijn vergeten. Btw veel mensen vinden seizoen 2 tegenvallen, maar ik zie het meer als een leuk uitstapje en de gebeurtenissen van seizoen 1 lopen ook nog gewoon door.
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Btw die streepjes zijn wel raar.. Hoop dat niet elke dvd van The Wire dat heeft. Maar is dit ook zo als je via een dvd-speler kijkt? Hoezo kijk je eigenlijk via wmp? Ik kijk alles via videolan. Echt topprogrammatje. Speelt veel meer af dan WMP.
HannesB
-
- 15 messages
- 1 votes
Btw die streepjes zijn wel raar.. Hoop dat niet elke dvd van The Wire dat heeft. Maar is dit ook zo als je via een dvd-speler kijkt? Hoezo kijk je eigenlijk via wmp? Ik kijk alles via videolan. Echt topprogrammatje. Speelt veel meer af dan WMP.
Ik vind wmp best makkelijk voor dvd's af te spelen, enkel voor dvd. In andere gevallen gebruik ik media player classic (verkies ik boven vlc)
In de meeste gevallen onthoudt wmp mijn taalvoorkeur, zelden moet ik nog zelf ondertiteling selecteren (afhankelijk van dvd). En via automatisch afspelen is het maar dvd in pc en het afspelen begint.
Wat ik heb geprobeerd is:
3 pc's.
laptop via hdmi naar een tv.
dvd-speler via scart naar een tv.
zelfde dvd-speler via hdmi op mijn pc-monitor.
Enkel in het geval van de scart kabel had ik die streepjes niet. Het enige wat ik nog kan proberen is diezelfde dvd-speler via hdmi aan een tv. Maar ik denk dat op de een of andere manier het te maken heeft of je een digitale kabel (hdmi/dvi) gebruikt of analoog (scart), waarbij het analoge een klein beetje wordt ingezoomd.
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Ik vind wmp best makkelijk voor dvd's af te spelen, enkel voor dvd. In andere gevallen gebruik ik media player classic (verkies ik boven vlc)
In de meeste gevallen onthoudt wmp mijn taalvoorkeur, zelden moet ik nog zelf ondertiteling selecteren (afhankelijk van dvd). En via automatisch afspelen is het maar dvd in pc en het afspelen begint.
Wat ik heb geprobeerd is:
3 pc's.
laptop via hdmi naar een tv.
dvd-speler via scart naar een tv.
zelfde dvd-speler via hdmi op mijn pc-monitor.
Enkel in het geval van de scart kabel had ik die streepjes niet. Het enige wat ik nog kan proberen is diezelfde dvd-speler via hdmi aan een tv. Maar ik denk dat op de een of andere manier het te maken heeft of je een digitale kabel (hdmi/dvi) gebruikt of analoog (scart), waarbij het analoge een klein beetje wordt ingezoomd.
Heb het even opgezocht voor je. Is gelukkig alleen maar bij seizoen 1. Hier meer info: The Wire dvd probleem
En een leuke quote van dat topic
The series is so good that you get absorbed in the story and forget the problem!
HannesB
-
- 15 messages
- 1 votes
Heb het even opgezocht voor je. Is gelukkig alleen maar bij seizoen 1. Hier meer info: The Wire dvd probleem
En een leuke quote van dat topic
The series is so good that you get absorbed in the story and forget the problem!
Bedankt! Had ook wat opgezocht, maar niks gevonden. Er is blijkbaar niet veel over te vinden. Jammer wel dat zoiets nog voorkomt dezer dagen bij dvd's, als het bij de latere seizoenen toch is verdwenen. Maar het is wel zo dat het niet overdreven storend is, af en toe leidt het me beetje af. De quote heeft wel gelijk. 
HannesB
-
- 15 messages
- 1 votes
Ik merkte inderdaad dat er wel iets speelde op de achtergrond en ik ben hier ook wel benieuwd naar. Als ik eerlijk ben vond ik wel de belangrijkste acteurs iets tegenvallen. Misschien dat ze interessanter worden als je wat meer afleveringen hebt gekeken. Eigenlijk vond ik vooral de oudere professor interessant. De rest vond ik redelijk generiek. Maar ik denk dat het allemaal even inkomen is. Komen er wel nog meer freaky dingen in terug?
Alles moet een beetje groeien. Ik vind de 3 'hoofdrolspelers' eigenlijk wel goed. Vooral John Noble als de professor zorgt voor een humoristische noot. Hij is wel de sterkste speler, maar ook de twee anderen (Joshua Jackson en Anna Torv) vind ik enorm goed. Meningen zullen hier doorgaans wel over verschillen, vooral over Anna Torv heb ik al wisselende reacties gelezen. Maar ik ben fan van haar
Er is wel één gelijkenis met The Wire: Lance Reddick (Daniels) speelt in Fringe ook een rol als chef, maar dan van fringe division (onderdeel van fbi). En net als bij The Wire is het een kleinere groep die het wat moelijk heeft om de nuttigheid en de daarbij gedragen kosten te kunnen verantwoorden aan meerderen in de hiërarchie.
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Idd raar dat zoiets erin zit. Misschien kan je het oplossen door iets in te zoomen.
Ja Daniels was mij ook al opgevallen. Lijkt wel alsof hij hier dezelfde rol sleelt als in the wire haha. Ik ken de acteur verder niet heel goed, maar ik kan me hem ook niet voorstellen in een andere rol.
HannesB
-
- 15 messages
- 1 votes
Via mpc zou ik inderdaad wat kunnen inzoomen of alles wat naar boven verschuiven zodat die rand wegvalt. Maar dat lijkt me wat omslachtig om dat voor elke aflevering te doen. Het is nu niet overdreven storend en voor mij was het vooral belangrijk om te weten of dat inderdaad voorkomt bij de dvd's of niet. 
HannesB
-
- 15 messages
- 1 votes
Eerste seizoen van the wire uitgekeken. Naar het einde toe werd het zeker spannender en spannender. Toch vond ik het slot beetje tegenvallen: een gevoel van onrechtvaardigheid kwam naar boven. Het leek alsof de 'bad guys' toch nog gewonnen hadden ondanks dat de politie zo'n zaak had kunnen uitklaren. Deels heb ik het gevoel dat het verhaal nog niet helemaal verteld is rond het drugsnetwerk van Barksdale. Wordt dit in de volgende seizoenen wat meer uitgeklaard, of is het daadwerkelijk zo dat elk seizoen een ander aspect van criminaliteit naar het scherm brengt?
Een ander klein ding dat ik een beetje miste bij the wire is het gebrek aan specifieke tijdsaanduidingen. Ik weet dat het nergens ooit nog zal zijn als 24 (dat is nu een extreme uitzondering). Maar ergens in aflevering 4 of 5 wordt er gedreigd aan Mcnutty om binnen de 2 weken terug naar moordzaken te gaan en de zaak af te ronden. Een aflevering of 2 later blijkt hij plots al aan te vragen om het afluisteren toch nog te verlengen omdat ze nog maar 40 dagen bezig zijn ipv de beloofde 60. Plots zijn we al enkele weken verder! (wat is er bv intussen nog gebeurd?) Het lijkt alsof het verhaal in een korte periode speelt, maar die dingen tonen dan weer wat anders aan. Enkele afleveringen meer hadden misschien nog wat meer detail kunnen bieden.
Ik zal zeker de volgende seizoenen zeker nog aanschaffen en bekijken. Het eerste seizoen heeft me naar meer doen snakken!
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Ondanks dat elk seizoen een aspect inderdaad een ander aspect belicht, gaan de meeste verhalen ook gewoon verder. Het Barksdale-verhaal is nog lang niet afgelopen dus. Je bent pas net begonnen.
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Gelukkig gaan de meeste verhaallijnen door. Soms gaan er wel bepaalde verhaallijnen of personages meer naar de achtergrond.
En dat de 'good guys' niet altijd winnen vind ik juist een sterk punt van de serie. Dit draagt ook bij aan de realiteit. In het echt zijn dit soort grote maatschappelijke problemen ook bijna niet op te lossen.
Wie is jullie favoriete personage eigenlijk? Ik kan bijna niet kiezen, want ik vind ze bijna allemaal tof.
Alhoewel Omar me altijd zal bijblijven. Een vd beste personages ooit. Kan je zo een film van msken haha. Tweede plek voor mij is denk ik Stringer. Ook vond ik Bubbles, Bunks, Snoop en de boxer (naam vergeten) top. Het zijn er gewoon teveel om op te noemen.
Minder favoriete personages waren denk ik de advocate en de havenarbeider. Zijn gekke vriend was wel tof. Die heeft ook een kleine rol in Treme.
Ik ga eerst The Cornor kijken en dan weer The Wire.
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Even tussendoor een van mijn favoriete scenes. Echt geniaal.
Brooklyn
-
- 1144 messages
- 1402 votes
Favoriete personages zijn er heel veel. Idd Omar, Stringer Bell hier ook. Proposition Joe ook zeker. Bunk, Lester, Carver ook geweldig.
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Favoriete personages zijn er heel veel. Idd Omar, Stringer Bell hier ook. Proposition Joe ook zeker. Bunk, Lester, Carver ook geweldig.
Ja Lester ook idd. Wordt ook gespeeld door een fantastische acteur. Ik kende hem in eerste instantie alleen van The Wire. Maar hij komt ook terug in Treme (beste personage in die show, namelijk de big chief) en the Corner, die ik nu aan het kijken ben.
Ik ken hem niet van andere rollen, maar ik vind dat Clarke Peters meer rollen verdiend. Maar dat vind ik wel van meer acteurs in o.a. The Wire en andere series. Ik begrijp nooit waarom serie-acteurs niet grotere rollen krijgen in Hollywood...