- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Voice of Holland - TVOH
The Voice of Holland - TVOH
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Tof dat Ben heeft gewonnen! Niet verrassend natuurlijk maar wel leuk en verdiend 
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Ja, ik moest wel lachen om zijn duet met Duffy. Leuke chemie tussen die twee 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Jammer... dit is voor mij een beetje een anticlimax.
Kan Ben ook niks aan doen, maar ik was gewoon niet voor hem.
Die drie meiden gunde ik het alledrie meer.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Ach, zo zie je maar dat zelfs the voice of holland niet alleen maar op voice-heid word beoordeelt, zo zie je maar dat Nederland op dezelfde oppervlakkige manier stemt zoals alle andere talentenjachten, Idols, Xfactor blabla. Uiteindelijk zijn we gewoon veel te nuchter om ons echt te focussen en vinden we het heerlijk om in deze hype te zitten, en nog even te blijven. Zou mij benieuwen of ik over 2 jaar nog weet wie Ben Saunders is.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Dat meisje in het publiek was trouwens het dochtertje van Ben. Wist niet dat hij een dochter had.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
De beste ging er vanavond als eerste uit. De één-na-beste als tweede. Zo zie je maar... waarom ik niet in de muziek business zit 
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Jammer... dit is voor mij een beetje een anticlimax.
Kan Ben ook niks aan doen, maar ik was gewoon niet voor hem.
Die drie meiden gunde ik het alledrie meer.
Ze waren beter. Nu heb ik niet alles gevolgd maar wat ik zag klonk beter. Het leek net of Ben verkouden was. In mijn ogen is dat een minpunt en zou hij alleen daarom al als eerste moeten afvallen. Net als dat beugel bekkie Sharry-An.
D e uitslag is bedroevend maar had het al weken geleden gezegd dat hij zou winnen. Is gewoon al besloten. Ik vond trouwens dat hij niet eens zo blij deed. Alsof hij al wist dat hij zou winnen.
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1623 votes
Jammer Pearl niet de grote winnaar
Ben vond ik het minst van heel de avond. Hij had vele valse en onzuivere noten ertussen zitten terwijl de anderen dat niet hadden. Leonie was ik eerst niet zo voor, maar vind haar een hele leuke meid om te zien, en ze zong fantastisch. Kim en Pearl zijn natuurlijk altijd goed, maar ging meer voor Pearl.
Natuurlijk wist je van te voren al dat Ben won, en dan moeten ze nog even vele reclames ertussen proppen en 100 duizend keer die live optredens achter elkaar laten zien om tijd te rekken, en natuurlijk om geld te scoren. Eigenlijk gewoon te zielig
En bloed irritant ook 
Ik gun het Ben zeker wel, dus gefeliciteerd 
En dan maar wachten tot volgend seizoen.
Adele en Duffy waren fantastisch leuk, en ook Bruno Mars was cute 
De tv kantine was top
Dus ook weer tot de herfst wachten voor een nieuw seizoen 
P.S. sorry voor de vele emoties. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
De uitslag is bedroevend maar had het al weken geleden gezegd dat hij zou winnen. Is gewoon al besloten. Ik vond trouwens dat hij niet eens zo blij deed. Alsof hij al wist dat hij zou winnen.
Ja, dat vond ik ook inderdaad. Leek allemaal zo vanzelfsprekend. Was het ook, maar toch.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Lets face it, hij had geen concurentie. De muziekindustrie heeft niks aan zulke standaard stemmen. Bovendien waren de andere kandidaten vrouwen en die hebben daar niks te zoeken 
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1623 votes
Waar slaat dat op? Dus vrouwen horen niet thuis in de muziekindustrie? 
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Wat mij betreft niet, nee
Volgens mij heb ik in mijn itunes muzieklijst geen enkele vrouw staan. En dat zijn behoorlijk wat nummers. Ik heb er eigenlijk nog nooit zo over nagedacht maar mannen zingen gewoon veel beter 
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1623 votes
Jahoor, vrouwen kunnen dus niet zingen? Jou voorkeur gaat misschien uit naar mannen, maar dat betekend nog niet dat vrouwen niet kunnen zingen, dat is onzin.
Eigenlijk maakt het niet zoveel uit, want er zijn vrouwen die mooi kunnen zingen maar anderen niet, hetzelfde geldt voor mannen.
Jij vind dus dat een vrouw als (ik noem een voorbeeld) Christina Aguilera niet kan zingen, of niet mooi genoeg zingt voor jou?
Luister je dan liever naar Jan Smit ofzo? 
Ohnee, je luistert natuurlijk liever naar jumpstyle he? Dat helemaal uit is btw (als je dat mooie muziek vind)
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Vrouwen hebben (zeker in dit soort programma's) mi wel vaak last van 'mooizingerij' en een bijbehorend compleet gebrek aan eigen smoel. Ze lijken de (tekst van de) nummers vaak niet te snappen en denken dat het om zuiverheid gaat. Achtergrondstemmen en conformisme, inderdaad standaard. En dan die domme voorgekookte danspasjes
Ik heb gisteren toch weer even mee moeten koekeloeren maar hoe kleurloos kun je zijn; die Saunders is de enige die je je na een week nog wel herinnert en daarmee denkelijk de terechte winnaar.
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1623 votes
Het ging niet alleen over de vrouwen die meedoen, het ging over het algemeen. Maar volgens mij ben jij net zo seksistisch als jumpstylemovie. 
En Ben had geen last van zijn (toevallige) verkoudheid in de finale zoals altijd? Omdat hij vele fouten stukken had. Maar daar hoor ik jou natuurlijk niet over he, nee want dat is geweldig ! 
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Denk dat het vooral te maken heeft met welk geslacht je zelf bent. Jongens zingen meestal over jongens dingen, en meisjes over meisjes dingen over het algemeen. Ik heb ook meer mannelijkheid in mijn iTunes lijst, dat zegt niet dat ik niet kan genieten van een talent zoals Beyonce, Pink of Adele ofzo. (Kijk ik alleen live-optredens, met plaatje is het beter
) Denk verder dat de opmerking niet echt serieus te nemen is, in 2010 is dit een nogal rare opmerking.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Jahoor, vrouwen kunnen dus niet zingen? Jou voorkeur gaat misschien uit naar mannen, maar dat betekend nog niet dat vrouwen niet kunnen zingen, dat is onzin.
Eigenlijk maakt het niet zoveel uit, want er zijn vrouwen die mooi kunnen zingen maar anderen niet, hetzelfde geldt voor mannen.
Jij vind dus dat een vrouw als (ik noem een voorbeeld) Christina Aguilera niet kan zingen, of niet mooi genoeg zingt voor jou?
Luister je dan liever naar Jan Smit ofzo? 
Ohnee, je luistert natuurlijk liever naar jumpstyle he? Dat helemaal uit is btw (als je dat mooie muziek vind)
Ik zeg wat ik vind, dat maakt het nog geen feit
Ik heb zelf nogal een hekel aan al die mainstream shit van tegenwoordig. En dan heb je het niet alleen over Kesha en dat soort poep maar bijvoorbeeld ook over Bruno Mars. Aangezien ik van Rock hou sla ik de vrouwlijke zangers liever over want dan zit er meteen geen kracht meer in het nummer. Dat is mijn mening, geen feit 
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Wat mij betreft niet, nee
Volgens mij heb ik in mijn itunes muzieklijst geen enkele vrouw staan. En dat zijn behoorlijk wat nummers. Ik heb er eigenlijk nog nooit zo over nagedacht maar mannen zingen gewoon veel beter
Jij bent zeker een man lol. Meestal vinden mannen dat mannen beter zingen maar het tegendeel bewijst zich vaak genoeg. Jou lijst is waarschijnlijk behoorlijk saai met weinig variatie.
Ben is overschat op alle vlakken. Zo verneukt hij 2 heerlijke soul nummer door het als een typische blanke man te zingen zonder gevoel. Hij lang niet zo divers is als dat men de kijker doet denken.
De enige 2 kandidaten van The Voice met een uniek eigen stijl en uiteindelijk toch niet gewaardeerd werden juist omdat zij zich onderscheiden van de rest zijn Jennifer en Joan.
Er is geen een mannelijke kandidaat geweest die alles overtrof kwa zang.
Dat Ben gewonnen heeft heeft te maken met populair zijn en niets met zang kwaliteiten.
Achteraf blijkt wel weer hoe moeilijk het is de grote menigte duidelijk te maken dat pure muziek soms heel klein is maar wel uniek.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik las dat X Factor volgende week weer begint? Waarom hebben programmamakers toch zo'n hekel aan de Nederlandse bevolking? Heb je deze troep erop zitten, begint het een week later in andere vorm weer 
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1623 votes
Je had ook vanaf het begin je mening zo kunnen vormen, zo komen er ook geen discussies van en misverstanden. Als je op het begin had gezegd dat je van Rock houd, en vrouwen daar minder tot haar recht komt, had ik dat natuurlijk goed gekeurd.
Toch ben ik het daar niet helemaal mee eens, omdat er ook mooie vrouwen stemmen zijn in het rock genre. En mannen meestal een grauwe en lage stem opzetten waardoor het minder aangenaam word en vooral schreeuwerig word en minder aangenaam.
@Ajax&Litmanen1, ik ben het helemaal met je eens. Xfactor kan zoiezo niet tippen aan TVOH. Maar dat komt omdat het een beetje afzeik tv word, en minder mooi word gebracht bij het publiek. Vind het stom dat gelijk de week erna, weer een talentenjacht word opgezet. Word het allemaal een beetje beu.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Aan Ben ergerde ik me tenminste niet. Vrouwen die meedoen aan dit soort programma's beginnen altijd te schetteren en herhalen telkens het woordje "yeah" of combineren die 2.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Vind dat Freddie het tegendeel bewijst. Vrouwe- en mannelijkheid en gelijk de beste rock aller tijden. Einde discussie. 
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Freddie Mercury
(Queen) Maarja, beetje offtopic
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1623 votes
Ja, ik dacht al zoiets. Maar je hebt gelijk. Ik stop er iig wel mee.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Had het meer over mijn eigen berichten hoor! 
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Vrouwen hebben (zeker in dit soort programma's) mi wel vaak last van 'mooizingerij' en een bijbehorend compleet gebrek aan eigen smoel. Ze lijken de (tekst van de) nummers vaak niet te snappen en denken dat het om zuiverheid gaat. Achtergrondstemmen en conformisme, inderdaad standaard. En dan die domme voorgekookte danspasjes
Ik heb gisteren toch weer even mee moeten koekeloeren maar hoe kleurloos kun je zijn; die Saunders is de enige die je je na een week nog wel herinnert en daarmee denkelijk de terechte winnaar.
Wow zeg, ben het vanaf het eerste tot het laatste woord met je eens.
PS: Wat is dat Bruno Mars(?) een vreselijk bandje zeg. Dat soort non-talenten kom je zelfs bij B-talentenjachten als Popstars zelden tegen.
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1623 votes
Dat is geen bandje, dat is een artiest.
En het is geen B-talent dat is een bekende artiest hoor uit Amerika
En hij is jummie.
Ik TVOH word er tenminste niet geplaybackt, dat kan ik van Popstars eerst niet zeggen
Wat een goedkope rotzooi daar.
misterfool
-
- 339 messages
- 730 votes
Bruno Mars, maar zeker ook de platte neo-soul van Duffy waren inderdaad totaal vreselijk
. Ik ben het verder totaal eens met otherfool. Al denk ik dat dit deels ook ligt aan de muziekindustrie. Bij your-average popmuziek lijken de zangeressen meer leeghoofdige modelletjes dan muzikanten. Vreselijkste voorbeelden zijn dan nog wel beyoncé en christina acquilnogwattes. Plastic persoonlijkheden, welliswaar veel stemtechniek, maar zij kunnen deze nauwelijks goed inzetten. Gevolg: leeghoofdige platte pop.
Als we de pop achterons laten vinden we wel een heel legioen vrouwelijke artiesten die wel goed kunnen zingen(björk,lisa gerrard,patti smith, kate bush). Zij weten wel gevoel op te roepen, weten stemtechniek wel goed in te zetten, hebben goede teksten en vermijden onnodige cliché's
Lisa Gerrard