- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Voice (U.S.)
The Voice (U.S.)
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
iTunes scores zeggen me na zien van aflevering niet zoveel. Vooral populairdere nummers met lyrisch jurycommentaar die hoog scoren.
Verder vooral een hele matige live show. Katrina en Chessa zijn gewoon niet goed genoeg. Dan komt de belachelijke Christina aanval op Lucca, Timberlake en consorten. Vervolgens Kim Yarbrough die ook al weinig indruk maakt.
Pas daarna wordt het iets beter. James doet het prima maar is het toch net niet al gaat hij ver komen dankzij zijn populariteit bij de dames.
Gelukkig komt het daarna alsnog goed. Juliet. Geweldig optreden en na zo'n jurycommentaar is het ook niet raar dat ze de iTunes lijst aanvoert. Moet nog zien of ze dat volhoudt. Denk het eerlijk gezegd niet.
Mathai: Ben inmiddels ook overtuigd. Geweldige stem en puik optreden. Laat zien dat mindere battle een incident was.
Tony Vincent. Met zo'n nummer kansloos. Moet het mede hebben van zijn hoge noten en laten die er nu net nul in dit nummer zitten. Show gaat bij Cee Lo kandidaten toch vaak ten koste van zang. Misschien kan hij dankzij het recente vaderschap en alle excuses van de coaches toch nog overleven. Hoop het wel.
Karla: Ook weer slecht gekozen nummer. Op het vlak van goede songkeuze voor haart kandidaten scoort Christina met afstand het beste. Overigens had ander nummer Karla ook niet geholpen denk ik.
Erin: Hier komen Cee Lo's afleidingsmanoevres dan wel weer pas. Camoufleren nog eniszins dat ze gewoon totaal niet kan zingen. Mag toch hopen dat deze onzin morgen afgelopen is. Overigens was dit nu eerlijk en duidelijk jurycommentaar van Christina zonder persoonlijk te worden.
Pip: Toch wel beetje teleurstelling van de avond. Ergens tussen degelijk en matig in. Had veel meer verwacht maar blijf vertrouwen in Pip houden al heeft Adam een punt dat het best wat spannender mag.
Jamar: Niets op aan te merken. Ben er persoonlijk geen fan van maar uitstekend optreden en daarbij ook nog een ras entertainer. En blijf Blake die niets van de Cee Lo fratsen begrijpt toch zeer amusant vinden.
Live show met eigenlijk maar drie echt goede optredens en een belachelijke actie van Christina. Nee dit gaat zeker niet mijn favoriete voice aflevering van dit seizoen worden.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Nee, heeft inderdaad niets met het optreden an sich te maken maar zijn performances overall. Ze heeft jaren met hem samengewerkt dus kan dit soort oordelen prima doen. De referentie naar Justin (die veel voor support twitterde) en andere mousketeers die hem steunen door persoonlijk sentiment moet geen verschil maken. Celebrity sway argument is gewoon legitiem. Zij vond het een-dimensionaal, haar goed recht, vooral met hun backstory kan ze dat prima beoordelen. Ze is wat directer dan de meesten, wat ze denkt zegt ze en dat vind ik een eigenschap om enorm te waarderen. Aan dit soort kritiek moet je ook maar wennen als je het wil maken in de muziekindustrie.
Naomi kom nou toch. Prima dat je Christina hoog hebt zitten en wat over en weer plagen oké maar iedereen zag toch dat dit niets met Tony Lucca zijn optreden op zijn persoonlijkheid te maken had.
En samenwerken? Ze is een jaartje (1993-1994) mousketeer geweest op haar dertiende. Gaat toch niet serieus beweren dat ze op basis daarvan hier oordeelt.
En dat directe prima. Als ze gewoon eerlijk is op een manier zoals tegen andere kandidaten uitstekend. Vind dat zelfs haar kracht. Maar nogmaals daar had dit echt niets mee te maken. Onnodige smet op haar Voice coachschap.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Meerdere factoren. MMC is zo lang geleden dat het niet al te zwaar tellen maar ze zal het best wel meenemen, plus de weken dat ze doorbrengen inzake The Voice, en ook hebben ze tussendoor nog wat studiosessies gehad. Onzin om te stellen dat dit weinig met Lucca te maken had, dit had alles met hem te maken. Ook geen enkele aanleiding om aan te nemen dat dit verder gaat dan het beoordelen van zijn muzikaliteit.
Zoveel was er ook niet aan de hand met haar commentaar (bracht het prima, koos haar woorden goed en geeft gewoon kritiek dat ze het weinig enerverend vond en weinig ontwikkeling ziet). Nee, vind met deze feedback weinig aan de hand, bovendien heeft ze al eerder dit seizoen stevige kritiek gegeven en die heette heel toevallig geen Lucca met haar achternaam. Zolang je niet van suiker bent moet je hier niet zoveel aanstoot aan geven. Deze liveshow heeft ze wel meer kritiek gegeven, come on now.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Yep en zoals ik al aangaf in mijn verhaal over liveshow is dat prima. Dat was tenminste gewoon kritiek op zang en niet op het feit dat Justin Timberlake een tweet stuurt waarin hij zegt dat mensen op Tony Lucca moet stemmen of dat hij toevallig bevriend is met Ryan Gosling.
Maar je kon aan alles merken dat in deze opmerkingen veel meer venijn en gemeenheid zat dan in andere commentaren die ze gaf. Benieuwd of ze er vanavond nog op terugkomt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Na al de kritieken zal ze er hoogst waarschijnlijk op terugkomen, of dat on of off screen gebeurt zou ik niet weten. Al zal ze zonder twijfel nog achter haar woorden staan en terecht.
Van venijnigheid en gemeenheid was er helemaal geen sprake (vind dit ook een heel opmerkelijke aanname, maar zal wel meer gewend zijn want lees dit soort berichten heel vaak vandaag). Ze bracht het poeslief maar niets mis met celebrity sway tegen te gaan, aangezien de kracht van social media zo groot is dat de power van dat soort endorsements groot is. Nou niet bevorderlijk voor dit soort shows.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Katrina was vrij aardig, niet de ontwikkeling die ik gehoopt had en haar voorkomen blijft een beetje Adele-ish, moet ze proberen van haar af te schudden.
Cheesa vind ik dan niets aan en ook haar optreden was zware middelmaat. Ook erg monotoon, zwakke belts. Nee, mag wel naar huis.
Lucca was wel aardig, zong een aardige vertoking. Vond het verre van slecht maar de fuzz wat betreft de feedback van Christina is zwaar overtrokken. Sterke black horse deze Lucca.
Kim Yarbrough kan geweldig zingen, vooral erg veel power maar het komt er niet ook uit. Eens met Cee Lo (of was het Blake?) dat de keuze erg veilig was.
Van James ben ik geen fan. Iets te gewoontje, weinig power en moet het vooral hebben van het bespelen van zijn vrouwelijke publiek. Daar is ie heel goed in. Mag van mij moven.
Juliet was niet slecht maar dat is ze nooit geweest, ik heb alleen een hekel aan dit soort zangeresjes. Keuze is ook vrij makkelijk, met zo'n stem en dat nummer lijkt het al snel erg goed maar helaas modaal.
Mathai weer goed zoals verwacht. Sinds het eerste moment dat ik hoorde indrukwekkend en je kan er niet om heen dat ze enorm uniek is. Zie haar graag meer avant garde doen, daar is ze echt vooor gemaakt. Die ademhalingstechniek ook.
Tony Vincent is één van de grootste artistieke deelnemers in de show. Weer zo'n verschikkelijke unieke songkeuze van Cee Lo, die 'm bijna fataal wordt. Kan me niet voorstellen dat ie er morgen uit is, daar is zijn talent te uniek.
Karla. Ja, ode voor de songkeuze. B.O.B. altijd +1 en Hayley Williams ook +1. Ik vind het op artistiek vlak heel interessant om hiphop vocaal te interpreteren, daar dus een plus voor. Al voeldei k niet dat ze zong over de kredietcrisis maar lastig om over te brengen omdat je qua interpretatie al veel moet doen. Vocaal niet bovengemiddeld maar de songkeuze interessant en reden genoeg voor mij om je door te wensen.
Erin was prima tot de eerste liveshow maar ze moet er nu echt uit. Cee Lo legt de indruk op veel theatrics en dat is niet voor niks en het voorkomen van Erin wordt vervelend na een tijdje. Echt slecht is ze niet, maar meer dan gemiddeld ook niet. Exit wat mij betreft.
Pip was teleurstellend maar heeft meer te maken met hoe goed hij is en kan zijn. Totaal out of his comfortzone dus zo'n enorm inwisselbare optreden was ingecalculeerd. Teleurstellend, maar gaat er never nooit uit.
Jamar had de performance van de avond in huis. Geweldige kerel, sterk verhaal en een uitstekende zanger. De grootste all-rounder en als iemand de gun factor heeft is hij het. Hier gaan we nog wat plezier aan beleven.
Prima liveshow, met een hit or miss lineup maar grotendeels toch redelijk goede performances. Mijn respect voor Adam als coach blijft groeiende, sublieme coach, toffe gast en een flinke dosis knowhow.
Nu op naar the result show en hopelijk trekt Christina ook voor deze resultshow een killing dress aan.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
maar niets mis met celebrity sway tegen te gaan, aangezien de kracht van social media zo groot is dat de power van dat soort endorsements groot is. Nou niet bevorderlijk voor dit soort shows.
Doet ze zelf natuurlijk vrolijk aan mee. Maar deze opmerkingen van Christina waren ook niet bevorderlijk voor show. Vind wat rivaliteit tussen coaches wel leuk maar moet geen ik stem op Adam zijn kandidaat want hij is de kandidaat van Adam show worden.
Ligt nu wel sterk op de loer
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Je eigen team promoten is iets anders. En ze promoot haar team, geen kandidaten individueel.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Mijn respect voor Adam als coach blijft groeiende, sublieme coach, toffe gast en een flinke dosis knowhow.
Ook enige coach die zijn eigen team beetje ontstijgt en er niet alleen zit als aanvoerder van team Adam
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Je eigen team promoten is iets anders. En ze promoot haar team, geen kandidaten individueel.
Bedoel meer dat ze allemaal wel eens roepen dat Alicia Keys het nummer prachtig zal vinden of dat Kanye West de bewerking geweldig vond.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Niets mis mee, je volgers aansporen op iemand te stemmen is natuurlijk wel iets anders. Kan je doen natuurlijk maar verbaas je er niet over als een andere coach daar iets aan probeert te doen. Is niet alleen oneerlijk tegenover haar deelnemers of die van Cee Lo en Blake maar nog veel nadeliger voor andere deelnemers van Adam's team.
Sannz
-
- 30 messages
- 0 votes
Katrina
Tsja, op zich een vrij degelijke zangeres, maar met Smashing Pumpkings begeef je gewoon op erg glad ijs. Het getormenteerde dat Corgan in z'n stem heeft, was weinig terug te horen en dan blijft het te gewoontjes.
Cheesa
Kan me niet herinneren hoe en waarom zij in de liveshows terecht is gekomen. Doei!
Tony Lucca
Ik vind zijn stem erg prettig en hoewel het niet z'n beste optreden was, de kritiek was niet geheel terecht. Hoop volgende week op Springsteen.
Kim Yarbrough
Veilig ja. Kan dit nummer niet meer aanhoren. Waarom zingt zij niet gewoon lekker oude zwarte soul?
James
Ja, ik ben fan. Bezit twee kenmerken van een muzikant/zanger die ik erg belangrijk vind. Ten eerste zijn unieke stem. Heerlijk aparte, nasaal stemgeluid. Daarnaast kan hij geweldig emotie overbrengen. Het lijkt misschien wat ik gemaakt, maar bijvoorbeeld zijn uitdrukking en houding congrueren zo goed met wat hij zingt.
Juliet
Zelfde als bij James eigenlijk. Een brok emotie. Beste van de avond voor mij.
Mathai
Uniek, talentvol, maar niet perfect. Paar minpuntjes zoals haar uitspraak ("just take it sloee", lol) . Waar ik me ook lichtelijk aan stoor is het niet volgen van de melodie. Een adlib hier en daar kan ik best hebben, maar het moet geen afbreuk doen aan het origineel. Zeker bij dit nummer, ik vond het bijna te vrolijk. Verder heeft ze wel een geweldige uitstraling.
Tony Vincent
Gedurfde songkeuze, goed uitgevoerd ook. Ik denk alleen niet de gemiddelde Amerikaan dit zal snappen en verwacht hem volgende week niet terug te zien.
Karla
Middelmaat pur sang. Ook een beetje te danken aan het nummer. Aan de andere kant zou ik niet weten wat ze welke stijl ze wel goed kan zingen.
Erin
Tsja, ik blijf fan van haar stem, maar dan moet ze wel kleine, gevoelige liedjes a la haar auditie blijven zingen. Hier verzuipt ze gewoon in. Volgende week graag CocoRosie, al verwacht ik haar niet terug te zien.
Pip
Vond het wel goed, maar hij kan inderdaad beter. Dit nummer is nogal eendimensionaal, dus gaat gauw saai klinken. Weinig diepgang. Blijft een zeer fijne stem hebben
James
Het was wel aardig, maar ik vond de songkeuze niet heel erg lekker. Mag wat gedurfder, maar misschien is dit te wijten aan mijn smaak. Ik zie hier de term allround voorbij komen. Op zich prima natuurlijk, maar het kan ook zijn valkuil worden.
Verwacht dat Cheesa, Tony Vincent, Erin, Karla, Katrina en Kim eruit gaan.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Tony Vincent eruit? Dat zou een schande zijn!
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Team Adam vond ik erg tegenvallen. Enkel Mathai (yeeey!
) sprong er echt positief voor me uit. Team Cee Lo vond ik daarin veel beter. Jamar en Juliet waren geweldig en ook James en Tony vond ik heerlijk om naar te luisteren (en te kijken qua performance. Cee Lo kan alles zo heerlijk aankleden)
Complimenten ook voor Christina. Ze komt soms behoorlijk harsh uit de hoek, maar dat past natuurlijk ook wel bij haar image en ze heeft vaak gelijk. Een echt goede coach.
De overwinningszege zal dit jaar gaan tussen Team Cee Lo en Team Christina. Daar ben ik nu wel achter. 
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Tony Vincent eruit? Dat zou een schande zijn!
Hij heeft er 6 opgenoemd die eruit gaan terwijl er maar 4 uitgaan. 
Sannz
-
- 30 messages
- 0 votes
Dom van mij. Dan zullen Tony en Kim/Katrina nog wel een rondje mogen blijven waarschijnlijk 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Team Cee Lo: Juliet, Jamar en James, die laatste. Jammer, nog een ronde opgescheept met hem. Als muziekliefhebber wil je dit niet.
Tony Vincent
. Spijtig om zo'n unieke artiest te zien gaan. Ook al was Cheesa de beste van de 3, big mistake. Eens met de frustrerende tirade van Erin jegens Cee Lo, je naait dit soort artiesten door hun songkeuzes op te dringen.
Team Adam: Mathai, Tony Lucca, Pip.
Logische keuzes, en Katrina was zeer goed dus ook een logische toevoeging. Karla en Kim waren weer niet best. Weer niets aan te merken op Adam.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Goede uitslag. Bij Team Cee Lo klopte de Top 3, en alhoewel ik een voorkeur voor Tony had, Cheessa blies iedereen omver. Laat vooruitgang zien, net als Ashley bij Team X-Tina. Goede keus van Cee Lo.
Bij Team Adam had ik de Top 3 graag iets anders willen zien maar blij dat Adam voor Katrina koos, al vond ik Karla verassend goed in de herkansing. Als ze dat nou eerder had laten zien.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Op Juliet en Jamar na was het gewoon een verschrikkelijk liveshow deze week. Wat een ellende en wat een verkeerde song keuzes. Jammer hoor! Uitslag ga ik al niet eens aan beginnen. Tony eruit tegenover Cheesa 
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
De show loopt btw wel terug op de kijkcijfers. Waar ze begonnen met rond de 17 miljoen, hetzelfde wat American Idol nu heeft, zitten ze met beide liveshows maar op de 11 miljoen. Hebben ze hevige concurrentie van een ander programma? (American Idol? Weet niet op welke dag dat uitgezonden wordt), of blijkt het format toch minder succesvol daar als gedacht?
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Op Juliet en Jamar na was het gewoon een verschrikkelijk liveshow deze week. Wat een ellende en wat een verkeerde song keuzes. Jammer hoor! Uitslag ga ik al niet eens aan beginnen. Tony eruit tegenover Cheesa
Je kan zeggen wat je wilt, maar Cheesa gooide wel echt alles eruit en dit was haar beste performance tot nu toe.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Zeg meer over het matige niveau wat ze de laatste tijd heeft laten zien. Zo'n Tony heeft natuurlijk meer muzikaliteit in zijn linker teelbal dan Cheesa in heel haar lichaam.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Maar commercieel gezien valt er meer winst te behalen met Cheesa dan met Tony denk ik dan zo. Begrijpelijke keuze dan.
Weet iemand trouwens hoe de liveshow volgende week zal gaan verlopen? Zullen er weer twee kandidaten afvallen per team, of gaat er nu wekelijks één per team afvallen? Ik hoop het laatste, anders gaat het programma wel erg snel vind ik. GIng vorig jaar ook veels te snel.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Vooral blij dat ook Adam toegaf dat liveshow van maandag erg matig was.
Wat betreft deze tweede liveshow. Ben er doorheen geraasd tot aan uitslag want voegt werkelijk niets toe. Alles volkomen volgens verwachting totdat Cee Lo iets doms deed. Tony Vincent had natuurlijk doorgemoeten.
Nu al zin in maandag. Bijna alleen nog maar kwaliteit over. Al denk ik dat team Cee Lo in tegenstelling tot wat sommige andere hier menen als enige kansloos is voor overwinning.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Helemaal mee eens. Al vond ik Mathai ook nog goed. Verder pure middelmaat.
De show loopt btw wel terug op de kijkcijfers. Waar ze begonnen met rond de 17 miljoen, hetzelfde wat American Idol nu heeft, zitten ze met beide liveshows maar op de 11 miljoen. Hebben ze hevige concurrentie van een ander programma? (American Idol? Weet niet op welke dag dat uitgezonden wordt), of blijkt het format toch minder succesvol daar als gedacht?
Hadden nooit twee dagen achter elkaar moeten uitzenden. Gewoon maandag liveshow en week erna de uitslag. Uitmelken wordt zelfs in Amerika blijkbaar niet gepikt en ergste de urgentie ontbreekt er door.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
American Idol zend ook twee dagen achter elkaar uit, dus daar ligt het probleem niet.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Kijkcijfers American Idol lopen toch ook terug? Maar feit is natuurlijk dat The Voice zich vooral onderscheidt in vorrondes.
Qua format zit programma ook gewoon niet goed in elkaar omdat show vanaf live shows volledig tegen haar eigen filosofie ingaat. Dun is het juist de show die de zaak overneemt en wordt de stem alsmaar minder belangrijk.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Ja, dat is waarom vooral de Nederlandse versie altijd faalt. 
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Vind het verder niet erg maar ook Amerikaanse versie faalt op dat vlak natuurlijk volledig. Een programma The Voice noemen en dan met al die extreme Cee Lo zaken op komen draven. Ergens wringt dat.
Maar nogmaals prima! Ik vond Vicci en Cee Lo vorig jaar fantastisch met Love is a Battlefield.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Denk bovendien dat grotere teams niet helpen. Wat ik net al zei. Urgentie mis je nog een beetje. Wie er doorgaan staat voor tachtig procent nog wel vast. Begint nu pas interessant te worden maar zelfs komende maandag is het nog redelijk eenvoudig te vorspellen.