• 178.087 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.459 votes
Profile

The Voice of Holland - TVOH

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

misterfool wrote:

Als we de pop achterons laten vinden we wel een heel legioen vrouwelijke artiesten die wel goed kunnen zingen(björk,lisa gerrard,patti smith, kate bush). Zij weten wel gevoel op te roepen, weten stemtechniek wel goed in te zetten, hebben goede teksten en vermijden onnodige cliché's

Zeker, zeker, ik schaar zangeressen als Joanna Newsom, Mariee Sioux of Marissa Nadler echt bij mijn favorieten, werkelijk prachtige stemmen. Maar ook types die de 1e ronde van dit soort programma's niet zou overleven, want er wordt gezocht naar een makkelijk te verteren buurmeisje met een onopvallende stem die de hele tijd vriendelijk blijft lachen.

TragieStar.* wrote:

Het ging niet alleen over de vrouwen die meedoen, het ging over het algemeen. Maar volgens mij ben jij net zo seksistisch als jumpstylemovie.

Dat muziek pijn hoort te doen en de oren soms horen te bloeden lijkt nu éénmaal vaker door te dringen tot mannelijke artiesten, al zal de industrie daar zeker een handje in hebben. Ik zie te veel vrouwen die zuiverheid en binnen de lijntjes kleuren tot kunst hebben verheven, nogmaals, zeker in dit soort programma's.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Die coaches dulden denk ik ook geen tegenspraak en kiezen daarom voor de makke lammetjes, waar amper karakter in zit. Uit zo'n Ben komt toch ook niet meer dan Fucking mooi en zo?

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Talentenjachten op televisie zoals The Voice of Holland en Popstars vormen geen opstap, maar juist een belemmering voor de carrières van jonge artiesten, stelt media- en entertainmentvakbond FNV Kiem vandaag in NRC Next.

De contracten zijn geheim, maar de krant kreeg een aantal exemplaren in handen. Bij twee ervan staat op contractbreuk een dwangsom, die loopt in de duizenden euro's. Een advocaat media- entertainmentrecht die de overeenkomsten ook bekeek zegt: "Alle rechten die een artiest kán overdragen, worden er in overgedragen." Volgens de jurist houdt de beginnende artiest bijna geen rechten over.

In het contract krijgt de producent het recht om alle gemaakte opnames eindeloos vaak uit te zenden. En niet alleen beelden van de deelnemer, maar ook die met coaches, vrienden, familieleden. Die beelden en het geluid mogen worden bewerkt (verknipt, nagesynchroniseerd) en worden verkocht.

RTL weigert vooralsnog te reageren op de kritiek van de vakbond en jurist. Over de inhoud van de contracten mag ook niet worden gesproken, volgens een woordvoerder van van de commerciële zender.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Deze nieuwe talentenjacht amper gevolgd, mede doordat de zoektocht naar 'de stem' natuurlijk teniet wordt gedaan als 'de jury' al meteen na de ommedraai met de stoel op zoek gaat naar 'de image'. Ik kwam er pas deze week achter (juist door haar stem op de radio, waar ze met eigen guitaarspel zonder al te veel poeha een Snow Patrol nummertje weet te vervolmaken) dat ik afgelopen zomer nog een prettig gesprek heb gevoerd met Leonie nadat ze had opgetreden bij de bruiloftsplechtigheid van een vriend. Gewoon een lange blonde meid die geinvesteerd had in een geluidsinstallatie om haar spel kracht bij te zetten en te professionaliseren. En ze weet verdomd goed wat 'netwerken' is (wie biedt er grof geld voor haar visitekaartje?? Mail me). Maar, waarom wil ze in godsnaam de pop-kant op??? Blijkbaar ook ondersteund door een verkeerde coach, ach ja. Met guitaar en lage stem kan ze prima het publiek stil krijgen. Het gaat allemaal weer om massa-hysterie. Deze kant van haar kwaliteiten heeft ze niet tentoongespreid, en dat is verrekte jammer. Niet commercieel interessant natuurlijk.

Wat een buttshow was het trouwens gisteren, zelden zo veel gezapt. 'hier komen de filmpjes van de kandidaten nog een keer!!!!' Flikker op.

Ben komt nog met 2 cover-albums, en dan is het passe. Kim met piano-spel en Leonie met tokkel-gitaar kunnen in het alternatieve circuit nog wel groeien, maar het zal ongetwijfeld blijven bij optreden bij feestjes en bruiloften. De komende jaren kan de gage wel omhoog.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

De finale van The Voice verdient met recht de titel meest nutteloos langgerekte show ever... Wat een gezever gisteren zeg. Nou ben blij voor Ben hoor, hoop alleen snel dat ie onder z'n John de Mol wurgcontract uit kan komen...

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

3,7 miljoen kijkers voor een hoop herhaling en gezever. Vond het ook geen 'finale' gevoel uitstralen.

Nu broertjelief nog vanavond, dan is de familie Saunders helemaal blij.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Die gun ik het veel meer.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Die gun ik het ook veel meer, maar ik hoop dat die finale niet zo lang duurt en niet zo'n hoop bullshit bevat als die van gisteravond. Anders ben ik zo afgehaakt.

TragieStar.*

• 3473 messages
  • 1623 votes

Ik ken hem verder niet kijk nooit naar Popstars eigenlijk, maar heb alleen zijn auditie gezien op youtube en vond hem niet erg sterk zingen hoor. Vond Ben toch wel beter.

Maar ik hoor helemaal niks over de andere finalist, ik hoor alleen maar Dean, Dean en nog eens Dean. Er word ook alleen maar reclame over hem gemaakt en ik zie ook alleen maar hem.

Tja, wie gaat er winnen? Ooooeh, wat spannend.

Vind het sneu voor de andere finalist. Respect.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Het wordt wel erg dramatisch met die shows, vooral door het langrekken van de speelduur. Wat een martelgang. Voor de rest leuk voor Ben, en verdiende het dan ook wel. Al lang blij dat Pearl het niet geworden is. Voor de rest weer een talentenshow om snel te vergeten.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Naomi Watts wrote:

Al lang blij dat Pearl het niet geworden is.

Zeker omdat ze het zusje van Ajax speler Jozefzoon is, he?

TragieStar.*

• 3473 messages
  • 1623 votes

Ze is de nicht van: Florian Jozefzoon.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ow, het nichtje. Kan ook

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Dat Ben Saunders zou winnen stond tevoren vast. Ik had veel liever Pearl Jozefzoon zien winnen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ajax&Litmanen1 wrote:

(quote)

Dat heeft wel meegespeeld ja .

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Begrepen dat dit programma (dik) verlies heeft gedraaid maar voor de buitenlandse verkoop is geproduceerd. Zal wel een éénmalige bedoening zijn geweest dan?

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Nee.Er komt een vervolg.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Ajax&Litmanen1 wrote:

(quote)

Dat wist ik niet eens. Het zou uiteraard ook niets hebben uitgemaakt. Het is een leuke dame met een sympathieke uitstraling en een prachtige stem.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

speranza wrote:

Nee.Er komt een vervolg.

Oh, dat verrast me dan... Volgens mij was het John de Mol zelf die het had over een verlies draaiend programma. Al weet ik niet waarom de productiekosten nou zoveel hoger liggen dan bij Idols of X-Factor of Popstars.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Het verschil met Popstars was er echt aan af te zien. Veel gelikter en professioneler gemaakt.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk totaal geen inzicht heb in de kosten van dit soort programma's, en hoeveel 'gelikter gemaakt' kost. Ik heb iets van; zaaltje huren, camera- en productieteam, 2 presentatoren en een jury en gaan met die banaan. Maar met 3,7 vs 1,7 miljoen kijkers (finale-cijfers) zullen de reclame-inkomsten toch ook wel hoger hebben gelegen...

Van Popstars heb ik overigens geen minuut gezien, maar ik geloof je graag.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Het was nieuw en dus interessant, en de directe publiekslieveling Ben zat in TVOH. Dat zal veel kijkers hebben getrokken.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Effe opgezocht John de Mol rekent op 3,5 miljoen kijkers finale TVOH | Zappen - zappen.blog.nl:

In een eerder gastcollege vertelde De Mol dat The Voice of Holland 6,2 miljoen euro kost om te produceren. "RTL betaalt bij lange na niet wat het kost", zegt hij daar nu over in Pauw & Witteman. Naar verluidt legt De Mol per aflevering een ton toe uit eigen zak. "Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik het me kan permitteren om te investeren in de programma's waarin ik geloof. Mijn gevoel bij potentiële successen klopte vaker wel dan niet. De investeringen die je in Nederland doet, kan je makkelijk internationaal terugverdienen."

Dat-ie dat 1 seizoen doet snap ik wel, maar nu het verkocht is (oa aan de VS) zou je denken dat het einde Voice of Holland is... Of ze pakken het volgend jaar een stukkie goedkoper aan.

Dutchfan

• 1576 messages
  • 754 votes

Ik ben benieuwd of we over 2 jaar nog weten wie Ben en Dean waren......

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Ik denk het niet.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik verwacht van wel.

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

otherfool wrote:

Zal wel een éénmalige bedoening zijn geweest dan?

Laten we het hopen.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Die Ben krijgt een real-life show ja.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Ik las het ja.

Tja er zullen wel weer genoeg debielen zijn in dit land die nieuwsgierig zijn hoe onze Ben zijn reet afveegt enzo. Dus waarom zouden ze het ook niet maken.. Zucht

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Don Dijk wrote:

Die Ben krijgt een real-life show ja.

In plaats van zich eerst te bewijzen als vocaal talent in het post The Voice of Holland tijdperk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.