- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Voice of Holland - TVOH
The Voice of Holland - TVOH
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ze waren allebei geweldig! Heerlijk duel 
mar007
-
- 1151 messages
- 949 votes
Was zo en zo de beste battle van de avond, erg goed.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik kijk niet meer naar TVOH, maar die kale is best goed inderdaad. Geen idee wie verder nog kanshebbers zijn dit jaar.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Vertel...
Qua timing / muzikaliteit en zuiverheid is deze battle technisch perfect wat mij betreft. Stemgeluid van Jarno is verder niet mijn ding, maar dat is smaak.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Oké goede kritiek man, ik ben overtuigd.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Ik hoef ook niemand te overtuigen.. Het is ook een heel moeilijk nummer hoor.
Maar dit klinkt echt niet. Die kale brengt het er idd nog het beste af, maar ze hebben gewoon geen fatsoenlijke stem.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Die Wudstil is wel aardig, maar het is natuurlijk gewoon onaangenaam opvallend als Julia van der Toorn niet zou winnen. Absolute buitencategorie, en nog maar 17. Vocale reach om u tegen te zeggen.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
@Kos
Dat is ook weer zo, is ook gewoon smaakdingetje verder. En ja daarin liggen wij op muziekgebied ook ver uit elkaar, vermoed ik. Maar ik koppel bij dit soort programma's smaak vaak even los van kwaliteit en dan hoor ik wel dat deze gasten beide erg muzikaal zijn.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Lijkt me juist bijzonder onaangenaam als zij wél wint... dat zou betekenen dat er dus niks beters is dan...dat
Dat gekwijl van die juryleden is trouwens het meest beschamende stukje toneel op tv óóit.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Die Wudstil is wel aardig, maar het is natuurlijk gewoon onaangenaam opvallend als Julia van der Toorn niet zou winnen. Absolute buitencategorie, en nog maar 17. Vocale reach om u tegen te zeggen.
Ik zal haar eens opzoeken, verder nog weinig meegekregen van The Voice.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Lijkt me juist bijzonder onaangenaam als zij wél wint... dat zou betekenen dat er dus niks beters is dan...dat
Dat gekwijl van die juryleden is trouwens het meest beschamende stukje toneel op tv óóit.
Met name van die vre-se-lijke Marco idd, 
Alles is fake aan die man.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Tja, dat weet je van tevoren met dat soort coaches natuurlijk. Ook een grote opvoering voor hun zelf, en zitten er niet voor de talenten zelf. In andere landen worden niet winnaars ook gewoon onder gebracht bij sterke labels of signen ze zelf. Hier krijgen winnaars zelfs erg lastig een poot van de grond. Staan in line-up van onbelangrijke events e.d. Big whoop.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik vond die Year of Summer auditie van Marel Bijveld wel mooi. Benieuwd of zij ver komt.
Sowieso al schandalig dat Sandra van Nieuwland vorig jaar niet gewonnen heeft.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat zeker. Probleem blijft dat de kwaliteit niet geheel representatief is. Beetje het probleem van talentenshows, waar groentjes maar gaan mee doen. Bij een So You Think You Can Dance heb je dat niet, dat is gewoon voor professionals. Die kant moeten de zang shows ook op.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Talentenshows moeten af van het uitlachen van slechte zangers, maar ik vind het ook leuk om iemand te zien schitteren waarvan je het totaal niet had verwacht. Dat maakt de audities van X Factor of Got Talent vaak erg mooi.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Het gaat vooral om het showelement, misschien begrijpelijk uit commerciële afwegingen, maar het maakt het vrijwel onkijkbaar. Van die familieleden in de coulissen enzo waar ze tussen schakelen, volstrekt afschuwelijk.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Inderdaad. Gewoon de audities off-screen laten plaats vinden en alleen de mensen doorsturen die goed zijn en al jaren gewoon bezig zijn met muziek en optreden maar er gewoon niet in slagen een platencontract binnen te slepen. Dan heeft zo'n programma veel meer meerwaarde, het is nu meer een kolderieke show. Slechte zangers uitlachen enzo
.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Opzich vind ik dat van 'slechte zangers uitlachen' wel meevallen in dit format. Denk ook juist dat de meerwaarde (lees succes van het programma) zit in dat 'kolderieke', zoals jij het dan omschrijft.
Verder ook wel met AHWA eens dat ik het meest kan genieten van onverwacht en onbekend talent. Als ik het al kijk is dat ook totaal niet om op muzikaal gebied aan mijn trekken te komen, daar heb ik mijn eigen cd's en concertbezoeken/festivals etc. wel voor. Heb ook weinig tot helemaal niks met de nummers die daar gezongen worden. Maar zo af en toe eens verrast worden vind ik wel leuk. Vorig jaar Sandra en nu viel deze battle me positief op.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Het is toch vreselijk dat als iemand een matig liedje zingt, je met allerlei belichting inzoomt op die juryleden die zwaar overdreven reageren alsof er een nieuwe Aretha Franklin staat en het publiek massaal gaat schreeuwen.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Nogmaals, dat vind ik wel meevallen bij The Voice. Vorig jaar heb ik het redelijk vaak gekeken en publiek dat gaat schreeuwen heb ik weinig van meegekregen. Dat zo'n jury, hoe vreselijk ze ook zijn, aangeeft dat het niet zo best was, tja.. Daar heb ik geen moeite mee hoor.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Als ik het al kijk is dat ook totaal niet om op muzikaal gebied aan mijn trekken te komen, daar heb ik mijn eigen cd's en concertbezoeken/festivals etc. wel voor.
Uiteraard, en daar is muziek ook te breed voor, en zal je zeer zelden bij zo'n show enige toevoeging vinden. Werkt bij een sytycd wel anders, ben daar nu al twee jaargangen op rij iemand tegengekomen wiens dansgroepen waar ze in actief zijn actief volg na afloop.
Al is het vooral voor de deelnemers significant dat het format op de schop gaat. Snap ook niet waarom er uberhaupt hier naar gekeken wordt, omdat inderdaad, het niveau te wensen over laat.
mar007
-
- 1151 messages
- 949 votes
alleen de mensen doorsturen die goed zijn en al jaren gewoon bezig zijn met muziek.
Dat gebeurt al, als je mee mag doen met de blind audities ben je dus al goed.
Ik vind TVOH in ieder geval een prachtig programma waar ik graag naar kijk.
Mensen die zich aan het programma storen hoeven niet te kijken.
TVOH trok toch wekelijks 3 miljoen kijkers.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nou nee, want de norm mag wel hoger en laat ze maar wat goodwill hebben opgebouw binnen de industrie. In ieder geval wat demo's en digitale nummers in omloop gebracht bvb. Niet voor mensen (scholieren e.d.) die het als hobby doen en nog geen zanglesje gevolgd hebben. Ook mag je ook wel op een instrument kunnen spelen.
Altijd zo'n dooddoener, dan hoef je het niet te kijken. Probleem is dat het uitgangspunt van dit soort shows helemaal verloren is gegaan. Erg jammer. Want Nederland kan best wat goede artiesten gebruiken. Echte artiesten voelen zich nu niet geroepen mee te doen door het imago van kolderieke show.
Het Nederlandse volk heeft recht op hun slechte tv maar dit is nou net een programma waar de parameters wel weer naar haar originele staat gebracht mag worden.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Ik denk wel dat mar007 een punt heeft met 'dat het al gebeurt'. Dat was nou juist het verschil tussen het eerdere Idols en Xfactor en The Voice. Er heeft al een voorselectie plaatsgevonden.
Ik denk dat je er te gemakklijk aan voorbij gaat dat we gewoon simpelweg niet zo heel veel meer talent hebben hier. Kijk maar naar de gevestigde orde, zou ik zeggen. 
Wel heb je een punt dat nog steeds velen niet mee zullen doen door het imago van het programma.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Tuurlijk vind dat plaats, anders heb je een veel te groot deelnemersveld. Probleem is wel dat ze ook dramatische deelnemers doorlaten zodat het publiek kan lachen. De eisen moeten veel hoger. Bij sytycd wordt je gescreend, wat heb je allemaal qua dans gedaan, wat zijn je kwalificaties, wat is je opleiding. Doe je daar "auditie" en je lijkt het niet te kunnen wordt je compleet met de grond gelijk gemaakt. Waardoor ze de juiste parameters zetten en het geen kolderieke show wordt.
Kan zijn dat er niet veel talent zijn, maar als je format niet geloofwaardig is, zullen serieuze muzikanten ook geen auditie doen, en dus geen tot weinig talent. Nu krijg je een beetje doe het zelvers die je een nieuwbouwhuis wil gaan laten bouwen. Misschien ben i kwel een te grote expressieve kunstvormen romanticus
.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Mwah die dramatische deelnemers vallen bij The Voice echt wel mee, dat had je veel meer bij een idols waarbij echt iedere boerenlul mee mocht doen. Het format is dus anders als bij eerdergenoemde shows. Gek toch dat ik het ook totaal niet zo ervaar als een kolderieke uitlachshow. Vaak eerder nog misplaatst positief. Mag wel wat harder van mij.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Toegegeven, dat valt inderdaad nog mee itt Idols maar feit blijft wel dat er niet veel gegeven wordt om kwaliteit. Je hebt nu een tendens dat als je niet vals zingt dat je al goed zingt. Zoals ik al zei, nodigt het echte artiesten niet uit mee te doen met de parameters die er nu zijn. Jammer. Want dergelijke programma's zijn goud waard, na SYTYCD ben ik ook euforisch na watvoor spectaculairs ik gezien heb.