• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.006 votes
Profile

The Voice of Holland - TVOH

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Het spijt me hartelijk hoor, maar wat een 'niveau' voor een finale

Leona was de minst slechte, meer valt daar ook niet over te zeggen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Van spanning was er sowieso geen sprake, was erg saai. Heb naar 3/4 van de optreden niet gekeken/geluisterd, dus over het niveau van vanavond kan ik weinig zeggen, maar Ivar en Johannes in de finale... Tja. Sowieso twee mindere zangers, i.m.o.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Tja, heb hier ook naar gekeken, niet geheel vrijwillig natuurlijk. Het enige wat ik wil zeggen is dat ik Marco Borsato toch echt een toffe gozer vindt. Díe heeft pas een geweldige stem! Zijn duet met Ivar was wel enige niveautjes hoger dan die andere 3. Johannes is gewoon lache, lijkt het tenminste niet te serieus te nemen allemaal. Who cares. Dat Leona de winnares is kan ook niet missen met haar cv.

En ik vind die Sandra niks. Ja, ze heeft een aparte stem.. nou whooptifuckindoo.. simpel en te vaak onzuiver herhalingstrucje waar iedereen het snel mee heeft gehad. Buiten dat is het toch allemaal maar wat kopieer-werk wat de zangers / zangeressen hier deden.

catdog

• 1417 messages
  • 2023 votes

Het mooie aan Marco's duet met Ivar was dat je hoorde dat Marco gelijk Ivar mee optrok naar een hoger niveau. Wat mij betreft het hoogtepunt van de avond

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Niet gezien, maar als Borsato het hoogtepunt van de avond was is dat veelzeggend.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

merijn82 wrote:

Niet gezien, maar als Borsato het hoogtepunt van de avond was is dat veelzeggend.

Waarom? Verreweg de persoon met het meeste talent daar..

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Yeah right. De man die nooit zijn nummers schrijft. Zijn nummers worden ook nog eens zo geschreven dat ze makkelijk te zingen zijn. Er is echt helemaal niks bijzonder aan zijn stem, zangtechniek en liedjes. Tekstueel ook al om te janken. Maar goed daar kan hij niks aan doen, want hij zingt ze alleen in en doet op het podium net alsof ie 'zijn' nummers echt voelt. Meer z'n ogen dicht dan open.

Nee ik ben geen fan.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Prima, ik vind z'n stem wel goed.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Dat mag, maar dan kan je beter dat zeggen dan dat hij het meest talent zou hebben muzikaal gezien. Oh instrumenten speelt hij ook al niet.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Ja, dat bedoelde ik ook.. niet dat het me verder veel kan boeien allemaal.

Izgnanie

• 34 messages
  • 0 votes

Floortje is met afstand degene met de meeste vocale kwaliteiten. Het is dan ook onbegrijpelijk dat zij niet gewonnen heeft.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

merijn82 wrote:

Yeah right. De man die nooit zijn nummers schrijft. Zijn nummers worden ook nog eens zo geschreven dat ze makkelijk te zingen zijn. Er is echt helemaal niks bijzonder aan zijn stem, zangtechniek en liedjes. Tekstueel ook al om te janken. Maar goed daar kan hij niks aan doen, want hij zingt ze alleen in en doet op het podium net alsof ie 'zijn' nummers echt voelt. Meer z'n ogen dicht dan open.

Nee ik ben geen fan.

Hij heeft wel ontzettend veel hits door die mooie stem. Super stem en inderdaad de beste stem van al die coaches. Marco is 10 x beter dan Nick en Simon. Die schrijven ook niet hun eigen liedjes en Nick speelt wellicht wat op die gitaar. Simon doet ook niets dus ik neem aan dat je hem ook slecht vindt?

Beetje raar om Marco af te rekenen op het punt dat hij geen instrument bespeelt.

Vergeet niet dat hij zingt en zingen is eigenlijk ook een instrument, en dat zingen kan hij als de beste. Wat mij betreft DE beste zanger van Nederland.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

JohnWilliams wrote:

Hij heeft wel ontzettend veel hits door die mooie stem.

Misschien heeft hij wel ontzettend veel hits door gebrek aan beter?

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Nomak wrote:

(quote)

Dan had Dries ook hits moeten scoren.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Nomak wrote:

(quote)

Hij heeft zeker geen concurrentie, dat is een ding wat zeker is. Maar je moet hem toch nageven dat hij een wereld stem heeft.

YouTube - Marco Borsato - Waarom

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

@JohnWilliams

Ik gaf in mijn post alleen aan waarom ik vind dat Marco Borsato weinig talent heeft, iets wat werd beweerd en waar ik het niet mee eens ben en zo mijn argumenten voor heb. Maar ik heb duidelijk een fanboy beledigd, excuses daarvoor.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

De flink aantal hits zal wel grotendeels met John Ewbank te maken hebben. Als Dries Roelvink ze had ingezongen waren het ook wel hits geworden.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Nomak wrote:

(quote)

Er is juist zo ontzettend veel dat beter is. Heeft meer met smaak te maken en het niet verder willen kijken dan de hitjesmachines (538, Qmusic etc.) en alleen dat te luisteren wat zij je voorschotelen. Maar goed, het verbaasd me dan ook helemaal niet dat artiesten als Borsato zo populair zijn hoor. Gelukkig zijn er ook nog genoeg mensen die er niks van moeten hebben.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Naomi Watts wrote:

De flink aantal hits zal wel grotendeels met John Ewbank te maken hebben. Als Dries Roelvink ze had ingezongen waren het ook wel hits geworden.

Eigenlijk moet ik hier niet op in gaan natuurlijk...maarja.

Alsof Roelvink het bereik heeft van Marco Borsato. Hij kan geweldig zingen en Dries Roelvink kan dat niet. Hoe mooi Ewbank ook zijn nummers schrijft (wat hij altijd goed doet), de tekstoverdracht is net zo belangrijk en dat doe Borsato altijd met veel passie en gevoel.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Hoe kan je überhaupt iets overbrengen met de echte passie en het gevoel als je het niet zelf geschreven hebt? Wat mij betreft al onmogelijk. Daarbij, altijd je ogen dicht hebben op het podium zegt niet zoveel...

Verder is het niet zo moeilijk op te merken dat het 'm nou juist schort aan goede zangkwaliteiten bij Marco. Die zijn best wel matig. Niet uitgesproken slecht hoor, maar gewoon matig tot gemiddeld. Maar het alleralleraller ergste vind ik toch de gekunstelde teksten van 'zijn' liedjes. Zo slecht, om te janken.

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

JohnWilliams wrote:

Super stem en inderdaad de beste stem van al die coaches. Marco is 10 x beter dan Nick en Simon. Die schrijven ook niet hun eigen liedjes en Nick speelt wellicht wat op die gitaar. Simon doet ook niets dus ik neem aan dat je hem ook slecht vindt?

Wat je ook van Nick en Simon kan zeggen (oninteressantere muziek bestaat bijna niet, maar datzelfde vind ik van Borsato), ze hebben beide wel degelijk vrijwel alle liedjes van henzelf (mede)geschreven, tekst en muziek. En zowel Nick als Simon. En nog een zwik liedjes voor anderen ook. En dat kan je van Borsato niet zeggen.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

merijn82 wrote:

Hoe kan je überhaupt iets overbrengen met de echte passie en het gevoel als je het niet zelf geschreven hebt? Wat mij betreft al onmogelijk. Daarbij, altijd je ogen dicht hebben op het podium zegt niet zoveel...

Afscheid nemen bestaat niet...dat heeft iedereen wel eens moeten doen dus Marco ook. Dochters...hij heeft zelf ook een dochter. Hij heeft moeilijke tijden achter de rug met zijn organisatie (ik kan het niet alleen) ook een nummer wat hij heeft meegemaakt. Hij leeft zich altijd in een nummer in, dat vind ik juist mooi. Je gelooft wat hij zegt doordat hij zich zo inleeft. Nu zal je hier ook een reactie op geven maar mocht die erg negatief zijn is dat natuurlijk jouw mening maar vraag ik me toch af of je wel erg veel verstand hebt voor muziek (zie dit niet als een hele erge katachtige opmerking )

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

starbright boy wrote:

En dat kan je van Borsato niet zeggen.

Klopt. Niet iedereen heeft dezelfde kwaliteiten. Heel soms schrijft Marco een liedje mee, ook zijn vrouw Leontien heeft een lied geschreven. Ewbank en Kooreneef hebben samen de meeste liederen geschreven, eigenlijk al zijn bekende nummers. Maar dat neemt toch niet weg dat hij steengoed is en talent heeft.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

JohnWilliams wrote:

(quote)

Afscheid nemen bestaat niet...dat heeft iedereen wel eens moeten doen dus Marco ook. Dochters...hij heeft zelf ook een dochter. Hij heeft moeilijke tijden achter de rug met zijn organisatie (ik kan het niet alleen) ook een nummer wat hij heeft meegemaakt. Hij leeft zich altijd in een nummer in, dat vind ik juist mooi. Je gelooft wat hij zegt doordat hij zich zo inleeft. Nu zal je hier ook een reactie op geven maar mocht die erg negatief zijn is dat natuurlijk jouw mening maar vraag ik me toch af of je wel erg veel verstand hebt voor muziek (zie dit niet als een hele erge katachtige opmerking )

Haha nee dat zie ik zeker niet als een katachtige reactie. Eerder als een van de grappigste die tegen mij gezegd is hier Een Borsato fan die iemand die daar niet van houdt gaat beschuldigen van een gebrek aan muzikaal verstand. Het moet toch niet gekker worden hier! Ja daar zie ik de ironie wel van in.

Oké nu is het misschien wat uit de hoogte dus even voor jouw geruststelling: conservatorium, speel meer dan 20 jaar piano, 'schrijf' zelf muziek en bezoek concerten om er recensies voor te schrijven. Weet echt wel wat en nog steeds genoeg om in te kunnen schatten dat Borsato op alle gebieden niet al te hoogstaand is. Prima dat je het leuk vindt verder hoor.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

merijn82 wrote:

Oké nu is het misschien wat uit de hoogte dus even voor jouw geruststelling: conservatorium, speel meer dan 20 jaar piano, 'schrijf' zelf muziek en bezoek concerten om er recensies voor te schrijven. Weet echt wel wat en nog steeds genoeg om in te kunnen schatten dat Borsato op alle gebieden niet al te hoogstaand is. Prima dat je het leuk vindt verder hoor.

Dat maakt het helemaal lachwekkend. Wanneer je even zijn stem weg denkt zijn stukken zoals DEZE toch geweldig om naar te luisteren. Mooie nummers die aanslaan (anders zouden het geen nummer 1 hits zijn toch?) bij het grote publiek. Ik snap niet dat je Borsato niet hoog hebt staan, je moet hem niet vergelijken met zangers zoals Lennon, McCartney of Jackson. Maar voor Nederlandse begrippen is het toch 1 van de beste die we hebben?

Om het toch nog bij The Voice te houden vraag ik me gewoon af wat je van de andere coaches vindt. Heb je daar ook zo'n uitgesproken mening over?

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Of hij het meeste talent heeft valt wellicht nog te betwisten, maar dat hij de 'grootste' is blijkt wel uit het feit dat hij in z'n eentje met evenveel nummers in de top 2000 als de rest van de coaches bij elkaar en ook het hoogstgenoteerde nummer van hem is: Marco Borsato met 13, waarvan de hoogste op 47; Nick & Simon met 7, waarvan de hoogste op 512; Trijntje Oosterhuis met 4, waarvan de hoogste op 489; en VanVelzen met 2, waarvan de hoogste op 825.

Ik vind het ook heel aanstekelijke muziek.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Vreemd, twee posts waarin het met name gaat over zijn successen, hits en de bijbehorende cijfers om het één en ander kracht bij te zetten. Ik had op een forum voor filmliefhebbers wel wat anders verwacht eigenlijk...

Nou genoeg reden om deze discussie te stoppen, we zitten op totaal verschillende golflengtes als het gaat om muziek. Zoveel is duidelijk.

@JohnWilliams

Die link doet me inderdaad he-le-maal niks nee, vreselijk! Zoals ik al eerder zei, heb ik van de andere coaches ook geen hoge pet op nee. Eigenlijk vind ik het maar een verschrikkelijk programma en werd mijn aandacht dit seizoen slechts door Sandra getrokken. Niet meer en niet minder.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Sandra is zeker goed, al vond ik dit seizoen Barbara de beste. Zij had moeten winnen.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Ik heb dit seizoen eigenlijk nog bar weinig meegekregen van TVOH, ben sowieso geen trouwe kijker ofzo. Maar gisteren tijdens een zaprondje viel ik binnen bij een battle van ongekend hoog niveau. Meteen maar even zijn blind audition teruggekeken, maar dat lijkt me een potentiële winnaar die Wudstik.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.