- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Voice (U.S.)
The Voice (U.S.)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Klopt. Erg leuk ja, en bij Lily Elise was dat ook het geval. Echt leuk op zo'n manier, wel benieuwd naar de battle ronde.
Reijersen
-
- 520 messages
- 4226 votes
Geen al te boeiende stemmen tegen gekomen in aflevering 2. Mijn favoriet blijft Javier Colon uit aflevering 1. Gevolgd door het duo uit de kelder.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
De eerste battle episode. Weinig coach materiaal dus maar gewoon puur 10 minuten voorbereiding + battle. Toch wel een heel interessant segment van dit format. En het wordt toch wel wat repetitief maar wat zag Christina er weer stunning uit
.
Team Xtina: Taralyn vs Frenchie
Pittige matchup tussen deze twee, toch wel de twee meest indrukwekkende artiesten van Christina, wel twee verschillende zangeressen. Interessante battle. Beiden waren goed, Taralyn is meer mijn ding dus had na de battle het gevoel dat zij toch iets beter was. Christina dacht er anders over, en kan me er ook wel in vinden. Bovendien was Taralyn wel erg vijandig en onsportief achteraf tegenover Frenchie. Terechte call dan m.i. Grappig hoe Christina tijdens de voorbereiding Beyonce killde, ook erg fijne humor weer van La Aguilera. Leuk om die kant nu ook van haar te zien, enorm laid back ook.
Team Blake: Tyler vs Patrick
Totaal niet mijn ding, neigt iets te veel naar de country kant maar zowel Patrick als Tyler waren behoorlijk indrukwekkend. Vooral Tyler deed het erg goed, onbegrijpelijk dat Blake niet met hem in zee ging.
Team Adam: Casey vs Tim
Een iets mindere battle. Niet dat beiden slecht waren, integendeel. Maar Casey blaasde im gewoon omver, en dan zonder powerzang. Goede controle en die snik van haar is echt speciaal. Was ook wel iets voor Blake geweest overigens. Casey doet inderdaad erg denken aan Stevie Nicks. Dat zegt al genoeg. Leuke meid ook.
Team Ceelo: Vicci vs Niki
Save the best for last, en dat klopt. Wat een briljante battle was dit. Veel soul en power van beide kanten, en ben het met Blake eens dat Ceelo er spijt van gaat krijgen dat ie deze twee tegenover elkaar heeft gezet. Wat was dit sterk, en ook beiden wel vocalistes waar ik wat mee kan. Al was Vicci gewoon beter. Wat een stem heeft dat kind. Ook een erg mooie dame trouwens, zonde dat ze voor het andere team speelt
.
Vicci, Casey, Frenchie & Patrick dus door. De dames in de meerderheid, en ben dan ook wat gevoeliger voor vrouwelijke artiesten. Goed begin, nu nog 12 liveshow kandidaten en 3 battle rondes te gaan. Tempo blijft ook enorm lekker, geen eindeloos gezwam van de hosts, je ziet ze eigenlijk amper. Ook lekker snel beslissen wie je meeneemt naar de liveshows.
Reijersen
-
- 520 messages
- 4226 votes
Battle Episode 1:
Taralyn vs. Frenchie: powerbattle. Supervet!
Tyler vs. Patrick: Tyler duidelijk beter, goede stem zeg! Oh, maar Patrick is door, die gaat de show duidelijk niet winnen
Casey vs. Tim: Knappe dame hoor die Casey. Maar het gaat om de stem.... Heldere stem van haar tegen vollere stem van hem. Geen bijzondere battle, kleine voorkeur voor Casey.
Adam lijkt me btw wel een goede coach, goed oor, technische aanwijzingen.
Vicci vs. Niki: Wat ziet die Cee-Lo er toch altijd grappig uit! De dames hebben wel erg dunne stemmen. Niet te vergelijken met de power uit de eerste battle. Maar ja, dat is ook volwassenheid. De stem van Vicci ligt mij net iets meer.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Team Ceelo: Nakia vs Tje Austin
Aardige battle, ik heb we leen enorm zwak voor Nakia. Vooral erg bijzonder op elk vlak, qua looks maar ook qua stem. Een kerel met een eigen geluid en zie 'm ver komen. Blij dat ie door is. Met Austin heb ik niet zoveel, beetje dertien in een dozijn maar wel een goed dozijn. Wel nog veel geflirt van Christina voor zijn kiezen. Dat is ook wat waard
.
Team Blake: Jared Blake vs. Elenowen
No contest. In ieder geval voor mij. Ik ben sowieso niet zo fan van dit soort zingende love couples. Ook te gemaakt in hun omgaan met elkaar, en weinig interactie met Jared, maar vooral met elkaar. Beetje jammer. Wel een nummer wat bij beiden zwaar buiten de comfort zone lag maar Jared killde het behoorlijk. Terechte winnaar.
Team Adam: Angela Wolff vs. Javier Colon
Fijn dat Adam iets koos waar Angela vooral in haar comfort zone lag ondanks de kwaliteit van de twee artiesten far out of reach lagen. Colon is misschien wel dé titelkandidaat en hij bewees weer waarom. Hij weet gewoon te raken, ook nu weer. Erg overtuigend.
Team Xtina: Beverly McClellan vs. Justin Grennan
De enige kerel uit Christina's team moest het opnemen tegen Rock powerhouse Beverly. Ze leek 'm omver te blazen maar hij hield zich knap staande. Kracht tegen soul. Moeilijk te beslissen, ik neig meer naar Grennan, ben dan ook wel een fan van zijn soul voice al kan ik Christina's keuze volledig begrijpen. The girl can sing big time, en haar voorkeur ligt dan ook vooral bij vrouwen, die brengen wat zij graag hoort en ziet.
Toch ook nog de complimenten voor de stippeltjes jurk van Christina. Illegal in HD!
. Benieuwd naar volgende week met de matchups Raquel Castro vs. Julia Eason, Kelsey Rey vs. The Thompson Sisters, Serabee vs. Dia Frampton en Rebecca Loebe vs. Devon Barley. Bring it on!
Reijersen
-
- 520 messages
- 4226 votes
Battles deel 2:
Tje vs. Nakia: vrij matte battle. Nakia overdrijft mij teveel. Ik ga voor Tje (Cee-lo ging voor Nakia) eeuwig zonde!
Kelderduo(Elenowen) vs. Jared: De vrouw van het duo was niet altijd zuiver, een doodzonde. Ga dan toch maar voor Jared, maar echt super waren ze beide niet. (Blake ging voor Jared. Mooi!)
Javier (mijn favoriet van de audities) vs. Angela: prachtig begin van Javier. Maar Angela ook erg mooi. Best battle van de avond. (Adam ging voor Javier. YES!!!!)
Beverly vs. Justin: rommelige battle. Geef mij toch maar Justin. (Christina ging voor: Beverly. So what! Die red het toch niet in de liveshows)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Best battle van de avond, dat was geen battle. Dat was gewoon lievv. Beetje competitive mag wel
. Wel een erg fijn duet idd.
Reijersen
-
- 520 messages
- 4226 votes
Best battle van de avond, dat was geen battle. Dat was gewoon lievv. Beetje competitive mag wel
. Wel een erg fijn duet idd.
Zal ik er dan maar "beste stemmen van de avond" van maken.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Hey hier ook al een topic over. Nice.
Algemeen gezien valt me vooral de vele betere jury op. Jeroen van de Boom en Angela Groothuizen of Adam Levine en Christina. Veel meer hoef je natuurlijk niet te zeggen. Ook sterk dat ze uit verschillende muziekgenres mensen hebben weten te vinden. Dat is in Nederland natuurlijk veel minder zo.
Verder was ik van Cee Lo Green en Christina wel al overtuigd maar Blake Shelton en Adam Levine kende ik eigenlijk niet zo goed. Kan die twee enorm waarderen. Blake vanwege zijn humor en Adam was vooral in de eerste rondes heerlijk dankzij zijn competatieve karaktertje.
Het niveaverschil tot slot is natuurlijk schrijnend groot. Heb in Amerika echter nog niet echt een favoriet.
Het allergrootste verschil met de Nederlandse versie is echter dat het programma in Amerika veel meer in balans is. In Nederland ben ik na de blind auditions afgehaakt omdat het allemaal niet veel meer voorstelde. The Battles in Amerika waren echter een verademing. Echt paar meesterlijke nummers gehoord waarbij vooral het afvallen van Tyler en het duet tussen Vicci en Niki me erg zijn bijgebleven.
Nee ik verheug me alweer op volgende week.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Hoe zit het met de kijkcijfers in de US, nog steeds een succes?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Goed maar het daalt wel. In miljoenen uiteraard
.
Episode 1:11.80
Episode 2:12.58
Episode 3:10.45
Episode 4:10.01
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Nog steeds uitstekend hoor. Scoren enorm goed in belangrijkste categorie 18-49 en zijn wekelijk het best bekeken programma (vier weken op rij Glee verslaan is niet niks daar) op de dinsdag.
Wat me wel tegenvalt. 1e week heeft Javier nog de top 20 van Itunes top 100 gehaald daarna niemand meer.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Uitstekende cijfers inderdaad. Ontlopen de NBA playoffs ook prima. En Glee verslaan is erg knap.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Team X-Tina: Raquel vs Julia
Niet al te interessante vocalistes naar mijn mening, al heeft Castro wel iets. En zij heeft dan ook wel de enorme gun factor. Leuke meid en sinds Gigli heeft ze wel even een big break nodig
. Vond Castro ook iets beter maar in deze competitie toch nog een lichtgewicht. Al deed ze het verre van slecht.
Team Blake: Dia vs Serabee
Eerste echte upset van de battle ronde. Het kiezen voor Dia slaat gewoon ehct nergens op. Serabee blaasde haar weg, Serabee was zonder meer één van de meest veelbelovende deelnemers. Dia is dan ook alleen gekozen door haar lieve voorkomen of Blake naait haar backstage. Kan niet anders. Lachwekkend, Serabee was impressive. Staat goed op het podium, heerlijke powervoice en erg fijn om naar te kijken.
Team Adam: Rebecca vs Devon
Leuke uitvoering van het Radiohead nummer, al had ik er niet veel mee. Devon deed het wel meer dan aardig trouwens, vooral als je rekening houdt hoe hij in de voorbereiding worstelde. Erg knap recht gezet, al wordt ik er niet echt warm van.
Team Cee Lo: Kelsey vs Tori and Taylor
Ook niet bijzonder. Sowieso heb ik weinig met koppels al deden ze het best aardig in deze battle. Maar erg vergeetbaar ook.
Niet echt tevreden deze episode, allemaal te maken met de eliminatie van Serabee, sowieso oogt Blake nou niet echt solide. Gelukkig heeft Christina wat van mijn irritatie kunnen verzachten
.
Reijersen
-
- 520 messages
- 4226 votes
Saai aflevering deze keer. Deze gaan het allemaal ook niet winnen
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Matig afleveringtje inderdaad. Wel prima keus van Blake Shelton overigens. Hij zei het mooi. Dat je allemaal gekke dingen met je stem kunt wil nog niet zeggen dat het ook moet.
Ook minder goed bekeken trouwens dan voorgaande afleveringen. Eerste keer sinds begin dat Glee weer beter werd bekeken.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Dat is ook niet zo gek: het was de Season Finale.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Oh oke dat verklaart een hoop. Had ik ook kunnen weten want heb net season finales van House en The Mentalist erop zitten.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Heerlijke aflevering.
Dacht echt even dat Adam voor Casey zou gaan (die overigens ook erg goed was). Maar gelukkig werd het toch Jeff.
Adam heeft trouwens met afstand beste team wat mij betreft.
De minsten maar misschien wel mooiste battle was die van the shy girls Sara en Xenia. Qua niveau natuurlijk de minste maar erg lief om te zien hoe die twee verlegen meisjes daar toch stonden en probeerden er het beste van te maken. Had ook wel een sterke voorkeur voor Xenia dus zeer tevreden met Blake's keuze. Al vrees ik nu alweer met grote vrezen voor de volgende keer dat Xenia dat podium op moet. Blake trouwens met afstand de minste team.
Cherie en Lily dan. Erg sterke battle die glansrijk werd gewonnen door Cherie. Mevrouw Aguilera dacht daar echter anders over (blunder). Gaat daardoor met slechts drie in plaats van vier toppers live shows in. Raquel wel mijn favoriet in dit team.
De laatste battle dan. Zag de verrassing aan het einde wel al aankomen toen de twee het constant over hun close vriendschap hadden. Lag er allemaal wat te dik bovenop. Leverde wel erg scherp jurycommentaar op. Vond presentator al sterk met Not Alone. Maar Blake was helemaal scherp met duet en do it. Heerlijk ook dat vettige lachje van Cee Lo er achteraan. Vond Curtis wel enorm makkelijk en goed zingen dus terecht dat hij won al vond ik ook Emily prima. Cee Lo heeft ook een team vol outsiders (Met mijn voorlopig even persoonlijke favoriet Vicci Martinez) al is die tweeling natuurlijk dramatisch. Enige twee die wat mij betreft niets te zoeken hebben in live shows.
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1622 votes
Het talent is echt ver te zoeken. Heb nog niet 1 iemand tegengekomen in de audities die echt goed kan zingen. Maarja, dat is ook moeilijk natuurlijk, aangezien er hier erg goede tussen zaten.
Vind het ook veel minder dan Holland, minder groots en minder vermaak vind ik. Maar dat komt ook omdat het daar gewoon anders is, andere taal andere cultuur. De intro van: The Voiccee of Holannndd miste ik. Bij hun is het echt: The Voicee ... Holland is gewoon weggeknipt, en dan lijkt het alsof er nog iets komt maar dat is niet zo. Maarja, America is ook niet echt goed klinkend.
Christina is wel weer erg aangenaam
. Dat is de enige reden waarom ik gekeken heb.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Het talent is echt ver te zoeken. Heb nog niet 1 iemand tegengekomen in de audities die echt goed kan zingen. Maarja, dat is ook moeilijk natuurlijk, aangezien er hier erg goede tussen zaten.
Vind het ook veel minder dan Holland, minder groots en minder vermaak vind ik. Maar dat komt ook omdat het daar gewoon anders is, andere taal andere cultuur. De intro van: The Voiccee of Holannndd miste ik. Bij hun is het echt: The Voicee ... Holland is gewoon weggeknipt, en dan lijkt het alsof er nog iets komt maar dat is niet zo. Maarja, America is ook niet echt goed klinkend.
Lol nog nooit iets gelezen waarvan ik zo op werkelijk ieder punt het tegengestelde vond. En als de verschillen qua mening zo groot zijn dan is discussie natuurlijk zinloos.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Eens met timbo. En duh is Holland weggecut. Vraag me dan ook echt serieus af wat je ervan gezien hebt, ijzersterk talent en het allemaal non talenten noemen blijkt van weinig muziek kennis
.
Team Adam
Ook weer niet bijster interessante episode. Adam heeft wel het beste team, Jeff is ook geweldig natuurlijk. Die heeft echt iets bijzonders, en is gewoon 'echt'.
Team Blake
Xenia vs Sarah was idd de minste maar wel een erg aangename battle, vooral door hun worstelingen met zichzelf.
Team X-Tina
Dan bij Christina, ik hou van je Chris maar waarom in hemelsnaam? True, Lily zag er echt uit als een HOT piece of ass met een heerlijke attitude, erg verrassend ook maar in dit programma gaat het natuurlijk om de stem. Bij X-Factor was het plausibel geweest maar Cherie was natuurlijk briljant. Snap dit echt niet. Eerst Serabee, en dan nu dit
. My favorites drop like flies.
Team Ceelo
Ceelo, tja, vond die battle ook niet best en vind zijn groep toch wel niet al te best. Alleen Martinez wel.
Team Adam is toch wel in de sterkste vorm en kan me ook prima vinden in de beoordelingen van Adam. Heb echt veel respect voor 'm gekregen. Tweede team is natuurlijk die van Christina, een team dat precies mijn smaak is, alleen jammer van Cherie, was wel perfect geweest. Voortaan met je muziek knowhow denken Chris, en niet met je natte poes. Team Blake en Ceelo moeten hopen op één kandidaat die het voor ze gaan doen, want het ziet er niet goed uit.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Die Jeff heeft meer ziel en muziek in z'n donder dan al die Nederlandse suffe apen die aan dit soort shows meedoen bij mekaar. Team Adam heerst idd.
De post van TragieStar is dan ook, tja, opmerkelijk.
Reijersen
-
- 520 messages
- 4226 votes
Aflevering 6:
Battle Adam: beste aardig, hadden beide wel door gemogen
Battle Blake: veel valse noten, absoluut geen kanshebbers, was eigenlijk gewoon ronduit slecht.
Battle Christina: duidelijke zege voor Cherie. Gewoon een keiharde KO. Maar dan de keuze en een dikke tsja....
Battle Cee-Lo: Vrij slappe battle, was mij om het even
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Net als de zwaar overschatte Ben Saunders hier zal daar Javier wel winnen. Een 2e R Kelly is niet nodig.
Heb het al zo vaak gezegd dat niet de meest populaire moet winnen maar diegene die echt uniek is.
Dit zal altijd wel zo blijven ook al willen sommige programma´s eerlijk en echt overkomen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
De eerste liveshow, en qua constructie zit het hier toch wel beter in elkaar. Twee coaches die het tegen elkaar opnemen, en de volgende keer de andere twee coaches. Geen langgerekte shows en je kan ook bijna een week stemmen. Zo hoort het ook.
Team Christina begon met Raquel. Ik ben er persoonlijk niet zo fan van (heb nog slapeloze nachten van Gigli
) maar qua performance stond ze toch wel als een huis. Vocaal geen ster, maar performen heeft ze wel in haar. Beverly was goed maar moest zich wel inhouden door wat griep verschijnselen, ook niet echt mijn ding verder. Lily Elise is een wisselend verhaal. Leuke meid, erg fijn randje aan haar stem maar vind haar vocaal wat wisselvallig, al heeft ze een meer dan aardig stemgeluid. Al had Cherie hier misschien moeten staan maar goed. Frenchie is voor mij dé deelnemer van Team Christina, en heel the Voice. Heerlijke powerhouse. Precies mijn ding.
Team Blake viel me nog alles behalve mee. Jared deed eindelijk het nummer wat ik 'm wou doen, en hij maakt indruk (eat this Ben Saunders). Er is iets enorm echts aan zijn performance en voorkomen. Fijne performance. Dia Frampton, die er staat ipv mijn o zo geliefde Serabee is zonder twijfel de verrassing van de avond. Wat zij heeft gedaan met de Heartless van Kanye West: wow! Briljant. En dan nog op eigen initiatief ook. Ook al is haar vocale bereik wat aan de magere kant, hiermee bewijst ze wel dat ze een artiest in hart en nieren is. Ik ben fan. Tja, Patrick en Xenia, daar heb ik niet veel mee. Patrick houdt zich prima staande maar vind ik weinig bijzonders en ja Xenia voelt helemaal out of place aan. En met zo'n onzekerheid ziet het er niet uit als je performed. The girl has got to go.
Voor de rest fijn dat de coaches ook nog performen waardoor de show ook echt een show is. Ik heb een hekel aan Queen maar ze maken er toch wel iets van. Zolang die Mercury niet zingt is de muziek niet zo slecht. Christina kills it. Leuk dat team Blake een Maroon 5 song deed maar voor de rest niet veel bijzonders. Maar de Lady Marmalade versie van Team Christina. Gewoon ziek. Heerlijke performance, van allen maar wat is Christina toch indrukwekkend. Ongelofelijk dat ze niet de lof krijgt die ze verdient. Kippenvel. Heb haar LM ook heel vaak live horen zingen maar nooit deed ze het zo solide als nu. Wow. En dan die forse killer legs van Chris
.
Leuke interactie ook tussen de coaches, blijft gewoon een erg leuke groep. Vooral Adam/Blake vs Christina
. Erg leuk, en aan de andere kant is voor mij als Christina adorer, zowel op muzikaal als uiterlijk vlak erg genieten. Wat zag ze er weer stunning uit en dan die garderobe. Insane cleavage!
. Ik kan er wel weer een week tegen. Nu op naar Adam vs Cee-lo, en de uitslag maandag natuurlijk.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Prima eerste live showtje. En vanavond bleek dat Blake Shelton wel degelijk wist wat hij deed. Wat een weergaloos optreden van Dia. Xenia was weer een drama. Heb zo'n medelijden met dat meisje. Alles straalt uit dat ze daar niet wil staan. Betrap me er ook op dat ik als zij gaat zingen het geluid zachter zet. Gun het haar enorm maar vraag me echt af of zij hier gelukkig van wordt. Wat Patrick betreft helemaal met Naomi eens. Is allemaal net te smooth en gelikt. Komt niet echt aan. Jared vond ik verder eigenlijk wel prima.
Team Christina viel dan weer een beetje tegen. Vond Raquel in battle erg sterk maar hier was het toch meer een feestje bouwen dan echt goed zingen. Lily Elise heb ik niets mee en had er natuurlijk ook nooit meer mogen staan. Dan nog Beverly en Frenchie. De twee interessantste deelnemers van deze avond wat Team Christina betrof. Moet zeggen dat ik Beverly steeds meer ga waarderen en ook vanavond vond ik haar erg goed. Dan Frenchie. Vond haar vooral in Lade Marmalade extreem goed. Eigen optreden was ook prima maar grote probleem is dat geen deelnemer is waar ik een grotere hekel aan heb dan aan Frenchie. Dat overdreven gedoe de hele tijd. Na een optreden dan weer half staan janken en Christina nog eens extra bedanken. Verschrikkelijk. Daarom hoop ik tegen beter weten op een snelle exit voor Frenchie.
Jury blijft trouwens ijzersterk. Christina was vanavond af en toe een beetje irritant maar kan een keer gebeuren. Blake en Adam blijven echter een gouden duo. Zowel in hun commentaar en hun gedrag echt bijzonder aangename kerels.
En dan ook nog eindigen met I Love You. Verschrikkelijk nep mens die Frenchie.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Rustig Tim. Het is dan wel een godin natuurlijk, al snap ik je punt
.
Chris was wel lekker dominant aanwezig maar dat had eigenlijk alles met de pre-show te maken haar enorme geldingsdrang. Blake en Adam constant met hun may the best man win
.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Dia Frampton trouwens op 37 in I Tunes top 100 op dit moment. Enige andere Voice nummer in top 100. Xenia met Price Tag op 89. Dat laatste vind ik dan weer een beetje raar.